Back

Anunt - Decizia etapei de incadrare - proiect - Modernizare infrastructura stradala cartier Adjud Nord, municipiul Adjud - etapa I - titular - Primaria Municipiului Adjud

   DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

                                       Proiect nr. 2996 din data de 24.03.2016

                  Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de PRIMARIA MUNICIPIULUI ADJUD cu sediul in Adjud, str. Stadionului, nr.2, jud. Vrancea, inregistrata la nr.10975 / 14.12.2015, in baza Hotararii Guvernului nr. 445 / 2009, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007, regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 28.01.2016, ca proiectul: “ modernizare infrastructura stradala cartier Adjud Nord, municipiul Adjud, -etapa I  ”, propus a fi amplasat in Adjud,  strazile:

- Stefan cel Mare, Ioan Slavici, George Enescu, Ciprian Porumbescu, Nicolae Grigorescu, Traian Vuia, Aurel Vlaicu, Alexandru Vlahuta, Nicolae Iorga, Ion Creanga, I.L. Caragiale, Nicolae Labis, George Bacovia, Pasajului, titular Primaria mun. Adjud, jud. Vrancea.   jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

        Justificarea prezentei decizii:         

        I. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele :

 

a). Proiectul se incadreaza in prevederile H.G. nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct. 13.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

     Starea de viabilitate existentă a strazilor este necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei în condiţii normale de siguranţă şi confort, cu defecţiuni ale suprafeţei de rulare şi ale complexului rutier evidenţiate pe suprafeţe extinse, cu o structură rutieră neconformă cu necesităţile şi perspectivele de dezvoltare economică, socială, precum şi cerinţelor actuale ale utilizatorilor.

Scurgerea apelor este necorespunzătoare, cu dispozitive de colectare şi evacuare a apelor de suprafaţă, inexistente sau deteriorate: şanţuri inexistente sau colmatate, podeţe colmatate, deteriorate sau subdimensionate, neasigurarea scurgerii apelor în lungul strazilor

Starea tehnică a structurii rutiere este afectată de condiţiile climaterice, generatoare de praf pe timp uscat , ce conduc la viteze de rulare mici favorizând producerea zgomotului şi a poluării cu noxe de autovehicule datorită accelerărilor şi frânărilor repetate.

     b). Caracteristicele proiectului :

Primaria municipiului Adjud, analizând necesităţile comunităţii privind starea drumurilor aflate în administrare, a stabilit prin Hotărârea Consiliului Local ca priorităţi pentru dezvoltarea ulterioară a zonei, modernizarea si refacerea urmatoarelor strazi:

 - Stefan cel Mare, Ioan Slavici, George Enescu, Ciprian Porumbescu, Nicolae Grigorescu, Traian Vuia, Aurel Vlaicu, Alexandru Vlahuta, Nicolae Iorga, Ion Creanga, I.L. Caragiale, Nicolae Labis, George Bacovia, Pasajului

Lungimea drumurilor propuse a se moderniza prin proiect este de 3718,00m; - prin realizarea modernizarile propuse se va asigura un confort sporit circulaţiei, o siguranţă în exploatare, favorizând totodată dezvoltarea zonelor adiacente drumurilor.

Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de trafic şi de viaţă ale populaţiei se propune modernizarea drumurilor  prin execuţia unei sistem rutier semirigid care să asigure necesităţile traficului actual şi de perspectivă iar pentru menţinerea curăţeniei şi esteticii străzilor modernizate se vor amenaja şi intrările pe drumurile laterale.

Atât în plan orizontal cat şi în plan vertical se va pastra traseul existent , facându-se doar acele corecturi locale şi strict necesare îmbunataţirii elementelor lor geometrice legate de circulatie ori de realizarea sistemului rutier adoptat.

          Structura rutieră s-a stabilit în funcţie de clasa tehnică a drumului, de materialele preponderente din zonă, ţinându-se cont de traficul de perspectivă, de studiu geotehnic efectuat, rezultând următoarele:

          -   4,00 cm strat de uzură din beton asfaltic BAPC 16;

  -   6,00 cm strat de legătură din beton asfaltic BADPC 20;

  - 15,00 cm strat de fundaţie din piatră spartă;

  - 10,00 cm strat de fundaţie din balast;

  - 10,00 cm strat de balast existent.

