Back

Decizia etapei de încadrare ( PROIECT) pentru "Construire stație de bază pentru servicii de comunicații electronice, racord curent electric”, titular SC RCS&RDS SA

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 3161 din 06.04.2017

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de "Construire stație de bază pentru servicii de comunicații electronice, racord curent electric” , propus a fi amplasat comuna Mera intravilan și extravilan, T80, P1573, CF51649,  jud. Vrancea, titular SC RCS&RDS SA, cu sediul în mun. București, str. Doctor Staicovici nr 75, înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8418/08.09.2016

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

              Agenţia Pentru Protecţia mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 06.04.2017 că proiectul : "Construire stație de bază pentru servicii de comunicații electronice, racord curent electric” , propus a fi amplasat comuna Mera intravilan și extravilan, T80, P1573, CF51649,  jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 10 b

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

           

Proiectul consta in :

Proiectul presupune execuția unei stații ce se va amplasa pe o suprafață de 765 m2 situată în

extravilan comuna Mera, Tarla 80, Parcela 1573, jud. Vrancea. Suprafața ocupată efectiv de

echipamentele stației este de 100 m2.

Stația de emisie recepție va fi formată din următoarele echipamente:

  • Turn metalic ancorat de secțiune pătrată H = 30 m conceput ca o structură spațială zăbrelită, ancorată, alcătuită din tronsoane și elemente componente demontabileasamblate prin buloane;
  • Gard metalic pentru împrejmuire incintă: suprafață dreptunghiulară, lungime L = 40 m și lățime l = 19,125 m;
  • Platformă betonată pentru echipamente 2 x 1.5 m
  • Echipament Minishelter 1.3 tone;
  • Instalația de alimentare cu energie electrică.
  • Suporții turnului.

 

Necesitatea implementării proiectului CONSTRUIRE STAȚIE DE BAZĂ PENTRU

SERVICII DE COMUNICAȚII ELECTRONICE, RACORD ELECTRIC derivă din importanța

dezvoltării tehnologiei comunicațiilor în lume și în țara noastră. Aceasta contribuie la ridicarea nivelului de comunicare, de transmitere date și de dezvoltare economică a companiei dar și a economiei naționale prin accesul agenților economici la o tehnologie a informației la cel mai înalt nivel.

 

Etapele de montaj ale proiectului sunt:

  • Amenajarea terenului, realizarea planeității terenului
  • Trasarea cu aparatura topometrică a axelor construcției , conform planului de trasare;
  • Realizarea săpăturii și pregătirea terenului de fundare;
  • Montarea blocurilor prefabricate din beton armat și a șuruburilor de ancoraj, verificarea

planeității blocurilor de fundații, asigurarea împotriva pătrunderii apei în gropile de fundare.

  • Montarea structurii metalice a bazei turnului;
  • Realizarea umpluturii în jurul blocurilor prefabricate de fundații;
  • Verificarea orizontalități structurii metalice a bazei turnului cu mijloace topometrice ;
  • Montarea tronsonului de bază al catargului zăbrelit;
  • Montarea elementelor de contravântuire ce alcătuiesc baza turnului;
  • Verificarea verticalității ansamblului
  • Realizarea subturnărilor cu mortar expansibil, dacă grosimea stratului de mortar este mai

mare de 5cm, acesta se va arma cu o plasa de ø 4/50 x 50;

  • Preasamblarea la sol a catargului dintre cotele +5,00 și +15,00 (primele două tronsoane C1 și C2), inclusiv prinderea cablurilor de ancorare pe catarg, strângerea șuruburilor M20 dintre cele două tronsoane de pe catarg se face la momentul de strângere final;
  • Se vor ridica la poziție (cu automacara) cele 2 tronsoane, împreună cu cablurile de ancoraj

de la cota +10,00 m;

  • Se pretensionează cablurile de ancoraj la o valoare de 30% din forța finala de pretensionare

asigurându-se verticalitatea turnului;

  • Se preasamblează la sol următoarele 2 tronsoane ale catargului (intre cotele +15,00 și +20,00), inclusiv prinderea cablurilor de ancorare pe catarg de la cota de +20. Strângerea șuruburilor M20 dintre cele două tronsoane de pe catarg se face la momentul de strângere final;
  • Se vor ridica la poziție (cu automacara) cele 2 tronsoane, împreună cu cablurile de ancoraj

de la cota +20,00 m;

