Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru Planul de Mobilitate Urbana Durabila al orasului Panciu - titular - U.A.T. ORASUL PANCIU

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

         Ca urmare a solicitarii nr. 7257/07.05.2018, adresate de UAT ORASUL PANCIU cu sediul in Panciu, str. Titu Maiorescu, 15, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr.4259 din 07.05.2018 si a completarilor prezentate prin adresa nr. 8670/04.06.2018, inregistrate la APM Vrancea cu nr. 5153/06.06.2018 referitoare la obtinerea avizului de mediu pentru Planul de Mobilitate Urbana Durabila al orasului Panciu ” amplasat in orasul Panciu , a adresei M.M.A.P. nr. 2878/GLG/28.04.2015 , in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ;
  • HG nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe ;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului , aprobata cu modificari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice aprobata prin Legea nr. 49/2011 cu modificarile si completarile ulterioare;

 

Agentia Pentru Protectia Mediului Vrancea

  • Ca urmare a consultarii autoritatilor publice participante in cadrul sedintei Comitetului Special Constituit din data de 07.06.2018, etapa de incadrare, a completarilor depuse la documentatie;
  • In conformitate cu prevederile art. 11 alin.1 si a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potentiale asupra mediului din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe;
  • In lipsa unor observatii/propuneri din partea publicului interesat,

 

decide:

             Planul „ Planul de Mobilitate Urbana Durabila al orasului Panciu ” amplasat in Panciu , titular UAT ORASUL PANCIU , nu necesita evaluare de mediu si se va supune adoptarii fara aviz de mediu.

 

  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor.

Planul de Mobilitate Urbana Durabila urmareste indeplinirea viziunii de dezvoltare urbana si de dezvoltare a mobilitatii urbane prin crearea si dezvoltarea unui sistem de transport durabil care sa corespunda asteptarilor si nevoilor de mobilitate si accesibilitate a cetatenilor si marfurilor, in cadrul unui mediu urban atractiv, sanatos si prietenos cu mediul.

Caracteristicile de baza ale unui Plan de Mobilitate Durabila sunt:

  • o viziune pe termen lung si un plan de implementare clar;
  • o abordare participativa;
  • dezvoltarea echilibrata si integrata a tuturor modurilor de transport;
  • integrarea pe orizontala si verticala;
  • evaluarea performantelor actuale si viitoare;
  • monitorizarea, revizuirea si raportarea periodica;
  • luarea in considerare a costurilor externe pentru toate modurile de transport.

            Planul de mobilitate urbana pentru orasul Panciu va include urmatoarele componente:

  • diagnosticarea sistemului existent de mobilitate si transport, al infrastructurilor, dotarilor si fluxurilor de trafic;
  • evaluarea nivelului de disfunctionalitate a circulatiei urbane;
  • dezvoltarea functionala, socio- economica si urbanistica a zonelor urbane;
  • infrastructuri, retele de transport, relatii in teritoriu;
  • mobilitatea, accesibilitatea si nevoile de cenectivitate;
  • modelarea prognozelor de mobilitate, transport si trafic;
  • dezvoltarea retelelor de transport urban si regional;
  • planificarea si proiectarea infrastructurilor de transport;
  • terapia si managementul traficului si al mobilitatii.

Scopul Planului de Mobilitate Urbana Durabila a orasului Panciu  il reprezinta imbunatatirea   accesibilitatii  zonelor urbane si furnizarea de servicii de mobilitate si transport durabile catre, prin si in zona urbana respectiva. Planul de mobilitate urbana durabila  faciliteaza o dezvoltare echilibrata a tuturor modurilor de transport relevante, incurajand totodata trecerea catre moduri mai durabile.

Arealul Planului de Mobilitate este reprezentat de teritoriul unitatii administrativ teritoriale Panciu , judetul Vrancea, situat in Regiunea de Dezvoltare Sud-Est a Romaniei .

      Obiective strategice ale PMUD:

  • Accesibilitate- Punerea la dispozitia tuturor cetatenilor a unor optiuni de transport care sa le permita sa aleaga cele mai adecvate mijloace de a calatori spre destinatii si sevicii- cheie. Acest obiectiv include atat conectivitatea ( capacitatea de deplasare intre anumite puncte) cat si accesul (oamenii nefiind privati de oportunitati de calatorie din cauza unor deficiente).
  • Eficienta economica – sistemul de transport si mobilitate va sprijini in continuare desfasurarea activitatilor economice in orasul Panciu , generand noi locuri de munca , in conditii de dezvoltare durabila;
  • Siguranta – sistemul de transport si mobilitate va urmari reducerea numarului de victime provenite din accedentele rutiere, cu precadere din randul participantilor la trafic vulnerabili;
  • Protejarea mediului – sistemul de transport si mobilitate va urmari reducerea impactului negativ asupra mediului ( emisii de poluanti , de gaze cu efect de sera, zgomot) , contribuind astfel o dezvoltare urbana durabila si la cresterea calitatii vietii in orasul Panciu.

