Back

Decizie privind etapa de incadrare privind planul PUZ – Atragere teren in intravilan suprafata de 10948 mp, din suprafata totala de 13225 mp, in vederea construirii de locuinte individuale si dotari complementare - GORGAN VIOREL - GEORGEL si GORGAN MARIA

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

         Ca urmare a notificarii adresate de GORGAN VIOREL – GEORGEL si GORGAN MARIA cu sediul in com. Vinatori, sat Vinatori, str. Crangului, nr. 109 D, jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Atragere teren in intravilan suprafata de 10948 mp, din suprafata totala de 13225 mp, in vederea construirii de locuinte individuale si dotari complementare” , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 2413 din 28.02.2019 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 04.04.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Atragere teren in intravilan suprafata de 10948 mp, din suprafata totala de 13225 mp, in vederea construirii de locuinte individuale si dotari complementare, amplasat in extravilanul com. Vinatori, T 87, P 609 jud. Vrancea  , titular  GORGAN VIOREL – GEORGEL si GORGAN MARIA, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea  maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerea cladirilor fata de aliniament si distantele fata de limitele laterale si posterioare ale  parcelei, accesuri auto  si pietonale, conformarea arhitectural-volumetrica, asigurare parcari si spatii verzi.      

 

 

                     Se propune introducerea in intravilan a suprafetei de 10948 mp din suprafata totala de 13225 mp.

                     Principalele elemente ale temei program, sunt:

           - atragerea terenurilor in intravilan;

           - lotizarea lui in 17 loturi in vederea construirii de locuinte cu regim maxim de inaltime de P, P+1E, P + 1E + M;

  - reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

  - realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

  - asigurarea necesarului de spatii verzi;

            - asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei;

Terenul supus studiului in cadrul PUZ-ului este situat in vestul teritoriului administrativ al comunei Vanatori, destinatia acestui teren este extravilan agricol.

Vecinatati:

- la Nord : DC 143

- la Sud   : proprietati partieculare

- la Est    : Olaru D. Ion

- la Vest  : Gavrila Aneta

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT PUZ

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Subzona locuinte

       2277

   17,22

8700

 65.78

Subzona circulatii

       0,00

   0,00

3775

 28.54

Subzona servicii

       0,00

   0,00

560

  4,23

Subzona spatii verzi

       0,00

   0,00

  190

   1.45

Subzone extravilan

10948

82,78

0,00

0,00

TOTAL

     13225

 100,00

21653

  100,00

Numar loturi realizate

 

         17 loturi

Numar locuitori 3-4/fam.

 

  51-68 locuitori

Spatii verzi amenajate

     2 mp / locuitor

            Necesar

            136 mp

          Propus

       190,00 mp

 

Reglementari

Zone functionale

P.O.T

C.U.T

Regim inaltime

H- min cornisa

H- max coama

locuinte

35%

1,05 %

Parter

P+1E, P+1E+M

3,00

7,50

servicii

50 %

1,00 %

Parter

P+1E

3,00

7,50

 

Indici urbanistici propusi sunt conform Avizului de oportunitate nr. 55/21.12.2018 emis de Primaria Municipiului Focsani.

Regim de aliniere: Regimul de aliniere propus va fi de 4,00- 6,00 m fata de calea de acces nou creata conform cod civil fata de limitele laterale si posterioare ale parcelelor.

In cadrul planului se propun urmatoarele :

- atragerea in intravilan a suprafetei de 10948 mp din suprafata totala a terenului de 13225 mp,  

- realizarea  unui numar de 17 loturi, destinate construirii de locuinte  cu regim maxim de inaltime P, P+1E,  P+1E +M;

- realizarea de platforme de incinta, cu locuri de parcare pentru autovehicule;

- asigurarea necesarului de spatii verzi;

- realizarea de retele de incinta pentru alimentare cu apa potabila, canalizare, retea electrica si de iluminat exterior;

Amplasarea în teren a locuinţelor trebuie astfel făcută încât să asigure însorirea acestora pe o durată de minimum 1 şi ½ ore zilnic la solstiţiul de iarnă a tuturor încăperilor de locuit.

Distanţa dintre clădiri trebuie să fie mai mare sau cel puţin egală cu înălţimea clădirii celei mai înalte pentru a nu se umbri reciproc.

