Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru planul „ PUZ – Atragere terenuri, cu suprafata de 22863,0 mp, in intravilan in vederea construirii de locuinte individuale” - titular - BALERCA GABRIEL

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

         Ca urmare a notificarii adresate de BALERCA GABRIEL cu sediul in Focsani, str. Magura, nr. 28, jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Atragere terenuri, cu suprafata de 22863,0 mp, in intravilan in vederea construirii de locuinte individuale” , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 5701 din 21.06.2018 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 02.08.2018 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Atragere terenuri, cu suprafata de 22863,0 mp, in intravilan in vederea construirii de locuinte individuale  , amplasat in Focsani, str. Cuza Voda, T 30, P153,  jud. Vrancea  , titular BALERCA GABRIEL , nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei, accesuri auto  si pietonale, conformarea arhitectural-volumetrica, asigurare parcari si spatii verzi.      

 

 

                     Se propune introducerea in intravilan a suprafetei de 22863,0 mp.

                     Principalele elemente ale temei program, sunt:

           - atragerea terenurilor in intravilan;

  - reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

  - realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

  - asigurarea necesarului de spatii verzi;

            - asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei;

 

Conform PUG/2000 , terenul in suprafata de 22863,0 mp se afla situat in extravilanul municipiului Focsani si se afla in subzona cu destinatie de agricultura, terenurile fac parte din categoria de folosinta: arabil 3.619  mp, livada- 16.487 mp,-drum-   2.757 mp.

Vecinatati:

- la Nord : drum

- la Sud   : proprietati partieculare- Puz Tomulescu

- la Est    : drum de exploatare

- la Vest  : DJ 204 E  .

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT PUZ

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Subzona locuinte

       0,00

   0,00

19.684,0

  86.09

Subzona circulatii

       0,00

   0,00

2.929,0

   12.82

Subzona spatii verzi

       0,00

   0,00

   250,00

   1.09

TOTAL

     22,863

 100,00

22.863

  100,00

Numar loturi realizate

 

         25 loturi

Numar locuitori 3-4/fam.

 

  75-100 locuitori

Spatii verzi amenajate

     2 mp / locuitor

            Necesar

            200 mp

          Propus

       250,00 mp

 

 

Indici urbanistici propusi conform Avizului de oportunitate nr. 4/21.02.2018 emis de Primaria Municipiului Focsani

Regim de inaltime: P-P+M-P+1E, P+1E, Hmax cornisa= 7,5 m

POT  – 35,0 %

CUT locuinte- 1,05

Retrageri minime fata de aliniament= 4,00-6,00 m, iar fata de limitele de proprietate laterale si posterioare: conform Codului Civil si OMS nr. 119/2014 si retrageri de 12 m fata de DJ 204 E

In cadrul planului se propun urmatoarele :

- atragerea in intravilan a suprafetei de 22863 mp,avand un numar de 25 loturi, destinate construirii de locuinte  cu regim maxim de inaltime P+1E +M;

- realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

- asigurarea necesarului de spatii verzi;

- realizarea de retele de incinta pentru alimentare cu apa potabila, canalizare, retea electrica si de iluminat exterior;

Amplasarea în teren a locuinţelor trebuie astfel făcută încât să asigure însorirea acestora pe o durată de minimum 1 şi ½ ore zilnic la solstiţiul de iarnă a tuturor încăperilor de locuit.

Distanţa dintre clădiri trebuie să fie mai mare sau cel puţin egală cu înălţimea clădirii celei mai înalte pentru a nu se umbri reciproc.

Platformele betonate pentru depozitarea recipientelor de colectare a gunoiului menajer se vor amplasa la distanţe de minimum 3,00 m faţă de ferestrele camerelor locuibile.

La proiectarea şi construirea locuinţelor trebuie să se ţină cont de următorii parametri:

  • suprafaţa minimă a unei camere = 10,00 mp;
  • suprafaţa minimă a bucătăriei     =  5,00 mp;
  • înălţimea unei camere             =  2,60 m;

Terenul are acces din strada Cuza Voda si din drumurile de exploatare existente.   

       Se prevede o zona de protectie de 12.00 m fata de axul drumului judetean 204 E –in punctul cardinal Vestic .

       Drumurile de acces din incinta au o latime variabila intre 5.00-6.00, permitand o circulatie pe un singur sens.

Drumurile existente au un prospect stradal de: 5.00(carosabil-3.80 , trotuare pietonale laterale 0.60cm) , 6,00 m(carosabil -4.00m , trotuare 2.00 m) .

       Se propune o legatura cu drumul existent din latura Nordica ce are un prospect stradal de 9.00 m ce permite circulatia in ambele sensuri de mers, avand carosabil-7.00 si trotuare pietonale 1.00 m .Prin acesta legatura se va creea o circulatie eficienta din punct de vedere al evacuarii din zona.

 Vor fi respectate caile de interventie pentru masinile de pompieri prevazute de normativ.

 

Echiparea edilitara:

            Zona care face obiectul ansamblului propus, dispune de retele electrice de  medie si joasa tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata.

Alimentarea cu apa potabila se va realiza prin bransament la reteaua din strada Cuza- Voda- Soseaua Petresti.

Apele pluviale colectate de pe suprafetele drumurilor sunt dirijate catre spatiile verzi propuse.

Apele uzate menajere vor fi dirijate catre reteaua de canalizare a municipiului Focsani.

Apele pluviale colectate de pe suprafetele drumurilor sunt dirijate catre spatiile verzi propuse

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : - reconversia unei zone agricole intr-o zona adaptata mediului urban prin asigurarea utilitatilor necesare acesteia.

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  avand in vedere ca nu sunt respectate prevederile din Ordinul MS nr.119/ 2014 conform adresei DSP Vrancea nr. 3223/08.05.2018 , se impune efectuarea unui „ Studiu de impact asupra starii de sanatate a populatiei ” la faza de proiect .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 143 / 15.02.2018 emis de Primăria municipiului Focsani si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta adresa DSP Vrancea nr. 3223/08.05.2018 , prin care se impune efectuarea unui „Studiu de impact asupra starii de sanatate a populatiei ”, la faza de proiect,  adresa SGA Vrancea nr. 3862/ CA/09.07.2018 si adresa nr.383490/19.04.2018 emisa de ISU Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 5701 / 21.06.2018), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 5701/21.06.29018, certificat de urbanism nr. 143/15.02.2018  emis de Primaria Municipiului Focsani, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , plan de situatie, plan incadrare in zona , adresa nr. 3223/08.05.2018 emisa de DSP Vrancea, adresa nr. 383490/19.04.2018 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea, adresa nr. 3862/ CA/09.07.2018 emisa de SGA Vrancea, adresa nr. 4553/15.06.2018 emisa de SC CUP SA Focsani, Aviz de oportunitate nr. 4/21.02.2018 emis de Primaria Municipiului Focsani.

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 19.06.2018 si 21.06.2018 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.