Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL CONSTRUIRE LOCUINTE COLECTIVE P+3, LOCUINTE INDIVIDUALE P+2, CENTRU EDUCATIONAL P+2 - titular - CATANA MARIAN, ZAHARIA LILIANA, ROSCA DANIEL-ADRIAN, MALINOIU DUMITRU, ASOCIATIA "STEFAN CEL MARE SI SFANT - SUFLETE PENTRU SUFLETE", KALANY VIORICA-OANA

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL  CONSTRUIRE LOCUINTE COLECTIVE P+3, LOCUINTE INDIVIDUALE P+2,   CENTRU EDUCATIONAL P+2, amplasament in Focsani, str. Aleea Parc, T. 204, P. 11168,  jud. Vrancea  

         Ca urmare a cererii adresate de CATANA MARIAN, ZAHARIA LILIANA, ROSCA    DANIEL-ADRIAN, MALINOIU DUMITRU, ASOCIATIA    "STEFAN CEL MARE SI SFANT - SUFLETE PENTRU  SUFLETE", KALANY VIORICA-OANA 

 înregistrata la APM Vrancea cu nr. 5506 din 15.06.2018 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de  06.09.2018 , etapa de încadrare ,ca:

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  CONSTRUIRE LOCUINTE COLECTIVE P+3, LOCUINTE INDIVIDUALE P+2,   CENTRU EDUCATIONAL P+2, amplasament in Focsani, str. Aleea Parc, T. 204, P. 11168,  jud. Vrancea, nu necesita evaluare de mediu .

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Principalele elemente ale temei program, sunt:

Obiectivul prezentei lucrari il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta municipiul Focsani, amplasamentul fiind destinat realizarii unui imobil cu functiunile de bloc de locuinte si spatii birouri care potrivit Regulamentului Local de Urbanism se va proiecta numai pe baza unei documentatii de urbanism.

            Principalele elemente ale temei program sunt:

                        - realizarea a patru imobile pentru locuinte colective cu regim de inaltime P+3E;

                        - realizarea a doua imobile pentru locuinte individuale cu regim de inaltime P+2E;

                        - realizarea unui centru educational cu regim de inaltime P+2E;

            - rezolvarea accesului pietonal, carosabil si a spatiilor verzi;

            - rezolvarea locurilor de parcare necesare pentru aceste investitii;

            - rezolvarea utilitatilor prin racordare la retelele existente in zona (apa potabila, canalizare, gaze naturale, electrice, telecomunicatii si transmisii date).

 

       - Parcelele care genereaza P.U.Z. sunt identificate prin C.F. nr. 59727, 59728, 62456, 63426, 58877, 52181, 53955, T. 204, P. 11168  Focsani.

Planul Urbanistic Zonal se intocmeste conform Certificatului de Urbanism nr. 201/01.03.2018 si Avizul de Oportunitate nr. 7/27.03.2018 eliberate de catre Primaria mun. Focsani.

Beneficiarii au in proprietate conform actelor anexate in copie la prezenta documentatie terenuri ce insumeaza suprafata de 3338 mp, dupa cum urmeaza:

- Rosca Daniel- Adrian  - S. teren = 320 mp (CF 59727);

                                                      - S. teren = 363 mp (CF 59728);

- Malinoiu Dumitru                     - S. teren = 703 mp (CF 62456);

- Asoc. "Stefan cel Mare si Sfant - Suflete pentru suflete"

                                                      - S. teren = 182 mp (CF 63426);

- Kalany Viorica-Oana    - S. teren = 483 mp (CF 58877);

- Zaharia Liliana              - S. teren = 594 mp (CF 52181);

- Catana Marian              - S. teren = 693 mp (CF 53955).

            Incadrarea in teritoriul localitatii

            Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic de zona, este situat conform P.U.G./2000 in mun. Focsani, str. Aleea Parc, T. 204, P. 11168 - UTR 12, SP 12.

