Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul INFIINTARE PLANTATIE ALUN SI CATINA, IMPREJMUIRE SI ANEXE EXPLOATATIE AGRICOLA - titular - S.C. NRC POMICOOL SRL

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE  - PROIECT

Nr. 8904 / 07.10.2019

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de  către : SC NRC POMICOOL SRL  cu sediul în  Voluntari, str. Simion Mandrescu, T27, P935,936,937, nr. 11, parter, camera 1, jud ILFOV înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8270 / 30.07.2019, în baza  Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 12.09.2019  faptul că proiectul “INFIINTARE PLANTATIE ALUN SI CATINA, IMPREJMUIRE SI ANEXE EXPLOATATIE AGRICOLA” :

- nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa 2, pct. 1 b,c  pct. 7 a,b

 

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Prin intermediul proiectului de investitii NRC Pomicool SRL propune infiintarea prin reconversie a unei plantatii de alun si catina pe o suprafata de 7.80 ha, in sistem superintensiv si ecologic, in comuna Chiojdeni, Tarla  37, Parcela:  966;  980;  980/1;  997;  997/1; 997/3;  1014din jud. Vrancea (conform certificatului de urbanism nr. 1/06.03.2019 emis de CL Chiojdeni) si Aductiune cu apa in extravilanul comunelor Dumitresti si Chiojdeni , jud. Vrancea (conform certificat de urbanism nr. 20/23.05.2019 emis de Consiliul Judetean Vrancea ).

Pentru intretinerea plantatiei in conditii optime se propune instalarea unui sistem de imprejmuire, construirea unui bazin de apa, cu membrana cauciuc si volum 300 mc, achizitionarea si instalarea unui sistem de fertirigare prin picurare, achizitionarea unui generator – grup electrogen cu o putere de 7,2 kw utilizat pentru alimentarea cu energie electrica a sistemului de fertilizare, instalarea unui sistem de sustinere, instalarea unui sistem de supraveghere, dar si achizitionarea de utilaje si echipamente moderne necesare intretinerii plantatiei.

In acelasi timp firma solicita ajutor financiar nerambursabil pentru achizitionarea unui modul de containere cu o suprafata totala de 150 mp cu destinatie procesare si comercializare produse agricole, a unei linii pentru conditionare si procesare alune, a unui container frigorific pentru congelare catina, a unei linii pentru procesare catina, si a unei autoizoterme.

In acelasi timp NRC Pomicool SRL solicita ajutor financiar nerambursabil pentru achizitionarea unui modul de containere cu o suprafata totala de 150 mp cu destinatie procesare si comercializare produse agricole, a unei linii pentru  procesare alune, a unui container frigorific pentru congelare catina, a unei linii pentru procesare catina, si a unei autoizoterme. In acest mod firma mizeaza pe crearea unui lant alimentar integrat la nivelul fermei proprii.

 

Teren  in  studiu,  este  in  suprafata  de  101426  m.p., din care 100436 mp categoria  de  folosinta   livada si 1080 mp categoria de folosinta drum, aflat  in  proprietatea solicitantului. Terenul este situat in extravilanul com. Chiojdeni, jud. Vrancea, Tarla  37, Parcela:  966;  980;  980/1;  997;  997/1; 997/3;  1014.

Suprafata   este  amplasata  la  limita  estica  a  comunei  Chiojdeni,  la  granita  cu   comuna  Dumitresti,  judetul   Vrancea,  situata   la  cca.  0,3  km  de  drumul DN2N.

 

Solicitantul, NRC Pomicool SRL isi propune sa investeasca in crearea unui lant alimentar integrat la nivelul fermei prin achizitionarea modul de containere cu o suprafata totala de 150 mp cu destinatie procesare si comercializare produse agricole, a unei linii pentru conditionare si procesare alune, a unui container frigorific pentru congelare catina, a unei linii pentru procesare catina.

Descriere a caracteristicilor fizice ale întregului proiect, formele fizice ale proiectului (planuri, clădiri, alte structuri, materiale de construcție și altele).

 

Modul de containere destinat procesarii si comercializarii produselor agricole are urmatoarele caracteristici tehnice           

-           dimensiune 10000 x 15000 x 2700 mm;

-           ferestre 5 bucati;

-           convector electric (2 kW) 3 buc.

Planseul este format de jos in sus din:

-           tabla zincata dublu faltuita (0,5 mm);

-           structura metalica zincata profilata la rece, grunduita reactiv si vopsita;

-           vata minerala norma C1 100 mm;

-           OSB 18 mm hidrofug;

-           Linoleum PVC 2 mm trafic intens.

Acoperisul este format din:

-           structura metalica zincata profilata la rece, grunduita reactiv si vopsita;

-           tabla zincata dublu faltuita (0,5 mm);

-           folie anticondens;

-           vata minerala norma C1 100 mm;

-           panou sandwich 30mm poliuretan.

Stalpii de sustinere sunt profilati la rece din tabla zincata cu grosimea materialului de 2 mm.

Instalatie electrica interior si exterior.

Instalatia electrica exterioara este formata din 1 priza CEE 220-230 V tripolara cu IP 65.