  • Se pretensionează cablurile de ancoraj la o valoare de 30 % din forța finală de pretensionare

asigurându-se verticalitatea turnului ;

  • Se va ridica la poziție (cu automacara) ultimul tronson de catarg împreună cu cablurile de

ancoraj de la cota +25,00 m;

  • Se pretensionează cablurile de ancoraj la o valoare de 30 % din forța finala de pretensionare

asigurându-se verticalitatea turnului;

Antenele radio vor fi montate pe 4 suporți, din țeavă galvanizată, diametru 60 mm, grosime de

perete 3 mm de lungime 3 m.

Antenele vor fi montate după cum urmează:

• MW1 Ø 0.6 m pe un suport de față din țeavă galvanizată, diametru 114 x 3mm și lungime=1m,

• MW2 Ø 0.6 m pe un suport de față tip antenă satelit,

• MW3 Ø 0.3 m pe suportul antenei RF5;

Modulele vor fi instalate pe 3 suporți, din țeavă galvanizată, diametru 60 x 3mm / 1m lungime.

Se vor instala 5 Module pentru RF, la H = 21,00 m;

Suporții vor fi legați la centura de egalizare potențial superioară a pilonului.

 

Alimentarea stației de bază pentru servicii de comunicații electronice cu energie electrică:

1. Punctul de racordare va fi in PTA 3155 Livada Mera care deservește LEA 0,4 kV

2. Branșamentul se va face tip trifazat ACYABY 4 x 16 mm2 cu L = 7 m. Acesta va fi pozat

aparent și protejat în tub PVC pe stâlpul de racord al LEA 0,4 kV

3. BMPT din poliester armat cu fibră de sticlă In = 126 A (reglaj fix), prevăzut cu

separatoare cu siguranțe, întrerupător automat, dispozitiv de protecție la supratensiuni și

protecție diferențială 300 mA, instalație de legare la pământ 166 în vederea funcționării

dispozitivului de protecție. Acesta se va monta pe stâlpul de racord

4. Contor trifazat pentru energie electrică reactivă și activă – se va monta în BMPT

5. Legătura între BMPT de pe stâlpul de racord și postul de legătură TD al stației se fa face

prin coloană electrică cu 5 conductoare care vor constitui o linie electrică subterană LES

cu o lungime de 650 m.

 

Organizarea de șantier se va amplasa în incinta stației de bază, în cadrul zonei libere de construcții, pe o suprafață de cca. 100,0 m2 reprezentând o suprafață de teren ocupată temporar.

Organizarea de șantier va îndeplini următoarele funcțiuni pe perioada desfășurării lucrărilor:

- staționare utilaje;

- zonă de depozitare a echipamentelor și materialelor, până la punerea lor în operă;

- zonă de depozitare temporară a deșeurilor în faza de construcție.

După finalizarea lucrărilor de construcție suprafața de teren ocupată de organizarea de șantier va

fi eliberată.

 

-Alimentarea cu apa - nu este cazul.

- Evacuarea apelor uzate: nu este cazul.

- Cai noi de acces sau schimbări ale celor existente: Nu sunt prevăzute căi noi de acces sau schimbări ale celor existente. Accesul la locație se va face pe drumul secundar existent.

 

b2)Cumularea cu alte proiecte : nu este cazul,

b3)Utilizarea resurselor naturale : 

Materii prime se vor folosi doar în perioada de construire a elementelor de construcții civile

(fundații) ale stației de bază pentru servicii de comunicații electronice. Acestea sunt:

  • apă – va fi transportată cu cisterna.
  • agregate de râu – intră în componența betonului care va fi preparat direct în stațiile de betoane
  • ciment – intră în componența betonului care va fi preparat direct în stațiile de betoane
  • armături metalice – vor fi prefabricate în baza de producție a constructorului
  • nisip – va fi adus din baza de producție a constructorului sau direct din balastiere cu ajutorul basculelor

 

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( beton, materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajer. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici specializați și autorizaţi.

b5)Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului :Terenul este proprietate privată și este dat în locație către SC RCS&RDS SRL București, conform contractului de locațiune nr. 5146/22.07.2016 (teren ocupat pentru construirea stației de bază) și în domeniul puuvlic al comunei Mera – teren ocupat cu traseul de cablu subteran de alimentare cu energie electrică stație de bază.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru:

