Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Aparare mal Oreavu, comuna Urechesti, judetul Vrancea - prevazut in anexa HG 441 din 25 iunie 2019 - titular - ADMINISTRATIA BAZINALA DE APA SIRET BACAU

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE- PROIECT

Afisat in  data de   28.11.2019

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de  catre :  ADMINISTRATIA BAZINALA DE APA SIRET BACAU , cu  sediul in Bacau, str. Cuza Voda, nr. 1, jud. Bacau,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 9136/ 21.08.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 14.11.2019 faptul că proiectul: ,, Aparare mal Oreavu, comuna Urechesti, judetul Vrancea - prevazut in anexa HG 441 din 25 iunie 2019 propus a fi amplasat în  intravilanul si  extravilanul comunei Urechesti, sat Urechesti, judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292 / 2018, Anexa nr. 2, pct. 13 a) < orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului > .                 

b)Caracteristicile proiectului :   

b1) - Dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Localizarea obiectivului: Lucrările proiectate sunt amplasate pe pârâul Oreavu, pe teritoriul administrativ al comunei Urechești, județul Vrancea.

Cod cadastral: XII.1.079.19.50.00.0 – pârâu Oreavu

Cod corp de apă de suprafață: RORW12-1-79-19-5_B1– C.A. Oreavu

Regimul juridic: Terenul ocupat de lucrarile propuse este situat in intravilanul si extravilanul comunei Urechesti, judetul Vrancea conform PUG aprobat prin HCL Urechesti, apartine domeniului public al comunei Tamboesti, conform HG 908/2002 si domeniului public al statului, in administrarea Administratiei Bazinale de Apa Siret Siret.

Regimul economic: folosinta actuala a terenului : curs apa, cu destinatia – curs apa.

Regimul tehnic: Lucrarile de regularizare a albiei paraului Oreavu din intravilanul si extravilanul satului Urechesti, comuna Urechesti se pot autoriza in regim de urgenta, in conditiile prevazute de art. 17 alin ( 16) din Legea nr. 50/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza HG nr. 441/2019 privind alocarea unei sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2019, pentru unele unitati administrativ teritoriale afectate de calamitati naturale naturale produse prin inundatii.

Lucrarile vor consta in lucrari de aparare de mal paraul Oreavu.

Lucrarile propuse nu vor aduce daune bunurilor altor titulari.

 

Descrierea proiectului:

Lucrările au ca scop mărirea capacității de transport a debitelor, acestea fiind lucrări de terasamente constând în excavații, defrișări ale vegetației arboricole, inclusiv scoaterea rădăcinilor și transportul materialului defrișat în depozit.

Lucrarea propusa constau din consolidarea malului pe o lungime de 240 m, lucrare ce a fost impartita pe 2 zone :

  • Zona I in amonte unde se vor executa lucrari pe o lungime cumulata de 140 m.
  • Zona II in aval unde se vor executa lucrari pe o lungime de 100 m. 

 

Consolidarea albiei minore

Secțiune tip Zona I în lungime de 140 m:

Soluția constructivă a acestui tronson constă în 3 rânduri din cutii de gabioane suprapuse pozate pe o saltea elastică din gabioane.

Lungimea de 140 m este prevazuta in punctul “Ghioca” si este defalcata in 3 consolidari diferite:

  • C1 L=60.0 m – mal stang
  • C2 L=36.0 m – mal drept
  • C3 L=44.0 m – mal stang

Gabioanele au următoarele dimensiuni: (1,0 x 1,0 x 4,0) m +  (1,0 x 1,5 x 4,0) m + (1,0 x 2,0 x 4,0) m.

Salteua de gabioane are următoarele caracteristici: (0,3 x 5,0 x 2,0) m și se pozează cu 30 cm sub cota talvegului. Sub salteaua de gabioane cât și în spatele gabioanelor, se realizează un filtru din material geotextil având G=600gr/m2.

  • Cotă talveg = 157.06 – 157.88 mdMN;
  • Cotă inferioară lucrare de apărare 156.76 - 157.58 mdMN;
  • Cotă superioară lucrare de apărare 160.06 - 160.88 md MN;

Secțiune tip II pe o lungime de 100 m:

Soluția constructivă a acestui tronson constă în 3 rânduri din cutii de gabioane suprapuse pozate pe o saltea elastică din gabioane.

Gabioanele au următoarele dimensiuni: (1,0 x 1,0 x 4,0) m +  (1,0 x 1,5 x 4,0) + (1,0 x 2,0 x 4,0) m.

