Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL - Atragere în intravilan pentru construirea de locuinţe şi dotări complementare ale acestora - titulari - BOGDAN VASILE, PALADE NECULAI, ENE DANIEL, CIUREA EMIL, MIHORCEA CRISTINEL – COSTEL, TEODORESCU COSTACHE şi MANTA GEORGE

NR. 10165 / 09.11.2017

 

DECIZIE PRIVIND  ETAPA  DE  ÎNCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL

- ,, Atragere în intravilan pentru construirea de locuinţe şi

dotări complementare ale acestora ”  -

extravilanul comunei Vînători, T. 50, P. C. 210; Nr. Cad. : 4090N,

53664, 52675, 52874; 52875,  53572, 52573, 5118; judeţul Vrancea

 

Ca urmare a cererii adresate de: BOGDAN  VASILE, PALADE NECULAI, ENE DANIEL, CIUREA EMIL, MIHORCEA CRISTINEL – COSTEL, TEODORESCU COSTACHE şi MANTA GEORGE,  cu domiciliul in municipiul Focsani, judetul Vrancea;  înregistrată la sediul A.P.M. Vrancea cu nr. 6117/ 26.06.2017, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 09.11.2017, etapa de încadrare următoarele:

 

    PLANUL URBANISTIC ZONAL - Atragere în intravilan pentru construirea de locuinţe şi dotări complementare ale acestora,

    Titulari:  BOGDAN  VASILE, PALADE NECULAI, ENE DANIEL, CIUREA EMIL, MIHORCEA CRISTINEL – COSTEL, TEODORESCU COSTACHE şi MANTA GEORGE

nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

     planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. , alin (3);  lit. c).

 

  1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :
  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

              Planul Urbanistic Zonal va reglementa schimbarea functiunii zonei, regimul de construire, accese, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului ( CUT), procentul de ocupare al terenului ( POT),  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei .  Proiectul s-a întocmit la solicitarea beneficiarului BOGDAN VASILE, PALADE NECULAI, ENE DANIEL, CIUREA EMIL, MIHORCEA CRISTINEL-COSTEL, TEODEORESCU COSTACHE si  MANTA GEORGE, în conformitate cu prevederile Certificatului de urbanism nr. 33 din 11.04.2016, emis de către Consiliul Judetean Vrancea.

 

   

                      Principalele elemente ale temei program sunt:

În cadrul amplasamentului studiat, tema de proiectare solicită prin P.U.Z. :

  • modul de ocupare a terenului prin stabilirea zonei de intervenţii ca fiind o zonă cu funcţiune de locuinte si dotari complementare;
  • procentul maxim de ocupare a terenului;
  • realizarea de legături cu reţeaua de circulaţie a localităţii;
  • amenajarea de parcaje;
  • asigurarea tuturor utilităţilor necesare in mod unitar;

          Terenul studiat are o suprafaţă de 25.850,00 mp, care în prezent are folosinţa de arabil situat în extravilan, fiind propus pentru schimbarea categoriei de folosinţă a terenului, devenind din punct de vedere funcţional zona de locuinte.

Terenul este amplasat în vecinătatea drumului comunal DC 143, fiind liber de construcţii.

Bilanţul teritorial

 

Bilanţ teritorial

Existent

Propus

-mp-

%

-mp-

%

Zonă rezidenţială din care:

- spatii verzi

- constructii

-

 

0,00

20.539,49

12.139,49

8.400,00

 

79.46

Zonă căi comunicaţii + trotuare

-

0,00

3.701,70

14,32

Zona spatii verzi de utilitate publica

-

 

0,00

1.608.81

6.22

 

Total teren studiat

25.850,00

100,00

25.850,00

100,00

 

Indicatori Urbanistici

  • procentul de ocupare al terenului

- existent : P.O.T. = 0 (liber de constructii)

- propus :  P.O.T. = 35,00 %

 

  • coeficient de utilizare al terenului

- existent : C.U.T. = 0 (liber de constructii)

- propus :  C.U.T. =  1.05

 

Plastica arhitecturala si sistemul constructiv Echipare edilitara

Locuinţele individuale din zona vor fi realizate  cu structură din beton armat, din lemn, metal sau mixt în funcţie de solicitarea beneficiarului. prispe cu stâlpi de lemn prelucrat, etaj cu balcoane generoase, bine marcate pe faţade), şarpante din lemn cu învelitoare din tablă tip LINDAB, tablă zincată sau materiale ceramice. Paleta de culori : se vor utiliza ca şi culori albul predominant crem, iar lemnul băiţuit în culori naturale.

Regimul de înălţime va fi P – P + 2E . În prezent terenul este liber, având categoria de folosinţă arabil. După executarea obiectivelor, amplasamentul va fi completat cu plantaţii de arbuşti ornamentali, spaţii gazonate, în zona locuinţelor şi cu arbori de talie înaltă pe latura de nord-vest.

