Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – Zona rezidentiala si dotari complementare, zona DJ 204 E- Abator - titular - PRIMARIA ORASULUI MARASESTI

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  –  ,, Zona rezidentiala si dotari complementare, zona DJ 204 E- Abator ’’ propus a fi amplasat  in extravilan Marasesti, T 67, P 398,  jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de  PRIMARIA ORASULUI MARASESTI din Marasesti, str. Siret, nr. 1, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 1700 din 15.02.2018, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 10.05.2018, etapa de încadrare ca: 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Zona rezidentiala si dotari complementare, zona DJ 204 E- Abator’’ propus a fi amplasat  in extravilan Marasesti, T 67, P 398, jud. Vrancea, titular  PRIMARIA MARASESTI, nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

       Obiectivul Planului Urbanistic Zonal il constituie tocmai studiul conditiilor  pentru realizarea unei lotizari in care vor fi determinate configuratiile zonelor functionale – zona rezidentiala si dotari complementare, pe teren proprietate privata, astfel incat sa fie asigurat accesul carosabil si pietonal la fiecare lot propus, coerenta in propunerea zonelor functionale pentru loturile obtinute asigurandu-se o dezvoltare urbanistica a zonei studiate P.U.Z. in corelare cu tendintele de dezvoltare urbanistica a orasului Marasesti.

Terenul care a generata P.U.Z. si pe care se doreste realizarea lotizarii este in suprafata de 85000,00 mp si este situat la limita de nord a intravilanului aprobat pentru orasul Marasesti pe partea dreapta a drumului judetean DJ 204 E in directia de mers Marasesti – Modruzeni.

      Principalele elemente ale temei program, sunt:

Dimensionarea loturilor astfel incat sa asigure suprafetele necesare pentru realizarea viitoarelor investitii tinand cond de zona functionala propusa;

- Regimul de inaltime al viitoarelor constructii;

5

 

 

- Procentul de ocupare al terenului P.O.T.;

- Coeficient de utilizare al terenului C.U.T. ;

- Echiparea tehnico edilitara , asigurarea utilitatilor conform posibilitatilor existente pe teren cu respectarea prevederilor specifice din avizelor organismelor interesate.

- Accesele auto si pietonale la fiecare lot;

- Locuri de parcare pentru proprietari;

Zona studiata P.U.Z. se afla in extravilanul orasului Marasesti, la limita de nord a intravilanului stabilit prin P.U.G. pentru orasul Marasesti, in apropierea incintei abatorului. Terenul este situat in Tarlaua 67, Parcela 398/1.

Se propune o zona studiata P.U.Z. in suprafata de 127284,00 mp ce cuprinde terenul ce a generat P.U.Z. in suprafata de 85000,00 mp (S1=65005mp+S2= 19995 mp), zona care este delimitata grafic astfel:

➢ la nord – teren folosinta pasune -teren proprietate unitati administrativ teritoriale

➢ la est - teren folosinta arabil- teren proprietate privata;

➢ la sud – teren intravilan oras Marasesti;

➢ la vest - teren arabil spre drumul judetean DJ 204 E Marasesti- Modruzeni.

 

Zona are legaturile functionale asigurate de drumul judetean DJ 204 E situat la limita de est a terenului ce a generat P.U.Z., situat pe partea dreapta in directia de mers Marasesti - Modruzeni. Drumul judetean asigura legatura zonei studiate cu celelalte localitati din teritoriul administrativ al orasului Marasesti.

PUZ-ul va cuprinde :

Zona locuinte (intravilan existent)

➢ Zona teren arabil

➢ Zona teren pasune

➢ Spatiu verde aferent circulatiei

➢ Zona circulatii carosabile si pietonale

Prin documentatia P.U.Z. se pastreaza actuala forma de proprietate a terenului – propietate privata a persoanelor fizice sau juridice si a domenului public.

Pentru terenul domeniu privat al unitatilor administrativ teritoriale se propune dupa avizarea Planului Urbanistic Zonal definirea prin documentatie cadastrala a terenului ocupat de noua trama stradala si trecerea acestuia din domeniu privat al unitatii administrativ teritoriale in domeniu public..

 

Bilantul teritorial al terenului care a generat PUZ

BILANTUL TERITORIULUI PROPUS PENTRU INTRODUCERE IN INTRAVILAN

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Zona locuinte (intravilan existent)

2275,90

1,79

2275,90

1,79

Zona rezidentiala P-P+2

0

0

38657,31

30,37

Zona rezidentiala cu dotari complementare ( zona mixta).

0

0

26544,50

    20,85

Zona teren arabil

21889,00

17,20

21889,00

 17,20

Zona teren pasune

98222,78

77,17

13222,78

   10,40

Spatiu verde aferent circulatiei

1767,00

1,39

4665,15

3,66

Zona circulatii carosabile si pietonale

3129,32

2,45

20029,36

15,73

Total teren propus pt introducere in intravilan

127284,00

100.00

127284,00

100.00

 

 

  • Zona rezidentiala cu locuinte individuale si cuplate mici cu maxim P+2 niveluri ( P+1+M) in regim continu sau discontinu situate in afara perimetrelor de protectie - reglementari obligatorii necesare

 

 

 

➢ Circulatii si accese

Pentru fiecare parcela s-a asigurat un acces carosabil si pietonal in mod direct din drumul judetean DJ 204 E situat la limita de vest a terenului ce a generat P.U.Z. si din drumurile noi propuse pentru circulatia carosabila si pietonala a caror configuratie in plan este definita in plansa cu Reglementari si servicii.

