Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Înfiinţare reţea de canalizare, staţie de epurare şi extindere reţea de apă în comuna Chiojdeni - titular - COMUNA CHIOJDENI

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT

NR. 13437 / 06.01.2020

 

 

           Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre : COMUNA CHIOJDENI,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr.  11195 / 21.11.2017,  in baza Legii nr. 292 / 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului; Directivei 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului; si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului (O.U.G.) nr. 57/2007 - privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 28.11.2019, ca proiectul de investitii :  „Înfiinţare reţea de canalizare, staţie de epurare şi extindere reţea de apă în comuna Chiojdeni ” -  propus a fi amplasat în intravilanul şi extravilanul comunei Chiojdeni, satele : CHIOJDENI, LUNCILE, TULBUREA, LOJNIŢA, PODURILE, MĂRĂCINI şi CĂTĂIUŢI,  judeţul Vrancea -  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

                         Justificarea prezentei decizii :

 

            I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

 

a) - proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 2, lit. d); sbpct-ul (iii).

- proiectul propus nu  intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 si 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

b) Caracteristicile proiectului :

     b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :   

        Prezentul proiect cuprinde infiintare retea de canalizare menajera pe o lungime de 15.066 ml, statie noua de epurare si extindere retea de alimentare cu apa pe o lungime de 8,200 ml pe urmatoarele strazi:

         Canalizare menajera:

Strada

Lungime
[m]

Diametru
[mm]

Material

DE 115

451

250

PVC SN8

DE 117

93

250

PVC SN8

DE 118

63

250

PVC SN8

DE 120

325

250

PVC SN8

DE 14

177

250

PVC SN8

DE 17/1

549

250

PVC SN8

DE 222

588

250

PVC SN8

DE 227

562

250

PVC SN8

DE 301

67

250

PVC SN8

DE 3088

250

250

PVC SN8

DE 3100

739

250

PVC SN8

DE 3152

227

250

PVC SN8

DE 342

233

250

PVC SN8

DE 42

587

250

PVC SN8

DE 43

390

250

PVC SN8

DE 485

429

250

PVC SN8

DE 79

71

250

PVC SN8

DE 83

225

250

PVC SN8

DE 84

453

250

PVC SN8

DN 2N

8031

250

PVC SN8

DS 239

340

250

PVC SN8

DS 296

154

250

PVC SN8

DS 59

62

250

PVC SN8

TOTAL

15066

 

 

Extindere retea de alimentare cu apa:

 

Denumire strada

Lungime [m]

1

Extindere retea de distributie pe DS43, conducta noua PIED PE100 PN16 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

231

2

Extindere retea de distributie pe DE120, conducta noua PIED PE100 PN16 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

898

3

Extindere retea de distributie pe DS117, conducta noua PIED PE100 PN16 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

238

4

Extindere retea de distributie pe DE301, conducta noua PIED PE100 PN16 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

39

5

Extindere retea de distributie pe DE 492, conducta noua PIED PE100 PN16 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

718

 

6

Extindere retea de distributie pe DE 492, conducta noua PIED PE100 PN10 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

1664

7

Extindere retea de distributie pe DS 313, conducta noua PIED PE100 PN10 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

2085

8

Extindere retea de distributie pe DS 367, conducta noua PIED PE100 PN16 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

432

9

Extindere retea de distributie pe DS 614, conducta noua PIED PE100 PN10 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

564

10

Extindere retea de distributie pe DS 221, conducta noua PIED PE100 PN10 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

642

11

Extindere retea de distributie pe DS 433, conducta noua PIED PE100 PN10 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

143

12

Extindere retea de distributie pe DS 433, conducta noua PIED PE100 PN10 cu acoperire protectiva PP, inclusiv montaj si refacere structura rutiera existenta

546

Total lungime retea distributie

8,200

 

 

În prezent exista retea de apa in satele Tulburea si Lunciile, Etapa I, dar nu exista retea de canalizare menajera in niciun sat din comuna Chiojdeni.

Etapa I de investitii s-a realizat captarea de apa si statia de tratare a apei pentru toate cele 5 sate componente si aductiune de la statia de tratare la rezervorul de apa pentru satele Tulburea si Luncile, inclusiv reteaua de distributie pentreu aceste 2 sate. Rezervorul de apa pentru satele Chijdeni, Podurile si Catauti urmand a fi prevazut in etapa a 2-a, precum si retelele de distributie.

Obiectul 1 – Alimentare cu apa

Conducta de adunctiune   - Pentru asigurarea necesarului de apa pentru localitatile Podurile si Catauti din comuna Chiojdeni, se propune o conducta noua de aductiune din PEHD cu acoperire protectiva si fir inox, PN10, SDR11, cu diametrul de 110 mm pe o lungime de 5,096 m, reprezentand atat conducta pozata in trama stradala cat si subtraversari.

