Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul CONSTRUIRE SERVICE AUTO SI MAGAZIN PIESE COMPLEMENTARE - titular - S.C. WISE WINDOWS S.R.L.

Proiect  Decizia Etapei De Încadrare 

 

Nr.9275 din  17.09.2019

 

 

         Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de : S.C. WISE WINDOWS S.R.L. prin Nedelcu Toma cu adresa Municipiul Focsani, Str. Plopi, Nr. 13, judetul Vrancea`inregistrata la APM Vrancea cu nr. 2950 /14.02.2019,  in  baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului si a OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice aprobata prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare, APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 09.05.2019, ca  proiectul de investitii CONSTRUIRE SERVICE AUTO SI MAGAZIN PIESE COMPLEMENTARE  propus a fi amplasat în  Oras Odobesti, Strada Soseaua Vrancei, km. 3, judetul Vrancea

nu se supune evaluarii impactului asupra mediului .

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:
a) Proiectul se încadrează în prevederile se încadrează in categoria proiectelor pentru care trebuie stabilita necesitatea efectuării evaluării impactului asupra mediului ( Legea nr. 292/2018 , anexa 2, pct. 10 b ),

b) Caracteristicile proiectului:

 

Investitia propusa de realizat consta in construirea unui service auto cu magazin piese complementare, cu regim de inaltime parter. Spatiile interioare ale service-ului vor fi pregatite pentru SECTIE I.T.P., SECTIE MECANICA 1 PENTRU REPARATII SI INTRETINERE AUTOVEHICULE MICI + REPARATII SI INTRETINERE ROTI, SECTIE MECANICA 2 PENTRU REPARATII SI INTRETINERE AUTOVEHICULE MICI SI SECTIE MECANICA 3 PENTRU REPARATII SI INTRETINERE AUTOVEHICULE MICI CU REGIM SPECIAL.

Indici caracteristici ai terenului:

  • Service Auto si Magazin Produse Complementare  Sc = 464.84 mp si Sd = 464.84 mp
  • Alei carosabile si pietonale                                      S   =  481.80 mp
  • Zone verzi amenajate                                                           S   =    53.36 mp

P.O.T.                46.48%

C.U.T.                0.46

 

Construcţia propusa va fi amplasata astfel:

  • La  28.09 ml fata de limita de proprietate de la Vest – Drum National DN-2D
  • La 0.60 ml fata de limita de proprietate de la Nord – Vecin SELARU ALEXANDRU

teren liber de constructii;

  • La 3.59 ml fata de limita de proprietate de la Est – Vecin S.C. GRAUBUNDEN METAL S.R.L.;
  • La 2.89 ml fata de limita de proprietate de la Sud – Vecin S.C. GRAUBUNDEN METAL S.R.L.;

Prin amplasarea constructiei pe teren şi prin forma învelitorii, apele meteorice vor fi colectate în întregime pe terenul studiat. Panta de scurgere a invelitorii cladirii este orientata spre latura nordica, la baza invelitoarii se afla un sistem de colectare al apelor meterorice format din jcgheab colector si burlane de dirijare din tabla inoxidabila sau din tabla vopsita in camp electrostatic de culoare gri inchis.

Accesul în construcţie  se face la magazinul de produse complementare din latura nordica pentru personalul angajat si din latura vestica pentru clienti, la toate sectiile de service auto accesul se va face din latura sudica.

 

Date caracteristice cladire:

 

Regim de inaltime cladire

Parter

 

Suprafata construita la sol

Sc =

464.84mp

 

Suprafata construita desfasurata

Suprafata utila totala

Scd =

Sud=

464.84mp

397.29mp

 

 

Inaltimea sub plafon este

3.10m

 

Inaltimea sub atic

H min la atic = 3.50 m

 

Inaltimea maxima atic

H max la atic = 4.50 m

Date functionale

Cladirea ce urmeaza a fi realizata, va avea suprafata construita de Sc=464.84mp si cea utila de Su=399.29mp, care va fi compusa din urmatoarele spatii:

  • Magazin produse complementare                  Su = 58.24 mp;
  • Vestiar                                                                       Su =   2.14 mp;
  • Cabina dus                                                                Su =   1.60 mp;
  • Spalator                                                                     Su =   1.80 mp;
  • Cabina WC                                                                Su =   1.25 mp;
  • Spatiu materiale necesare curateniei 1                       Su =   1.66 mp;
  • Sectie I.T.P.                                                               Su = 33.07 mp;
  • Cabina comanda                                                        Su =   2.38 mp;
  • Sectie mecanica 1 pentru reparatii si intretinere autovehicule mici + reparatii si intretinere roti                                                               Su=108.77 mp;
  • Magazie 1                                                                  Su =   7.05 mp;
  • Magazie 2                                                                  Su =   7.05 mp;
  • Hol circulatie                                                 Su =   4.19 mp;
  • Spatiu materiale necesare curateniei 2                       Su =   1.20 mp;
  • Vestiar                                                                       Su =   4.65 mp;
  • Spalator                                                                     Su =   2.34 mp;
  • Cabina WC                                                                Su =   1.62 mp;
  • Sas                                                                             Su =   2.07 mp;
  • Cabina dus 1                                                  Su =   0.68 mp;
  • Cabina dus 2                                                  Su =   0.68 mp;
  • Sectie mecanica 2 pentru reparatii si intretinere autovehicule mici                                                                                                            Su=108.77 mp;
  • Sectie mecanica 3 pentru reparatii si intretinere autovehicule mici cu regim special                                                                                 Su = 46.08 mp.

 

Fluxului si operatiunilor propuse:

  • Reparatii si intretinere roti.
  • Schimb ulei.
  • Service auto = Reparatii si intretinere auto fara vopsitorie si spalatorie

 

Utilități:

  • Cladirea se va racorda la reteaua electrica din zona.
  • Pentru asigurarea apei potabile, se va realiza un put forat pe amplasamentul studiat.
  • Pentru asigurarea canalizarii, constructia se va racorda la un bazin vidanjabil propus. Bazinul vidanjabil cu o capacítate de 3000 litri, cu dimensiuni aproximative de 2.3m lungime cu un diametru de 1.30m.
  • Separatorul de hidrocarburi ales de beneficiar va avea un volum de 144 litri, cu dimensiuni de 400mm x 600mm x 600 mm, cu o forma de prisma dreptunghiulara si un debit de 0.49 l/s
  • Incalzirea spatiilor se va realiza prin intermediul aerotermelor electrice.

 

 

Lucrari necesare organizarii de santier

Santierul va fi imprejmuit pentru a preveni accesul publicului si vor fi impuse masuri generale de siguranta. Inconvenientele temporare cauzate de lucrarile de constructie trebuie sa fie minimizate prin planificare si colaborare cu contractorii, vecinii si autoritatile. .  

In timpul lucrarilor de executie, impactul negativ asupra asezarilor umane este redus si are un caracter limitat in timp, fiind  cauzat  de zgomotul  de utilaje  ale santierului  si a pulberilor  sedimentate. a. Nivelul pulberilor  sedimentabile  trebuie redus prin stropirea permanenta a fronturilor de lucru.

Intrarile si perimetrul santierului trebuie sa fie semnalizate astfel încât sa fie vizibile si identificabile în mod clar.

 

Organizarea incintei

b.2. cumularea cu alte proiecte si / sau aprobate  - nu este cazul

b.3. utilizarea resurselor naturale: - energie, agregate minerale etc
b.4. producţia de deşeuri: deşeuri de construcţii si demolari ( beton, materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi

  • Deșeuri menajere

   În timpul execuției, muncitorii pot depozita deșeurile solide, provenite din activitatățile de construcție cu impact asupra depozitelor de deșeuri, în pubele ce vor fi colectate ulterior de firmele specializate cu care Consiliul Local are contract de prestări servicii. Deșeurile menajere produse de personalul șantierului(precum: hârtie, plase, plastic, sticle sau deșeuri alimentare) vor fi depozitate în containere, . Personalul care se ocupă de salubritatea șantierului va goli aceste containere periodic. La sfârșit de săptămână se va face curățenia în șantier, iar deșeurile vor fi îndepărtate.

   Deseurile rezultate din activitatea comerciala a acestui obiectiv sunt cele menajere, în cantitate mica, aferente personalului si cele provenite din asigurarea igienei magazinului. Acestea se vor depozita în pubele închise pe o platforma acoperita aflata în incinta magazinului si vor fi ridicate periodic de o firma de salubritate cu care beneficiarul va face contract.