TROTUARELE  vor avea urmatoarea structura :

  • 6,00cm.pavele prefabricate ;
  • 4,00cm strat de nisip pilonat ;
  • 10,00cm strat de fundatie din balast

Trotuarele vor fi încadrate de bordură prefabricată din beton de ciment C30/37 (500x200x250) fixată în fundaţie din beton de ciment C8/10 (300x150) pe partea de lângă carosabil şi cu bordură prefabricară din beton de ciment C30/37 (100x150x500) fixată în fundaţie din beton de ciment C8/10 pe partea de lângă limită proprietate

          Pentru lucrările ce se execută în corpul şi platforma drumului, sub directa influenţă a circulaţiei, s-au prevăzut indicatoare de circulaţie şi piloţi de dirijare a circulaţiei ce vor asigura atât protecţia personalului muncitor, cât şi fluenţa circulaţiei pe sectorul de drum pe care se execută lucrări de modernizare. Semnalizarea pe timpul execuţiei se va realiza în conformitate cu „ Norme metodologice  privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului”.  

         După realizarea investiţiei se va aplica marcaj rutier longitudinal şi transversal şi se vor monta table indicatoare cu acordul Inspectoratului de Poliţie Vrancea, conform STAS 1848/1/2/3/7:2004. S-a prevăzut a se monta 4 table indicatoare noi.

          Lucrări de siguranţa circulaţiei

          Pentru lucrările ce se execută în corpul şi platforma drumului, sub directa influenţă a circulaţiei, s-au prevăzut indicatoare de circulaţie şi piloţi de dirijare a circulaţiei ce vor asigura atât protecţia personalului muncitor, cât şi fluenţa circulaţiei pe sectorul de drum pe care se execută lucrări de modernizare.

         Realizarea unei semnalizări verticale eficiente cuprinde indicatoare de avertizare, de obligativitate şi indicatoare de informare şi orientare.

         Pentru realizarea unei circulaţii rutiere în deplină siguranţă şi confort se vor monta indicatoare rutiere noi, amplasate conform SR 1848-1/2004.        

        Se vor executa marcaje rutiere longitudinale pe toată lungimea traseului proiectat

1.     Marimea proiectului: lungimea totala a traseului propus pentru modernizare este de 3718,00 m .

        2. Cumularea cu alte proiecte:  Nu este cazul.

        3. Utilizarea resurselor naturale:  Nu este cazul.

        4. Productia de deseuri:  Posibil redusa pe perioada constructiei.

        5. Emisiile poluante, inclusiv zgomot si alte surse de disconfort:  posibil pe perioada executiei lucrarilor

        6. Riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si tehnologiile utilizate: titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.   

        c). Localizarea proiectului :

-         Terenul ce urmează a fi ocupat de investiţie are o suprafaţă de 32730 mp, din care:

·   suprafaţa ocupată de carosabil 21764 mp;

·   suprafaţa ocupată de trotuare 8887 mp;

·   suprafaţa ocupată de borduri 2079 mp;

1. Utilizarea existenta a terenului : zone cai de comunicatie rutiere si constructii aferente

2. Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu s-au identificat resurse naturale.

3. Capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

a. zonele umede : Nu este cazul.

b. zonele costiere : Nu este cazul.

c. zonele montane si impadurite : Nu este cazul.

d. parcurile si rezervatiile naturale : Nu este cazul.

e. ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt :  zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : Nu este cazul.

f. zonele de protectie speciala : Nu este cazul.

g. ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost depasite : Nu este cazul.

h. ariile dens populate :  Nu este cazul.

i. peisaje cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : Nu este cazul.

 

d). Caracteristicele impactului potential.

 

Extinderea impactului : aria geografica si numarul de persoane afectate : Nu este cazul.

Natura transfrontiera a impactului : Nu este cazul.

Marimea si complexitatea impactului : Nu este cazul.

Probabilitatea impactului : Impact redus.

Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protectia factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate in memoriul tehnic).

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului:

Conditii generale :

·        Investitia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislatiei de mediu in vigoare si a avizelor de specialitate prevazute in certificatul de urbanism nr. 309/ 02.12.2015, eliberat de Primaria municipiului Adjud, jud. Vrancea.

·        Sistemul de scurgere a apelor va fi proiectat si va fi intretinut astfel incat sa protejeze drumul si terenurile adiacente (curatire si decolmatare santuri si rigole existente; santuri si rigole noi).

·        Descarcarea apelor din santuri de face la distante cat mai mici, in functie de configuratia terenului, pentru a evita stagnarea apelor in zona strazilor, fie prin intermediul santurilor de la strazile cu care se intersecteaza, in emisar natural.

·        In cazul zonelor umede si zonelor din apropierea cursurilor de apa se vor executa lucrari specifice pentru evitarea baltirilor.

