Back

Decizie privind etapa de incadrare privind planul „ PUZ – Atragere teren in intravilan – lotizare construire cartier de locuinte si servicii complementare nepoluante ” - titular - AVADANEI DANIEL si MOMANU FANICA

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

 

         Ca urmare a notificarii adresate de AVADANI DANIEL si MOMANU FANICA cu domiciliul in Focsani,  B-dul Garii, nr. 16 si str. Birsei, nr. 16 A, jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Atragere teren in intravilan – lotizare construire cartier de  locuinte si servicii complementare nepoluante ” , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 7487 din 14.07.2021 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor si Padurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 14.10.2021 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Atragere teren in intravilan – lotizare construire cartier de  locuinte si servicii complementare nepoluante , amplasat in extravilanul municipiului Adjud, T 7, P 16, CF 57539, 57541,  jud. Vrancea  , titular AVADANI DANIEL si MOMANU FANICA , nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin intocmirea prezentei documentatii, sunt urmatoarele:

  • Dimensionarea si functionalitatea constructiilor;
  • Reglementarea circulatiei carosabile, pietonale si accesului pe amplasament;
  • Echipare cu utilitati edilitare.
  • Imbunatatirea calitatii mediului;

 

 Tema de studiu prevede analizarea posibilitatilor de echipare a zonei cu urmatoarele dotari si obiective:

  • atragerea terenurilor aflat in extravilan in suprafata totala de 9041.00mp in intravilan si schimbarea destinatiei celor doua terenuri din terenuri arabile in teren curti constructii pe care se propune a se amenaja o zona pentru 3 loturi cu destinatie de locuinte individuale si alte doua zone destinate pentru zone de depozitare;
  • impartirea terenului cu nr. Cad. 57541 in doua, crearea a doua cai de acces separate, una propusa de utilizat de catre cele 3 loturi destinate locuintelor individuale cu regimul de inaltime maxim P+1E si una propusa de utilizat zonei de depozitare. La fel se va crea cale de acces pentru zona de depozitare si pentru lotul de teren cu nr. Cad. 57539, unde se propun a se realiza o zona destinata de depozitare. Materialele propuse de depozitat vor fi materiale de constructii cu regim simplu de depozitare precum panourile termoizolante tristrat, profile metalice, armaturi, material lemnos, etc.. Toate aceste produse sau subproduse vor fi nepoluante.;
  • rezolvarea accesului carosabil si pietonal din drumul colector care face mai departe legatura cu DN2-E85;
  • rezolvarea locurilor de parcare si a spatiilor verzi necesare pentru aceste investitie;
  • Echiparea terenului cu utilitatile necesare pentru o buna functionare;

Terenurile care au generat P.U.Z. in prezentul proiect sunt in suprafata totala de 9041.00mp, sunt situate atat in extravilanul municipiului Adjud, , tarla T7, parcela P16, nr. cadastrale 57539, 57541. Terenurile care au generat P.U.Z. sunt dupa cum urmeaza :

- Teren cu destinatie arabila - Nr. CAD. 57539 Avadani Daniel si Mihaela S = 4669.00 mp

- Teren cu destinatie arabila - Nr. CAD. 57541Momanu Fanica si Niculina S = 4372.00 mp

Terenul  are ca vecinatati:

•    La nord- vest: teren, proprietate privata;

•    La nord- est: teren proprietate privata;

•    La sud- vest: drum colector;

•    La sud-est : teren  proprietate privata.              

