Back

Decizia etapei de încadrare pentru proiectul “Refacere drum comunal DC148 avariat și străzi distruse în satele Cotești și Valea Cotești (Linistei, Pădurii, Muzelor, Credinței, Aurora, și Izvor), comuna Cotești, județul Vrancea conform HG468/2016, HG752/2016 și HG975/2016”, propus a fi amplasat în com. Cotești satele Cotești și Valea Cotești, jud. Vrancea, titular Comuna Cotești reprezentată de dl primar Bolovan Ion Dorel

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 Afisat in data de 02.10.2017

                         Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de către Comuna Cotești reprezentată de dl primar Bolovan Ion Dorel, cu sediul în com. Cotești, jud. Vrancea,  înregistrată la A.P.M. Vrancea cu  nr. 7579/04.08.2017, în baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului și  a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfășurate în cadrul sedinței Comisiei de Analiza Tehnica din data de 28.09.2017, că proiectul de investiții “Refacere drum comunal DC148 avariat și străzi distruse în satele Cotești și Valea Cotești (Liniștei, Pădurii, Muzelor, Credinței, Aurora, și Izvor), comuna Cotești, județul Vrancea conform HG468/2016, HG752/2016 și HG975/2016”, propus a fi amplasat în com. Cotești satele Cotești și Valea Cotești, jud. Vrancea - nu se supune evaluării impactului asupra mediului și nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 13 a

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

            Drumurile propuse a se moderniza au o lungime totală de 5,773 km.

Proiectul constă în :

 

DC 148

1.= Puncte Albei Victorita

1.1=punct 1- km 1+282-km 1+323 stinga

-refacerea  partii carosabile si exfolierea asfaltului  pe firul sting al drumului pe o lungime  de  43 ml si o latime de 3,00 ml (capacitatea  portanta este scazuta in patul drumului)

 -decaparea straturilor rutiere  pina la terenul natural cu umiditate naturala

 -refacerea straturilor din fundatie  balast 0/63 mm de 25 cm si a balastului amestec optimal 0/63 mm de 15 cm  dind o atentie deosebita  compactarii manuale si cu utilaje de compactare de mica mecanizare .

    -refacerea straturilor de asfalt  , alcatuite din  binder BADPC 20 de 6 cm si strat de uzura BAPC 16 de 4 cm

     -la refacerea lor se va acorda o atentie deosebita executiei de curatare manuala a suprafetelor si amorsarii acestora cu emulsie cationica cu rupere rapida.

     - decolmatarea  santurilor  pe o lungime de drum de L=120ml si o adincime de 30 cm pe sectorul de drum dreapta intre   km 1+250 – km1+370

1.2.-punct 2- km 1+614-km 1+660 dreapta

-refacerea  partii carosabile si exfolierea asfaltului  pe firul sting al drumului pe o lungime  de  50 ml si o latime de 3,00 ml (capacitatea  portanta este scazuta in patul drumului)

 -decaparea straturilor rutiere  pina la terenul natural cu umiditate naturala

 -refacerea straturilor din fundatie  balast 0/63 mm de 25 cm si a balastului amestec optimal 0/63 mm de 15 cm  dind o atentie deosebita  compactarii manuale si cu utilaje de compactare de mica mecanizare

  -refacerea straturilor de asfalt  ,alcatuite din  binder BADPC 20 de 6 cm si strat de uzura BAPC 16 de 4 cm

   -la refacerea lor se va acorda o atentie deosebita executiei de curatare manuala a suprafetelor si amorsarii acestora cu emulsie cationica cu rupere rapida.

 

2.= Puncte Podoiu Vasilica si Podoiu Marius

2.1=punct 1- km 1+782-km 1+842 Podoiu Vasilica dreapta

-refacerea  partii carosabile si exfolierea asfaltului  pe firul sting al drumului pe o lungime  de  60 ml si o latime de 1.60 ml

 -decaparea straturilor rutiere  pina la terenul natural cu umiditate naturala

 -refacerea straturilor din fundatie  balast 0/63 mm de 25 cm si a balastului amestec optimal 0/63 mm de 15 cm  dind o atentie deosebita  compactarii manuale si cu utilaje de compactare de mica mecanizare .

