Back

Decizia etapei de incadrare (PROIECT) pentru “Modernizare pod peste râul Polocin pe DC16 sat Homocea și podețe în comuna Homocea, județul Vrancea”, titular Primăria comunei Homocea

 

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 Afisat in data de 16.11.2017

 

                         Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de catre Primăria comunei Homocea, cu sediul în com. Homocea, județul Vrancea,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 9372/13.10.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 16.11.2017, ca proiectul de investitii “Modernizare pod peste râul Polocin pe DC16 sat Homocea și podețe în comuna Homocea, județul Vrancea”, propus a fi amplasat în com. Homocea intravilan, jud. Vrancea - nu se supune evaluării impactului asupra mediului și nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13 a). (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

 

b) Caracteristicile proiectului:

        b1)Mărimea proiectului: Obiectul proiectului îl constituie modernizarea  odului peste râul Polocin din com. Homocea, jud. Vrancea.

lungimea totala: 17,10 m, din care:

lungimea suprastructurii - 10,00 m;

ziduri intoarse - 2 x 3,50 m - 7,00m;

rosturi de dilatatie – 2 x 0,05 m - 0,10 m;

 

latimea totala - 7,50 m, din care:

carosabil - 5,00 m;

trotuar - 2,00 m;

lisa parapet - 0,50 m;

 

Localizarea proiectului

Comuna Homocea, jud. Vrancea.

COORDONATE  Stereo70 POD

x=671302.6840                x=671282.7000

y=518185.5430                y=518191.1090

z=93.68                            z=93.47

INFRASTRUCTURA

Sistemul de fundare ales este cel de fundare directa. Fundatiile sunt realizate în trepte de 1,50 m din blocuri masive de beton de clasă C 20/25, avand urmatoarele dimensiuni geometrice ale talpii: latimea de 4,80 m si inaltimea de 3,00 m. Blocurile de fundare vor fi realizate pe un strat de egalizare C 8/10 in grosime de 10 cm.

Elevatiile culeelor au inaltimea de 5,10 m si vor fi realizate din beton de clasa C30/37 si armata cu armaturi OB37 și PC52. Inclinarea elevatiilor spre obstacolul traversat (fructul) este de 5:1.

Bancheta cuzinetilor se realizeaza din beton de clasa C30/37 armata cu OB37 si PC 52. Zidurile întoarse au o lungime de 3,50 m si o latime de 0,30 m, realizate din beton de clasa C30/37. Zidul de garda se va realiza din beton de clasa C30/37.

Evacuarea apelor infiltrate din terasamente in spatele culei se va face prin intermediului drenului din bolovani de rau, avand o latime de 0,60m. Drenul se sprijina pe consola drenului care face corp comun cu elevatia si este armata corespunzator partilor desenate. Evacuarea apelor infiltrate se face cu ajutorul tuburilor de PVC cu rol de barbacana.

SUPRASTRUCTURA

Suprastructura se va realiza din 10 grinzi din beton armat precomprimat cu corzi aderente, prefabricate fără goluri (pline) tip T intors 52,drepte, clasa E de incarcare, avand urmatoarele caracteristici tehnice, conform proiectului tip IPTANA S.A. Bucureşti

CALE SI PARAPET

Se monteaza dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatatie.

Se monteaza panourile de parapet metalic pietonal, pe pod si pe zidurile de sprijin. Stalpii de parapet sunt prevazuti la partea inferioara cu placi metalice care se prind cu 4 suruburi in placile metalice fixate la turnare in lisa parapetului.

AMENAJARE ALBIE

Calibarea albiei Raului se realizeaza prin executia unui pereu de bolovani de râu rostuiti cu mortar de ciment în grosime de 20 cm, pe un pat de balast de 10 cm grosime, pe o lungime de pod in aval si doua lungimi in amonte - Lungime totala amenajata = 60,00 ml, cat si pe latimea podului.

La capatele pereului se va executa cate o grinda de capat din beton monolit de clasa C30/37.

Ca lucrare de protectie maluri, este necesară amenajarea unei aparari de mal pe o lungime totala de 60 ml, care se va realiza din gabioane ecranate cu un strat de beton de ciment C30/37. Gabioanele vor sprijini pe o saltea de gabioane cu dimensiunile 5,00 x 4,00 x 0,50 m.

Pentru protejarea pereului din bolovani de rau rostuiti cu mortar de ciment, in continuarea grinzii de capat se va realiza un strat de anrocamente cu grosime variabila (50-150 cm) pe o lungime de 1,50 m.

Trecerea de pe pod pe rampele de acces se realizeaza prin intermediul dalelor de racordare perfabricate din beton armat care reazema la un capat pe culee si la celalalt capat pe grinda de rezemare din beton armat clasa C20/25.

Executia dalelor se va realiza dupa terminarea umpluturilor in spatele culeilor asigurand compactarea umpluturilor pana la atingerea gradului de compactare de 98 %.

RAMPE DE ACCES LA POD

In prezenta documentatie au fost cuprinse si lucrarile de racordare a cotei de pe pod la cota drumului de exploatare proiectat.

Sistemul rutier pe rampele de acces este alcatuit din:

- strat de fundatie din balast - 25 cm grosime;

- strat de baza din piatra sparta - 15 cm grosime;

- strat de legatura din binder (BADPC 20) - 5 cm grosime;

- strat de uzura din beton asfaltic (BAPC16) - 4 cm grosime.

ORGANIZAREA DE SANTIER

Organizarea de santier (baracamentele, echipamentele si utilajele necesare executarii lucrarilor) va fi amplasata in limitele terenului administrat de beneficiar.

Semnalizarea punctelor de lucru se va executa conform normelor în vigoare.

In general, functiunile unei organizari de santier sunt: parcare pentru autovehiculele si depozitare temporara pentru echipamentele si utilajele utilizate in timpul implementarii proiectului; depozitare temporara pentru materiale de constructii; dupa caz, zona depozitare echipamente si materiale marunte in eurocontainere; zona administrativa pentru personalul implicat in realizarea investitiei.

Suprafetele de teren ocupate temporar vor fi aduse la starea initial.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu este cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale : energie, agregate minerale, etc.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii, deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: teren arabil .

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : Amplasamentul propus pentru realizarea investitiei,se afla la limita sitului ROSPA0071- Lunca Siretului Inferior. Se vor respecta condițiile Avizului nr 4292/01.11.2017 emis de Custodele Ariei de Protecție Avifaunistică ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior (Asociația pentru Conservarea Diversității Biologice cu sediul în Focșani, str. Ion Creangă nr 12).

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism inregistrat cu nr. 10541/28.10.2016 emis de Primaria Homocea si a avizelor mentionate in acesta

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente  

     construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

                  

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  •  Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  • Legea nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;

·

  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.