Back

Decizia etapei de încadrare ( PROIECT) pentru “Modernizare strada Necoară, comuna Păuneşti, județul Vrancea”, titular Comuna Păunești prin Popa Gheorghe în calitate de primar

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 7216 din 04.08.2017

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de Comuna Păunești prin Popa Gheorghe în calitate de primar, cu sediul în com. Păunești, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 6421/04.07.2017,

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

              Agenţia Pentru Protecţia mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 03.08.2017 că proiectul: “Modernizare strada Necoară, comuna Păuneşti, județul Vrancea” propus a fi amplasat în comuna Păunești, sat Păunești, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 13 a

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

            Drumurile propuse a se moderniza au o lungime totală de 5,773 km.

Proiectul consta in :

Pentru modernizarea străzii Necoară se va realiza o îmbrăcăminte asfaltică în două straturi, în vederea obţinerii unui drum rutier circulabil pentru orice tip de autovehicule.

Într-o perioadă de 6 de luni se propune a se moderniza strada Necoara avand lungimea totală de 1385,53 m(Tronson 1 = 633,59m si Tronson 2 = 751,94 ) ce se afla în intravilan, prin realizarea unui sistem rutier cu alcătuirea:

•          strat de reprofilare din balast în grosime de 10 cm dupa compactare;

•          strat de bază din piatra sparta amestec optimal în grosime de 15  cm după compactare;

•          strat de legătură din mixtură asfaltică de tip BADPC 20 în grosime de 5 cm conform AND 605/2014;

•          strat de uzură din beton asfaltic de tip BAPC 16 în grosime de 4 cm conform AND 605/2014..

Pentru evacuarea apelor preluate de şanţuri, au fost prevăzute execuţia de  podeţe transversale tubulare DN 800 mm PREMO si de podete transverale  Dn 600 mm PREMO dupa cum urmeaza:

 

Strada Necoara Tronson 1

Nr. crt.

Podeţ lateral

Podeţ transversal

Lungime

Diametru

Poziţionare

1

 

Km 0+380

10,00m

Dn.800mm

 

 

 

 

Strada Necoara Tronson 2

Nr. crt.

Podeţ lateral

Podeţ transversal

Lungime

Diametru

Poziţionare

1

 

Km 0+000

10,00m

Dn.800mm

 

2

 

Km 0+690

5,00m

Dn.800mm

 

3

Km 0+250

 

5,00m

Dn.600mm

Stanga

 

 

Stratificatia rutiera:

Pentru drumul din prezentul proiect se propune o structura rutieră compusă din:

•    strat  de reprofilare din balast în grosime de 10 cm dupa compactare ;

•    strat de bază din piatra sparta amestec optimal în grosime de 15 cm după compactare;

•    strat de legătură din mixtură asfaltică de tip BADPC 25 în grosime de 5 cm conform AND 605/2014;

•    strat de uzură din beton asfaltic de tip BAPC 16 în grosime de 4 cm conform AND 605/2014.

Profilul transversal propus coincide cu cel existent:

Tip I

•    - parte carosabilă     1x3,50m,

•    - benzi de încadrare 2x0,25m,

•    - acostamente            2x0,50m, 

Tip II

•    - parte carosabilă     1x3,50m,

•    - benzi de încadrare 2x0,25m,

•    - acostamente            2x0,50m, 

Tip III

•    - parte carosabilă     1x3,50m,

•    - benzi de încadrare 2x0,25m,

•    - acostamente            1x0,50m, 

Tip IV

•    - parte carosabilă     1x3,50m,

•    - benzi de încadrare 2x0,25m,

•    - acostamente            1x0,50m, 

Apele meteorice rezultate pe amplasamentul Organizării de şantier sunt considerate ape convenţional curate.

Se vor lua măsuri de stropire a suprafeţelor de rulare la intervale de timp în aşa fel încât să se reducă emisia de particule fine generate de traficul din zonă.

Personalul de execuţie va folosi toaletele ecologice amplasate pe platforma balastată propusă în cadrul organizării de şantier. Se va încheia contract de prestări servicii pentru întreţinerea toaletelor ecologice, cu o firmă autorizată.