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică :

 

In raport cu ariile protejate din zonă, proiectul de investiții "Construire stație de bază pentru servicii de comunicații electronice, racord curent electric” , propus a fi amplasat comuna Mera intravilan și extravilan, T80, P1573, CF51649,  jud. Vrancea, se află situat atât în imediata

vecinătate, respectiv stația de emisie recepție se află la cca 10 m distanță de ROSPA 0075 Măgura Odobești și se suprapune cu aria pe direcția traseului instalației de alimentare cu energie electrică.

Conform memoriului elaborat de SC DIVORI PREST SRL nu sunt identificate, la acest moment, informații care să conducă la concluzia că ar putea exista un impact al proiectului propus asupra tuturor factorilor de mediu enumerați. Toate acțiunile/activitățile care se vor desfășura, atât în faza de construire cât și în faza de exploatare, nu vor avea efecte negative asupra factorilor de mediu.

Conform Avizului favorabil nr. 7/27.03.2017 emis de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în silvicultură Marin Drăcea – custodele ariei protejate, titularul proiectului are obligația de a respecta Regulile și Acțiunile minimale pentru Protecția și Conservarea Habitatelor din Aria de protecție avifaunistică ROSPA 0075 Măgura Odobești, de a respecta cu strictețe normele PSI și de a anunța de urgență custodele în cazul unor incidente/accidente produse, iar reprezentanții custodelui vor monitoriza respectarea traseului racordului electric în acord cu coordonatele Stereo70 înaintate de titular.

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : Conform certificatului de urbanism nr. 256/05.09.2016 se află în intravilanul și extravilanul comunei Mera. Impactul poate fi semnificativ pe durata constructiei daca nu se respecta conditiile din memoriul de prezentare. Cea mai apropiată locuință față de stația de bază pentru servicii de comunicații electronice ce se dorește a fi construită se află situată la cca. 610 m față cea mai apropiată locuință din satul Milcovel și la cca. 617 m față cea mai apropiată locuință din satul Livada.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologic: nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim dacă se vor respecta măsurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate în memoriul tehnic) ,

 d4) Probabilitatea impactulu: redusă ,

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 256/05.09.2016 emis de Consiliul Județean Vrancea,

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii  .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

-zonele afectate de executia lucrărilor se vor aduce la starea initiala pe toata suprafata acestora.

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Se vor respecta distantele minime obligatorii ale retelelor de telecomunicatii fata de celelalte retele de utilitati:

-     fata de retele electrice – 0.6 m

-     fata de conducte da gaz : 1.5m

-     fata de conducte alimentare cu apa : 0.6 m

-     fata de conducte de canalizatie : 0.60m

-     fata de borduri rigole : 0.50

-     fata de arbori : 1.00 m

-     cai ferate si linii tramvai : 2.00 m

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei comunei Soveja. Transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-Recomandări de reducere a impactului asupra factorului de mediu aer

• folosirea de utilaje și mijloace auto dotate cu motoare termice care să respecte normele de  poluare EURO 3 – EURO 5;

• efectuarea la timp a reviziilor și reparațiilor a motoarelor termice din dotarea utilajelor și a mijloacelor auto pe toată perioada de implementare;

• folosirea unui număr de utilaje și mijloace auto de transport adecvat fiecărei activități și evitarea supradimensionării acestora;

• evitarea funcționării în gol și/sau a ambalării motoarelor utilajelor și a mijloacelor auto;

• pentru diminuarea impactului activității asupra factorului de mediu „aer” se impune umectarea drumurilor de acces din incinta obiectivului în perioadele secetoase ale anului și rularea cu viteze reduse.

• pentru reducerea zgomotelor și vibrațiilor, echipamentele și utilajele folosite pe suprafața amplasamentului vor funcționa în parametri tehnici normali pentru a evitat producerea de  zgomote suplimentare prin funcționarea defectuoasă a acestora.