 

Prin planul de mobilitate Urbana Durabila a orasului Panciu se organizeaza și se controleaza mobilitatea în functie de nevoile și prioritatile de dezvoltare spatiala ale orasului avand ca tinta urmatoarele obiective:

  • Transportul în comun: eficientizarea transportului în comun prin furnizarea unei strategii de crestere a calitatii, securitatii, integrariisi accesibilitatii serviciilor de transport în comun care acopera infrastructura , materialul rulant și serviciile;
  • Transportul nemotorizat: cresterea gradului de deplasare utilizand mijloace de transport nemotorizate prin crearea unei infrastructure dedicata pietonilor și biciclistilor, separate de traficul greu motorizat și menita sa reduca timpii de deplasare;
  • Intermodalitatea: stabilirea zonelor și punctelor care integreaza diferite moduri de transport si identificarea masurilor menite in mod special sa faciliteze mobilitatea și transportul multimodal coerent;
  • Siguranta rutiera urbana: cresterea sigurantei rutiere prin prezentarea de actiuni dedicate imbunatatirii sigurantei rutiere bazate pe analiza problemelor și pe factorii de risc din zonele urbane respective;
  • Transportul rutier (in miscare și stationar): optimizarea infrastructure rutiere existente și imbunatatirea situatiei, atat în punctele sensibile, cat și la nivelul general, realocand spatiul rutier catre alte moduri de transport alternative;
  • Logistica urbana: imbunatatirea eficientei logisticii și a serviciilor de livrare de marfa în oras catre zonele logistice;
  • Gestionarea corecta a mobilitatii: facilitarea tranzitiei catre tipare de mobilitate durabile, cu implicarea cetatenilor, angajatorilor, scolilor și a altor actori relevanti în domeniul transporturilor;
  • Sisteme de transport inteligente: stabilirea unui sistem integrat pentru toate modurile de transport și servicii de mobilitate, atat pentru calatori, cat și pentru marfa, prin spijinirea formularii unei strategii, prin implementarea politicilor și prin monitorizarea fiecarei masuri concepute în cadrul planului de mobilitate urbana durabila;

 

 

In vederea atingerii obiectivelor de mediu sunt propuse proiecte , organizate in functie de tematica in care se incadreaza.

Aceste proiecte sunt cuprinse intr-un plan de proiecte , structurat pe tematici :

 

1– Imbunătățirea legăturilor și realizarea unei coerențe în transport

Activitatea 1

Coordonarea  politicilor  de  mobilitate  în  dezvoltarea  urbana  a  orașului Panciu și asigurarea nevoilor de mobilitate a populației, promovând în același timp soluții alternative la utilizarea mijloacelor de transport, atentia autoritatilor fiind indreptata catre:

  • Realizarea  unor  proiecte  în  zonele  cu  densitate  mare  și  operatiuni  de reinnoire;
  • Echilibrarea intensitatii urbane cu cea a locurilor de munca;
  • Mixitate a functiunilor urbane;
  • Înființarea de transport în comun local;
  • Retea dimensionata și dezvoltata adecvat pentru practicarea transportului nepoluant.

Activitatea 2

Mentinerea controlului cu privire la transportul în comun, deplasarile pietonale, cu bicicleta,  transportul  de marfa  sau  stationarea  automobilelor  implicate  în  noile proiecte  de  dezvoltare  urbana  cu  impact  major  pentru  orasul Panciu;

Este recomandat ca fiecare proiect sa fie  implementat în baza concluziilor și solutiilor desprinse dintr-o analiza asupra mobilitatii din teritoriu;

Activitatea 3

Valorificarea transportului public prin:        

  • incurajarea noilor investitii și structurarea lor în jurul axelor de transport în comun;        
  • amenajarea circuitelor pietonale, a pistelor pentru biciclisti ( traseul 1: DN 2L-str. Costache Negri- str. Maior Tulea- B-dul Independentei- DN 2L; traseul 2: B-dul Independentei- str. M. Kogalniceanu- str. Libertatii- str. Teilor- str. Victoriei- str. M. Viteazu- str. Libertatii- str. Cuza Voda- str. Independentei) și transformarea acestora în trasee confortabile și sigure;
  • reînființarea transportului feroviar;  
  • valorificarea  potentialului  de  dezvoltare urbana  pe  baza  resurselor feroviare pe care le detine orașul Panciu;

2 – Transformarea transportului public intr-unul atractiv

Activitatea 4

Atingerea obiectivelor propuse prin Planul de Mobilitate Urbana Durabila prin crearea unei oferte calitative de transport public în zonele unde exista cerere – în special zone de locuit și de activitati economice.