 

Regimul juridic al terenului:

Terenul in suprafata de 9041 mp, este situate in extravilanul municipiului Adjud, T 17, P 16, CF 57539, 57541, conform PUG aprobat cu HCL Adjud nr. 24/2005 a carui valabilitate a fost prelungita cu HCL Adjud nr. 48/2016. Terenul este proprietatea sotilor Avadani Daniel si Avadani Mihaela si sotilor Momanu Fanica si Momanu Niculina, conform extrasului de Carte Funciara pentru informare 57539, in baza actului de dezmembrare autentificat sub nr. 3019/12.11.2018 la BIN Apetrii Gabriela Adjud si Extrasului de Carte Funciara pentru informare 57541, in baza contractului de schimb imobiliar autentificat sub nr. 3021/12.11.2018 la BIN Apetrii Gabriela Adjud;

Imobilul nu este grevat de sarcini si servituti, nu figureaza in zona cu interdictie de construire si nu se afla in zona de protective a unui monument istoric. Terenul se afla in zona de protective hidrologica si este traversat de o retea electrica LEA 20 kV.

Regimul economic:

Folosinta actuala- teren extravilan arabil;

Destinatia zonei stabilita prin PUG- teren agricol extravilan- nu face parte din UTR-urile PUG Adjud;

Terenul se va supune regimului fiscal si de impozitare legiferat..

 

Regimul tehnic:

Echiparea cu utilitati- zona are retea de canalizare si retea de telecomunicatii ( fibra optica) subterana, se vor adopta solutii de echipare colectiva care sa respecte normele legale de igiena si de protectie a mediului;

Accesele carosabile si pietonale sunt asigurate din DN 2- E 85 cu respectarea prevederilor OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, activitatile ce urmeaza a fi desfasurate in zona sa nu afecteze traficul rutier si pietonal asigurandu-se locuri de parcare in incinta proprie.

Realizarea functiunilor propuse:

Se propune schimbarea functiunii zonei- zona locuinte individuale si servicii complementare nepoluante ( zona depozitare);

Se vor adopta solutii de echipare colectiva care sa respecte normele legale de igiena si de protectie a mediului;

Functiuni complementare admise: spatii verzi, accese pietonale si carosabile, parcaje;

Accesele carosabile si pietonale sunt asigurate din DN 2- E 85 cu respectarea prevederilor OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, activitatile ce urmeaza a fi desfasurate in zona sa nu afecteze traficul rutier si pietonal asigurandu-se locuri de parcare in incinta proprie.

Regim de aliniere:

Aliniament obligatoriu impus :

  • Se va institui zona de siguranta a caii ferate ( conform OG 12/1998 art. 29 modificata cu OG 83/2016 ) - ,, Zona de siguranta a infrastructurii feroviare publice cuprinde fasii de teren, in limita de 20 m fiecare, situate de o parte si de alta a axei caii ferate, necesare pentru amplasarea instalatiilor de semnalizare si de siguranta a circulatiei  si a celorlalte instalatii de conducere operativa a circulatiei trenurilor, precum si a instalatiilor si lucrarilor de protectie a mediului. In zona de siguranta a infrastructurii feroviare este interzisa executarea oricaror constructii sau instalatii neferoviare supraterane, cu exceptia proiectelor de infrastructuri publice si a celor pentru care s-a emis aviz favorabil de catre Ministerul Transporturilor si care nu pun in pericol siguranta circulatiei. In zona de siguranta a infrastructurii feroviare publice este interzisa inchirierea terenurilor, proprietate publica a sta, in vederea executarii unor constructii sau instalatii neferoviare supraterane’’.
  • La amplasarea in parcela se va tine cont de prevederile normativului de siguranta la foc a constructiilor – indicativ – P118 si STAS 10144/3-91- elemente geometrice ale strazilor.
  • Conform P.U.G. Adjud, distanta minima obligatorie intre corpuri va fi H/2 (jumatate din inaltimea la cornisa constructiei celei mai inalte), dar nu mai putin de 3.00m.
  • Amplasarea constructiilor se va face respectand rerageri fata de drumul national DN2-E85 (respectiv 22.00m fata de axul drumului) iar in parcela detinute de beneficiari se vor respecta limitele edificabile fata de limitele de proprietati.
  • Se va tine cont de faptul ca la o distanta de 105.08 ml mai spre est se afla un put cu regim sever de protectie cu o zona de protectie de 10.00 m perimetrala.

