Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire locuinta P+1 si imprejmuire situate in : com. Milcovul, T. 73, P. 382/4, jud. Vrancea - titular - Asofiei Anca-Iulia si Asofiei Ionut

Nr. 8828  din 03.07.2017

                               

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL

 

 Construire locuinta P+1 si imprejmuire  situate in : com. Milcovul, T. 73, P. 382/4, jud. Vrancea

 

Titular  Asofiei Anca-Iulia si Asofiei Ionut din com.Baia, sat Bogata , str Dudului , nr 12,  jud Suceava       

 Ca urmare a cererii adresate de Asofiei Anca-Iulia si Asofiei Ionut din com.Baia, sat Bogata , str Dudului , nr 12,  jud Suceava inregistrata la APM Vrancea cu nr. 8828 din 22.09.2016 , in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare , a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 29.06.2016 , etapa de încadrare ,ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  

  Construire locuinta P+1 si imprejmuire  situate in : com. Milcovul, T. 73, P. 382/4, jud. Vrancea

  • Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :
  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

 

            Se propune introducerea in intravilan a terenului cu suprafata de 3000 mp.              Terenul face parte din categoria de folosinta agricol.

            Principalele elemente ale temei program, sunt:

  • atragerea terenului in intravilan;
  • rezolvarea tramei stradale pentru acces la functiunile zonei si a profilelor transversale caracteristice;
  • rezolvarea accesului auto si pietonal;
  • reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;
  • asigurarea necesarului de spatii verzi;
  • asigurarea utilitatilor.

 

            Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat in partea de nord a teritoriului administrativ al com. Milcovul avand urmatoarele vecinatati:

            - la N : Onea Ionut (teren liber de constructii - 33.93 m);

                        - la S : propr. particulara (teren liber de constructii - 11.42 m);

            - la E : drum (15.00 m);

            - la V : Isofache Dumitru (teren liber de constructii - 19.86 m).

Distantele sunt date din locuinta propusa pana in limitele de proprietate dat fiind faptul ca terenurile invecinate sunt libere de constructii.

            Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat in partea de nord a teritoriului administrativ al com. Milcovul, avand deschidere la la drumul de interes local cu care se invecineaza pe latura de Est.

            In cadrul "Planului urbanistic general al com. Milcovul", destinatia acestui teren este extravilan agricol.

            Suprafata totala a terenului studiat este de 10000 mp. Se regasesc urmatoarele zone functionale: zona locuinte individuale (770 mp), o zona este destinata drumului public cu amenajarile sale existente (350), spatii verzi (551 mp), iar restul terenului este agricol (8329 mp).

 

 

BILANT TERITORIAL AL ZONEI STUDIATE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Zona locuinte individuale

770

7.70

3770

37.70

Zona spatii verzi

551

5.51

551

5.51

Zona drum public

350

3.50

350

3.50

Zona cu utilizari agricole

8329

83.29

5329

53.29

Total zona studiata

10000

100.00

10000

100.00

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT PUZ

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Zona locuinte individuale si dotari complementare

0

0.00

3000

100.00

Zona cu utilizari agricole

3000

100.00

0

0

Total zona studiata

3000

100.00

3000

100.00

 

In cadrul "Planului urbanistic general al com. Milcovul" destinatia acestui teren este agricol extravilan.

Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiilor au fost urmatoarele:

            - regimul de inaltime al constructiilor propuse;

            - profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie;

            - efecte compozitionale (unitate, varietate, etc.).

            Avand in vedere configuratia zonei se propun urmatoarele: amplasarea constructiilor fata de limita spre drumul de exploatare a parcelei se va face cu respectarea unei retrageri minime de 3,5.

            Zona studiata avand un caracter preponderent rezidential, procentele de ocupare al terenului propuse vor fi:

                        - POT maxim = 35 %;

                        - CUT maxim = 0.70.

Echipare tehnico - sanitara      

                        Alimentarea cu apa se va face prin intermediul unui bransament la reteaua existenta a localitatii.