                        In cadrul "Planului Urbanistic General al municipiului Focsani", acest teren se afla in zona pentru spatii verzi amenajate, sport, agrement, perdele de protectie.

                        Vecinatati:

                        - Nord - Str. Aleea Parc - 2.22 m;

                                   - Bloc de locuinte P+3 - 13.93 m;

                        - Est    - Str. Aleea Parc - 5.43 m;

                                   - Praktiker - 21.95 m;            

                        - Sud   - Str. Aleea Parc - 4.78 m;

                                   - Bloc de locuinte P+4 - 18.75 mp;

                        - Vest - drum - 3.01 m;

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

ZONA LOCUINTE INDIVIDUALE

474

2.79

1157

6.81

ZONA CIRCULATIE CAROSABILA CU AMENAJARILE SALE EXISTENTE

3687

21.69

3687

21.69

ZONA COMERT, SERVICII

850

5.00

850

5.00

ZONA INSTITUTII SI SERVICII DE INTERES GENERAL (CENTRU EDUCATIONAL)

0

0.00

182

1.07

ZONA SPATII VERZI AMENAJATE, SPORT, AGREMENT, PERDELE DE PROTECTIE

3338

19.64

0

0.00

ZONA CIRCULATIE PIETONALA

2010

11.82

2010

11.82

ZONA SPATII VERZI

4821

28.36

4821

28.36

ZONA LOCUINTE COLECTIVE

1820

10.70

4293

25.25

TOTAL

ZONA STUDIATA

17000

100 %

17000

100 %

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELELE CARE AU GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

CONSTRUCTII

0.00

0.00

1110.00

33.25

ALEI PIETONALE

0.00

0.00

350.00

10.49

SPATII VERZI

0.00

0.00

1048.00

31.40

ALEI CAROSABILE, PARCARI

0.00

0.00

830.00

24.86

ZONA SPATII VERZI AMENAJATE, SPORT, AGREMENT, PERDELE DE PROTECTIE

3338.00

100.00

0.00

0.00

TOTAL

ZONA STUDIATA

3338.00

100 %

3338.00

       100 %

 

             Regimul de inaltime

            Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic de zona, este situat conform P.U.G./2000 in mun. Focsani, str. Aleea Parc, T. 204, P. 11168 - UTR 12, SP 12.

                        In cadrul "Planului Urbanistic General al municipiului Focsani", acest teren se afla in zona pentru spatii verzi amenajate, sport, agrement, perdele de protectie.

            Pentru constructiile propuse regimul de inaltime urmeaza sa fie: P+3 pentru locuinte colective, P+2 pentru locuinte individuale si P+2 pentru centru educational.

            In conformitate cu HOTĂRÂRE nr.525 din 27 iunie 1996 pentru aprobarea Regulamentului General de Urbanism, art 24 precizeaza: “Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă se respectă:

            a) distanţele minime obligatorii faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelei, conform Codului civil;

            b) distanţele minime necesare intervenţiilor în caz de incendiu, stabilite pe baza avizului unităţii teritoriale de pompieri.

 

             Regimul de aliniere al constructiilor

Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiei au fost urmatoarele:

            - regimul de inaltime al constructiei propuse si distantele fata de vecinatati;

            - profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie;

            - efecte compozitionale.

            Regimul de aliniere al constructiei marcat in plansa 2 - Reglementari, indica limita maxima admisibila de construire catre strada Aleea Parc.

Modul de utilizare a terenului

                        Pentru caracterizarea modului de utilizare al terenului se stabilesc valori maxime privind procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) si coeficientul de utilizare a acestuia (C.U.T.) pentru toate zonele si subzonele teritoriului considerat.

                        Procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) exprima raportul dintre suprafata ocupata la sol de cladiri si suprafata terenului considerat.

                        Coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) exprima raportul dintre suprafata desfasurata a cladirii si suprafata terenului considerat.

            Valorile acestor indici s-au stabilit in functie de destinatia cladirilor si regimul de inaltime.