 -refacerea straturilor de asfalt  ,alcatuite din  binder BADPC 20 de 6 cm si strat de uzura BAPC 16 de 4 cm

 -la refacerea lor se va acorda o atentie deosebita executiei de curatare manuala a suprafetelor si amorsarii acestora cu emulsie cationica cu rupere rapida.

  - decolmatarea  santurilor  pe o lungime de drum de L=300ml si o adincime de 30 cm pe sectorul de drum dreapta intre   km 1+600 – km1+900

2.2-punct 2- km 2+036-km 2+047 Podoiu Marius 1 dreapta

--refacerea  partii carosabile si exfolierea asfaltului  pe firul sting al drumului pe o lungime  de  13 ml si o latime de 1.70 ml

 -decaparea straturilor rutiere  pina la terenul natural cu umiditate naturala

 -refacerea straturilor din fundatie  balast 0/63 mm de 25 cm si a balastului amestec optimal 0/63 mm de 15 cm  dind o atentie deosebita  compactarii manuale si cu utilaje de compactare de mica mecanizare .

 -refacerea straturilor de asfalt  ,alcatuite din  binder BADPC 20 de 6 cm si strat de uzura BAPC 16 de 4 cm

 -la refacerea lor se va acorda o atentie deosebita executiei de curatare manuala a suprafetelor si amorsarii acestora cu emulsie cationica cu rupere rapida.

 - decolmatarea  santurilor  pe o lungime de drum de L=20ml si o adincime de 30 cm pe sectorul de drum dreapta intre   km 2+030 – km2+050

2.3-punct 2- km 2+133-km 2+145 Podoiu Marius 2 stinga

-refacerea  partii carosabile si exfolierea asfaltului  pe firul sting al drumului pe o lungime  de  14 ml si o latime de 2.10 ml

 -decaparea straturilor rutiere  pina la terenul natural cu umiditate naturala

 -refacerea straturilor din fundatie  balast 0/63 mm de 25 cm si a balastului amestec optimal 0/63 mm de 15 cm  dind o atentie deosebita  compactarii manuale si cu utilaje de compactare de mica mecanizare .

 -refacerea straturilor de asfalt  ,alcatuite din  binder BADPC 20 de 6 cm si strat de uzura BAPC 16 de 4 cm

 -la refacerea lor se va acorda o atentie deosebita executiei de curatare manuala a suprafetelor si amorsarii acestora cu emulsie cationica cu rupere rapida.

 - decolmatarea  santurilor  pe o lungime de drum de L=105ml si o adincime de 30 cm pe sectorul de drum dreapta intre   km 2+105 – km2+210

2.4.= Punct Podoiu Marius 3  km 2+368-km 2+383 dreapta

-refacerea  partii carosabile si exfolierea asfaltului  pe firul drept al drumului pe o lungime  de  15 ml si o latime de 1.80 ml

 

 -refacerea straturilor din fundatie  balast 0/63 mm de 25 cm si a balastului amestec optimal 0/63 mm de 15 cm  dind o atentie deosebita  compactarii manuale si cu utilaje de compactare de mica mecanizare .

    -refacerea straturilor de asfalt  ,alcatuite din  binder BADPC 20 de 6 cm si strat de uzura BAPC 16 de 4 cm

     -la refacerea lor se va acorda o atentie deosebita executiei de curatare manuala a suprafetelor si amorsarii acestora cu emulsie cationica cu rupere rapida.

     - decolmatarea  santurilor  pe o lungime de drum de L=184ml si o adincime de 30 cm pe sectorul de drum dreapta intre   km 2+296 – km2+480

 

3. = Punct Fintina Barbeasca 1 km 2+456-km 2+478 dreapta

-refacerea  partii carosabile si exfolierea asfaltului  pe firul sting al drumului pe o lungime  de  23 ml si o latime de 1.50 ml  -decaparea straturilor rutiere  pina la terenul natural cu umiditate naturala

 -refacerea straturilor din fundatie  balast 0/63 mm de 25 cm si a balastului amestec optimal 0/63 mm de 15 cm  dind o atentie deosebita  compactarii manuale si cu utilaje de compactare de mica mecanizare .

