Back

Decizia etapei de incadrare + proiect pentru ”DESFIINTARE CORPURI C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C8 SI C9 ”, titular SC MOBISTAR SRL prin Romeo Seciu si SC WOODEN DOORS INTERNATIONAL SRL

Decizia  etapei de încadrare - PROIECT

Afisat in data de  29.09.2017

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de SC MOBISTAR SRL prin Romeo Seciu si SC WOODEN DOORS INTERNATIONAL   SRL  din  Focsani, str. Marasesti , nr 5, jud Vrancea, înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8352/04.09.2017,

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

              Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 28.09.2017 că proiectul : ”DESFIINTARE CORPURI C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C8 SI C9 ” propus a se realiza in Focsani, str. Marasesti, nr 5, jud Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 13 a

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

Pe amplasamentul analizat se regăsesc 9 construcții, propuse pentru a fi demolate în întregime, suprafața totală de 7.721 m2 și construcțiile ce urmează a fi demolate (corpurile C1, C2, C3, C4, C5, C6, C8 și C9) cu suprafața construită de 2386 m2, se află în proprietatea SC MOBISTAR SRL și SC WOODEN DOORS INTERNATIONAL SRL

C1 – magazie materiale, cu o suprafață de 184 m2, înălțimea maximă este de 3,40 m, iar structura de rezistență este formată din zidărie de cărămidă autoportantă cu sâmburi, centruri și grinzi de beton armat;

C2 – birouri, cu o suprafață de 138 m2 cu o suprafață de 184 m2, înălțimea maximă este de 6,30 m, iar structura de rezistență este formată din zidărie de cărămidă autoportantă cu sâmburi și centruri de beton armat;

C3 –  magazie, cu o suprafață de 212 m2 cu o suprafață de 184 m2, înălțimea maximă este de 6,60 m, iar structura de rezistență este formată din stâlpi, grinzi și ferme din profile metalice;

C4 –  atelier mecanic, cu o suprafață de 504 m2 cu o suprafață de 184 m2, înălțimea maximă este de + 6,35 m, iar structura de rezistență este din formată stâlpi, grinzi și ferme din profile metalice;

C5 – magazie, parțial showroom tâmplărie și atelier construcții metalice, cu o suprafață de 416 m2 cu o suprafață de 184 m2, înălțimea maximă este de 5,20 m, iar structura de rezistență este formată din zidărie de cărămidă autoportantă cu sâmburi, stâlpi și centruri din beton armat;

C6 – atelier mecanic, cu o suprafață de 678 m2 cu o suprafață de 184 m2, înălțimea maximă este de + 6,35 m, iar structura de rezistență este din formată din stâlpi, grinzi și ferme din profile metalice;

C7 – cabină poartă, cu o suprafață de 27 m2 cu o suprafață de 184 m2, structura de rezistență este formată din zidărie de cărămidă autoportantă cu sâmburi, stâlpi și centruri din beton armat;

C8 – magazie metalică, cu o suprafață de 148 m2 cu o suprafață de 184 m2, înălțimea maximă este de +4,80m, iar structura de rezistență este din formată din stâlpi, grinzi și ferme din profile metalice;

C9 – aburitor, cu o suprafață de 79 m2 cu o suprafață de 184 m2, iar structura de rezistență este formată din zidărie de cărămidă autoportantă cu sâmburi, stâlpi și centruri din beton armat;

Platformă betonată cu o suprafață de 1790 mp, realizată din beton cu grosime variabilă, între 15 și 20 cm.

La demararea procesului de demolare a construcțiilor existente pe amplasament se vor avea in vedere următoarele etape:

  • dezechiparea construcţiilor prin desfacerea şi demontarea elementelor de instalaţiile funcţionale, de finisaj şi de izolaţie;
  • demontarea părţilor şi elementelor de construcţie demontabile;
  • demolarea părţilor de construcţie nedemontabile (zidării, structura de rezistenţă) inclusiv a fundaţiilor construcţiilor;
  • transportul deşeurilor rezultate în urma demolării în locații special amenajate și autorizate. În acest scop deșeurile vor fi sortate (pentru valorificare/reciclare și pentru eliminare) și vor fi predate către operatori economici autorizați.