Activitatea 5

Inființarea rețelei de transport în comun prin linii simplificate, bucle și trase pentru îmbunătățirea serviciilor oferite utilizatorilor și prin conectarea zonelor de locuit cu cele de activitati pentru facilitarea calatoriilor de acasa la munca și invers.

Activitatea 6

Realizarea retelei de transport în comun și optimizarea timpilor de parcurgere a traseelor prin identificarea zonelor de hazard din punct de vedere al desfasurarii traficului și eliminarea cauzelor ce produc întârzieri repetate.

Lucrari de reabilitare a drumurilor care vor contribui în mod pozitiv la reducerea timpilor de parcurgere a traseelor.

Activitatea 7

Utilizarea potentialului turistic și valorificarea acestuia prin infiintarea unei linii de transport în comun în scop turistic – tip City Tour;

Achizitionarea unor autocare pentru City Bus.

Activitatea 8

Imbunatatirea accesibilitatii cu mijloace de transport în comun în orașul Odobesti din  localitatile  invecinate,  prin  realizarea  unor  oferte  destinate  în  special navetistilor.

3 – Utilizarea conceptului de intermodalitate

Activitatea 9

Realizarea unor noduri intermodale care sa reuneasca mai multe tipuri de transport în comun, facilitandu-se conexiunile dintre diferite moduri de transport în comun.

Aceste  noduri  vor  reuni  tipuri  de  transport  precum autobuzele,autobuzele/microbuzele din zona cu mijloacele de transport pe cale ferata, taxi, biciclete s.a. Nodurile intermodale vor deveni în timp noi nuclee în dezvoltarea locala a orașului Panciu, din punct de vedere economic și social.

Activitatea 10

Realizarea unui sistem de parcari tip PARK & RIDE în zonele periferice ale orașului Panciu în care utilizatorii isi pot plasa automobilele personale, motociclete sau bicicletele în siguranta pentru a calatori mai departe cu mijloacele de transport in

comun.

Activitatea 11

Realizarea  unor  parcari  pentru  biciclete  sigure  aflate  în  proximitatea  statiilor principale, aferente mijloacelor de transport în comun și a garilor (acțiune necesară dupa reinființarea garii și a transportului în comun).

Activitatea 12

Infiintare  campanie  de  informare  a  cetatenilor  asupra  avantajelor  utilizarii transportului în comun și asupra intermodalitatii.

4 – Moduri de transport blande (mersul pe jos și mersul cu bicicleta)

Activitatea 13

Reconfigurarea profilelor rețelei stradale pentru favorizarea deplasărilor pietonale, pentru desfasurarea circulatiei în siguranta și intr-un mod placut, în special în apropierea scolilor, a institutiilor publice și de servicii, existente și viitoare. Dotarea acestora cu mobilier urban adecvat și implementarea unor restrictii de viteza de 30 km/h pentru zonele cele mai aglomerate și zonele de locuit.

Activitatea 14

Identificarea, modernizarea traseelor pietonale și punerea în valoare a acestora prin mobilare  adecvata,  vegetatie  de  aliniament  care  sa  vina  în  sprijinul  circulatiei pietonale.

Activitatea 15

Realizarea unor campanii de educare și respectare a circulatiei pietonale precum și de  crestere  a  confortului  și  sigurantei  persoanelor  cu  dizabilitati  în  circulatia urbana. Reducerea numarului de parcari neregulamentare.

Activitatea 16

Initierea unui studiu, a unui plan VELO al orașului Panciu pentru a crea și pentru a defini o retea completa de piste pentru biciclisti, în vederea cresterii numarului de utilizatori. Realizarea unei piste pentru bicicliști pe toata lungimea străzii.

Activitatea 17

Incurajarea  dezvoltatorilor  privati  în  realizarea  unor  locuri  de  parcare  pentru biciclete care sa ofere siguranta utilizatorilor.

Activitatea 18

Cresterea sigurantei pietonilor și combaterea  infractiunilor prin amplasarea camerelor video pe raza orasului Odobesti, în special în zonele aglomerate.

5 – Coordonarea și controlul circulatiei automobilelor

Activitatea 19

Cresterea sigurantei  în  trafic  prin amenajarea  intersectiilor cu  probleme, implementarea  sensurilor  unice  de  circulatie  și  realizarea  unui  sistem  de supraveghere video a traficului.