 

 împrejmuirea - se va realiza utilizând ca materiale soclu din beton armat, stâlpi metalici sau beton armat cu plasă din sârmă, trame din fier forjat sau lemn, având o înălţime totală de 2,00 m.

 

Echipare edilitara  - Pentru toate utilităţile se vor realiza branşamente cu acordul furnizorilor de utilităţi. Asigurarea cu utilităţi tehnico-edilitare se va realiza astfel :

Alimentare cu energie electrică se va face prin racordarea la reţeaua electrică din zonă. Toate căile de acces (drumuri, alei) vor fi iluminate cu corpuri de iluminat cu vapori de mercur-sodiu, montaţi pe stâlpi metalici sau de beton, alimentaţi prin cabluri subterane.

Alimentarea cu apă rece - In privinţa asigurării cu apă potabilă a noilor obiective se va analiza realizarea unui foraj de adâncime. Putul forat va avea protectie sanitara. Retelele de alimentare cu apa, vor fi realizate din conducta PE, in montaj ingropat.

In aceste conditii, pentru o zi conventionala de calcul, de 12 ore, sunt necesare urmatoarele valori ale debitului cerintei de apa : Q s zi med = 2,80 mc/zi = 0,24 mc/h = 0,07 l/s ;  Q s zi max = 3,64 mc/zi = 0,30 mc/h = 0,08 l/s;   Q s orar max = 0,85 mc/h = 0,24 l/s.

Evacuarea apelor uzate se va realiza astfel :  apa menajeră uzată provenită de la grupurile sanitare şi bucătărie se va face în reţeaua proprie – bazin septic betonat vidanjabil. Bazinul betonat vidanjabil, cu un volum de 40 mc, ce  este alcătuit din trei camere cu urmatoarele dimensiuni: două camere având fiecare dimensiuni interioare L = 2,00 m, l = 2,0 m, h = 2,4 m; respectiv,  o cameră având dimensiuni interioare L = 4,00 m, l = 2,0 m, h = 2,4 m.

Frecventa de vidanjare a bazinului betonat etans cu capacitatea de 40 mc, este de o data la 60 de zile, sau de câte ori este necesar, de către o societate ce activeaza in domeniu. Bazinul de ape uzate va avea protectie sanitara.

Apa pluvială din zona spaţiilor verzi se va infiltra în substrat.

Apele uzate se vor încadra în prevederile NTPA 002/2005.

Incalzirea spatiilor se va realiza cu radiatoare din otel cu agent termic apa calda, alimentate de la C.T. proprii care vor functiona cu combustibil solid.

Pentru perioada de iarna, asigurarea debitului de agent termic, apa calda, cu parametrii de 80/60 grd. se va realiza  prin intermediul unor cazane individuale, cu functionare pe combustibil solid, cu gazeificare, cu randament de ardere ridicat.

Cazanele, individuale, pentru fiecare proprietate, in parte, vor fi montate in incaperi individuale, cu destinatie de centrala termica.

Tipul cazanelor, randamentul de ardere ridicat al acestora,asigura dispersia in atmosfera a gazelor de ardere, fara a fi influentate.

Debitul de apa calda menajera va fi asigurat prin intermediul a cate unui  boiler, cu agent intermediar, preparat in cadrul cazanului pentru incalzire, cu acumulare, cu volumul de 100 litri, similar ca tip cu tipul cazanului, amplasat in cadrul centralei termice.

Ventilarea şi împrospătarea aerului se va realiza atât natural prin ochiurile mobile ale ferestrelor, cât şi mecanic (cu aer condiţionat).

Temperaturile pot fi menţinute constante datorită sistemului de protecţie şi izolaţie termică propus prin soluţia de arhitectură – tâmplărie exterioară din profile de PVC cu rupere de punţi termice şi fonice + geam termopan.

Evacuarea deseurilor solide - Pentru locuinte deseurile vor fi colectate individual in containere Europubele, fiind preluate pe baza unui contract cu intreprinderea specializata.

Izolatia termica, hidrofuga si economia de energie - Cladirile proiectate se incadreaza in grupa II cu regim normal de umiditate si temperatura.

 

  1. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

      - prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): nu este cazul. Planul propune masuri in vederea respectarii standardelor de calitate a vietii.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

      (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :

      Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 23.06.2017 si din data de 26.06.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

     În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 

   În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

        Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 6117/ 26.06.2017, certificat de urbanism nr. 33 / 11. 04. 2016  emis de Consilil Judetean Vrancea,  aviz de initiere nr. 3/ 17.02.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea , memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta disfunctionalitati, reglementari urbanistice, posibilitati de mobilare urbana, retele tehnico –edilitare, electrice, echipare tehnico-edilitara propusa, adresa nr. 4773144/21.08.2017 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al judetului Vrancea,  Avizul de Gospodarire a Apelor Nr. 29/ 07.09.2017 emis de SGA Vrancea.

 

      Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.