                        Evacuarea apelor rezultate din consumul menajer se va face printr-o retea de tuburi din PVC dirijate si colectate intr-un bazin betonat vidanjabil cu volumul de 20 mc.

                        Bazinul va fi vidanjat ori de cate ori este necesar de catre societetea specializata in prestarea de astfel de servicii.

            Pentru perioada de iarna, asigurara debitului de agent termic, apa calda, cu parametrii de 80/60 grd. se va realiza  prin intermediul unui cazan, numai pentru incalzire, cu functionare pe combustibil solid, cu randament de ardere ridicat.

            Acesta va fi montat in incapere individuala, cu destinatie de centrala termica.

            Gazele de ardere vor fi vehiculate la exterior prin intermediul unui cos de fum, care strapunge peretele fatadei.

            Tipul cazanului, randamentul de ardere ridicat al acestuia, asigura dispersia in atmosfera a gazelor de ardere, fara a fi influentate, in mod negativ, cu depasirea limitelor legale, in vigoare, vecinatatile.

            Asigurarea cazanului se realizeaza cu un vas de expansiune inchis, supape de siguranta, elemente de automatizare, cronotermostate de ambianta, furnitura proprie a cazanelor.

            Vehicularea debitului de agent termic, pentru boiler, instalatia de incalzire, se va realiza cu electropompa, furnitura proprie a cazanului.

            Corpurile de incalzire vor fi de tip panou, din tabla, cu racordare in diagonala si aerisire locala, pentru fiecare radiator in parte.

            Instalatia de incalzire va fi realizata in sistem ramificat, pe circuite independente, folosind conducte de tip Henco, sau similar, montate ingropat, inglobate in sapa de egalizare.

            Debitul de apa calda menajera va fi asigurat prin intermediul a cite unui  boiler, cu agent intermediar, preparat in cadrul cazanului pentru incalzire, cu acumulare, cu volumul de 80 litri, similar ca tip cu tipul cazanului, amplasat in cadrul centralei termice, sub cazan.

            Deseurile menajere, precolectate in cadrul proprietatii, vor fi preluate, pe baza de contract de prestari de servicii, de catre seviciul local de salubritate.

Alimentarea cu energie electrica

Zona dispune de retele electrice de medie tensiune, din care ar putea fi alimentat imobilul studiat.

In cadrul parcelei tipul consumatorilor se incadreaza in urmatoarele categorii: utilizari casnice, iluminat public, mici consumatori, functiuni conexe.

 

Managementul deseurilor

Pentru investitia propusa, deseurile specifice se incadreaza in tipurile:

  1. deseuri rezultate din constructii – cod 17 si sunt specifice fazei de constructie;
  2. deseuri asimilabile cu cele municipale – cod 20 care sunt specifice perioadei de exploatare a investitiei.
  3. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

 

Obiectul lucrarii il constituie elaborarea PUZ -  CONSTRUIRE LOCUINTA P+1 SI IMPREJMUIRE, T. 73, P. 382/4, com. Milcovul, jud. Vrancea. Lucrarea se elaboreaza pe baza comenzii beneficiarilor Asofiei Anca-Iulia si Asofiei Ionut, proprietarii terenului aflat in extravilanul com. Milcovul, pozitionat intr-o zona de terenuri agricole.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

d)   probleme de mediu relevante pentru plan: in realizarea variantei de plan s-a tinut seama de   

 asigurarea utilitatilor,zonele de circulatie , acces, gestionare deseuri si integrarea in  specificul zonei .

e)   relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare      de mediu :

  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ) – nu este cazul.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

          (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul De Vrancea ” din data de 14.09.2016 si 17-018 .09.2016 .

Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea , in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr.8828/22.09.2016, certificat de urbanism nr. 186/25.07.2016  emis de Consiliul Judetian Vrancea , memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , plan de situatie cu retele tehnico-edilitare,  plan incadrare in teritoriu, plan reglementari urbanistice, plan dotare tehnico-edilitare, Aviz de gospodarirea apelor nr.4 din 13.02.2017 emis de SGA Vrancea,  adresa ISU Vrancea nr 1873/16/SU-VN DIN 28.092016.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în

termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.