Activitatea 20

Implementarea  unor  zone  de  taxare  diferentiata  pentru  locurile  de  parcare amenajate la sol, în functie de zonele stabilite de taxare.

Cresterea tarifului de parcare pe ora exponential cu timpul de parcare;

Prima ora poate fi gratuita pentru masinile electrice, pentru persoanele cu dizabilitati sau masini ale vizitatorilor din afara judetului(dupa caz-se va stabili prin Regulamentul de parcare);

Instalarea unor mijloace de control eficiente pentru aplicarea politicilor de parcare și respectarea acestora de catre utilizatori;

Marirea gradului de siguranta prin sprijinul politiei și sanctionarea severa a parcarilor   neregulamentare,   obsructionarii   circulatiei   pietonale   sau   a persoanelor cu dizabilitati;

Se recomanda consultarea cu locuitorii pentru stabilirea conditiilor de parcare a riveranilor din zona centrala;

Se recomanda evitarea investitiilor în parcaje cu capacitate foarte mare în zona centrala a orasului.

Activitatea 21

Realizarea unor parcări supraterane mecanizate și amplasarea acestora în zonele de locuit.

Activitatea 22

Dezvoltarea unei politici globale cu scopul de reducere a vitezei de deplasare atat pe  strazile  principale  cat  și  pe  celelalte  categorii  de  strazi,  pentru  reducerea emisiilor de CO2 și pentru imbunatatirea sigurantei în trafic. Aceasta politica are ca obiectiv principal reducerea vitezei pe arterele sau axele principale(din periurban) de penetratie a orasului Panciu.

Activitatea 23

Realizarea unui sistem de observare și monitorizare a traficului în vederea cresterii sigurantei rutiere.

Stabilirea și punerea în practica a unui obiectiv ambitios, precum „Zero persoane accidentate/ucise în accidente rutiere în anul 2020” prin actiuni emblematice:

Realizarea unor campanii de responsabilizare a tuturor participantilor la trafic;

Realizare unor campanii de educare și informare a populatiei;

Realizarea unor campanii de crestere a constiintei și respectului în trafic;

Asigurarea trecerilor la nivel cu calea ferata;

Imbunatatirea semnalisticii rutiere.

6 – Organizarea transportului de marfuri

Activitatea 24

Realizarea unui studiu privind fluxul de marfuri la nivel zonal și infiintarea unui departament care sa analizeze și sa amelioreze în permanent logistica și transportul de marfuri din oras.

Activitatea 25

Studierea  și  realizarea  unui  parteneriat  intre  entitatile  comerciale  private (transportatori,  comercianti  cu  amanuntul)  și  autoritatea  publica  cu  privire  la distribuirea marfurilor în oras;

Realizarea   unui   regulament   de   aprovizionare  care   sa   raspunda  nevoilor comerciantilor, mai ales în zonele aglomerate, fara a perturba linistea și confortul locuitorilor prin:

Identificarea unei scheme optime de aprovizionare;

Facilitarea achizitionarii unor autovehicule de aprovizionare electrice (cu zero emisii CO2).

7 – Alte elemente importante

Activitatea 26

Dezvoltarea  și  sustinerea  unor  programe  de  sensibilizare,  responsabilizare  și constientizare  a  locuitorilor  cu  privire  respectarea  planului  de  mobilitate  și  la importanta acestuia în dezvoltarea socio-economica a orasului Panciu. In special prin activitati educative destinate publicului tanar.

Activitatea 27

Imbunatatirea semnalisticii și cresterea gradului de promovare a orasului în scop turistic, prin:

Promovare în media;Infiintare retea info-pointuri;Brosuri;Video-prezentari.

Activitatea 28

Incurajarea achizitionarii mijloacelor de transport electrice și instalarea statiilor de incarcare  a  automobilelor  electrice.

Pentru incurajarea innoirii parcului taximetrelor cu unele electrice, se recomanda sustinerea din partea autoritatilor prin incarcarea gratuita a acestora.

