Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul LUCRARI PENTRU DECOLMATARE, REGULARIZE SI REPROFILARE ALBIEI MINORA PRIN EXPLOATARE DE AGREGATE MINERALE IN PERIMETRUL „AVAL TISITA” - titular - S.C. AMDT FOREST AGREMIN S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - Proiect

Nr. 8924 din 13.09.2019

              Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de S.C.  AMDT FOREST AGREMIN S.R.L., cu sediul in com. Tintesti, sat Maxenu, jud. Buzau, pentru proiectul ,,LUCRARI PENTRU DECOLMATARE, REGULARIZE SI REPROFILARE ALBIEI MINORA PRIN EXPLOATARE DE AGREGATE MINERALE IN PERIMETRUL „AVAL TISITA” SITUAT IN MARASESTI CENTRUL ALBIEI MINORE A PARAULUI SUSITA propus a fi amplasat in centrul albiei minore a paraului SUSITA in extravilanul Orasului MARASESTI, Judetul VRANCEA, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7413 / 08.07.2019, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 05.09.2019 că proiectul:

,,LUCRARI PENTRU DECOLMATARE, REGULARIZE SI REPROFILARE ALBIEI MINORA PRIN EXPLOATARE DE AGREGATE MINERALE IN PERIMETRUL „AVAL TISITA” SITUAT IN MARASESTI CENTRUL ALBIEI MINORE A PARAULUI SUSITA, propus a fi amplasat in extravilanul Orasului MARASESTI, centrul albiei minore paraului SUSITA cod cadastral XII.1.075.00.00.00.0, jud. VRANCEA, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

 

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, anexa nr. 2, pct. 2. lit.a. ( Cariere, exploatari miniere de suprafata si de extractie a turbei, altele decat cele prevazute in anexa 1).

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

- proiectul propus intra sub incidenta art. 48, alin.(1), lit.f din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Perimetrul de exploatare este situat pe in extravilanul Orasului MARASESTI, judeţul Vrancea, centru albiei minore a paraului SUSITA.

         Terenul perimetrului aparţine  Administraţiei Naţionale "APELE ROMÂNE" Siret -S.G.A. Vrancea, zona albiei minore ( Contract de inchiriere nr.64/29.05.2019).

Perimetrul de exploatare este amplasat în albia minoră a pârâului SUSITA, cod cadastral XII.1.075.00.00.00.0

Proiectant general şi de specialitate:  S.C. HIDRO CAD  S.R.L. Focșani.

Amplasament: albia minoră a râului Șușița, centrul albiei, în extravilanul oraşului Mărășești, judeţul Vrancea. Amplasamentul perimetrului se află la 2200 m aval de podul rutier peste râul Șușița și 550 m aval de canal Siret-Bărăgan.

Accesul în perimetru  este asigurat de două drumuri de exploatare, care pornesc din DN24, de pe malul stâng, de 850 m cel din amonte și de 600 m cel din aval, până în perimetru, care vor fi întreţinute în permanenţă de beneficiar.

Pentru folosirea drumului de exploatare şi funcţionare pe raza comunei, societatea deţine Acordul de reabilitare nr. 11716/05.07.2019, din partea Primăriei Orașului Mărășești, judeţul Vrancea cu valabilitate până la 31.12.2019.

 

ELEMENTE DE COORDONARE ŞI DE COOPERARE:

Punctele amonte şi aval care delimitează perimetrul de exploatare, în coordonate STEREO '70, conform Fişei perimetrului temporar de exploatare sunt următoarele:

 

Nr crt.

