Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL – Atragere teren in intravilan pentru infiintare zona de locuinte individuale, comuna Golesti, sat Ceardac, judetul Vrancea , amplasat in com. Golesti, sat Ceardac, jud. Vrancea - titular - COMUNA Golesti

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

         Ca urmare a notificarii adresate de COMUNA GOLESTI cu sediul in com. Golesti, sat Golesti, str. Cotesti, nr. 2, jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Atragere teren in intravilan pentru infiintare zona de locuinte individuale comuna Golesti, sat Ceardac, jud. Vrancea” , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 6964 din 01.08.2018 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 06.09.2018 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Atragere teren in intravilan pentru infiintare zona de locuinte individuale, comuna Golesti, sat Ceardac, judetul Vrancea  , amplasat in com. Golesti, sat Ceardac,  jud. Vrancea  , titular COMUNA GOLESTI , nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerea cladirilor fata

de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei, accesuri auto  si pietonale, conformarea arhitectural-volumetrica, asigurare parcari si spatii verzi.      

 

                     Se propune introducerea in intravilan a suprafetei de 43305 mp.

                     Principalele elemente ale temei program, sunt:

                  - derogarea de la prevederile PUG aprobat, conf. Art. 32 din Legea 350/2001 cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca se doreste implementarea unor functiuni de locuinte individuale si functiuni complementare, incompatibile cu categoria de folosinta existenta actuala a terenului aflat in extravilan

           - atragerea terenurilor in intravilan;

  - reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

  - realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

  - asigurarea necesarului de spatii verzi;

            - asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei;

 

Conform PUG , terenul in suprafata  de 43305 mp, inventariata in domeniul public al UAT, conform extras CF 52623 a comunei Golesti,  este amplasata conform PUG aprobat in anul 2012, în extravilanul UAT Golesti, cu categorie de folosinţă neproductiv.

Terenul  se află în partea de vest a comunei Golesti, satul Ceardac, cu acces din DC 147.

Vecinatati:

  • La nord– proprietati particulare teren agricol arabil.
  • La sud – albia majora a raului Milcov;
  • La est– DC 147 si zona e protectie a liniei CFR 500 - CF53184; 
  • La vest – drum de exploatare si proprietati particulare - teren agricol - arabil;

 

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT PUZ

.

 

Nr

 

ZONE   SI SUBZONE

FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   mp

   %

    mp

   %

 

Teren extravilan ce genereaza PUZ

43305,00

100

 

 

1.

Li- zonă pentru locuinte individuale si dotari complementare

 

0

 

0      

 

33685.31

    

77.78

 

  • subzona aferenta amplasarii locuintelor si dotarilor complementare 

     0

0

20343,21

46.97

 

  • subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale

0

0

3771,2

8.7

 

  • subzona spatii verzi plantate

0

0

9324,69

21.54

 

  • subzona gospodarie comunala si echipare edilitara

 

 

246,21

0.56

2.

Terenuri libere în extravilan

43305,00 

100

9619,69

22.22

 

TOTAL 

suprafata reglementata Li in  intravilan

0

0

33685,31

 

77.78

 

 

Indici urbanistici propusi conform Avizului de oportunitate nr. 24/20.06.2018 emis de Consiliul judetean Vrancea

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 35 %, necesar constructiilor de locuinte si anexelor gospodaresti

CUT – coeficient de utilizare a terenului: maxim 0,56, raportat la o mansarda care ocupa max 60% din suprafata parterului.

 

 

 

Regimul de aliniere:

  • amplasarea constructiilor la minim 5 m fata de aliniament;
  • amplasarea in parcela conform Codului Civil si HG 525/1996;
  • pe latura de vest se va respecta limita impusa de avizul regionalei CFR Galati, avand in vedere zona de protectie 100 m si zona de siguranta 20 m din axul liniei CF;

 

In cadrul planului se propun urmatoarele :

Pentru amplasarea elementelor specifice ale zonei rezidentiale, pe terenul luat in studiu, au fost delimitate si reglementate  urmatoarele subzone functionale:

Li- zonă pentru locuinte individuale si dotari complementare - 33685.31mp – zona reglementata,  din care

  • subzona aferenta amplasarii locuintelor si dotarilor complementare - 20343,21mp
  • subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale - 3771,2 mp
  • subzona spatii verzi plantate - 9324,69 mp
  • subzona gospodarie comunala - 246,21 mp

Terenuri libere în extravilan  - 9619,69 mp

 