• folosirea de tehnologii și echipamente conforme cu standardele de zgomot acceptate;

- Recomandări de reducere a impactului asupra factorului de mediu sol

• respectarea suprafeței prevăzută prin proiect, pentru a nu afecta suprafețele învecinate;

• se interzice deplasarea utilajelor în zonele adiacente suprafeței prevăzute prin proiect cu excepția drumurilor de exploatare;

• nu se va face schimbul de ulei sau alimentarea cu carburant a utilajelor din dotare în perimetrul de lucru;

• se recomandă achiziționarea unui absorbant de produs petrolier biodegradabil, cu eficienta de reținere a produsului petrolier atât pe sol, cat și în apa, la începerea executării lucrărilor;

• pierderile accidentale de carburanți și/sau lubrifianți de la utilajele și/sau mijloacele auto care deservesc activitatea vor fi îndepărtate imediat prin decopertare. Pământul infestat, rezultat în urma decopertării, va fi depozitat temporar pe suprafețe impermeabile de unde va fi transportat în locuri specializate în decontaminare;

• gestionarea corespunzătoare a deșeurilor prin colectarea lor în containere de tip europubelă amplasate la limita perimetrului;

• instruirea angajaților care deservesc utilajelor în vederea exploatării corecte a acestora și de acțiune în cazul apariției de poluări accidentale;

• instruirea angajaților în vederea raportării imediate a oricărei defecțiuni apărut la utilajele folosite.

• amplasarea la nivelul amplasamentului a unei toalete ecologice în scopul asigurării utilităților minime pentru satisfacerea necesităților fiziologice ale personalului.

- Recomandări de reducere a impactului asupra factorului de mediu apă

• se va asigura la termen verificarea funcționalității motoarelor și a altor instalații din dotare;

• se va asigura permanent verificarea rezervoarelor de combustibil a mijloacelor auto din dotare;

• lucrările de întreținere și reparații ale utilajelor și mijloacelor de transport se vor efectua numai în locuri special amenajate în acest sens, în afara zonei de construire;

• este interzisă spălarea utilajelor în cadrul amplasamentului;

• alimentarea cu motorină și cu lubrifianți se va face cu asigurarea tuturor condițiilor de evitare a pierderilor accidentale și de protecție a mediului;

• se recomandă achiziționarea unui absorbant de produs petrolier biodegradabil, cu eficienta de reținere a produsului petrolier atât pe sol, cât și în apa, la începerea executării lucrărilor;

• orice poluare a apelor de suprafață sau a acviferului freatic constatată, indiferent de cauzele poluării acesteia, va fi semnalată imediat la Sistemul de Gospodărire a Apelor Vrancea și la Garda de Mediu Vrancea.

- Recomandări de reducere a impactului asupra factorului de mediu biodiversitate

Pentru reducerea impactului asupra biodiversității se recomandă:

• delimitarea zonelor de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea porțiunilor de habitat învecinate;

• reducerea suprafețelor de sol perturbate sau ocupate definitiv;

• șoferii vor limita viteza de deplasare pe drumurile de exploatare pentru a limita cantitatea de  praf antrenată de autovehicule și a permite unor viețuitoare din zonă să se retragă în timp util;

• în perioada de prohibiție și de cuibărire, se vor reduce emisiile de zgomot și vibrații;

• respectarea cu strictețe a traseelor drumurilor și evitarea ieșirii de pe acestea cu consecințe

directe asupra afectării vegetației din zonele respective;

• umectarea drumului de exploatare pentru a împiedica antrenarea unei cantități mari de pulberi în aer;

Totodată, pentru toate speciile de plante și animale sălbatice terestre, acvatice și subterane, cu

excepția speciilor de păsări, inclusiv cele prevăzute în anexele nr. 4 A (specii de interes comunitar) și 4 B (specii de interes național) din O.U.G. nr. 57/2007, precum și speciile incluse în Lista Roșie Națională și care trăiesc atât în ariile naturale protejate, cât și în afară lor, sunt interzise:

• orice forma de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

• perturbarea intenționată în cursul perioadei de reproducere, de creștere, de hibernare și de migrație;

• deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenționată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;

• deteriorarea si/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihna;

• se interzice depozitare necontrolată a deșeurilor menajere și din activitățile specific.