    -refacerea straturilor de asfalt  ,alcatuite din  binder BADPC 20 de 6 cm si strat de uzura BAPC 16 de 4 cm

     -la refacerea lor se va acorda o atentie deosebita executiei de curatare manuala a suprafetelor si amorsarii acestora cu emulsie cationica cu rupere rapida.

4. - Punct Fintina Barbeasca 2 - km 2+697-km 2+729 dreapta

-refacerea  partii carosabile si exfolierea asfaltului  pe firul sting al drumului pe o lungime  de  13 ml si o latime de 1.40 ml (capacitatea  portanta este scazuta in patul drumului)

 -decaparea straturilor rutiere  pina la terenul natural cu umiditate naturala

 -refacerea straturilor din fundatie  balast 0/63 mm de 25 cm si a balastului amestec optimal 0/63 mm de 15 cm  dind o atentie deosebita  compactarii manuale si cu utilaje de compactare de mica mecanizare .

    -refacerea straturilor de asfalt  ,alcatuite din  binder BADPC 20 de 6 cm si strat de uzura BAPC 16 de 4 cm

     -la refacerea lor se va acorda o atentie deosebita executiei de curatare manuala a suprafetelor si amorsarii acestora cu emulsie cationica cu rupere rapida.

SAT COTESTI

= Strada LINISTEI

Strada are originea in strada Matului si este alcatuita din doua sectoare  si anume ;

-     Sector 1 care are o lungime de 213 ml din care 180 ml cu asfalt si 33ml cu balast

-     Sector 2 are are originea in strada Matului si are o lungime de 907 ml din care 657 ml cu latimea de 3.00 ml si 250ml cu  l=4.00ml

-     In acest proiect este tratat sectorul 1.

-     Pe sectorul cu asfalt L= 180 ML partea carosabila a fost afectata de eroziuni in punctele Rogozanu (16 mlx1.10 ml) si  Biserica (18mlx1.30ml) in suprafata totala de 41 mp,. Apele pluviale au distrus asfaltul pe latimea de 15-25cm si au produs eroziuni pe  sub el pe o adincime de 0.80-1.15 ml

-     Pentru refacerea suprastructurii strazii s-au prevazut a se executa urmatoarele lucrari ;

      -decaparea straturilor de asfalt la dimensiunile enuntate mai sus

      -executia sapaturii stratelor de agregate naturale afectate pe o adincime de 35 cm si

       inlaturarea lor datorita infestarii cu mil si a realizarii compactarii

      -compactarea patului drumului

      -realizarea straturilor rutiere   = strat balast amestec optimal de 30 cm ,

                                         = strat BADPC 20 de 6 cm grosime

                                                      = strat BAPC 16 de 4 cm grosime

      -refacere acostamente

-     Pe sectorul km 0+180 km 0+213 cu structura din balast  in lungime de 33ml si o latime 3.00 ml este prevazut a se executa urmatoarele lucrari ;

              -de inlaturarea noroiului si a resturilor vegetale

             -scarificarea si reprofilarea strazii

             -completarea cu balast amestec optimal pentru aducerea la profil

             -refacere acostamente  -stinga    km 0+185 – km 0+213

                                                  -dreapta  km 0+120-- km 0+213

-     Santurile se vor decolmata  pe sectorul km 0+120-km0+180 dreapta pe lungimea de 60 ml

-     Datorita faptului ca pe unele sectoare de sant s-au produs eroziuni , s-a impus betonarea lor pe urmatoarele sectoare ;

        -dreapta km 0+000 – km 0+045 si km 0+047 –km 0+120 in lungime de 118 ml

        -stinga   0+000 – km 0+135 ; km 0+141 –km 0+165 si km 0+170 –km 0+185 in

         lungime de 164 ml

-     Eliminarea cavalierilor pe sectorul km 0+180 – km0+213 pe o latime de 1.5 ml

=Strada PADURII

Strada are originea in strada Linisteisi are o lungime de 270 ml din care cu asfalt  o lungime 5.00ml si latimea de 5.00ml si cu balast de lungime L= 265ml cu latimea de 3.00ml.