Coordonate  Stereo 70

 x

y

1

484.240,166

673.507,863

2

484.241,412

673.515,241

3

484.242,967

673.524,580

4

484.244,627

673.535,034

5

484.245,314

673.549,327

6

484.244,214

673.559,567

7

484.240,366

673.570,905

8

484.236,011

673.592,512

9

484.232,100

673.650,237

10

484.229,374

673.697,299

11

484.227,676

673.745,947

12

484.228,956

673.776,480

13

484.230,335

673.792,489

14

484.232,309

673.817,939

15

484.235,292

673.836,961

16

484.239,124

673.860,436

17

484.253,261

673.876,910

18

484.272,494

673.898,590

19

484.306,186

673.935,679

20

484.329,119

673.961,727

21

484.341,577

673.980,696

22

484.356,583

674.004,196

23

484.376,788

674.043,638

24

484.386,719

674.069,820

25

484.391,007

674.084,942

26

484.395,296

674107,061

27

484.393,742

674.204,426

28

484.397,460

674.257,951

29

484.401,578

674.305,951

30

484.405,737

674.343,250

31

484.408,913

674.379,381

32

484.393,518

674.383,942

33

484.384,556

674.361,327

34

484.371,576

674.318,619

35

484.366,391

674.281,341

36

484.365,605

674.235,903

37

484.369,287

674.204,547

38

484.368,410

674.179,247

39

484.362,998

674.147,676

40

484.356,864

674.120,976

41

484.347,999

674.089,665

42

484.339,242

674.066,577

43

484.330,757

674.045,821

44

484.316,734

674.016,711

45

484.301,114

673.989,572

46

484.285,789

673.966,773

47

484.267,675

673.941,713

48

484.240,519

673.914,824

49

484.231,833

673.905,828

50

484.207,753

673.879,149

51

484.196,501

673.866,382

52

484.184,816

673.845,609

53

484.173,683

673.818,228

54

484.166,324

673.794,078

55

484.163,839

673.776,920

56

484.163,781

673.762,224

57

484.170,435

673.742,194

58

484.178,500

673.720,388

59

484.187,458

673.705,233

60

484.192,935

673.691,422

61

484.200,925

673.674,314

62

484.207,237

673.656,873

63

484.209,532

673.631,896

64

484.209,797

673.611,921

65

484.209,973

673.584,506

66

484.210,532

673.549,214

67

484.210,413

673.519,636

68

484.210,153

673.506,341

69

484.226,667

673.507,304

 

SITUAŢIA EXISTENTĂ: Pe amplasamentul prezentat spre avizare nu s-au mai exploatat agregate minerale. Suprafaţa perimetrului de exploatare închiriat este de 34 359 mp, din care suprafața ocupată de calea de acces este de 144 mp iar suprafața efectiv de exploatare de 34215 mă, având L=  941m, lățimea cuprinsă între=18-66 m, pentru care s-a încheiat Contractul de Închiriere nr.65/29.05.2019, între Administraţia Bazinală de Apă Siret şi S.C. AMDT FOREST AGREMIN SRL.

 

Activitatea care se va desfăşura pe perimetrul temporar de exploatare Aval Tisita, aparţinând conform contractului de inchiriere S.C. A.M.D.T. FOREST AGREMIN S.R.L. va fi de exploatare de nisipuri şi pietrişuri din râul Susita, în vederea decolmatarii, regularizarii si reprofilarii albiei minore si a folosirii agregatelor minerale extrase la diverse activităţi de construcţii. S.C. A.M.D.T. FOREST AGREMIN S.R.L., are ca profil de activitate principală „Extracţia pietrişului şi nisipului, extracţia argilei şi caolinului, cod CAEN 0812.

        Zăcământul de agregate minerale din Perimetrul Aval Tișița este de tip aluvionar dezvoltat în albia minoră a pr.Șușița.

       Din punct de vedere petrografic, în compoziția fracțiunii grosiere-psefitice intră  gresiile silicioase, cuart, cuartite, gresii calcaroase, sisturi cuartitice cloritoase, marne, gnaise;

 

 

Capacitatea de productie solicitata pentru anul 2019-2020, stabilita in functie de rezervele exploatabile, utilajele din dotare, natura produselor miniere realizate si necesarului de agregate pentru constructii al firmei este de 40.000 mc.

b) justificarea necesităţii proiectului;

Investiţia este oportună pentru reprofilarea si ecalibrarea albiei minore a raului Susita in scopul maririi sectunii de scurgere conform Studiului tehnic zonal – descriere specificata in Avizului de gospodarire a apelor nr 188 din 07.08.2019.

Beneficiarul va borna perimetrul de exploatare cu borne din beton, cu înălţimea de 1,5 m, care vor fi vopsite la capete. Lipsa uneia sau a mai multor borne de delimitare a perimetrului de exploatare, sau amplasarea incorectă a acestora, atrage aplicarea prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

Exploatarea agregatelor minerale va servi la decolmatarea şi regularizarea albiei râului Șușița, va dirija apele Șușiței spre axul albiei, stopând eroziunea malurilor, conform Studiului Tehnic Zonal întocmit de S.C. HIDRO CAD  S.R.L.  Focșani.

            Volumul rezervei de agregate minerale estimat în Studiul Tehnic Zonal, în perimetrul ”Aval Tișița" este V = 43 000 mc. Perimetrul propus pentru exploatare este de formă poligonală cu suprafaţa de  92353 mp, iar volumul maxim de agregate preliminat a se exploata anual 2019-2020 este de 43 000 mc.

