Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Desfiintare ( demolare) C1-Hala productie S+P+1, C2-cabina poarta P, C3-Hala utilitati P si rampa marfa - titular - S.C. VESTI-RO CONF S.R.L.

Decizia  etapei de încadrare – proiect

Nr. 8311 /14.08.2019

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de SC VESTI-RO CONF SRL cu sediul in Botosani, str. Calea Nationala nr. 4, jud. Botosani , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 5880/28.05.2019 ,

               în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare ,

              Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 08.08.2019 că proiectul : “Desfiintare ( demolare) C1-Hala productie S+P+1, C2-cabina poarta P, C3-Hala utilitati P si rampa marfa ” propus a fi amplasat în Focsani, str. Cuza Voda nr. 58 , jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

 

Justificarea prezentei decizii:

I.Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, Anexa nr.2, pct.13 a ( orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa 1 sau in prezenta anexa deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului ).

b)Caracteristicile proiectului :

        b1) Dimensiunea si conceptia intregului proiect :

 

Cladirile   sunt   amplasate în  incinta  terenului  proprietate  a  solicitantului :  VESTI-RO  CONF  S.R.L.,  Municipiul  Focsani,  Strada  Cuza  Voda,  Nr. 58,  Judetul  Vrancea.

Construcţiile ce urmează a se demola, sunt  in  suprafata  construita  de  1164mp (C1– Hala de productie) , C2 – Cabina  poarta – 19mp  si  C3 – Hala  utilitati  si  rampa  marfa- 72mp.

Regimul  de  înălţime  este  S+P+1, C1, hala de productie, C2- parter  si  C3- parter.

 

Lucrarile  de  demolare  vor  fi  executate in vederea eliberarii amplasamentului pentru noi destinatii.

 

  • S construita la sol                                          =   1255 mp
  • S construita desfasurata                                =   3566mp
  • S construita la sol propusa pt demolare         =   1255mp
  • Volumul c-tiilor propuse pt demolare                       = 11 985mc

 

  • P.O.T. existent – 33,65%  P.O.T.  propus – 0,00 ( dupa  demolare )
  • C.U.T. existent – 0.64                       C.U.T. propus – 0.00 ( dupa  demolare )

 

 DESCRIEREA   CONSTRUCTIILOR  PROPUSE   PENTRU  DEMOLARE :

 

   CLADIRE  CORP  C1 – S+P+1E ( Hala . productie ) :

  • Cladire  S+P+1E  are  in  plan dimensiunile : 62.15m x 21.10 m.
  • S  construita  -  C1-  1164m2;
  • S   construita  desfasurata -  C1- 3475m2;
  • S utila  C1      – 3142,92 m2;
  • H  streasina     – 9.30m;
  • H  coama      –13.84m;

Constructia C1  -  are  destinatia  de  hala  de  productie  si  magazin.  S+P+1, are formă  generală în plan de dreptunghi. Construita din caramida , acoperita cu tigla, cu suprafata construita  la  sol de 1164mp  si  suprafata  desfasurata  de  3475mp, identificata cu numar  cadastral  62459.

            Constructia C2   are   destinatia  de  cabina  poarta  P , cu  forma  generala  in  plan de  patrat,  construita  din  caramida,  acoperita cu tigla, cu suprafata  construita la sol de 19 mp, identificata prin nr cadastral  62459.  Planseul peste parter este din beton armat, cu o grosime de 13cm.

           CLADIRE   CORP   C2  -  P  (cabina poarta ) :

           Cladire  parter  are  in  plan  dimensiunile:  4.60m x 4.55m.

  • S  construita  C2          – 20.93m2;
  • S  utila C2                   – 15.08m2;
  • H  streasina                  –  2.75 m;
  • H  coama                     –  3.73 m;

Constructia C3  -  are   destinatia   de   hala   utilitati   si   rampa  marfa , cu forma generala  in  plan  dreptunghiulara, construita din structura metalica , acoperita cu panouri, cu suprafata  construita  la  sol de 72mp,  identificata prin nr cadastral  62459.  Aceasta  hala  are  o  camera  pentru  utilitati  cu  o  suprafata  de  71,41mp.

            CLADIRE    CORP   C3  -  P   (hala  utilitati) :

  • Cladire  parter  are  in  plan  dimensiunile : 11.61m x 6.40m.
  • S  construita  C3          –   72.00m2
  • S  utila C3                   –   71.41 m2
  • H streasina                   –   4.02 m
  • H coama                      –   4.02m

 

            Corpul  C3   este  pe  structura metalica , cu stalpi   si  grinzi metalice, protejate cu gips-carton  RF 120,  inchis cu panouri  termoizolante, prefabricate, tip sandwich si tamplarie PVC, fiind  amplasat  pe o platforma  betonata cu dimensiunile  11.60 m x 6.40m  si  invelitoare din panouri  termoizolante  si  o  copertina   tot  pe  structura  metalica pentru zona de acces.