Salteaua de gabioane are următoarele caracteristici: (0,3 x 5,0 x 2,0) m și se pozează cu 30 cm sub cota talvegului. Sub salteaua de gabioane cât și în spatele gabioanelor, se realizează un filtru din material geotextil având G=600gr/m2.

  • Cotă talveg = 121.80 – 122.49 mdMN;
  • Cotă inferioară lucrare de apărare 121.50 - 122.19 mdMN;
  • Cotă superioară lucrare de apărare 124.80 - 125.49 md MN;

Elementele constructive ale protectiei de mal sunt:

Gabion 1 (1,0 x 1,0 x 4,0) m              Gabion 2 (1,0 x 1,5 x 4,0) m

Gabion 3 (1,0 x 2,0 x 4,0) m              Saltea de gabioane (0.3 x 5,0 x2,0) m;

Toate consolidarile prevazute in prezenta investitie se vor incastra in maluri prin executarea gabioanelor din elevatie (mai putin salteaua) cu latura de 4 m perpendicular pe mal.

Organizarea de santier :

Lucrarile de organizare de santier vor cuprinde:

- constructii si instalatii ale antreprenorului, echipate cu mijloace la alegerea lui, care sa-i permita sa satisfaca obligatiile de executie si calitate, de relatii cu beneficiarul, precum si cele privind controlul executiei;

- toate materialele, instalatiile si dispozitivele, sistemele de control necesare executiei, in conformitate cu prevederile din proiect, caietul de sarcini si normativele in vigoare.

 Lucrarile proiectate presupun inchiderea circulatiei pe cate o banda de circulatie pe timpul executiei. Pentru evitarea producerii accidentelor de circulatie, pe tot timpul executiei lucrarilor, constructorul va lua toate masurile de semnalizare a zonei de lucru si de captare si dirijare a apelor meteorice in afara amprizei de lucru.

 Localizarea organizarii de santier nu a fost inca stabilita ea urmand sa fie aleasa de catre constructor cu acordul expres al titularului invistitiei. Impacul pe care organizarea de santier il va avea asupra mediul va fi minim intrucat executantul va avea obligatia respectarii normelor legislative in vigoare privind protectia mediului.

Pentru asigurarea derulării activităţilor de executie, societatea de construcţii care va contracta lucrările va fi responsabilă de organizarea de şantier şi de zonele de stocare materiale.  Identificarea amplasamentului pentru amplasarea organizării de şantier se va face în funcţie de disponibilitatea terenului, de distanţa faţă de traseu.

 După finalizarea etapei de executie, organizarea de şantier va fi dezafectată, iar terenul din amplasamentul acesteia va fi reabilitat şi redat în folosinţa anterioară.

Localizarea organizării de şantier

Organizarea de şantier va fi localizată în zona amplasamentului, la o distanţă de minimum 50 m faţă de orice apă de suprafaţă. După cum s-a menţionat mai sus, în stadiul actual de proiectare nu se poate preciza perimetrul în care va fi localizată organizarea de şantier. Acesta va fi selectat astfel încât activităţile să nu afecteze populaţia din localităţile din zonă.

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalul investitiei:

Lucrările asociate etapei de executie vor implica afectarea unor porţiuni de teren ce se vor ocupa temporar. De asemenea, în această etapă vor fi afectate terenurile pe care se vor realiza organizarea de şantier, precum şi drumurile temporare de acces.

  După finalizarea lucrărilor de modernizare se va proceda la reabilitarea tuturor terenurilor afectate menţionate mai sus. Reabilitarea va consta în:

 - Refacerea stratului de sol vegetal acolo unde a fost afectat numai acesta, prin scarificare şi prin aşternerea unui strat suplimentar, după caz. Stratul de sol vegetal refăcut va avea aceeaşi grosime şi aceleaşi caracteristici morfologice, pedologice şi agrochimice cu cel de pe terenul din jur. Se va utiliza solul vegetal decapat de pe terenurile afectate, stocat în condiţii corespunzătoare.

 - Refacerea stratului de sol de adâncime şi a stratului de sol vegetal pe terenurile pe care au fost afectate ambele straturi. Refacerea va consta în aşternerea unui strat de sol de adâncime cu caracteristici morfologice similare celui de pe terenurile din jur. În cazul gropilor de împrumut se vor putea utiliza şi alte materiale de umplutură, inerte, conform avizului autorităţilor de mediu competente. Peste acest strat se va aşterne un strat de sol vegetal având grosimea şi caracteristicile morfologice, pedologice şi agrochimice similare terenului din jur.

