Back

Decizie priviond epata de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL Construire unitate de cazare P+M si modernizare interior,exterior, acoperis si refunctionalizare constructie existenta P+M - anexa administrativa - titular - BORANGIU STEFAN

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL –
“Construire unitate de cazare P+M si modernizare, modificare interior, exterior, acoperis si refunctionalizare constructie existenta P +M – anexa administrativa” în comuna Soveja, sat Dragosloveni, T 37, P 929-930, jud. Vrancea
 

Ca urmare a cererii adresate de BORANGIU STEFAN din mun. Bucuresti, str. Clopotarii Vechi, nr. 8 A, ap. 1, înregistrată la A.P.M. Vrancea cu nr. 448 / 15.01.2016, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – A.P.M. Vrancea din data de 28.07.2016, etapa de încadrare, că:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Construire unitate de cazare P+M si modernizare, modificare interior, exterior, acoperis si refunctionalizare constructie existenta P +M – anexa administrativa” în comuna Soveja, sat Dragosloveni, T 37, P 929-930, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele:
- planul se încadrează în prevederile H.G. nr. 1.076/2004 art. 5. alin. (3) lit. c.

1. Caracteristicile planului cu privire la:
a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:
Planul Urbanistic Zonal reglementeaza modul de construire a unei unitati de cazare (pensiune) si refunctionalizarea cladirii existente, pe un teren teren in suprafata de 1898 mp.
Terenul este situat in intravilanul com. Soveja, sat Dragosloveni, la o distanta de cca 1,5 km de statiunea Soveja si face parte din categoria de folosinta faneata, arabil, curti constructii. Functiunea propusa este de servicii (servicii de cazare).
Pe teren se afla o constructie in suprafata de 56 mp.
Echiparea edilitara existent: imobilul este racordat la reteaua de alimentare cu apa a comunei; exista retea de alimentare cu energie electrica.
Suprafata de teren va fi zonificata astfel:

Zone functionale Suprafata existenta, mp % Suprafata propusa,
mp %
Suprafata maxima construita 56,08 2,95 664,05 35
Cai circulatie - - 664,05 35

Spatii verzi - - 569,19 30
Teren neamenajat (gazon) 1841,21 97,05 0,00 0,00
TOTAL  1897,29 100,00 1897,29 100,00

Cai de comunicatie existente: accesul la amplasament se face din drumul IE 51310, care se intersecteaza la nord cu drumul national DN2L.
Planul propune:
- construire unitate de cazare (pensiune);
- modificare, modernizare interior, exterior si acoperis si refunctionalizare constructive existent, in care sa fie amenajata locuinta administratorului pensiunii.
Modul de utilizare a terenului:
- procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) propus, max. = 35 %;
- coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) propus, max. = 0,70.
Regimul de inaltime propus: max. P + M; H max. propus = 9,00 m la coama.
Regimul de aliniere al constructiilor: fata de limitele vestica si Nordica: 3,00 m, fata de limita estica: 3,00 m, respectiv 1,00 m in zona de nord-est; fata de limita sudica: 5,00 m.
b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: planul raspunde posibilitatilor de dezvoltare turistica a zonei
c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
- se vor respecta prevederile: Avizului de gospodarire a apelor nr. 22/26.05.2016 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea, a Notificarii nr. 184/08.07.2016 emis de Directia de Sanatate Publica Vrancea, a Avizului de oportunitate nr. 47/22.12.2015 emis de Consiliul Judetean Vrancea si Certificatului de urbanism nr. 20/04.08.2015 emise de Primaria comunei Soveja;
- alimentarea cu apa se va realiza prin bransament la reteaua de alimentare a comunei Soveja; se va asigura rezerva de apa (rezervor 3 mc);
Pe reteaua de aductiune a rezervorului, se va monta o instalatie de dezinfectie prin clorinare; pe reteaua de distributie a apei se va monta un sistem de filtrare a apei (carbon activ) si un system de dezinfectie a apei cu ultraviolete.
- apele uzate vor fi trecute printr-un separator de grasimi si colectate intr-un bazin etans vidanjabil propus in incinta, cu V = 40 mc;
- alimentarea cu energie electrica se va realiza din retelele existente;
- deseurile menajere vor fi colectate in europubele amplasate pe platforma betonata si vor fi preluate periodic de catre operator specializat.
d) probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 
Planul propus ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiilor, precum si organizarea optima a circulatiei in zona.
2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la:
a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul.
c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.
d) mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectată):
- efectul este redus pe perioada execuţiei planului;
- terenul este situat in partea central-sudica a intravilanului satului Dragosloveni si are urmatoarele vecinatati: nord: drum comunal (IE 51310) si proprietate Grobnicu Costica, sud: islaz, vest: proprietate def. Ghibirdic Sevastita, est: proprietate def. Nedelcu Radu.
e) valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:
(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural: nu este cazul.
(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul.
(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul; terenul este neamenajat, fara plantatii;
f) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 Informarea şi participarea publicului:
 Anunţurile privind depunerea solicitării au fost publicate în ziarul „Bursa” din datele de 07.01.2016 şi 11.01.2016. Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.
 În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.
 În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:
Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.
Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.
 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.
Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.