 

NOTA : Este posibil ca la momentul desfiintarii constructiilor sa se gaseasca lucrari ascunse canale de aductiune  apa, canalizare, pentru  conductori  electrici,  termice.

 

Inaintea inceperii lucrarilor de demolare, in prima faza, este necesara curatirea partiala de buruieni, arbusti a incintei, deoarece prezenta acestora ingreuneaza procesul de demolare a obiectivelor degradate.

Desfiintarea constructiilor se va face cu respectarea prevederilor cuprinse in „Normativ cadru provizoriu privind demolarea partiala sau totala a constructiilor” indicativ NP 55-88 si „Ghid privind executarea lucrarilor de demolare a elementelor de constructii din beton si beton armat” indicativ GE 022-1997.

 

Lucrarile de demolare se vor desfasura in urmatoarele etape :

  1. Etapa de organizare de santier

Executia lucrărilor se va face numai de către un antreprenor specializat în executia acestui tip de lucrări.

Organizarea de santier (amplasarea de barăci pentru scule, depozite mici de materiale) se va face în locuri stabilite de comun acord executant – beneficiar. Este obligatoriu ca organizarea executiei lucrărilor să se facă numai pe terenul proprietarului, fără a fi afectate spatii publice (trotuare, carosabil, etc.).

Se interzice deversarea apelor uzate în retelele de canalizare existente în zonă.

Întocmirea proiectului de executie pentru organizarea de santier cade în sarcina executantului. În cadrul acestei documentatii se vor prevedea si măsurile pentru protectia muncii, siguranta circulatiei si de PSI pentru perioada executiei lucrărilor. În cadrul lucrărilor de organizare de santier se vor lua toate măsurile de semnalizare si dirijare a circulatiei pietonale si auto, pe timpul executiei.

 

  1. Etapele  de  demolare:

    demolare clădiri :

  • demontarea instalatiilor electrice ( instalatii electrice de forta si de iluminat interior ), sanitare si de incalzire;
  • evacuarea confecţiilor metalice si a suprafetei vitrate din faţada clădirii (tamplaria metalica)
  • desfacerea invelitorii, sarpantei din lemn si a accesoriilor ( jgheaburi si burlane )
  • desfacerea hidroizolaţiei şi termoizolaţiei de la acoperişul terasă;
  • demolarea elementelor acoperişului terasă (planseu si grinzi b.a. monolit/prefabricat pe toata suprafata );
  • demolarea elementelor verticale ale structurii de rezistenţă;
  • demolarea infrastructurii clădirii : pardoseli beton; fundatii izolate / grinzi de fundare
  • transportul materialelor în afara incintei, in locuri special amenajate de autoritatile locale.

 

Demolatorul va  alege  tehnologia  cea  mai  potrivita  pentru demolare,  evacuare  moluz  si transportul acestuia.

Ordinea de demolare a clădirilor se va stabili astfel încât să se asigure fluentă pentru evacuarea molozului si respectiv să se facă loc pentru organizarea de santier.

Lucrările de demolare se pot desfăsura după tehnologii  si  cu echipamente folosite la acest gen de lucrări, cu utilaje specifice demolarii ca de exemplu: cleste hidraulic, macara-bila, schele mobile hidraulice, etc.

Demolarea structurilor din beton armat se va realiza cu ajutorul excavatoarelor echipate cu foarfeci hidraulici demolatori, prevazute cu falci de taiere.

Spargerea platformelor si fundatiilor va fi realizata cu ajutorul ciocanelor hidraulice si a  excavatoarelor cu cupa.

Inaintea inceperii oricaror lucrari de demolare se face o examinare a structurii, se vor identifica elementele de legatura si se vor proteja in vederea asigurarii unui nivel de siguranta  pt succesiunea etapelor de demolare.

Demolarea clădirilor cu structură din beton armat se va face începând de sus in jos prin tăierea în blocuri manevrabile cu macaraua, astfel încât să nu se producă prăbusirea elementelor structurale si nestructurale.

 

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate : - nu este cazul.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii : - nu este cazul.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : deşeuri de demolari ( beton, caramizi, pamant, metalice ,lemn, sticla, etc.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

Tipurile de deseuri rezultate din activitatea de demolare si care pot fi regasite in interiorul perimetrului care urmeaza a fi desfiintat, sunt :

Codul

deseului

Denumirea   deseului

Cantitatea estimata

17 01 01

Beton

1600 to

17 01 02

Caramizi

800 to

17 01 06*

Amestecuri  sau  fractii  separate de beton, caramizi cu  continut de materiale periculoase