Instalatia electrica interioara este formata:

  • tablou sigurante automate;
  • 12 prize duble PT Schuko;
  • 3 intrerupatoare PT Schuko;
  • 12 lampi LED 18 W.

 

Peretii sunt formati din: panouri sandwich poliuretan C1 RAL 9002 (garantat 10 ani).

Grup sanitar format din 1 vas WC si 1 lavoar.

 

In vederea amplasarii containerelor destinate procesarii si comercializarii produselor agricole si a generatorul (grup electrogen) isonorizat cu pornire automata va fi realizata o platforma betonate cu o suprafata de 160 mp.

 

Aductiunea cu apa consta in racordarea la reteaua de alimentare cu apa a comunei Dumitresti.

 

Reteaua de apa propusa :

 

    0.85 ml pe teritoriu UAT Dumitresti

    1.07 ml pe teritoriu UAT Chiojdeni

249.55 ml pe terenul CF: 50247

237.16 ml pe terenul NRC Pomicool SRL

 

 

Utilitati tehnico - edilitare

Alimentarea cu energie electrica se va realiza cu ajutorul unui generator (grup electrogen) isonorizat cu pornire automata, putere 35 kw

Pentru alimentarea cu apa a sistemului de fertirigare propus spre achizitionare prin intermediul proiectului, se propune :

  1. Alimentarea  sistemului de fertirigare de la reteaua publica a comunei Dumitresti, retea care se afla la distanta cea mai mica fata de locul de amplasare a investitiei conform contractului de furnizare / prestare a serviciului de alimentare cu apa si canalizare nr. 1305 / 21.05.2019 incheiat de solicitant cu Serviciul Public Alimentare cu Apa Potabila si Canalizare a Comunei Dumitresti.

 

  1. Alimentarea  sistemului de fertirigare de la reteaua publica a comunei Chiojdeni, retea care se afla in apropierea locului de amplasare a investitiei conform contractului de furnizare / prestare a serviciului de alimentare cu apa si canalizare nr. 3279 / 23.08.2018 incheiat de solicitant cu Primaria Comunei Chiojdeni

Mentionam ca in vederea racordarii la aceasta retea, conducta de apa trebuie sa subtraverseze Drumul National DN2N. In acest sens NRC Pomicool SRL, va demara din timp procedura de obtinere a acordului de la C.N.A.I.R. SA - DIRECTIA REGIONALA DRUMURI SI PODURI IASI in administrarea caruia se afla DN2N. Intrucat perioada de obtinerea a acestui aviz este indelungata consideram aceasta solutie drept una de rezerva pentru viitor.

 

Evacuarea apelor uzate menajere se va realiza intr-o fosa septica vidanjabila (volum 20 mc).

Justificarea necesității proiectului;

Un avantaj important este asigurat de implementarea proiectului, in conditiile cofinantarii prin Programul National pentru Dezvoltare Rurala 2014-2020, submasura 4.1a- Investitii in exploatatii pomicole, va avea drept rezultat o rentabilitate a capitalului propriu investit mai mare si o durata de recuperare mai scurta decat in cazul in care proiectul de investitii ar fi realizat din surse propriii ale solicitantului.

Mai mult decat atat, cunoscand cererea consumatorilor pentru produse „locale”, ce au o proveniență sigură, solicitantul isi propune crearea  unui lant alimentar integrat la nivelul fermei NRC Pomicool SRL prin investitii in echipamente de procesare si in amenajarea unui spatiu destinat comercializarii ceea ce va adăuga valoare producției agricole obtinute.

In vederea obtinerii autorizatiei se va solicita scoaterea din circuitul agricol pentru: platforma betonata cu o suprafata de 160 mp precum si pentru alte suprafete necesare desfasurarii activitatilor propuse.

 

Organizarea de santier: Constructorul va realiza organizarea de şantier in extravilanul comunei Ciojdeni, jud. Vrancea, T37, P966,980,980/1,997,997/1,997/3,1014.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: - nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:

se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta), pamant, apa, etc.

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri inerte reprezentate de materialul rezultat in urma excavaţiilor efectuate (17 05 04) (pamant si pietre din terasamente in sapatura) , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore - nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat.

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

 

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 1/06.03.2019, terenul este proprietatea SC NRC POMICOOL SRL categoria de folosinta LIVADA si se afla situate in extravilanul COMUNEI CHIOJDENI si aductiunea cu apa extravilanul comunelor Dumitresti si Chiojdeni conform Certificat de Urbanism Nr. 20/23.05.2019 emis de Consiliul Judetean Vrancea.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul.

g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : terenul este situat in extravilanul COMUNEI CHIOJDENI.

  1. peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare)

d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

     d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: - nu este cazul.

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr.1/06.03.2019 emis de Primaria COMUNEI CHIOJDENI si conform Certificat de Urbanism Nr. 20/23.05.2019 emis de Consiliul Judetean Vrancea cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestora.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspund de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

 - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de

proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

     investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

- Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

-  Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

      - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.

-  Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;

-  Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

-  Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-  Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii (potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.