Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – " PUZ –ATRAGERE TEREN IN INTRAVIILAN SUPRAFATA DE 1073 MP, IN VEDEREA CONSTRUIRII STATIE PECO SI SKID GPL - titular - S.C. LAUSYL OYL GROUP S.R.L.
Nr. 5609 din data de 18.06.2019
DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE (proiect)
PLAN URBANISTIC ZONAL – " PUZ –ATRAGERE TEREN IN INTRAVIILAN SUPRAFATA DE 1073 MP, IN VEDEREA CONSTRUIRII STATIE PECO SI SKID GPL„ amplasament extravilanul Comunei Homocea , T-87 , P- 609 , judetul Vrancea
Ca urmare a cererii adresate de SC LAUSYL OYL GROUP SRL din com Matca , jud Vrancea înregistrata la APM Vrancea cu nr. 4080 din 08.04.2019, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 30.05.2019 , etapa de încadrare ,ca:
" PUZ –ATRAGERE TEREN IN INTRAVIILAN SUPRAFATA DE 1073 MP, IN VEDEREA CONSTRUIRII STATIE PECO SI SKID GPL„ amplasament extravilanul Comunei Homocea , T-87, P- 609 , judetul Vrancea, titular SC LAUSYL OYL GROUP SRL, nu necesita evaluare de mediu .
Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :
- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:
Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea maxima
admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, retragerea cladirilor
fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si
pietonale, conformarea arhitectural-volumetrica, asigurare parcari si spatii verzi.
Principalele elemente ale temei program sunt:
Obiectivul PUZ il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta comuna Homocea amplasamentul avand functiunea urbanistica de servicii.
Se propune introducerea in intravilan a suprafetei de 1073 mp .
Principalele elemente ale temei program, sunt:
- atragerea terenului in intravilan;
- construire statie peco si skid G.P.L ;
- reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;
- realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;
- asigurarea necesarului de spatii verzi;
- asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei;
2.1. Incadrarea in teritoriul localitatii
Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic de zona, este situat in vestul teritoriului administrativ al comunei Homocea.
In cadrul "Planului urbanistic general al comunei Homocea", destinatia acestui teren este teren neproductiv.
Suprafata totala a terenului studiat este 1073 mp. Astfel, se regasesc:
- constructii – 536,50 mp
- subzona circulatii – 321,90 mp
- subzona spatii verzi amenajate – 214,60 mp
Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, pe teritoriul administrativ al comunei Homocea prezinta urmatoarele vecinatati:
- NORD - drum comunal;
- SUD - teren primarie;
- EST - teren primarie;
- VEST - teren primarie;
Bilant teritorial
Bilantul teritorial a situatiei existente si a situatiei propuse din punct de vedere a ocuparii teritoriului este prezentat in continuare.
BILANT TERITORIAL–mp. |
Existent m2 % |
Propus |
% |
1- constructii |
0.00 0.00 |
536,50 |
50,00% |
2- sunzona circulatii |
0,00 0,00 |
321,90 |
30,00% |
3- subzona spatii verzi |
0.00 0.00 |
214,60 |
20,00% |
TOTAL |
1073,0 100,00 |
1073,0 |
100,00 |
Procentele de ocupare al terenului vor fi:
- POT propus –zona servicii = 50,00 %;
- CUT propus – zona servicii= 1,00;
Regimul de inaltime
In situatia propusa regimul de inaltime maxim va fi de P,P+M,P+1E ,cu H max cornisa = 7,00 m si Hmin-3,00m conform avizului de oportunitate si plansei de reglementari.
Regimul de aliniere al constructiilor, amplasarea in parcela
„Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiei au fost urmatoarele:
- regimul de inaltime al constructiei propuse si distantele fata de vecinatati;
- profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie;
- efecte compozitionale.
Echiparea edilitara
In zona exista retele de alimentare cu energie electrica , alimentare cu apa si canalizare.
Alimentarea cu apa si canalizarea se vor realiza la reteua existenta in zona a comunei Homocea.
Apele pluviale colectate de pe suprafetele drumurilor sunt dirijate catre spatiile verzi propuse.
Telecomunicatii. Obiectivul se va racorda la reteaua de telefonie existenta din zona.
Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament
Deseurile vor fi depozitate temporar pe o platforma pentru deseuri pe sortimente (S= 5.00 mp) ce va fi prevazuta cu sifon de pardoseala, canalizare si sursa de apa pentru curatare si dezinfectare periodica.
Deseurile menajere vor fi depozitate in pubele amplasate pe platforma btonata pentru deseuri. Pubelele vor fi ridicate si golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unui contract de servicii incheiat intre beneficiar si societatea respectiva.
Deşeurile reciclabile (metalice, hârtie - carton, plastic - PET, ambalaje) vor fi colectate /stocate temporar pe sortimente, in recipiente speciale, pe platforma de deseuri, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
Deseurile tehnologice, respectiv nisipul si namolul din denisipatoare si diversele recipiente ale detergentilor folositi vor fi depozitate in recipiente metalice special marcate pe platforma de depozitare a deseurilor pe sortimente, special amenajata. De aici acestea vor fi preluate pentru a fi neutralizate de catre o firma specializata pe baza unui contract de prestari
b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;
Planul Urbanistic Detaliu va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta.
In zona studiata sunt amplasate locuinte colective dar si zona de institutii si servicii.
c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
Alimentarea cu apa si evacuarea apelor uzate vor fi racordate la retelele comunei Homocea , existente in zona. pentru plan: nu sunt.
d) probleme de mediu relevante
e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare
de mediu : - planul va genera construirea unui imobil alcatuit din cafenea si spatiu birouri p+1, market, spalatorie auto si terasa.
2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
- probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
- natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
- natura transfronti era a efectelor – nu este cazul.
- riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) – avand in vedere ca nu sunt respectate prevederile din Ordinul MS nr.119/ 2014 conform adresei DSP Vrancea nr. 1315/19.02..2018 , se impune efectuarea unui „ Studiu de impact asupra starii de sanatate a populatiei ” la faza de proiect .
- mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
- Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :
( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.
(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.
(iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.
- efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:
- De a respecta legislația de mediu în vigoare.
- De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 10/12.03.2018 emis de Primaria Comunei Homocea, si a avizelor mentionate in acesta .
- De a respecta adresa DSP Vrancea nr. nr. 2171/28.03.2019 emisa de DSP Vrancea, .
- De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
- De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
- De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 1428 / 08.02.2018), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
- De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
- De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat.
Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 4080/08.04.2019, certificat de urbanism nr. 10/12.03.2018 emis de Primaria Comunei Homocea, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism ,plan reglementari, plan de situatie, plan incadrare in zona , plan de mobilare urbana, adresa nr. 2171/28.03.2019 emisa de DSP Vrancea, adresa ISU Vrasncea 922623 din 21.03.2019, adresa emisa de SGA Vrancea cu nr 2059/CA /17.05.2019
Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:
Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.
Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.
Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în
termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.
Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.