 

Regim de inaltime:

Clădiri existente nu este cazul;

 

Clădiri propuse:

  • Parcelele vare fac obiectul reglementarii urmeaza a fi utilizate pentru construire locuinte individuale P, P+1 cu o inaltime maxima la cornisa de 9,50 m;
  • Inaltimea maxima admisa- 10 m pentru hale depozitare parter, P+1E.

 

Se va asigura un numar minim de locuri de parcare conform Regulamentului General de Urbanism.

 

 

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT  PUZ

 

 

ZONE          FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

% din suprafata totala

mp

% din suprafata totala

Lot teren 1 NR. CAD. 57539

 

 

 

 

Spatii verzi neamenajate ( teren arabil)

 4669,00

100,00                 

      0,00

0,00

Hala depozitare ( P)

         0,00

     0,00

  183,00

   3,92

Hala depozitare ( P+1E)

 

        0,00

     0,00

  560,00

     11,99

Platforma europubele

     0,00      

     0,00

     7,10   

     0,15

Alei carosabile

         0,00

     0,00

    1690,66 

    36,21

Alei pietonale

0,00

0,00

219,18

4,69

Spatii verzi amenajate

0,00

0,00

2009,06

43,04

TOTAL LOT TEREN 1

   4669,00

100,00

4699,00

100,00

 

 

 

 

 

Lot teren 2.1 NR. CAD. 57541

 

 

 

 

Spatii verzi neamenajate ( teren arabil)

 2607,90

100,00                 

      0,00

0,00

Hala depozitare ( P+1E)

 

        0,00

     0,00

  600,00

     23,07

Platforma europubele

     0,00       

     0,00

     7,10   

     0,27

Alei carosabile

         0,00

     0,00

    1000,33 

    38,46

Alei pietonale

0,00

0,00

261,10

10,04

Spatii verzi amenajate

0,00

0,00

732,27

28,16

TOTAL LOT TEREN 2.1

2607,90

100,00

2607,90

100

 

 

 

 

 

Lot teren 2.2 NR. CAD. 57541

 

 

 

 

Spatii verzi neamenajate ( teren arabil)

 1771,20

100,00                 

      0,00

0,00

 Lot 1 locuinta individuala ( max P+1E)

 

        0,00

     0,00

  261,00

     14,74

Lot 1 locuinta individuala ( max P+1E)

     0,00       

     0,00

     262,00   

     14,79

Lot 1 locuinta individuala ( max P+1E)

         0,00

     0,00

    264,00 

    14,91

Alei carosabile

0,00

0,00

264,00

47,67

Alei pietonale

0,00

0,00

83,35

4,71

Spatii verzi amenajate

0,00

0,00

56,54

3,18

TOTAL LOT TEREN 2.2

1771,20

100,00

1771,20

100

TOTAL TERENURI CARE AU GENERAT PUZ

9041,00

 

9041,00

 

 

Indicatori urbanistici maxim admisibili:

POT – procent de ocupare a terenului: maxim 35 %;  CUT –  coeficient de utilizare a terenului: maxim  1,0- pentru zona de locuinte individuale maxim P+1E.

POT – procent de ocupare a terenului: maxim 25%;  CUT –  coeficient de utilizare a terenului: maxim  1,0- pentru zona de depozitare P, P+1.

 

 Indicatori urbanistici propusi sunt conform Avizului de oportunitate nr. 39/03.06.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea.

 

Echiparea edilitara:

Pentru alimentarea cu apa si evacuarea apelor uzate se va realiza extinderea retelelor existente in zona.

Extinderea retelei de alimentare cu apa se va realiza cu conducta din PIED Dn 63-32 mm, Pn 6, conducta din PIED Dn 200 mm, Pn 10, conducta din PIED Dn 250 mm, Pn 16, in lungime totala de 534 m.

Extinderea retelei de canalizare se va realiza cu conducta PVC-KG Sn8, Dn 200 mm, in lungime de 150 ml.