-     Pe sectorul km 0+005- km 0+270 cu structura din balast  in lungime de 265ml si o latime 3.00 ml este prevazut a se executa urmatoarele lucrari ;

             - de inlaturarea noroiului si a resturilor vegetale

             -scarificarea si reprofilarea strazii

             -completarea cu balast amestec optimal pentru aducerea la profil 300 mc /km

=Strada MUZELOR

-     Strada Muzelor  pleaca din strada Rozelor are o lungime de 617.50 ml si o latime de 3.50 ml.

-     La km 0+178 este un podet existent dn 600 mm ,la care s-au prevazut a se realiza  doua camere de cadere.

-     In vederea refacerei platformei drumului care  fost afectata de eroziuni sub forma de fagase si ravenari s-au prevazut a se executa lucrari de inlaturarea noroiului si a resturilor vegetale, scarificare si reprofilare a strazii cu un adaos de agregate de balastiera cu granulometrie continua ( balast amestec optimal  63mm) , care sa realizeze un profil corespunzator al acesteia si siguranta si confort in exploatare

-     Santurile de pamint existente au fost decolmatate de materiale grosiere si resturi vegetale

pe sectoarele  de strada dupa cum urmeaza’ ;

     - stinga    km 0+388 -km 0+617,50 L= 229.5ML

     - dreapta km 0+017,50 -km 0+178  L= 160.5 ML

   -    Pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale cu viteze mai mari care sa faca posibila

        evacuarea unui debit mai mare in unitatea de timp si sa evitam eroziunile in corpul

       drumului se impune realizarea unor santuri betonate pe sectoarele ;

               -in zona podetului de la km 0+000 –stinga 5 ml, dreapta 17.50 ml+5.0 ml= 27.5 ml

               - stinga km 0+180 – km 0+288 L= 100 ML

SAT VALEA COTESTI

= Strada CREDINTEI

Strada se desfasoara din strada Trandafirilor zona biserica pina in strada Izvor si are o lungime de 848 ml cu o latime de 4.0 ml.

Pentru refacerea platformei si aducerea ei la profil s-au prevazut a se executa urmatoarele lucrari ;   

               - de inlaturarea noroiului si a resturilor vegetale

             -scarificarea si reprofilarea strazii

             -completarea cu balast amestec optimal pentru completare fagase si aducerea la

               profil ;

                        km 0+00 – km0+200  cu 156 mc /km

                        km 0+200 km 0+648  cu 300 mc /km

             -refacere acostamente  -stinga    km 0+185 – km 0+213

                                                  -dreapta  km 0+120-- km 0+213

 

La km 0+592 s-a prevazut executia unui podet transversal dn 800 mm oblic de lungime de 12 ml cu amenajarea a doua camere de cadere amonte si aval pentru decantarea materialelor transportate  de ape pe santuri.

Deasemeni la km 0+082 , pe drumul lateral s-a prevazut amplasarea unui podet dn 600 mm de 6.00 ml lungime pentru asigurarea continuitatii santului de scurgerea apelor pluviale.

Santurile de pamint au fost prevazute a se decolmata pe sectorul km 0+000-km 0+171

Pe sectorul km 0+400- km 0+500  s-a prevazut  inlaturarea cavalierilor care impiedica scurgerea apelor de pe platforma drumului si creearea de fagase.

