Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru ,, PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere în intravilan suprafaţa de 39383 mp pentru reglementare zonă cu locuinţe şi schimbare de destinaţie construcţii existente cu funcţiuni agricole în locuinţe ” - municipiul Focşani, extravilan, str. Vlad Ţepeş, judeţul Vrancea - titular - ZAHARIA ANDRA LARISA

DECIZIE PRIVIND  ETAPA  DE  ÎNCADRARE

 

 

,, PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere în intravilan suprafaţa de 39383 mp

pentru reglementare zonă cu locuinţe şi schimbare de destinaţie construcţii existente

cu funcţiuni agricole în locuinţe ”  -

municipiul Focşani, extravilan, str. Vlad Ţepeş, judeţul Vrancea

 

 

              Ca urmare a cererii adresate de: ZAHARIA ANDRA LARISA,  cu  domiciliul in municipiul Focsani, str. T. Cipariu, nr. 13, ap. 10, judeţul Vrancea în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 19.07.2018, etapa de încadrare următoarele:

 

    PLANUL URBANISTIC ZONAL –

 Atragere în intravilan suprafaţa de 39383 mp

pentru reglementare zonă cu locuinţe şi schimbare de destinaţie

 construcţii existente cu funcţiuni agricole în locuinţe,  

Titular:  ZAHARIA ANDRA LARISA

 

nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

     planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. , alin (3);  lit. c).

 

  1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :
  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

             In cadrul "Planului Urbanistic General al municipiului Focsani", acest teren se afla in subzona cu destinatia de agricultura, el face parte din categoria de folosinta arabil, curti constructii, livada si drum si se supune reglementarilor fiscale corespunzatoare zonei de impozitare de extravilan.

Se propune atragerea in intravilan suprafata de 39379 (conform cartilor funciare actualizate) pentru reglementare zona locuinte si schimbare de destinatie a constructiilor existente cu functiuni agricole in locuinte individuale cu regim de inaltime P - P+1E+M. 

Principalele elemente ale temei program, sunt:

                        - reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

            - realizarea de platforme de incinta pentru circulatii si acces;

            - asigurarea necesarului de spatii verzi;

            - asigurarea utilitatilor necesare  zonei;

Principalele cai de comunicatie existente in zona sunt strazile Tineretii si Diviziei, terenul care genereaza PUZ avand deschidere la acestea pe laturile de Nord si Est.

Suprafața totală a terenului studiat este de 39379,0 m.p. din care : teren arabil 36449,00 mp  , curti constructii 1888,00 mp , livada de 920,00 mp  si drum 122,00 mp.

 

Organizarea circulatiei; Cai de acces

Terenul studiat are acces din strada Vlad Tepes ( punct cardinal vestic) si din drumurile laterale noi create ce fac legatura cu drumurile existente pe amplasamentul studiat.

Accesul in incinta se va realiza atat pe latura de Nord a terenului cat si pe latura de Est (pentru parcarea subterana).

Drumurile interioare existente au dimensiuni variabile (7m , 6m si 5m) , permitand circulatii doar intr-un singur sens de mers. Prospectele drumurilor existente vor fi urmatoarele : drum 7m – tip fundatura ( carosabil 5m si trotuare laterale de 1 m ) , drum 6m ( carosabil 4m si trotuare laterale de 1 m ) si drum 5m ( carosabil 3,80 si trotuare pietonale de 0.60 m ) , conform plansei anexate.

 

BILANT TERITORIAL  -  TRUP INTRAVILAN PROPUS

ZONE FUNCTIONALE

 

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Subzona locuinte individuale

0,00

0,00

34182,00

86,00

Subzona circulatii

0,00

0,00

4767,00

12,10

Subzona spatii verzi

0,00

0,00

430,00

1,10

TOTAL

    39379,00        100,00

 39379,00     100,00

 

Indicatori urbanistici :

- P.O.T. maxim 60,00%;    - P.O.T. propus : 35,00 %; (POT – procent de ocupare a terenului )

- C.U.T. maxim 3,0;   - C.U.T. propus : 1.05. (coeficient de utilizare a terenului).

 

Echiparea tehnico – edilitara  

 Alimentarea cu apa potabila a obiectivului se va realiza prin bransament la reteaua municipiului Focsani , din strada Vlad Tepes.

Apele uzate menajere vor fi dirijate catre reteaua de canalizare a municipiului Focsani , din strada Vlad Tepes.La intersectii si schimbari de directie pe reteaua de canalizare vor fi prevazute camine de vizitare/decantare.

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor vor fi preluate prin jgheaburi si olane si infiltrate direct in sol- spatiu verde.

Zona care face obiectul ansamblului propus, dispune de retele electrice de  medie si joasa tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata.

Proiectul de specialitate va fi intocmit de catre Electrica, in concordanta cu normativul pentru proiectarea retelelor de distributie publica.         

Managementul deseurilor

 Deseurile vor fi colectate selectiv, individual, in containere tip EUROPUBELE si se vor evacua, prin intermediul unui agent economic specializat, pe baza de contract de prestari de servicii.

 Distanta platformei de gunoi fata de cladiri va fi de cel putin 10 m. Aceste deseuri vor fi colectate pe baza de contract incheiat cu un operator de specialitate autorizat.

 

  1. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

      - prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): avand in vedere ca PUZ nu respecta prevederile art. 11 din Ordinul MS nr. 119/2014 ,conform adresei DSP Vrancea nr. 3221 / 08.05.2018.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

      (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

        Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 5700 / 21.06.2018, certificat de urbanism nr. 80 / 23.01.2018  emis de Primaria Municipiului Focsani.  avizul de oportunitate                       nr. 1 / 21.02.2018 emis de Primaria municipiului Focsani , memoriu de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, reglementari urbanistice, posibilitati de mobilare urbana, retele tehnico –edilitare, electrice, echipare tehnico-edilitara propusa, aviz de principiu nr emis de SDEE Muntenia Nord;  adresa nr. 3221 / 08.05.2018 emisa de DSP Vrancea, adresa nr. 383491/ 19.04.2018  emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al judetului Vrancea; adresa nr. 3864/CA/09.07.2018 emisa de ANAR – A.B.A. Siret – SGA Vrancea.

 

      Obligaţiile titularului:

  • pentru realizarea proiectelor propuse in plan se va notifica APM Vrancea, conform    

      legislaţiei de mediu în vigoare;

  • la realizarea proiectelor propuse în plan se va avea in vedere crearea de noi spaţii verzi şi aliniamente de copaci, menţinerea spatiilor verzi si arbori existenţi pe amplasament;
  • se vor respecta indicatorii de monitorizare stabiliţi în plan;
  • titularul planului este obligat să depună anual rezultatele programului de monitorizare, pentru anul anterior, la APM Vrancea;
  • titularul planului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, precum şi in cazul oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acesteia;
  • titularul planului are obligaţia de a supune procedurii de adoptare planul, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului;
  • răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

         Informarea si participarea publicului :

Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Monitorul de Vrancea ” in editiile din :  19.06.2018 si 21.06.2018a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare , afisat pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului.

 

     În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

     În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

       Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/ 2004 cu modificarile si completarile ulterioare.