Personalul care efectuează lucrările de modernizare a strazii de interes local din satul Paunesti va fi instruit periodic despre regulile de manipulare şi de punere în operă a materialelor cât şi despre regulile de protecţia mediului.

Lucrările de modernizare nu necesită folosirea de ape tehnologice pentru prepararea materialelor de construcţie.

Este interzisă spălarea mijloacelor de transport sau a utilajelor şi echipamentelor folosite, în incinta şantierului. 

La părăsirea incintei şantierului se vor curăţa roţile autovehiculelor.

Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor şi funcţionării obiectivului se vor lua toate măsurile şi se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia apelor şi prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane şi de suprafaţă.     

Combustibilii utilizaţi de maşinile şi utilajele constructorului sunt achiziţionaţi din Staţii PECO, fără a se face rezerve în incinta organizării de şantier

Muncitorii nu vor fi cazaţi în organizarea de şantier propusă, ei vor fi transportaţi la şi de la locul execuţiei lucrărilor cu mijloace de transport autorizate ale executantului.

Pe platforma balastată din incinta organizării de şantier se vor amplasa, pe durata de execuţie a lucrărilor, două toalete ecologice

-Alimentarea cu apa - nu este cazul.

- Evacuarea apelor uzate: Executarea şanţurilor se va face parţial mecanizat (săparea până la cota brută) şi manual (săparea la cota netă şi finisarea pereţilor)

Deversarea apelor pluviale colectate se va realiza în canale, ravene naturale şi terenuri agricole.

- Cai noi de acces sau schimbări ale celor existente

          Pentru menţinerea curăţeniei, esteticii rutiere şi condiţiilor optime de exploatare ale strazii după modernizare, intrările pe drumurile laterale vor fi amenajate pe o lungime de 15,00 m cu un strat de reprofilare de balast în grosime de 10 cm, un strat de baza din piatra sparta amestec optimal in grosime de 15cm,  un strat de legătură din beton asfaltic de tip BADPC20 în grosime de  5 cm și un strat de uzură din beton asfaltic de tip BAPC16 în grosime de  4 cm, drumurile laterale ce trebuiesc amenajate fiind în număr de 6 bucăţi:

-     Km 0+080 dreapta;

-     Km 0+100 dreapta;

-     Km 0+310 stanga;

-     Km 0+350 stanga;

-     Km 0+450 dreapta;

-     Km 0+590 dreapta;

-Dupa terminarea lucrarilor propuse in cadrul prezentului proiect tehnic, amplasamentul va fi eliberat de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.), urmand a fi amenajate spatii pentru circulatii pietonale.

b2)Cumularea cu alte proiecte : nu este cazul,

b3)Utilizarea resurselor naturale : 

-           produsele de balastiera (nisip, pietriş de diverse sorturi) pentru realizarea suprafeţelor rutiere;

-           apa pentru realizarea betoanelor, pentru finisaje;

-           umpluturi de pamant pentru amenajarea spatiilor verzi;

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( beton, materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora,

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : Obiectivul de investiţii se află în administrarea Consiliului Local  al Comunei Păunești, judeţul Vrancea, care va lua măsuri pentru întreţinere curentă şi periodică a investiţiei. Conform certificatului de urbanism nr. : 25/09.05.2017 emis de Primăria comunei Păunești terenul face parte din domeniul public al comunei Păunești având categoria de folosinţa străzi și zona de utilități publice.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul,

       b) zonele costiere : nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat în arie protejată .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : Conform certificatului de urbanism nr. 25/09.05.2017 emis de Primăria comunei Păunești terenul face parte din domeniul public al comunei Păunești având categoria de folosinţa străzi și zona de utilități publice. Impactul poate fi semnificativ pe durata constructiei daca nu se respecta conditiile din memoriu tehnic.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologic: nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim dacă se vor respecta măsurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate în memoriul tehnic) ,

 d4) Probabilitatea impactului : redusă ,

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 25/09.05.2017 emis de Primăria comunei Păunești.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani  ;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.