Indici maximi:

- P.O.T. maxim         = 40,00 % - locuinte colective;

                                               = 35,00 % - locuinte individuale;

                                               = 50,00 % - centru educational.

 

- C.U.T. maxim         = 1.60 - locuinte colective;

                                               = 1.05 - locuinte individuale;

                                               = 1.50 - centru educational.

Echiparea edilitara:

   A. Alimentarea cu apa

In prezent parcelele pe care urmeaza sa se realizeze constructiile prevazute în acest P.U.Z. nu sunt racordate la reteaua de apa municipala stradala.

Consumul de apa din cadrul obiectivului va consta în principal din consum menajer pentru viitorii proprietari si pentru igienizarea spatiilor. Sistemul de alimentare cu apa propus pentru acest P.U.Z. este format din extinderea retelei de apa municipala cu o conducta dimensionata corespunzator. Conducta de apa va fi pozata subteran.

Avizul de principiu la faza P.U.Z. nu autorizează executia lucrărilor de investitii. In fazele urmatoare se va obtine avizul definitiv cu solutia alimentarii cu apa care va cuprinde toate detaliile de executie necesare constructorului.

B. Canalizarea apelor menajere se va realiza la reteaua publica existenta in zona. Lucrarea se va realiza numai cu acordul CUP Focsani pe baza unui proiect de specialitate.

C. Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la retelele existente in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarilor.

Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie energie electrica. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament si o firida de bransament proprie.

D. Bransamentul la instalatia de gaze se va rezolva prin racord la reteaua existenta in zona pe baza unui proiect de specialitate, cu avizul beneficiarului de utilitate.

Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie gaze naturale pana la constructiile propuse. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament individual dimensionat corespunzator si o firidă de bransament proprie.

E. Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unor centrale termice proprii cu functionare pe combustibil gazos.

F. Telecomunicatii. Obiectivul se va racorda la reteaua de telefonie existenta din zona.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, parcari in incinta conform functiunii propuse.  

In zona studiata sunt amplasate locuinte, constructii in care se desfasoara activitati comerciale, servicii, depozitare, unitati productie ( ferma de crestere pasari).

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apa  si evacuarea apelor uzate vor fi racordate la retelele care vor fi executate prin proiectul CUP SA Focsani ,

d) probleme de mediu relevante pentru plan: nu sunt.

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare   

de mediu : - planul va genera o  dominanta pentru constructii de locuinte individuale, realizarii de spatii verzi amenajate, a unor dotari complementare zonei de locuit si drumului public.

 probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  avand in vedere ca PUZ nu respecta prevederile art. 11 din Ordinul MS nr. 119/2014 ,conform adresei DSP Vrancea nr. 5938/06.09.2017 , se impune efectuarea „ Evaluarii impactului asupra starii de sanatate a populatiei ”, conform art. 20 din Ordinul MS nr. 119/2014 la faza de proiect .
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : in vecinatate ( cca 553 m) se afla Cimitirul Evreiesc ,obiectiv ce nu se regaseste pe lista monumentelor istorice (LMI) editia 2015 si/sau repertoriu arheologic national (RAN) conform adresei Directiei Judetene pentru Cultura Vrancea nr. 1641/05.09.2017.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 25.05.2018 si29.05.2018 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 5506/15.06.29018, certificat de urbanism nr. 201/01.03.2018  emis de Primaria Municipiului Focsani, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism ,plansa reglementari, plansa situatie existenta, plansa incadrare in zona , adresa nr. 383650/25.05.2018 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea, , adresa nr. 4394/019.06.2018 emisa de DSP Vrancea, aviz ANIF nr. 198/06.09.2017, Studiul pedologic si bonitarea terenului nr. 661/04.09.2017 emis de OSPA Vrancea, proces verbal de receptie 898/15.09.2017 emis de OCPI Vrancea , aviz de principiu nr. 291254/13.12.2017 emis de Ministerul Agricuturii si Dezvoltarii Rurale .

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.