Back

Decizia etapei de incadrare (PROIECT) pentru "Construirea rețelei publice de apă și apă uzată în satele Feldioara și Covrag, comuna Tănăsoaia, județul Vrancea’’ - titular Comuna Tanasoia

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

Nr. 9165 din 27.08.2019

              Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata : U.A.T. comuna Tănăsoaia, județul Vrancea înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr 10721/07.12.2018, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 08.08.2019 că proiectul:

Construirea rețelei publice de apă și apă uzată în satele Feldioara și Covrag, comuna Tănăsoaia, județul Vrancea  propus a fi amplasat   comuna Tanasoia ,   jud Vrancea,,

 nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 10 lit.B. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

          Beneficiarul, comuna Tanasoaia, prin tema de proiectare, doreste realizarea unui sistem centralizat de alimentare cu apa a localitatilor Feldioara si Covrag datorita atat a cerintei acute de apa potabila, cat si pentru asigurarea infrastructurii minimale din cadrul spatiului rural, imbunatatirea conditiilor de viata si a standardelor de munca si mentinerea populatiei in spatiul rural .Concomitent cu realizarea sistemului de alimentare cu apa, se doreste realizarea unui sistem centralizat de colectare a debitelor de apa uzata, de natura fecaloir – menajera, pentru localitatile Feldioara si Covrag

  1. Sistem alimentare cu apa, propus:

 1 Debite ale cerintei de apa potabila :

Qs zi med = 71,31 mc/zi = 2,97 mc/h = 0,825 l/s

Qs zi max = 92,70 mc/zi = 3,86 mc/h = 1,07 l/s

Qs orar max = 194,67 mc/zi = 8,11 mc/h = 2,25 l/s

2 Schema tehnologica sistem aplimentare cu apa :

3  Sursa alimentare cu apa :

  • foraj de explorare – exploatare, ce urmeaza a fi amplasat in satul Feldioara, comuna Tanasoaia, cu adâncimea de 120 ml, tubat cu o coloana definitiva PVC R16, De 200 mm.
  • debit de exploatare preconizat: 1,55 l/s.
  • echipat cu o electropompa submersibila Q= 1,55 l/s (5,58 mc/h) H=190 mca.
  • contorizare debit alimentare cu apa: apometru Dn 25 mm, amplasat in cabina forajului.
  • cabina foraj – subterana, beton armat, turnat monolit;
  • suprafata zonei de protectie sanitara, cu regim sever: 900 mp
  • împrejmuire zona protectie sanitara cu regim sever  (gard din plasa bordurata pe stalpi metalici si fundatie din beton armat) avand un perimetru de 120 ml.

Amplasamentul sursei de alimentare cu apa, va fi dotata cu grup sanitar compus dintr-un wc ecologic prevazut cu lavoar. Evacuarea debitelor de ape uzate din grupul sanitar, se va realiza in reteaua de canalizare.

.2.  Reteaua de aductiune :

Lungimea totala a retelei de aductiune, va fi de 1,475 km, conducte din polietilena de inalta densitate, PE ID Dn 110 Pn16.

  Pe traseul conductei de aductiune, in zonele inalte,se vor monta urmatoarele elemente:

  • un camin de aerisire;
  • patru camine de vane;
  • o subtraversare drum judetean DJ 241, prevazuta la capete cu camine de vizitare.
  •  o supratraversare (traversare aeriana) parau Berheci, conducta preizolata zincata,OL Dn133x4, in lungime de 35 ml, prevazuta la capete cu camine de vizitare de golire, aerisitoare automate, montata pe structura podului. Subtraversarea DJ 241A se va realiza prin foraj orizontal percutant, in lungime de 12 ml, in manson de protectie, metalic,Dn 133x4mm. Capetele subtraversarii vor fi echipate cu camine de vizitare,de vane, de sectionare si golire. Subtraversarea percutanta va contine realizarea acesteia si montajul mansonului de protectie.

 

3  Gospodaria de apa :

Gospodaria de apa este amplasata la intrarea in satul Feldioara, pe partea dreapta, din directia localitatii Vladnicul de Jos si este compusa din:

  • Rezervor de inmagazinare, suprateran, radial, din beton armat, turnat monolit, cu volumul de 100 mc, cuplat cu o camera a vanelor;
  • statie de clorinare, cu solutie de hipoclorit de sodiu, amplasata in camera vanelor, Q tratare = max 5 mc/h;
  • grup sanitar ecologic, prefabricat, vidanjabil;
  • rezervor plastic 1000 l,  folosit la igienizarea rezervorului de inmagazinare din beton monolit;
  • suprafata zonei de protectie sanitara, cu regim sever: 900 mp
  • împrejmuire zona protectie sanitara cu regim sever  (gard din plasa bordurata pe stalpi metalici si fundatie din beton armat) avand un perimetru de 120 ml.

5  Reteaua de distributie:

          Reteaua de distributie in lungime de 9.361 ml, va fi executată din tronsoane de conducte de polietilena de inalta densitate imbinate prin electrofuziune, montate ingropat sub adancimea de inghet avand urmatoarea configuratie:

            -    conducta PEHD Dn=110 mm, Pn 10 bari  – 4.909 ml ;

            -    conducta PEHD Dn=90 mm, Pn 10 bari  – 2.181 ml ;

            -    conducta PEHD Dn=75 mm, Pn 10 bari  – 212 ml ;

            -    conducta PEHD Dn=63 mm, Pn 10 bari  – 85 ml ;

            -    conducta PEHD Dn=110 mm, Pn 6 bari  – 1.915 ml ;

            -    conducta PEHD Dn=63 mm, Pn 6 bari  – 59 ml .