·        Se interzic lucrarile de intretinere si reparatii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul obiectivului de investitii ( acestea se vor reliza numai prin unitati de specialitate autorizate).

·        Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a rezidiilor de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier, pietonal sau sa creeze disconfort locuitorilor din zona.

·        Se va reface cadrul natural pentru suprafetele de teren ocupate temporar.

·        Se interzice depozitarea materialelor de constructii si a deseurilor rezulatate in sau in spatii neamenajate in acest scop.

·        Deseurile de constructie vor fi transportate la depozite autorizate.

·        Dupa terminarea lucrarilor, constructorul are obligatia eliberarii amplasamentului de orice fel de obstacole ( resturi materiale, anrocamente, gramezi de pamant, etc.) si readucerea la starea initiala.

·        Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

·        Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.

·        Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate.

·        Organizarea de şantier va dispune de o toaleta ecologica. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletei ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

·        La parasirea incintei organizării de şantier, rotile autovehiculelor se vor curata.

·        Materialele fine ( pamant, balast, nisip ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

·        Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier.

·        Se va anunta APM Vrancea in situatia in care apar elemente noi, neprevazute in documentatia tehnica initiala.

·        Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrarilor de investitii.

·        Prezentul act nu exonereaza de raspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul executiei lucrarilor sau exploatarii acestora.

·        Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

·        La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de incadrare.

       Masuri de prevenire si reducere a poluarii generate in perioada realizarii investitiei:

·        Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii accidentale a factorilor de mediu pe toata durata executiei lucrarilor.

·        Lucrarile propuse in proiect vor respecta  prevederile  proiectului tehnic si a avizelor de specialitate, mentionate in certificatul de urbanism nr. 309 / 02.12.2015.

·        Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul impiedicarii accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

·        Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si     autorizate.

·        Organizarea de şantier va fi dotata cu sistem de preluare a apei uzate.

·        Pe amplasamentul analizat sunt interzise spalarea, efectuarea de reparatii, lucrari de intretinere a mijloacelor de transport, utilajelor si echipamentelor folosite in incinta santierului.

·        Apele uzate tehnologice rezultate din procesele de preparare a materialelor de construcţie se vor colecta şi epura în decantoare înainte de descărcare.

·        Se vor respecta normele de protecţie sanitara a surselor de alimentare cu apa subterana sau de suprafaţa.

·        Alegerea de trasee optime din punct de vedere al protecţiei mediului pentru vehiculele care transporta materiale de construcţie ce pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va realiza cu vehicule acoperite cu prelate şi pe drumuri care vor fi umezite.

·        Evitarea dispersării organizării de şantier pe mai multe amplasamente şi utilizarea unor echipamente moderne, care conduc la reducerea emisiilor in aer.

·        Utilajele tehnologice vor respecta prevederile HG nr. 332/2007 privind stabilirea procedurilor pentru aprobarea de tip a motoarelor destinate a fi montate pe maşini mobile nerutiere şi a motoarelor destinate vehiculelor pentru

transportul rutier de persoane sau marfă şi stabilirea masurilor de limitare a emisiilor gazoase şi de particule poluante provenite de la acestea, in scopul protecţiei atmosferei.

·        Evitarea ocupării terenurilor de calităţi superioare pentru organizarea de şantier, gropi de împrumut, depozite temporare sau definitive de terasamente şi materiale de construcţii.

·        Pe parcursul lucrarilor de constructii se vor monta panouri de avertizare pe drumurile de acces, se va imprejmui santierul in scopul reducerii emisiilor de        pulberi in suspensie si sedimentabile.

·        Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier  sau sa creeze disconfort in zona.       

·        Investitia va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

·        La realizarea lucrarilor de constructie – montaj ale investitiei se vor evita zonele care afecteaza elementele peisagistice, urmand ca la finalizarea lucrarilor zonele afectate sa fie aduse la starea initiala.

·        Managementul deseurilor generate de lucrarile de constructie va fi in conformitate cu legislatia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea celor care realizeaza lucrarile.

·        Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deseuri produse, in conformitate cu prevederile Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor.

·        Deseurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrarilor de constructii (metalice, feroase si neferoase, hartie si carton, plastic, PET, etc ) vor fi colectate / stocate temporar pe tipuri, in functie de sortimente, in recipiente speciale, in vederea valorificarii prin societati autorizate specializate.

·        Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate/stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

·        Locurile de parcare se vor realiza in sistem impermeabil.

·        Se va asigura nivelul de zgomot conform legislatiei in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.