AMPLASAREA COMPONENTELOR FUNCTIONALE ALE COMPLEXULUI

  • Li - Subzonă aferentă amplasării unor construcţii pentru locuinţe, pe loturi individuale cu o suprafaţă totală de 20343,21mp;   
  • construcţii de locuinţe pe loturi individuale, inclusiv anexe gospodăreşti precum si constructii cu functiuni complementare functiunii de locuire, conform anexei 1 din RGU aprobat conform HG 525/1996.

care se vor conforma astfel:

  • Regim de inaltime P+M cu înaţime la cornisa - max 5 m, masurata de la cota terenului sistematizat (avand in vedere concluziile studiului geotehnic).
  • L-cr subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale, cu o suprafaţă de 3771,2 mp;
  • Drumurile din incinta  se vor realiza respectand prospectul 2 – 2 din PUG, avand urmatoarele caracteristici geometrice:
  • Carosabil 5,5 m
  • Acostament 2 x 0,75 m
  • Rigola 2 x 1,00 m
  • Trotuar 2 x 0,75 m
  • Circulaţiile pietonale vor fi realizate borduri şi pavaje din beton presat, iar căile de acces rutier şi platformele pentru parcări vor avea borduri prefabricate din beton presat şi strat de uzură din beton asfaltic. Toate căile rutiere şi platformele pentru parcări se vor realiza cu pante corespunzătore pentru preluarea apelor pluviale şi dirijarea către rigole.
  • L-zv - subzona spatii verzi plantate, cu o suprafaţă de 9324,69 mp;
  • Pe aceasta subzona se vor realiza, gazonari si plantari cu specii perene cu talie mica, arbori cu talie mare, si radacina pivotanta, cu rol de stabilizare a taluzului si garduri vii.
  • Se pot edifica constructii si amenajari specifice de tipul locurilor de joaca, pergole, mobilier urban, alei, piste de biciclete,etc.
  • L- gc - subzona gospodarie comunala si echipare edilitara
  • Pe aceasta subzona se vor realiza platforme pentru amplasarea containerelor de colectare selectiva a gunoiului menajer si POST DE TRANSFORMARE ELECTRIC propus cu o putere instalată de minim 160 KVA;

 

 

 

Echiparea edilitara:

            Zona care face obiectul ansamblului propus, dispune de retele electrice de  medie si joasa tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata.

Zona studiata nu este echipata edilitar (apă potabilă, canalizare, energie electrica, gaze naturale, telefonie) existand posibilitatea de racordare in strada Vasile Alecsandri printr- o conducta de racord, in lungime de 105 ml.

 

Debitele de alimentare cu apa, pentru necesitati igienico – sanitare si pentru interventia la incendiu, vor fi asigurate prin intermediul unei retele de alimentare cu apa, de incinta, realizate din conducta PE ID De110 mm, racordata la reteaua de alimentare cu apa, stradala, in lungime totala, de  535 ml.

Debitele de ape uzate, de natura fecaloid – menajera, colectate de la locurile de producere, vor fi evacuate, la reteaua de canalizare, de incinta si la reteaua de canalizare stradala, prin intermediul unor racorduri PVC U 110.

Data fiind atat panta generala a terenului, spre raul Milcov, cat si faptul ca reteaua de canalizare, de pe strada Vasile Alecsandri, nu permite racordarea gravitationala, este necerasa realizarea unei statii de pompare a debitelor de ape uzate, de natura menajera, la reteaua de canalizare existenta, prin intermediul unei conducte PE ID De 110, Pn6, in lungime de 298 ml.

Debitele de ape meteorice, colectate de pe suprafetele impermeabile, de pe proprietati, vor fi vehiculate, prin lucrari de sistematizare verticala, la raul Milcov.

In afara amplasamentului propus noului obiectiv, exista o line aeriana de medie tensiune (LEA 20 KV), de la statia Focsani Vest la Virtescoiu. Din cadrul acesteia se va realizeaza o ramificatie pentru alimentarea  unui postul de transformare tip anvelopa, propus in zona nordica a terenului studiat.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : - reconversia unei zone agricole intr-o zona adaptata mediului urban prin asigurarea utilitatilor necesare acesteia.

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  se va respecta adresa DSP Vrancea nr. 5583/01.08.2018 .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.

 

 

  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 6 / 17.01.2018 emis de Primăria Golesti si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta adresa DSP Vrancea nr. 5583/01.08.2018 si adresa nr.383983/27.07.2018 emisa de ISU Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 6964 / 01.08.2018), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 24.07.2018 si 27.07.2018 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 

 

 

 

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.