Se vor utiliza sol vegetal decapat şi sol de adâncime excavat de pe terenul pe care a fost realizată investiţia, stocate separat, în condiţii corespunzătoare. După realizarea lucrărilor de reabilitare a terenurilor afectate suplimentar în şantierul drumului şi a celor de la gropile de împrumut va fi dezafectată organizarea de şantier.

 După dezafectarea tuturor structurilor şi curăţarea terenului se vor efectua lucrări de reabilitare a amplasamentului, similare celor descrise mai sus. Terenurile reabilitate vor fi redate folosinţelor anterioare.

       

Justificarea  necesității  proiectului:  

Pentru înlăturarea efectelor distructive a apelor mari produse pe pr. Oreavu de fenomenele meteorologice periculoase în perioada 28.04.2019 - 06-05.2019, Guvernul României prin H.G. 441/25.06.2019, a alocat fondurile necesare începerii derogatorie a execuţiei lucrărilor hidrotehnice cuprinse în cadrul obiectivului de investiţie: “APĂRARE DE MAL PÂRÂU OREAVU, COMUNA URECHEȘTI, JUDEȚUL VRANCEA”.

Obiectivul de investitii propus are drept scop ameliorarea parametrilor scurgerii debitului cu probabilitatea de depasire de 1% prin recalibrarea cursului de apa precum si stabilizarea in plan a paraului Oreavu, astfel încat sa nu mai reprezinte un pericol pentru gospodariile riverane si infrastructura existenta in zona.

În conformitate cu prevederile HG 846 / 2010 privind “Strategia nationala de management al riscului la inundatii pe termen mediu si lung”, pentru obiectivul de investitie: “APARARE DE MAL PARAU OREAVU, COMUNA URECHESTI, JUDETUL VRANCEA” dimensionarea lucrarilor s-a facut la debitul de calcul corespunzator debitului maxim cu probabilitatea de depasire de 1%.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si / sau aprobate:nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:   Pentru realizarea lucrarilor de consolidare se vor folosi: gabioane si material geotextil

b4) Cantitatea si tipurile de deşeuri generate/ gestionate: În perioada de execuţie a obiectivului, deşeurile ce vor rezulta sunt cele specifice activităţii din domeniul construcţiilor. Deşeurile vor rezulta din resturi de materiale (balast, nisip, beton, asfalt, etc.). Toate aceste deşeuri se încadrează în categoria deşeurilor inerte.

-  deseurile rezultate in timpul executiei lucrarilor precum si cele provenite de la organizarile de santier vor fi depozitate in depozite amenajate, stabilite prin contractul cu firma de salubritate din zona.

- deseurile menajere provenite din activitatea personalului ce se desfasoara in incinta santierului se colecteaza (pe tipuri de deseuri-selectiv) intr-un container, care se preia periodic de o firma de salubrizare autorizata.

Activitatile de colectare si evacuare periodica a deseurilor provenite din activitatile de santier reduc la posibilitatile de poluare. În categoria deşeurilor sunt cuprinse şi anvelope uzate, acumulatori, tuburi fluorescente, piese de schimb, etc. Acestea vor fi colectate şi evacuate separat prin unităţi de salubritate specializate in colectarea acestor tipuri de deseuri.

b5) Poluarea si alte efecte negative : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accidente, majore si / sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor. Nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/ mediu si titularul de proiect/ constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

  • Riscuri de accidente majore- nu este cazul;
  • Riscuri de dezastre naturale- nu este cazul;
  • Riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul;

 

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: Folosinta actuala a terenului este - zona drumuri de interes si zona de utilitati publice cu destinatia- utilitati publice

c2 ) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul.

 c3) Capacitatea de absorbţie a mediului natural,acordandu-se  o atenţie speciala urmatoarelor zone :

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin: nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere: nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international: nu este cazul,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor  naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrologica: nu este cazul.

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: amplasamentul nu este situat in astfel de zone

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite:           

       nu este cazul;

       h) zonele cu o densitate mare a populatiei : proiectul nu va avea un impact semnificativ;

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic : nu este cazul,  .

 d) Caracteristicile impactului potenţial :

d1)Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care   poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 19 / 19.08.2019 emis de Primaria Urechesti, cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute    prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse (deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, desuri specifice rezultate din lucrarile de constructie, etc.) si refacerea cadrului natural.

- Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

      - Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in      pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului  autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate  utilajele vor fi verificate periodic;
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării  poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor  transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • Proiectantul este responsabil de calculele hidraulice privind dimensionarea secţiunilor de curgere a cursurilor de apǎ.
  • Beneficiarul și proiectantul vor urmări îndeaproape executarea lucrărilor prevăzute în documentația tehnică de fundamentare; beneficiarului revenindu-i obligația să anunțe orice modificare față de prevederile referatului tehnic de specialitate, cu o săptămână înainte de producerea acesteia.
  • Constructorul cu sprijinul beneficiarului și a proiectantului are obligaţia să refacă sistemul de borne CSA, afectate în timpul execuţiei.
  • Beneficiarul împreună cu proiectantul vor identifica traversările (subtraversări și supratraversări) existente pe tronsonul cursului de apă pe care se execută lucrările prevăzute în prezentul aviz. În cazul în care în zona lucrărilor proiectate există amplasate conducte de gaz, conducte de apă, linii telefonice și electrice, constructorul va lua toate măsurile necesare de protecție a acestora.
  • Se va acorda o atenție deosebită fundării lucrărilor și respectarea cotelor din documentația tehnică.
  •  Execuția lucrărilor avizate nu va pune în pericol lucrările existente din albia și malurile cursului de apă precum și execuția altor lucrări hidrotehnice necesare în viitor.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se vor lua toate măsurile care se impun pentru evitarea poluării apelor, pentru protecţia factorilor de mediu, a zonelor apropiate si se va respecta întocmai tehnologia de execuţie prezentata in documentaţie, luându-se măsuri de prevenire și combatere a poluărilor accidentale, în special cu produse petroliere ca urmare a exploatării utilajelor tehnologice.
  • În cazul unei poluări accidentale întreaga răspundere din punct de vedere al depoluării zonei și suportării eventualelor costuri revine beneficiarului, respectiv constructorului.
  • Utilajele folosite la realizarea lucrărilor de terasamente, la terminarea programului de lucru, vor fi scoase în afara zonelor inundabile.
  • Alimentarea cu carburanți a mașinilor, utilajelor, echipamentelor ce concură la realizarea investiției se va face numai în locuri special amenajate, dotate cu echipamente și mijloace de intervenție necesare în cazul înregistrării unei poluări accidentale.
  • Lucrările proiectate nu se vor executa în perioadele cu ape mari. Pe toata durata de realizare a investiţiei se vor solicita autorității competente date cu privire la prognoza debitelor si nivelelor apelor în zona in care se execută lucrările.
  • Constructorul va fi pregătit permanent pentru a lua măsuri şi a face lucrări de aparare la viituri a obiectivului aflat în execuţie.
  • Constructorul va lua toate măsurile ce se impun pentru conservarea lucrărilor pe perioada de iarnă.
  • Pe parcursul execuției lucrărilor, constructorul va permite în caz de necesitate accesul și intervenția subunităților A.B.A Siret pentru execuția unor lucrări sau acțiuni necesare în caz de inundații, poluări accidentale sau alte situații specifice cursurilor de apă.
  • Pe toată durata de execuție a lucrărilor este strict interzis a se efectua deversări/ descărcări de ape uzate, deșeuri lichide sau solide, carburanți sau lubrifianți în ape de suprafață sau subterane
  • Pe timpul execuţiei lucrărilor şi după terminarea acestora, albia va fi degajata de orice fel de materiale care ar împiedica scurgerea normală a apelor.
  • Se interzice depozitarea deşeurilor din construcţii, a materialelor si staţionarea utilajelor in albia cursului de apa, în zona adiacentă lucrărilor, sau pe accesele la acestea.
  • Materialul solid rezultat în urma lucrărilor pregătitoare va fi adunat și depozitat în afara zonei de lucru, fără a afecta amplasamentul altor lucrări ce urmează a se executa în zonă și scurgerea liberă a apelor de suprafață.
  • Pe perioada execuţiei lucrărilor de investiţii se interzice extracţia de nisipuri şi pietrişuri din albia cursului de apă, fără avizul şi autorizaţia de gospodărire a apelor emise de autoritatea teritorială de gospodărire a apelor.
  • După realizarea investiţiei, constructorul va degaja amplasamentul de lucrările provizorii şi, după caz, şi din celelalte zone de execuţie a obiectivului, care ar putea afecta funcţionalitatea ulterioara a lucrărilor existente.
  • La finalizarea lucrărilor se vor dezafecta și reda folosinței inițiale terenul ocupat cu drumurile de acces și cu platformele de lucru.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

      - Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.  

          

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.