Conducta de distributie va face legatura intre  rezervorul de inmagazinare, montat la inaltime si consumatori. Alimentarea consumatorilor se va face gravitational, cu exceptia localitatii Covrag, pentru care, la intrarea in localitate, se va monta o statie de pompare intermediara, in montaj subteran, in camin de vizitare, prefabricat (Q=2,5l/s; H=85 mca)

Cismelele stradale (24 buc.) se vor racorda la retea prin conducta PEHD Dn=32 mm, Pn 10 bari cu lungime de 5 ml.

 Hidrantii exteriori supraterani (8 buc.) se vor racorda la retea prin PEHD Dn=90mm, Pn 10 bari cu lungime de 5 ml.

Coordonatele punctelor caracteristice ale sistemului de alimentare cu apa, sunt prezentate mai jos:

 

  1. Sistem canalizare cu statia de epurare, propus:

2.1 Debite de ape uzate, ce urmeaza a se regasi in reteaua de canalizare:

                        Quz zi med = 59,00 mc/zi = 2,45 mc/h = 0,68 l/s.

                        Quz zi max = 82,60 mc/zi = 3,44 mc/h = 0,95 l/s.

                        Quz or max = 150 mc/zi = 8,25 mc/h = 1,73 l/s.

 

2.2 Reteaua de canalizare:

          Colectarea debitelor de ape uzate, de natura fecaloid – menajera, se va realiza gravitational, utilizand conducta PVC SN4, De 250...315 mm, in lungime totala, de 9.766 ml, avand ca emisar, paraul Berheci:

- PVC SN4, De 250 mm: 6.396 ml;

- PVC SN4, De 315 mm: 5.506 ml;

Vehicularea debitului efluientului, de la statia de epurare, la emisar, se va realize cu o conducta evacuare efluient: - PVC SN4, De 315 mm: 890 ml:

Pe reteaua de canalizare, se va monta:

  • 8 ministatii de pompare ape uzate, prefabricate;
  • Retea apa uzata pompata, PE ID PE 100, De 90 mm, Pn6: 2.210 ml
  • Subtraversare DJ 241A: L = 10 ml/buc - 1 buc
  • Subtraversare DC18: L = 10 ml/buc - 1 buc
  • Supratraversare parau Berheci, L = 40 ml

 

2.3 Statia de epurare:

 Statia de epurare, va fi de tip modular, prefabricat, avand capacitatea maxima de tratare, de 150 mc/zi (1000 l.e.) cu tratare mecano – biologico – chimica, cu dezinfectia efluientului, cu hipoclorit de sodiu.

 Amplasamentul statiei de epurare va fi la iesirea din satul Feldioara, pe partea stanga, in directia localitatii Covrag

  Din punct de vedere al regimului juridic, terenul pe care se vor situa toate obiectele componente ale sistemului de alimentare cu apa si al statiei de epurare ape uzate, este proprietate a UAT Tanasoaia conform HCL nr.9/30.09.1999 si in domeniul public al judetului (zona drumului judetean DJ241A)

Localizarea proiectului

Terenul si constructiile, pe care urmeaza a se dezvolta acest obiectiv de investitii, sunt situate in comuna Tănăsoaia, localitatile Feldioara si Covrag, județul Vrancea si sunt bunuri ce apartin domeniului public al comunei Tănăsoaia.

Terenul este relativ plan, marginit, pe toate laturile, de cai de circulatie, pasune, drumuri de exploatare.

 Regimul juridic: -

Din punct de vedere juridic, terenurile pe care urmează să se amplaseze lucrările ce fac obiectul prezentului proiect, fac parte din suprafaţa deţinută/administrată de primaria UAT Tanasoaia .

Din punct de vedere al folosinţei:

  • terenurile pe care sunt amplasate conductele sunt terenuri cu folosinţă drumuri, constructii si folosinta agricolă.

Din punct de vedere al amplasării, terenurile ocupate de investiţie fac parte din intravilanul si extravilanul UAT Tanasoaia , judetul Vrancea.

   Organizarea de șantier se va desfășura în mai multe etape caracteristice:

  • instalarea șantierului - reprezentând un volum minim de lucrări de organizare necesare începerii în condiții normale a lucrarilor de bază, instalare în termene scurte.
  • dezvoltarea și adaptarea organizării șantierului - conform necesităților rezultate din programul de desfășurarea lucrărilor de bază și condițiilor speciale survenite pe parcursul execuției
  • lichidarea șantierului prin dezafectarea lucrărilor de pe șantier (mutare, demolare, demontare etc.) care trebuie făcută rapid în condiții optime de redare a terenului, amplasamentului pentru folosința inițială.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:  apa, pamant, agregate minerale: nu e cazul.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : deşeuri de construcţii ( deseuri din fier si otel, pamant, balast, piatra sparta, beton ), deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje, deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

- riscuri de dezastre naturale – nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor:

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul.

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare).

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 13/18.10.2018 emis de Primaria Comunei Tanasoaia .

- PE TOT PARCURSUL EXECUŢIEI LUCRĂRILOR si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

-  Se interzice diminuarea spatiului verde existent.

  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor se vor lua toate masurile necesare pentru : protectia spatiilor verzi ( inclusiv a arborilor /arbustilor ) existente pe amplasamentul sau in imediata vecinatate a proiectului propus cat si prevenirea poluarilor accidentale.
  • Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.
  • La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.
  • Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic    
  • prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.
  • In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si
  • utilajelor utilizate.
  • Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in   
  • cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate
  • autorizate).
  • Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.
  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.
  • Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.
  • Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.
  • Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.
  • Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.
  • Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.
  • Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.
  • După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.
  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de
  • investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului
  • autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate
  • utilajele vor fi verificate periodic;
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării
  • poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.
  • La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 Acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei cu modificarile si completarile ulterioare.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.