Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – In vederea edificarii unui ansamblu comercial , servicii si rezidential, construire platforma betonata, imprejmuire, amenajare acces auto si lucrari tehnico edilitare aferente , amplasat in Focsani, str. Cuza Voda nr. 62, T30, P 156/1, 156/9/60747, jud. Vrancea - titular - S.C. DEDEMAN S.R.L.

Nr.1456  din data de  17.02.2017

                               

 

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL – In vederea edificarii unui ansamblu comercial , servicii si rezidential, construire platforma betonata, imprejmuire, amenajare acces auto si lucrari tehnico edilitare aferente  , amplasat in Focsani, str. Cuza Voda nr. 62, T30, P 156/1, 156/9/60747,  jud. Vrancea 

 

         Ca urmare a cererii adresate de SC DEDEMAN SRL cu sediul in Bacau, str. Al. Tolstoi nr. 8-10, jud. Bacau , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 7068 din 21.07.2016 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 16.02.2017 , etapa de încadrare ,ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – In vederea edificarii unui ansamblu comercial , servicii si rezidential, construire platforma betonata, imprejmuire, amenajare acces auto si lucrari tehnico edilitare aferente  , amplasat in Focsani, str. Cuza Voda nr. 62, T30, P 156/1, 156/9/60747,  jud. Vrancea , titular SC DEDEMAN SRL , nu necesita evaluare de mediu .

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea  maxima

admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerea cladirilor

fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei .         

Principalele elemente ale temei program sunt:

  • realizarea unui ansamblu comercial, servicii ;
  • realizarea unei parcari auto;
  • construire platforma betonata;
  • realizare imprejmuire
  • reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;
  • asigurarea necesarului de spatii verzi;
  • asigurarea acceselor;
  • asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei;

Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic de zona , este situat zona de nord a municipiului Focsani, T30, P 156/1, 156/9, intravilan .

Terenul se afla in subzona propusa pentru institutii si servicii de interes public si face parte

din categoria de folosinta livada.

Suprafata totala a terenului studiat este de 67.468 mp din care zona care a generat PUZ-ul este de 35.297 mp ( conform ridicarii topo si actelor de proprietate).

Vecinatati:

La nord: SC Dedeman SRL

La est: Avicola SA

La sud: prop particulare-teren liber de constructii

La vest :DN 2-E85

 

Bilant teritorial in parcela care a generat PUZ:

  • zona constructii- 9610 mp ( 27,23%);
  • zona spatii verzi – 5050 mp ( 14,31%);
  • zona alei carosabile, parcari auto – 17.427 mp (49,37%);
  • zona circulatie pietonala – 3210 mp ( (,09%).

Total zona studiata :35297 mp

Pentru caracterizarea modului de utilizare a terenului s-au stabilit următoarele valori  

maxime :

P.O.T. maxim =  70 %

C.U.T. maxim = 3 %

H maxim = 25 m

 

Echiparea edilitara:

Alimentarea cu apa – se va realiza racord la reteaua de apa potabila centralizata apartinand       

SC CUP SA Focsani.

Evacuarea apelor uzate:

Evacuarea apelor uzate rezultate din consumul menajer se va face printr-o retea de tuburiKGEM, dirijate si colectate prin reteaua de canalizare centralizata a municipiului Focsani, din zona.

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor , considerate conventional curate , vor fi colectate prin intermediul ulucelor si burlanelor si evacuate la rigolele stradale, apoi vor fi trecute printr-un separator de hidrocarburi si vor fi evacuate partial la reteaua de canalizare din zona, partial se vor infiltra natural in sol.

Asigurarea debitului de agent termic, apa calda , se va realiza prin intermediul unor centrale termice cu functionare pe combustibil gazos. Cazanele vor fi montate in incaperi individuale, cu destinatia de centrala termica. Tipul cazanelor, randamentul de ardere ridicat al acestora va asigura dispersia in atmosfera a gazelor de ardere.

Alimentarea cu energie electrica

Retelele electrice de distributie vor fi de tip aerian , 0,4 KV cu conductoare torsadate, pe stalpi din beton sau retele subterane. In paralel cu distributia se va avea in vedere si includerea conductoarelor torsadate necesare iluminatului public si echiparea cu corpuri de iluminat ti PVB.

Proiectul de specialitate penteru racord va fi intocmit de catre Electrica SA in concordanta cu normativul pentru proiectarea retelelor de distributie publica ( PE 132-2003).

Telecomunicatii

In zona se vor dezvolta retele de telecomunicatii de catre operatori de telecomunicatii la solicitarea  titularului .

Organizarea circulatiei

Principala cale de comunicatie care face legatura intre varianta ocolitoare a municipiului Focsani si zona studiata prin PUZ este DN 2(E85).

Accesul carosabil in incinta se va face din DN2.

Sistematizarea platformelor rutiere si pietonale va urmari fluenta circulatiei autoturismelor si accesul facil al publicului la obiectivele ce vor fi amplasate in incinta.

Iesirea din incinta se va face printr-un racord rutier ce se va proiect in conditiile impuse de avizator.

Parcaje

In zona studiata nu sunt spatii de parcare acestea urmand a se realiza in incinta.

Sistematizare verticala

In zona studiata terenul este plan cu o usoara panta descendenta V spre E.

Se vor asigura:

  • declivitati acceptabile pentru accesul la constructie;
  • scurgerea apelor de pe suprafetele impermeabile catre rigolele stradale.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, parcari in incinta conform functiunii propuse.  

In zona studiata sunt amplasate constructii in care se desfasoara activitati comerciale, servicii, depozitare, unitati productie ( ferma de crestere pasari).

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apa – se va realiza racord la reteaua de apa potabila centralizata apartinand       

SC CUP SA Focsani.

Evacuarea apelor uzate:

Evacuarea apelor uzate rezultate din consumul menajer se va face printr-o retea de tuburiKGEM, dirijate si colectate prin reteaua de canalizare centralizata a municipiului Focsani, din zona.

Apele pluviale de pe acoperisurile cladirilor , considerate conventional curate , vor fi colectate prin intermediul ulucelor si burlanelor si evacuate la rigolele stradale, apoi vor fi trecute printr-un separator de hidrocarburi si vor fi evacuate partial la reteaua de canalizare din zona, partial se vor infiltra natural in sol.

d) probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare   

de mediu : - planul va genera o zona mixta destinata comertului si serviciilor , cu zone de spatii verzi, acces auto si pietonal si utilitatile necesare aferente.

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) – nu este cazul.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 15.07.2016 si 18.07.2016 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 7068/21.07.2016, certificat de urbanism nr. 306/14.03.2016  emis de Primaria Municipiului Focsani, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism ,plansa reglementari, plansa situatie existenta, plansa incadrare in zona, contract de vanzare cumparare nr. 760/31.08.2015, plan amplasament si delimitare imobil, aviz de gospodarire a apelor nr. 231/02.11.2016 emis de A.B.A. Siret Bacau, notificare nr. 21/03.02.2017 emis de DSP Vrancea, adresa nr. 1677/16/SU-VN/19.07.2016 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.