   Ambalajele – carton, paleti din lemn sau plastic, folii de polietilena, rezultate din desfacerea marfurilor descarcate vor fi depozitate în interiorul spatiului de manipulare a marfii pâna la ridicarea lor de catre agentii interesati în refolosire sau de catre firma de salubritate cu care s-a facut contract.

 

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

c) Localizarea proiectului:

c.1. utilizarea existentă a terenului: curs constructii  cu functiuni de institutii publice si servicii – complex comercial,  

Pozitionarea obiectivelor in teren se va face astfel incat sa poata fi respectate  prevederile impuse prin Regimul tehnic din Certificatul de Urbanism.

Terenul se află în zonaintravilana  folosinta actuala arabil si curs constructii următoarele vecinătăţi:

c.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora:-

c.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

- zonele umede : nu este cazul;
- zonele costiere : nu este cazul;

- zonele montane şi cele împădurite: nu este cazul;
- parcurile şi rezervaţiile naturale: nu este cazul;

- ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a

faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc : nu este cazul;

- zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de  protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este cazul;
- ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este     cazul;
- ariile dens populate: zona cu locuinte .

- peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: nu este cazul.

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare).

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

II. Condiţiile de realizare a proiectului:

Documentele care au stat la baza emiterii deciziei etapei de incadrare  : Certificatul de urbanism nr.276 din 22.09.2017 emis de  Primaria Odobesti,

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii  .

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- Dupa terminarea lucrarilor se vor evacua toate materialele ramase, se vor dezafecta terenurile si platformele de lucru ocupate de constructor.

Masuri de diminuare a impactului in perioada de realizare a proiectului:

Protectia calitatii apelor:

Masuri de diminuare a impactului:

- montarea de toalete ecologice pentru deservirea personalului pe toata perioada executiei;

- colectarea si evacuarea prin vidanjare a apelor uzate menajere provenite de la organizarea de santier, prin firme specializate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

- asigurarea întretinerii corespunzatoare a utilajelor, astfel încît sa se elimine scurgerile de combustibil în apele de suprafata

spalarile de utilaje si mijloace de transport ale santierului se vor face in incinta santierului pe o platforma betonata special amenajata la iesirea din santier.

-  interzicerea intrarii în santier a utilajelor si a utilizarii echipamentelor care nu sunt etanse si pierd produs petrolier;

- depozitele intermediare  de materiale de constructii vor fi depozitate in locuri special amenajate astfel incat sa nu poata fi spalate de apele pluviale, putand polua.

Protectia aerului:

Masuri de diminuare a impactului:

- utilizarea de autovehiculele care corespund din punct de vedere a conditiilor tehnice;

- efectuarea periodica, pe toata durata utilizarii autovehiculelor si utilajelor, a inspectiilor tehnice curente;

- întretinerea din punct de vedere tehnic a mijloacelor auto si a utilajelor pentru minimalizarea emisiilor de gaze de esapament si repunerea în functiune a acestora numai dupa remedierea eventualelor defectiuni;

- operatiile care produc mult praf, de exemplu realizarea umpluturilor de pamînt, nu se vor executa în perioadele cu vînt puternic;

- se va asigura umectarea drumurilor de santier în vederea reducerii  emisiilor de praf;

- transportul materialelor pulverulente la punctele de lucru se va realiza numai în stare umectata sau acoperite, pentru a evita emisiile de pulberi  sau pierderile de materiale în timpul transportului.

Protectia împotriva zgomotului si vibratiilor:

          Masuri de diminuare a impactului:

  • pentru reducerea disconfortului sonor datorat funcționării utilajelor pe timpul de realizare a proiectului, programul de lucru nu se va desfășura în timpul nopții;
  • se va reduce la minim staționarea mijloacelor auto rutiere pe amplasamentul de realizare a proiectului;
  • pentru diminuarea zgomotului provenit de la zona de andocare aflată în partea de nord-vest a amplasamentului, aceasta se va împrejmui cu zid fonoizolant din panouri cu vată minerală, grosime 60mm, înălțime 2,50m.
  • instalațiile vor fi montate în așa fel încât sa nu se transfere vibrații în spațiile utilizate.
  • pe laturile de nord-vest, sud-vest și sud-est, se va realiza o barieră vegetală din arbori, pentru diminuarea zgomotelor provenite de la spațiul comercial și de la parcarea acestuia;
  • utilajele sunt silenţioase şi distribuite grupat în construcţie, respectiv în zonele de spații tehnice.
  • pentru limitarea propagării zgomotului aerian utilajele vor fi protejate, pe cat posibil și dacă este cazul cu materiale fonoabsorbante(ex: centrala de tratare a aerului, etc.).