 

Tipul și modul de gestionare a deșeurilor generate din activitățile de desființare ale corpurilor C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C8 și C9 sunt prezentate în tabelul de mai jos:

 

Tipul și modul de gestionare  a deșeurilor existente pe amplasament

Tip deșeu

Cod deșeu*

Mod de stocare / depozitare

Mod propus de eliminare / valorificare a deșeurilor

Cantități estimate

Ambalaje de hârtie și carton

15 01 01

Platformă betonată

Se vor valorifica prin operatori economici autorizați

10 kg

Ambalaje de materiale plastice

15 01 02

Platformă betonată

Se vor valorifica prin operatori economici autorizați

20 kg

Amestecuri de beton, cărămizi, tigle și materiale ceramice, altele decât cele specificate la 17 01 06

17 01 07

Platformă betonată

Se vor valorifica prin operatori economici autorizați

1 t

Deșeuri de sticlă

17 02 03

Platformă betonată

Se vor valorifica prin operatori economici autorizați

0,05t

Deșeuri de lemn

17 02 01

Platformă betonată

Se vor valorifica energetic

30 t

Deșeuri de aluminiu

17 04 02

Platformă betonată

Se vor valorifica prin operatori economici autorizați

10 t

Deșeuri fier și oțel

17 04 05

Platformă betonată

Se vor valorifica prin operatori economici autorizați

15 t

Materiale izolante, altele decât cele specificate la 17 06 01 și 17 06 03

17 06 04

Platformă betonată

Se elimină prin agenți economici autorizați

10 kg

 

 

Tipul și modul de gestionare  a deșeurilor rezultate din activitatea de demolare

Tip deșeu

Cod deșeu*

Sursă de generare

Mod de stocare / depozitare

Mod propus de eliminare / valorificare a deșeurilor

Cantități estimate

Beton

17 01 01

Demolarea fundațiilor și a suprastructurilor

 

Platformă betonată

Se valorifică prin operatori economici autorizați

1937 mc

Deșeuri de materiale plastice

17 02 04

De la demolarea vechilor construcții

Container metalic

Se valorifică prin agenți economici autorizați

0, 3 t

Deșeuri de sticlă

17 02 03

De la demolarea vechilor construcții

Container metalic

Se valorifică prin agenți economici autorizați

3 t

Deșeuri de lemn

17 02 01

De la demolarea vechilor construcții

Container metalic

Se valorifică prin agenți economici autorizați

76 mc

Deșeuri de aluminiu

17 04 02

De la demolarea vechilor construcții (tâmplărie)

Container metalic

Se valorifică prin operatori economici autorizați

-

Deșeuri fier și oțel

17 04 05

De la demolarea structurilor metalice ale construcțiilor și de la suprastructură

Container metalic

Se valorifică prin agenți economici autorizați

51 t

Deșeuri de cabluri electrice

17 04 11

De la demolarea rețelelor și a racordurilor electrice

Platformă betonată

Se valorifică prin agenți economici autorizați

0,01 t

Materiale izolante cu conținut de azbest

17 06 01

De la demolarea acoperișului atelierului mecanic (C6)

Platformă betonată

Se elimină prin operatori economici autorizați

1 t

Deșeuri menajere

20 03 01

Activitatea personalului angajat pentru a efectua lucrările de demolare

Europubele amplasate pe platformă

Se elimină prin agenți economici autorizați

0.5 mc

 

 

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : terenul se afla in intravilanul municipiului Focsani , in zona cu unitati industriale si depozitare, conform Certificatului de urbanism nr. 1022/22.08.2017 emis de Primaria municipiului Focsani .

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat in arie protejata .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : subzona cu unitati industriale , conform PUG /2000.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica , culturala si arheologica : nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este   

 local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor    

 invecinate  ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic) ,

       d4) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

       d5) Durata , frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului  

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

       -  Dezafectarea se va realiza cu respectarea documentaţiei tehnice depuse  precum si a    normativelor si prescripţiilor tehnice specifice construirii proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, si a avizelor menţionate in Certificatul de Urbanism nr. 1024/22.08.2017  emis de Primăria Municipiului Focşani .

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii  .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de demolare va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de demolare vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani ;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de demolare  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-  Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

- Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

- La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 - Acustica urbană – Limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.