Exploatarea agregatelor minerale se face în incinta perimetrului stabilit şi marcat pe planul de situaţie, în limitele punctelor ce delimitează perimetrul, în coordonate STEREO '70.

Exploatarea agregatelor minerale se va realiza prin metoda fâşiilor succesive, cu avansare din aval către amonte si dinspre malul stâng spre malul drept. Exploatarea agregatelor minerale se va realiza până la o adâncime de 1-1,2m in partea din amonte a perimetrului (intre profilele transversale P4-P17) si de 1.5-1.7 m în partea din aval a perimetrului (intre profilele transversale P18-P25 ), fără a coborî sub cota talvegului natural al râului, conform profilelor transversale prezentate în documentaţia tehnică. Conform documentaţiei tehnice, utilajele care se folosesc sunt: încărcătorul frontal, excavatorul. Agregatele minerale extrase vor fi încărcate direct în autobasculante şi transportate la beneficiari, astfel încât la sfârşitul zilei întregul volum excavat să fie îndepărtat din albia minoră.

       Șenalul va debuta cu prima fâșie cu lățimea de 10 m, dinspre malul stâng pe toată lungimea perimetrului continuând cu următoarele fâșii până la realizarea lățimii finale proiectate.

Elementele geometrice ale șenalului propus și care asigură secțiunea optima de curgere din punct de vedere hidraulic, sunt:

          Baza mare a șenalului :B= 18-66m

          Adâncimea maximă a șenalului :    h = 1.0-1,7m

          Unghiul de taluz (egal cu unghiul de frecare interna φ al balastului ): β=300

          Lungimea în axul șenalului : L=941 m

          Panta senalului:  4 %0

Conform documentaţiei tehnice, utilajele care se folosesc sunt: încărcătorul frontal, excavatorul, buldozerul şi autobasculantele. Agregatele minerale extrase vor fi încărcate direct în autobasculante şi transportate la beneficiari, astfel încât la sfârşitul zilei întregul volum excavat să fie îndepărtat din albia minoră.

PILIERI DE SIGURANŢĂ: 10-20 m faţă de ambele maluri al râului Șușița.

Organizare de santier : La nivelul suprafeţei nu se vor realiza lucrări de organizare de şantier.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:  apa, pamant, agregate minerale: nu e cazul.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : deşeuri de construcţii ( deseuri din fier si otel, pamant, balast, piatra sparta, beton ), deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje, deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Măsurile pentru controlul emisiilor de particule rezultate ca urmare a antrenării pulberilor de către autocamioane sunt măsuri de tip operaţional specifice acestui tip de surse.

S.C. AMDT FOREST AGREMIN S.R.L. va lua următoarele măsuri pentru a reduce emisiile în atmosferă:

  • stropirea drumului de exploatare pentru a împiedica antrenarea unei cantităţi mari de pulberi în aer în sezonul cald când precipitaţii sunt reduse;
  • balastarea drumurilor de exploatare;
  • deplasarea camioanelor pe drumurile de exploatare de pământ sau balastate să se facă cu viteze de maxim 30 km/h

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 80/07.06.2019 emis de Orasului MARASESTI, folosinta actuala este: apa curgatoare; destinatii admise: apa curgatoare. 

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul.

i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare).

d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din certificatul de urbanism nr. 80/07.06.2019 emis de Orasului MARASESTI.

- se vor respecta prevederile si conditiile din avizul de gospodărire a apelor nr.  188 / 07.08.2019:

  • beneficiarul va amenaja drumurile de acces în zona de exploatare avizată, astfel încât circulaţia mijloacelor de transport să nu afecteze rezistenţa caselor existente în zonă. aceste drumuri de acces, dacă sunt pe terenuri proprietate privată sau domeniu public, vor fi amenajate cu acordul proprietarilor sau administratorilor domeniului public.
  • Dacă în zonă se promovează lucrări hidrotehnice, regularizări şi consolidări de maluri, apărări împotriva inundaţiilor, exploatările de agregate minerale vor fi oprite, acestea fiind cazuri de forţă majoră.

 

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Pe tot parcursul executiei lucrarilor se vor lua toate masurile necesare pentru : protectia arborilor /arbustilor existente pe amplasamentul sau in imediata vecinatate a proiectului propus cat si prevenirea poluarilor accidentale.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor utilizate.

- Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii (potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 Acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei cu modificarile si completarile ulterioare.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.