 

Proiecte propuse:

1. Modernizarea strazilor prin pavare/asfaltare, realizarea și modernizarea trotuarelor, a aleilor pietonale și înfiintarea pistelor pentru biciclete;

Proiecte propuse:

  • Modernizarea strazilor aflate intr-o stare avansata de degradare.
  • Semnalizarea suplimentara a trecerilor de pietoni, amenajarea trecerilor de pietoni la nivel cu trotuarul.
  • Construirea de piste pentru biciclete si modernizarea si extinderea circulatiei pietonale
2. Constructie/ reabilitare poduri și podete

Proiecte propuse:

  • Constructie/ reabilitare  podete
3. Modernizarea și dezvoltarea sistemului rutier local și integrarea acestuia în sistemul judetean și national

Proiecte propuse:- inlaturarea problemelor identificate in zona centrala:

  • Deficit de locuri de parcare;
  • Intensitati crescute ale traficului auto in orele de varf;
  • Intersectii cu dificultati de traversare;
  • Spatii urbane degradate sau neamenajate, neatractive pentru turisti sau pentru petrecerea timpului liber de catre locuitori

 

 

4. Dezvoltarea și modernizarea sistemului de transport public

Proiecte propuse:

  • Achizitionarea unor mijloace de transport în comun ecologice
  • Modernizarea statiilor de autobuze și microbuze printr-un sistem tip de semnalizare și amenajare unitara

 

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:

      La elaborarea PMUD al orasului  Panciu s-a avut in vedere corelarea, pe cat posibil, cu prevederile documentelor de planificare spaţiala specifice la nivel naţional, judeţean si local. Crearea viziunii si a obiectivelor planului de mobilitate s-a realizat prin prisma consultării si analizării strategiilor existente, a situaţiei curente şi a consultării publice asupra problemelor curente ale comunităţii urbane.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă aplică conceptele și politicile europene de planificare și management pentru o mobilitate și dezvoltare durabilă adaptată condițiilor specifice localităților din România. PMUD are ca scop identificarea investițiilor, măsurilor programate până în anul 2020 care să conducă la realizarea unui sistem de transport urban durabil.

            Politicile şi măsurile definite în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă acoperă toate modurile şi formele de transport din zona analizată, atât în plan public cât şi privat, atât privind transportul de pasageri, cât şi cel de bunuri, transport motorizat şi nemotorizat, deplasarea şi parcarea și răspund conceptelor și principiilor de dezvoltare durabila.

            În Plan sunt vizate tematicile de mobilitate mai sus prezentate.

  1. probleme de mediu relevante pentru plan:

Problemele de mediu relevante pentru PMUD sunt in strânsă legătură cu transportul. Calitatea mediului urban este afectată de forma actulă a mobilităţii, dominată de utilizarea autovehiculului personal.

            În cadrul PMUD al orasului Panciu au fost identificate problemele/ disfuncţionalitaţile actuale şi au fost propuse proiectele şi măsurile care vor contribui la îmbunătăţirea calitaţii vieţii.

e)   relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

      de mediu : nu este cazul .

 

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

Proiectele încadrate în fiecare dintre tipologiile de mai sus au, în general, un impact pozitiv asupra mediului. Un impact negativ redus se poate manifesta în perioada de execuţie a lucrărilor însă pe o arie restrânsă şi pe o perioadă scurtă de timp.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) – nu este cazul.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata )

Prezentul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă este elaborat la nivelul teritoriului administrativ al orasului Panciu, pentru acestea din urmă fiind tratată îmbunătățirea accesibilității sistemului de transport public.

Prin PMUD se promovează orientarea populației spre utilizarea unor mijloace de transport mai puțin poluante sau nepoluante. Astfel, se vor obține beneficii sociale directe la nivelul arealului de studiu, resimțite de locuitori, ca urmare a reducerii cantităților de emisii poluante și de gaze cu efect de seră, precum și a nivelului de zgomot.

În concluzie, populația afectată în mod pozitiv de implementarea intervențiilor propuse este reprezentată de locuitorii orasului Odobesti care vor cunoaște o calitate a vieții îmbunătățită.

  1. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :

Prin implementarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila va creşte gradul de siguranţă rutieră, se vor elimina zonele cu trafic intens, conducând la reducerea poluării aerului, a zgomotului și vibrațiilor, precum și a gazelor cu efect de seră (în special CO2).

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

  • pentru realizarea proiectelor propuse in plan se va notifica APM Vrancea, conform    

      legislaţiei de mediu în vigoare;

  • la realizarea proiectelor propuse în plan se va avea in vedere crearea de noi spaţii verzi şi aliniamente de copaci, menţinerea spatiilor verzi si arbori existenţi pe amplasament;
  • se vor respecta indicatorii de monitorizare stabiliţi în plan;
  • titularul planului este obligat să depună anual rezultatele programului de monitorizare, pentru anul anterior, la APM Vrancea;
  • titularul planului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, precum şi in cazul oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acesteia;
  • titularul planului are obligaţia de a supune procedurii de adoptare planul, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului;
  • răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

         Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de

 04.05.2018 si 07.05.2018 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.