Protectia solului si a subsolului:

         Masuri de diminuare a impactului:

- spalarea rotilor masinilor la iesirea din santier, în zone amenajate;

- interzicerea operatiunilor de întretinere a mijloacelor auto si a utilajelor pe amplasamentul de realizare a proiectului;

- depozitarea materialelor de constructii in zone protejate.

Protectia asezarilor umane si a altor obiective de interes public:

       Impactul negativ asupra asezarilor umane este redus si are un caracter limitat in timp, fiind cauzat de zgomotul utilajelor folosite pe santier si a pulberilor sedimentate. Operatiunile pe santier vor trebui programate astfel incat sa se respecte orele legale de odihna. Cea mai apropiata unitate de locuit se afla la o distanta de aproximativ 12,00m fata de santier.

  • pe perioada de execuție se va realiza o împrejmuire temporară de delimitare și semnalizare a zonei de organizare de șantier (h=2.50 m) realizată din plasă sau garduri modulare. Praful provenit din transportul şi desfășurarea lucrărilor de construcţie va fi minimalizat prin realizarea corespunzatoare a împrejmuirii provizorii a zonelor de lucru.
  • nivelul pulberilor sedimentabile trebuie redus prin stropirea permanenta a fronturilor de lucru.
  • în timpul funcționării obiectivului, bariera vegetală din arbori, propusă pe laturile de nord-vest, sud-vest și sud-est, va avea și rol de filtrare a prafului și a noxelor provenite dinspre parcarea acestuia.

  -   pentru protejarea la zgomot și vibrații (provenite de la autovehiculele de mare tonaj ce efectuează aprovizionarea spațiului comercial) a locuințelor aflate la nord-vest de zona de andocare, se va realiza împrejmuirea acesteia cu zid fonoizolant din panouri cu vată minerală, grosime 60mm, înălțime 2,50m.

  • pentru reducerea disconfortului sonor datorat funcționării utilajelor pe timpul de realizare a proiectului, programul de lucru nu se va desfășura în timpul nopții;
  • pentru limitarea propagării zgomotului aerian utilajele vor fi protejate, pe cat posibil și dacă este cazul cu materiale fonoabsorbante(ex: centrala de tratare a aerului, etc.)

Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament:

Deseurile rezultate se vor colecta selectiv si exclusiv in punctele special amenajate. Se va încheia, cu un operator autorizat, contractul de ridicare periodica a deseurilor.

Retelele de evacuare a apelor uzate nu vor permite pierderile pe sol si in subsol.

In vederea ridicarii si colectarii deseurilor de tip menajer rezultate din activitate se prevad Europubele si o statie de compactare si conteiner colector de cea. 22mc, echivalent cu cea. 80 mc gunoi menajer.

Gospodaria de gunoi va fi prevazuta cu un container de rezerva de aceeasi capacitate, urmând ca ridicarea acestora sa se faca periodic de catre utilajele specifice ale firmelor de specialitat

Pamantul si posibilul pietris rezultat in urma excavarii se va utiliza ca material de umplutura pentru terasamente, parcari si amenajari exterioare.

  • In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

  • Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

  • Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.
  • Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.
  • Pe perioada de execuție se va realiza o împrejmuire temporară de delimitare și semnalizare a zonei de organizare de șantier (h=2.50 m) realizată din plasă sau garduri modulare. Praful provenit din transportul şi desfășurarea lucrărilor de construcţie va fi minimalizat prin realizarea corespunzatoare a împrejmuirii provizorii a zonelor de lucru.
  • Nivelul pulberilor sedimentabile trebuie redus prin stropirea permanenta a fronturilor de lucru.
  • In timpul funcționării obiectivului, bariera vegetală din arbori, propusă pe laturile de nord-vest, sud-vest și sud-est, va avea și rol de filtrare a prafului și a noxelor provenite dinspre parcarea acestuia.
  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .
  • Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .
  • Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.
  • Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.
  • Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.
  • Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.
  • Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.
  • După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.
  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in
  • containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

  • Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.
  • Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.
  • Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.
  • Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.
  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.
  • Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.
  • La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

 

La finalizarea proiectului titularul va depune documentatie necesara autorizarii de mediu.

 

  Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.
  • Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.