Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire cabinet medical si locuinta de serviciu , amplasat in Focsani, str. Constitutiei, nr. 8 A, jud. Vrancea , titular: CONSTANTIN ELENA CARMEN

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

 

         Ca urmare a notificarii adresate de CONSTANTIN ELENA CARMEN cu sediul in Focsani, B-dul Unirii, nr. 11, bl. 11, ap. 11, jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Construire cabinet medical si locuinta de serviciu” , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 7954 din 06.09.2018 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 27.09.2018 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire cabinet medical si locuinta de serviciu  , amplasat in Focsani, str. Constitutiei, nr. 8 A,  jud. Vrancea  , titular: CONSTANTIN ELENA CARMEN , nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei, accesuri auto  si pietonale, conformarea arhitectural-volumetrica, asigurare parcari si spatii verzi.      

 

Terenul supus studiului in suprafata de 209 mp, este situat conform P.U.G./2000 in mun. Focsani, str. Constitutiei, nr. 8A, T. 187, P. 10875 - UTR 20, LC 20. In cadrul "Planului Urbanistic General al municipiului Focsani", acest teren se afla in subzona cu locuinte colective existente si face parte din categoria de folosinta curti-constructii.

 

Vecinatati:

- Nord – teren Primarie, str. Constitutiei - 8.40 m;

- Est – teren Primarie, bloc de locuinte P+3 - 5.60 m;

- Sud – teren Primarie, garaje auto - 4.47 m;

- Vest – teren Primarie, bloc de locuinte P+3 - 5.70 m.

 

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT PUZ

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Subzona constructii

       0,00

   0,00

104,0

  49,76

Subzona alei pietonale

       0,00

   0,00

29,0

   13.88

Subzona spatii verzi

       0,00

   0,00

57,00

   27,27

Subzona alei carosabile, parcari

       0,00

   0,00

19,00

    9,09

TOTAL

     209,00

 100,00

209,00

  100,00

 

Procentul de ocupare a terenului in zona cu locuinte colective este de maxim 20 %, CUT max= 0,8.

Pentru constructia propusa regimul de inaltime urmeaza sa fie P+1E.

Inaltimea maxima propusa pentru constructie va fi de 8 m.

Se va avea in vedere respectarea retragerilor si distantelor obligatorii la amplasarea constructiei fata de locuinte existente, conform OMS nr. 119/2014.

In cadrul planului se propun urmatoarele :

- realizarea unui imobil pentru cabinet medical si locuinta de serviciu cu regim de inaltime P+1E;

- realizarea accesului (pietonal si auto) pe proprietate pe latura de Nord a terenului (din str. Constitutiei);

- rezolvarea utilitatilor prin racordare la retelele existente in zona (apa potabila, canalizare, gaze naturale, electrice, telecomunicatii si transmisii date).

Constructia propusa va fi realizata din materiale moderne ce corespund normelor tehnice in vigoare din punct de vedere al rezistentei, stabilitatii, sigurantei la foc, sanatatii populatiei, termoizolatiei, etc..

Infrastructura va fi alcatuita din fundatii continue de tip grinzi pereti, cu partea inferioara evazata ce formeaza baza fundatiei, iar partea superioara va fi de tip perete din beton armat monolit.

Suprastructura cladirii va fi alcatuita din cadre de beton armat. Peretii vor fi realizati din zidarie.

Planseele peste parter si etaj vor fi realizate din beton armat cu grosimea de 15 cm. Acoperisul va fi de tip terasa circulabila.

Peretii vor fi tratati la exterior cu tencuiala decorativa si placari cu piatra naturala sau caramida aparenta.

Tamplariile exterioare vor fi din PVC armate cu geam termoizolant.         

In urma compartimentarii imobilului propus vor rezulta un cabinet medical pe nivelul parterului si locuinta de serviciu la etaj.

 

Echiparea edilitara:

 Alimentarea cu apa

In prezent parcela pe care urmeaza sa se realizeze constructia prevazuta în acest P.U.Z. nu este racordata la reteaua de apa municipala stradala.

Consumul de apa din cadrul obiectivului va consta în principal din consum menajer pentru viitorii proprietari si pentru igienizarea spatiilor. Sistemul de alimentare cu apa propus pentru acest P.U.Z. este format din extinderea retelei de apa municipala cu o conducta dimensionata corespunzator. Conducta de apa va fi pozata subteran.

 Canalizarea apelor menajere se va realiza la reteaua publica existenta in zona. Lucrarea se va realiza numai cu acordul CUP Focsani pe baza unui proiect de specialitate.

 Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la retelele existente in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului.

Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie energie electrica. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament si o firida de bransament proprie.

 Bransamentul la instalatia de gaze se va rezolva prin racord la reteaua existenta in zona pe baza unui proiect de specialitate, cu avizul beneficiarului de utilitate.

Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie gaze naturale pana la constructia propusa. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament individual dimensionat corespunzator si o firidă de bransament proprie.

Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unei centrale termice proprii cu functionare pe combustibil gazos.

 Telecomunicatii. Obiectivul se va racorda la reteaua de telefonie existenta din zona.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : - reconversia unei zone agricole intr-o zona adaptata mediului urban prin asigurarea utilitatilor necesare acesteia.

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) –  se va respecta adresa nr. 6160/28.08.2018 emisa de DSP Vrancea.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 581 / 18.05.2018 emis de Primăria municipiului Focsani si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta adresa DSP Vrancea nr. 6160/28.08.2018 si adresa nr.384070/21.08.2018 emisa de ISU Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 7954 / 06.09.2018), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 7954/06.09.2018, certificat de urbanism nr. 581/18.05.2018  emis de Primaria Municipiului Focsani, memoriu de prezentare, plan incadrare in zona , adresa nr. 6160/28.08.2018 emisa de DSP Vrancea, adresa nr. 384070/21.08.2018 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea.

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 17.08.2018 si 21.08.2018 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.