Pentru toate speciile de păsări sunt interzise:

• uciderea sau capturarea intenționată, indiferent de metoda utilizată;

• deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenționată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;

• culegerea ouălor din natura și păstrarea acestora, chiar dacă sunt goale;

• perturbarea intenționată, în special în cursul perioadei de reproducere, de creștere și de migrație;

• deținerea exemplarelor din speciile pentru care sunt interzise vânarea și capturarea;

• comercializarea, deținerea și/sau transportul în scopul comercializării acestora în stare vie ori moartă sau a oricăror părți ori produse provenite de la acestea, ușor de identificat;

• se interzice deranjarea păsărilor prin deplasări cu mijloace generatoare de zgomote.

Detalierea recomandărilor propuse

Recomandările propuse se referă în special la reducerea perturbării mediului în perioada de implementare și de operare. Ținta recomandărilor este în principal protejarea speciilor protejate identificate pe amplasament și în vecinătate. Recomandările propuse, dacă sunt implementate corect, vor asigura protejarea tuturor speciilor de faună de pe amplasament și din zona învecinată, contribuind astfel la menținerea stării actuale a funcțiilor ecologice ale zonei.

Pentru impactul datorat deranjării speciilor datorită emisiilor de zgomot și vibrații , în perioada

de deschidere a exploatării și de operare, se recomandă:

- folosirea de tehnologii și echipamente noi, conforme cu standardele de zgomot acceptate

- evitarea muncii în timpul nopții, iar în cazul în care se utilizează lumina noaptea se va evita

utilizarea ei în exces.

Pentru impactul datorat mortalității directe cauzate de omorârea animalelor de către lucrători,

capturarea involuntară a diferite specii în gropi, șanțuri, canale etc, apariția de false locuri de

reproducere (ex gropi, șanțuri, canale temporar inundate care sunt secate în scurt timp, determinând mortalitatea ouălor, larvelor etc.), se recomandă organizarea de ședințe de conștientizare în care să se explice faptul că aceste animale sunt strict protejate de lege;

Pentru impactul datorat creșterii nivelului noxelor se va proceda la umectarea în permanență a drumurilor industriale fapt ce va împiedica creșterea gradului de impurificare a aerului cu pulberi.

Pentru impactul datorat noxelor cea mai importantă măsură de reducere este folosirea de utilaje și mașini conforme cu standardele euro.

Pentru impactul datorat poluării datorate accidentelor, managementul defectuos al hidrocarburilor, folosirii unei tehnologii neadecvate și managementului defectuos al deșeurilor, impact ce poate apărea în toate fazele proiectului cu efect asupra tuturor speciilor și habitatelor se recomandă:

  • aplicarea unei discipline în circulație;
  • folosirea de tehnologii noi, performante;
  • realizarea unui management eficient al deșeurilor; asigurarea evacuării deșeurilor prin efectuarea unui contract o firmă autorizată de salubrizare;

Pentru diminuarea impactului provocat de mortalitatea directă a speciilor mobile de faună

cauzată de accidentele auto pe drumurile industriale, se recomandă:

  • limitarea vitezei pe drumurile din perimetrul proiectului.
  • curățarea regulată a drumurilor industriale și a marginilor acesteia de cadavrele de animale (ex. câini, păsări, etc.) produse de către accidente pentru a nu atrage eventuale specii necrofage (corvidele, păsări răpitoare, vulpi etc.).

Pentru speciile de plante și animale sălbatice terestre, acvatice și subterane, cu excepția

speciilor de păsări, inclusiv cele prevăzute în anexele nr. 4 A (specii de interes comunitar) și 4 B (specii de interes național) din O.U.G. nr. 57/2007, precum și speciile incluse în Lista Roșie Națională și care trăiesc atât în ariile naturale protejate, cât și în afară lor, sunt interzise:

  • orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  • perturbarea intenționată în cursul perioadei de reproducere, de creștere, de hibernare și de migrație;
  • deteriorarea, distrugerea și/sau culegerea intenționată a cuiburilor și/sau ouălor din natură;
  • deteriorarea și/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă;
  • uciderea sau capturarea intenționată, indiferent de metoda utilizată;
  • deținerea exemplarelor din speciile pentru care sunt interzise vânarea și capturarea;

Calendarul implementării și monitorizării recomandări or de reducere a impactului

Recomandările propuse pentru diminuare vor fi implementate pe parcursul implementării obiectivelor proiectului propus și pe toată durata de funcționare.

 

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.