Avand in vedere existenta retelei de canalizare si alimentare cu apa in apropierea zonei atrasa in intravilanul municipiului Adjud prin Avizul  de Gospodarire a Apelor nr. 156/27.08.2020, reteaua de canalizare aferenta va fi racordata obligatoriu la reteaua de canalizare oraseneasca.

 

Alimentarea cu energie electrica:

Energia electrica pentru obiectivele propuse se va solutiona prin extindere de retea si racord in drumul colector, cu avizul tehnic de racordare.

Pentru obiectivele propuse se vor realiza bransamente la reteaua de distributie a energie electrica, pentru fiecare lot in parte

Telecomunicatii.

Se vor asigura conexiuni, cablaje la telecomunicatii cat si la internet.

Incalzirea spatiilor pe perioada rece a anului:

Pe perioada rece a anului obiectivele propuse de realizat, vor putea fi incalzite prin intermediul unor centrale termice ce folosesc combustibil solid (peleti), central electrice, energie geotermala, etc.

 

Imprejmuirea:

Frontul stradal se prefera a se lasa cu o transparenta crescuta pentru a nu limita vizibilitatea trecatorilor catre obiectivele propuse de realizat. Toate celelalte laturi ale celor 3 zone rezultate vor avea propuse garduri de imprejmuire dar doar acolo unde se cere cum ar fi pe limitele exterioare de proprietate, sau separarea celor doua zone de depozitare, sau separarea celor trei loturi de teren destinate locuintelor individuale fata de zonele de acces sau de zonele de depozitare. Nu se vor crea zone de separare care sa incetineasca traficul in incintele studiate, care ar putea impiedica autospecialele de stingere a incendiilor sau alte autocamioane care au nevoie sa fie stationate temporar. Fiecare din cele 3 loturi de locuinte individuale vor avea gard de imprejmuire pentru fiecare lot in parte.Gardurile de imprejmuire nu vor depasi inaltimea de 2,20 m, vor avea un soclu plin de maxim 0.60m inaltime, iar panourile dintre stalpi vor fi realizate cu transparenta crescuta. Finisaje in executie vor fi de calitate si vor avea elemente commune care sa respecte acelasti tip arhitectural, insemnand ca indiferent de forma sau de dimensiunea panourilor de gard se vor opta pentru culori si materiale care sa semene intre ele.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : -prin implementarea proiectului se vor realiza o serie de construcii cu functiunea de locuinte individuale si spatii depozitare, care vor participa la dezvoltarea economica a municipiului si la cresterea gradului de ocupare a fortei de munca din zona .

 

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

 

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 44 / 18.02.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 11780/24.09.2021 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 417521/26.07.2021 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 39/03.06.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea, Punctului de vedere  nr. 228/08.07.2021 emis de ANIF Vrancea, Punctului de vedere nr. 13422/13.07.2021 emis de ANAR- ABA Siret, Punctului de vedere nr. 4370/07.07.2021 emis de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale- Directia pentru Agricultura judeteana Vrancea, Avizului Favorabil nr. 291/22.07.2021 emis de Sucursala Regionala de Cai Ferate Galati- Consiliul Tehnico- Economic
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 7487 / 14.07.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 7487/14.07.2021, certificat de urbanism nr. 44/18.02.2021  emis de Consiliul Judetean Vrancea, memoriu de prezentare,  plan de situatie, plan incadrare in zona, Punctul de vedere nr. 11780/24.09.2021 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 417521/26.07.2021 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 39/03.06.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea, Punctului de vedere  nr. 228/08.07.2021 emis de ANIF Vrancea, Punctului de vedere nr. 13422/13.07.2021 emis de ANAR- ABA Siret, Punctului de vedere nr. 4370/07.07.2021 emis de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale- Directia pentru Agricultura judeteana Vrancea, Avizului Favorabil nr. 291/22.07.2021 emis de Sucursala Regionala de Cai Ferate Galati- Consiliul Tehnico- Economic.

 

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 07.07.2021 si 12.07.2021 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.