10 mc

17 02 01

Lemn

25 to

17 02 02

Sticla

0.35 to

17 04 05

Fier  si  otel

100 to

17 04 11

Cabluri, altele  decat  cele  specificate  la 17 04 10

0.50 to

17 05 03*

Pamant  si  pietre  cu   continut  de  substante  periculoase

   10.00 mc

 

17 01  - Beton, caramizi, rezultate in urma demolarii constructiilor, platformelor betonate

17 01 06* - Amestecuri sau fractii separate de beton, caramizi cu continut de materiale periculoase. Deseurile rezulta din demolarea fundatiilor si platformelor la care au avut loc scurgeri accidentale de substante ( uleiuri, motorine )

17 02 01 – Lemn. Deseurile vor rezulta in urma demolarii sarpantelor din lemn. Acest material poate fi refolosit la alte constructii sau valorificat ca lemn de foc.

17 02 02 – Sticla. Deseurile vor rezulta in urma dezafectarii tamplariei – ferestre.

17 04 05 - Fier si otel. Deseurile vor rezulta in urma demolarii cladirilor – armaturi in betoane si ctii metlice in interiorul cladirilor

17 04 11 - Cabluri, altele decat cele specificate la 17 04 10. Deseurile vor rezulta in urma dezafectarii retelei electrice aeriene si subterane.

17 05 03* - Pamant si pietre cu continut de substante periculoase. Deseurile vor rezulta in urma eventualelor scurgeri accidentale de carburant, uleiuri folosite in procesul de demolare

17 06 05* - Materiale de constructii cu continut de azbest rezultate in urma demolarii cladirilor cu invelitori din azbociment.

 

Dintre acestea , posibile deseuri valorificabile sunt cele din tabelul de mai jos :

 

17 02 0

Lemn

200 to

17 04 0

Fier si otel

40 to

          170411

Cabluri, altele decat cele specificate la 17 04 10

0.50 to

 

Deseurile periculoase :

- azbociment, materiale bituminoase vor fi colectate si predate unitatilor autorizate pentru eliminare.

Deseurile nepericuloase rezultate  ( beton, caramida ) pot fi concasate si valorificate ca material de umpluturi in cadrul lucrarilor de sistematizare, in completarea balastului, in incinta viitorului complex rezidential.

Deseurile rezultate din molozuri ( beton, caramida, mortare ) care nu pot fi refolosite, vor fi eliminate in depozite autorizate, iar materialele valorificabile vor fi predate catre unitati autorizate.

            Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile , inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza , inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-  riscuri de dezastre naturale  - nu este cazul.

-  riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana- nu este cazul .

Zona obiectivului analizat este delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat..

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor :  conform certificatului de urbanism nr. 668/23.04.2019 emis de catre Primaria municipiului Focsani, terenul este situat in intravilan, se afla in subzona cu unitati industriale si de depozitare, categoria de folosinta curti-constructii.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural , acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul ,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul ,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul ,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : nu este cazul,

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul ,

       g) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul .

       h) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care

 poate fi afectata : - proiectul are dimensiuni reduse, nu prevede lucrări complexe care să producă   

modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma   

implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul , proiectul nu intra sub incidenta Conventiei  

privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la

25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra

factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia

factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata , frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

      Perioada de expunere va fi redusă, întrucât poluanţii se vor manifesta doar în etapa de execuţie.

      Pe măsura realizării lucrărilor calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

      În perioada de funcţionare factorii de mediu nu vor fi afectaţi suplimentar față de situația existentă.     

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea masurilor privind protectia factorilor de mediu propuse in memoriul de prezentare si a conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Dezafectarea se va realiza cu respectarea documentaţiei tehnice depuse  precum si a    normativelor si prescripţiilor tehnice specifice construirii proiectului  , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 668/23.04.2019 emis de catre Primaria municipiului Focsani precum si a avizelor menţionate in acesta.

      - Prezentul act nu exclude obţinerea avizelor/acordurilor emise de instituţii specializate ale statului

      conform prevederilor legale.
      - La executarea lucrărilor se vor respecta legislația de gospodărire a apelor, de securitate la

      incendiu și protecție civilă, normele sanitare și de protecţia muncii în vigoare.

      - Se va reface cadrul natural pentru suprafețele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse prezentate in Memoriul de 

      prezentare .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor  

      utilizate.

      - Se vor folosi drumurile existente nu se vor deschide drumuri noi de acces.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările de demolare vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii .

- Titularul proiectului si executantul vor intocmi un program de lucru astfel incat pe perioada derularii lucrarilor sa nu produca disconfort in zona, avand in vedere vecinatatea cu Scoala Speciala Elena Doamna.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de demolare va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de demolare va fi in conformitate cu prevederile

art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de demolare vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de demolare (metalice, hârtie –

carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • Lege nr. 107/1996 privind legea apelor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei, cu modificarile si completarile ulterioare .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.