Platformele betonate pentru depozitarea recipientelor de colectare a gunoiului menajer se vor amplasa la distanţe de minimum 3,00 m faţă de ferestrele camerelor locuibile.

La proiectarea şi construirea locuinţelor trebuie să se ţină cont de următorii parametri:

  • suprafaţa minimă a unei camere = 10,00 mp;
  • suprafaţa minimă a bucătăriei     =  5,00 mp;
  • înălţimea unei camere              =  2,60 m;

 

Terenul pentru care se doreste atragerea in intravilan si implicit lotizarea are acces pe latura nordica din DC 143.   

Regimul de aliniere propus va fi de 12,00 m fata de DC 143 si de 4,00 – 6,00 m fata de calea de acces nou creata.

Pentru realizarea imprejmuirilor se vor urmari cateva reguli:

  • in cazul cladirilor retrase fata de aliniament se recomanda garduri cu partea inferioara plina de 0,3 m, iar cea superioara de 1,70 m, dublate spre interior cu gard viu;
  • pentru unitatile care desfasoara activitati sau circulatia publica se recomanda garduri cu baza plina pana la inaltime de 0,40 m spre circulatia publica sau garduri opace fata de limitele laterale si posterioare, cu inaltimea de 1,50 m;
  • imprejmuirea va fi amplasata pe limita de proprietate a parcelei.

Pentru a fi construibile, toate parcelele trebuie sa aiba acces dintr-o cale publica sau private sau sa beneficieze de servitute de trecere, legal instituita, dintr-o proprietate adiacenta strazii- cu latime de minim 3,0 m, pentru a permite accesul mijloacelor de stingere a incendiilor si a mijloacelor de transport grele.

 Vor fi respectate caile de interventie pentru masinile de pompieri prevazute de normativ.

 

Echiparea edilitara:

Alimentarea cu apa potabila se va realiza prin racorduri din teava de polipropilena de inalta densitate dintr-un put forat ce va face parte dintr-o gospodarie de apa- GA, ce va cuprinde un put forat cu o adancime de 60 m, un rezervor de inmagazinare cu un volum de 80 mc, o statie de pompare distributie si o statie de tratare.   

In jurul sursei subterane de apa se va institui o zona de protectie sanitara cu regim sever prin imprejmuire cu gard de plasa si marcarea cu placute indicatoare, pentru acvifere de adancime protejate izolate de suprafata prin strate impermeabile, dimensiunile zonei de protectie sanitara cu regim sever vor fi S= 20,00 m x 20,00 m= 400,00 mp si zona de protectie sanitara cu regim de restrictie coincide cu cea cu regim sever.

In zona de protectie sanitara cu regim sever sunt interzise:

  • excavatiile in teren si haznalele; - accesul persoanelor straine; - depozitarea gunoaielor de orice fel; - deversarea de combustibili si lubrefianti; - pasunarea animalelor.

Apa menajera uzata provenita de la grupurile sanitare si bucatarie se va face in reteaua proprie- bazin septic betonat vidanjabil individual pentru fiecare lot in parte. Fiecare bazin betonat vidanjabil individual va avea un volum de 5 mc.

Apa pluviala din zona spatiilor verzi se va infiltra in substrat.

Alimentarea cu energie electrica: zona care face obiectul ansamblului propus, dispune de retele electrice de  medie si joasa tensiune, din care ar putea fi alimentata zona studiata.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : - reconversia unei zone agricole intr-o zona adaptata mediului urban prin asigurarea utilitatilor necesare acesteia.

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 212 / 04.10.2018 emis de Primăria comunei Vanatori si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 986/06.02.2019 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 922336/17.01.2019 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 55/21.12.2018 emis de Consiliul Judetean Vrancea, Avizul de Gospodarire a Apelor nr. 20/15.03.2019 emis de SGA Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 2413 / 28.02.2019), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 2413/28.02.29019, certificat de urbanism nr. 212/04.10.2018  emis de Primaria comunei Vanatori, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism , plan de situatie, plan incadrare in zona , Punctul de vedere nr. 986/06.02.2019 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 922336/17.01.2019 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 55/21.12.2018 emis de Consiliul Judetean Vrancea, Avizul de Gospodarire a Apelor nr. 20/15.03.2019 emis de SGA Vrancea.

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 21.02.2019 si 25.02.2019 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.