➢ Inaltime maxima admisa a cladirilor

Inaltimea maxima admisa la cornise este de 10,00 m (P+2): se admite un nivel mansardat inscris in volumul acoperisului in suprafata maxima de 60% din aria construita.

➢ Aspectul exterior al cladirilor

Cladirile noi se vor integra in caracterul general al zonei si se vor armoniza cu cladirile invecinate.

Toate cladirile vor fi prevazute cu acoperis din materiale durabile.

Se interzice folosirea azbocimentului.

Garajele si anexele vizibile din circulatiile publice se vor armoniza cu finisajele si arhitectura cladirii principale.

➢ Conditii de echipare ediliatara

Toate cladirile vor fi racordate la retelele edilitare din surse proprii.

➢ Spatii libere si spatii plantate

Spatiile verzi vor reprezenta minim 30 % din suprafata parcelelor.

➢ Imprejmuri

Gardurile spre strada vor avea inaltimea de maxim 2,20 m si minim de 1,80 m din care un soclu opac 0,40 – 0,60 m .

Gardurile de pe limitele laterale si posterioare vor avea inaltime maxima de 2,50 m si se recomanda a se realiza din materiale opace.

 

Zona rezidentiala cu dotari complementare ( zona mixta) ce cuprinde locuinte individuale si cuplate cu maxim P+2 niveluri ( P+1+M) cu functiuni complementare zonei de locuit- reglementari obligatorii necesare

Pentru spatiile cu functiuni complementare se admit urmatoarele utilizari:sedii ale unor companii si firme, servicii pentru intreprinderi, proiectare, cercetare, expertizare, consultant in diferite domenii si alte servicii profesionale; servicii sociale, colective si personale; sedii ale unor organizatii politice, profesionale etc.; comert cu amanuntul; activitati manufacturiere; spatii de alimentatie publica de importanta locala, etc.; locuinte cu partiu obisnuit sau cu partiu special care includ spatii pentru profesiuni liberale; cladirile vor avea la parterul orientat spre strada si spre traseele pietonale functiuni care admit accesul publicului in mod permanent sau conform unui program de functionare specific.

➢ Circulatii si accese

Pentru fiecare parcela s-a asigurat acces carosabil si pietonal in mod direct din drumul judetean sirtuat la limita de sud a terenului ce a generat P.U.Z. si din celelelate strazi nou propuse.

Strazile noi propuse au o latime de 7 m pentru zona carosabila( doau fire de circulatie) , trotuare cu latime de 1,50 m pentru circulatia carosabila si un spatiu verde de 1 m intre circulatia carosabila si cea pietonala.

Astfel strazile noi propuse au o latime maxima de 12,00 m .

Inaltime maxima admisa a cladirilor

Inaltimea maxima admisa propusa este de P+2; se admite un nivel mansardat inscris in volumul acoperisului in suprafata maxima de 60% din aria construita.

Pentru locuinte inaltimea maxima a nivelului este de 3m , iar pentru dotari complementare H max 4,50 m

➢ Aspectul exterior al cladirilor

Cladirile noi se vor integra in cacarterul general al zonei si se vor armoniza cu cladirile invecinate.

Toate cladirile vor fi prevazute cu acoperis din materiale durabile.

Se interzice folosirea azbocimentului.

 

 

 

Garajele si anexele vizibile din circulatiile publice se vor armoniza cu finisajele si arhitectura cladirii principale.

➢ Conditii de echipare edilitara

Toate cladirile vor fi racordate la retelele edilitare din surse proprii.

Spatii libere si spatii plantate

Spatiile verzi vor reprezenta minim 20 % din suprafata parcelelor. Se propune la strazile nou create realizarea unui spatiu verde in latime de 1,00 m care sa separe circulatia carosabila de cea pietonala.  

➢ Imprejmuri

Gardurile spre strada vor avea inaltimea de maxim 2,20 m din care un soclu opac 0,40 – 0,60 m. In cazul in care functiunea coplementara cere un acces public in mod permanent sau conform unui program de functionare – parterul acesteia fiind orientat spre strada si traseu pietonal se poate renunta la imprejmuire pe o anumita zona sau se poate propune realizarea de garduri vii.

Gardurile de pe limitele laterale si posterioare vor avea inaltime maxima de 2,50 m si se recomanda a se realiza din materiale opace.

Configuratia in plan a loturilor, amplasarea zonelor functionale a avut in vedere dezvoltarea coerenta urbanistica a zonei.

Loturile cu dotari complementare au fost propuse a se realiza in zone definitorii pentru terenul ce a generat P.U.Z – la drumul judetean situate la limita de vest a amplasamentelor si la intersectiile noi trame stradale.

Alimentarea cu apa :

  • Alimentarea cu apa si evacuarea apelor uzate se va  realiza din reteaua de alimentare si canalizare existenta in zona.
  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul in suprafata de 85000  mp , se afla in  extravilanul  orasului Marasesti si face parte din categoria de folosinta pasune cu destinatie: terenul poate fi ocupat de constructii.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul  propus se  realizeaza  in vederea  modificarii destinatiei functionale a zonei.

  1. probleme de mediu relevante pentru plan: Nu exista probleme de mediu relevante pentru plan .
  2. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : - PUZ-ul este armonizat cu legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte programele de mediu, dar nu este relevant din acest punct de vedere.

 

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.        

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :

 

 

 

 

 

 

  1. Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul  de Vrancea ” din data de 11.02.2018 si 14.02.2018. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.