= Strada AURORA

Strada are o lungime totala de 987 ml cu o latime de 3.5 ml si se desfasoara intre strazile  Independentei si Violetelor,

Sectorul de drum afectat de calamitati este intre km 0+016 – km 0+684( L= 652 ML) s-au prevazut a se executa  lucrari de inlaturarea noroiului si a resturilor vegetale , scarificarea si reprofilarea cu adaos de material granular 0/63 mm de 200 mc /km , pentru umpere fagase si realizarea profilului transversal 

Pe sectorul cuprins intre km 0+016 – km 0+598 s-a prevazut  indepartarea cavalierilor existenti pentru asigurarea scurgerii apelor de pe platforma drumului si evitarea impotmolirii acesteia

= Strada IZVOR

Strada Izvor se desfasoara intre DJ 205R si strada Trandafirilor  in  satul Valea Cotești, cu structură rutieră provizorie din balast, avind o lungime L= 1349,0 m, b= 4,00-5.00 m,afectat pe lungimea de 704 ml ,b=5,00m intre km 0+266-km 0+970.

Pentru inlaturarea efectelor produse in urma calamitatilor s-au prevazut a se executa urmatoarele lucrari;

-     curatirea platformei de noroi si resturi vegetale

-     completarea cu balast a sectoarelor ravenate (km 0+355/426, km0+520/660, km0+660/790,km0+840/950

-     amplasarea unui podet nou dn800mm oblic la km 0+936  cu camera de cadere in amonte pentru dirijarea apelor pluviale.

-     Executia de santuri betonate pentru evitarea producerii de eroziuni in corpul drumului dupa cum urmeaza;

   -stinga –  km 0+821-km0+897

      -- km 0+903-km0+932

                        -- km 0+936-km0+970

            -dreapta- km 0+940-km0+970

 

 

-Alimentarea cu apa - nu este cazul.

- Evacuarea apelor uzate: Colectarea apelor pluviale provenite din precipitaţii se realizează prin intermediul şanţurilor, ce se vor realiza conform STAS 10796/1/77 şi STAS 10796/2/79 cu secţiunea trapezoidală având lăţimea la partea inferioară de 0,40 m, panta taluzului de 1/1 dinspre platforma drumului şi 1/1 spre amonte. Executarea şanţurilor se va face parţial mecanizat (săparea până la cota brută) şi manual (săparea la cota netă şi finisarea pereţilor)

Deversarea apelor pluviale colectate se va realiza în canale, ravene naturale şi terenuri agricole.

- Cai noi de acces sau schimbări ale celor existente

-Dupa terminarea lucrarilor propuse in cadrul prezentului proiect tehnic, amplasamentul va fi eliberat de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.)  , urmand a fi amenajate spatii pentru circulatii pietonale.

b2)Cumularea cu alte proiecte : nu este cazul,

b3)Utilizarea resurselor naturale : 

-           produsele de balastiera (nisip, pietriş de diverse sorturi) pentru realizarea suprafeţelor rutiere;

-           apa pentru realizarea betoanelor, pentru finisaje;

-           umpluturi de pamant pentru amenajarea spatiilor verzi;

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( beton, materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora,

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : Drumul DC 148 este amplasat in intravilanul comunei Cotesti, sat  Budesti, comform P.U.G. aprobat prin HCL Cotesti nr. 4/10.02.2011 si reprezinta drum comunal care asigura accesul la proprietatile din zona.

Drumul DC 148 are originea in drumul judetean DJ 205 R Gologanu-Cotesti-Poiana Cristei si se termina  in drumul judetean DJ 205 B - Al. Vlahuta (DN 2)-Gugesti-Urechesti-Budesti-Cotesti-Dalhauti-Odobesti-Jaristea-Bolotesti-Tifesti-Satu Nou (DN 2L), traversind satul Budesti.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat în arie protejată .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : Conform certificatului de urbanism nr. : 39/28.07.2017 emis de Primăria comunei Cotești terenul face parte din domeniul public al comunei Cotești având categoria de folosinţa drumuri de interes local și zonă de utilități publice. Impactul poate fi semnificativ pe durata constructiei daca nu se respecta conditiile din memoriu tehnic.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologic: nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim dacă se vor respecta măsurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate în memoriul tehnic) ,

 d4) Probabilitatea impactului : redusă ,

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 39/28.07.2017 emis de Primăria comunei Cotești

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.