Rezervorul de inmagazinare - Pentru asigurarea volumului de inmagazinare si a necesarului de consum pentru sistemul de alimentare cu apa din zona localitatilor Podurile si Catauti, se propun urmatoarele masuri de investitie:

  • Realizare rezervor nou R1–V=50 mc, metalic cu membrana butilica, amplasat suprateran, inclusiv instalatie hidraulica si izolatie termica;
  • Rezervorul nou R1, va fi amplasat in zona druimul DE 492, intre localitatile Podurile si Catauti;
  • Rezervor amplasat pe un terasamnet de paman la CT+1,5 m;
  • Imprejmuire si acces;

Reteaua de alimentare cu apa - Retelele de distributie se intinde pe strazile localitatilor Podurile si Catauti pe o lungime de  8,200 m si va avea in componenta urmatoarele investitii:

  • conducte noi realizate din PEID cu acoperire protective si fir inox, PN10, SDR17 cu diametre cuprinse intre De 110 – 125 mm, pe o lungime totala de 5,644 m, reprezentand atat conducte poazte in trama stradala cat si subtraversari, pozate exclusiv in domeniul public;
  • conducte noi realizate din PEID cu acoperire protective si fir inox, PN16, SDR11 cu diametre cuprinse intre De 110 – 125 mm, pe o lungime totala de 2,556 m, reprezentand atat conducte poazte in trama stradala cat si subtraversari, pozate exclusiv in domeniul public;
  • 167 buc - bransamente noi, De 25 – 32 mm,
  • 80 buc - hidranti noi, Dn 80 mm
  • 30 buc - camine de vane pentru sectorizare, goliri si aerisiri, inclusiv instalatie hidraulica.

Obiectul 2 – Sistem de canalizare menajer

Retea de canlizare menajera  - Reteaua de canalizare proiectata in Comuna Chiojdeni se va realiza din tuburi PVC SN8 Dn 250 mm cu o lungime totala de 15.066 ml ce se intinde pe satele ml ce se intinde pe satele Luncile, Tulburea, Lojnita, Maracni, Chiojdeni si Podurile.

Statii de pompare apa uzata  - Acolo unde nu s-a putut asigura curgerea gravitationala a apei menajera, s-a recurs la solutia de construire statii de pompare apa uzata. Ca urmare a configuratiei terenului sunt necesare 14 statiile de pompare cu separarea de solide ce vor asigura transportul apei uzate menajere pana in localitatea Barcanesti. Statiile de pompare sunt echipamente compacte si fiabile ce for asigura buna functionate a sistemului de canalizare.

Statie de epurare  - Statia de epurare a fost dimensionata pentru 2000 l.e. , cu un debit Qu zimax =300 m3/zi. Obiectele tehnologice ce intra in componenta statiei de epurare sunt urmatoarele:

  • Statie de pompare apa uzata bruta
  • Instalatie automata de sitare
  • Separator de grasimi
  • Bazin de omogenizare-egalizare
  • Modul biologic (nitrificare; denitrificare; defosforizare biologica; stabilizare aeroba a namolului; Separare de faze prin filtrare pe membrane )
  • Debitmetrie
  • Prelucrarea namolului

Statia de epurare va satisface cerintele impuse de Normele Europene si Normele Nationale (NTPA 001/2002) privind calitatea apelor epurate ce vor fi deversate in emisarul natural.

Lucrari necesare organizarii de şantier: In prezent locaţia organizarii de şantier nu este cunoscuta, ea urmand sa se stabileasca de catre constructorul lucrarii, ce va fi desemnat in urma procedurii de licitatie a executiei lucrarii luate in considerare.

Pentru aceasta suprafata necesara organizarii de santier exista obligatia contractuala, asumata de constructor în fata proprietarului terenului, de a readuce aceste suprafete la folosinta initiala, sau în circuitul productiv, daca aceste suprafete fac parte din acesta categorie.

Locatia acesteia va fi stabilita de comun acord cu autoritatile implicate in realizarea acestui obiectiv, cu respectarea regulamentelor si legislatiei in vigoare in domeniul protectiei mediului, in cadrul urmatoarelor etape de dezvoltare a proiectului.

Interdictii privind amplasarea organizarii de santier

nu va fi amplasata in interiorul sau in apropierea siturilor de interes comunitar, ariilor speciale de protectie avifaunistica si a altor arii naturale protejate, in apropierea apelor de suprafata, in albiile unor cursuri de apa, in zona de curgere a torentilor sau in zone sensibile din punct de vedere social (cimitire, spitale etc.)

 

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalizarea investiţiei, în caz de accidente şi/sau la încetarea activitaţii, în masura în care aceste informaţii sunt disponibile:

Activitatea de realizare a lucrarilor proiectate va implica lucrari de reabilitare ecologica a arealelor afectate temporar, modul de realizare fiind stabilit de catre Beneficiarul lucrarii.

Deseurile rezultate vor fi tinute strict sub control printr-o depozitare corespunzatoare precum şi o asigurare corespunzatoare a starii tehnice a utilajelor folosite pentru depozitare.

Materialul rezultat va fi incarcat prin mijloace mecanice în mijloacele de transport şi evacuat de pe amplasament.

Dupa terminarea lucrarilor, constructorul va asigura curatenia spatiilor de desfasurare a activitatilor prin supravegherea dirigintelui de santier.

 

               b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate:: - nu este cazul.

 

               b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii: agregate minerale de csariera si agregate minerale de balastiera, beton, combustibili: motorina folosita pentru functionarea utilajelor.

 

               b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate: In etapa de executie a lucrarilor proiectate se identifica urmatoarele categorii de deseuri generate in zona de lucru : pamant de excavatie/umpluturi neomogene; deseuri menajere / cu caracter menajer - generate de personalul muncitor. Din activitatea ce urmeaza a se desfasura pe amplasamentul obiectivului se estimeaza ca va rezulta un volum variabil de deseuri.Deseuri nevalorificabile: deseuri din pamant excavat - cod deseu 17 09 04 deseuri menajere - cod deseu 20 02 01. Deseurile specificate mai sus vor fi depozitate in spatii special amenajate, şi vor fi ridicate de catre o unitate prestatoare de servicii de salubrizare, pe baza unui contract incheiat de constructorul lucrarii.

               b5) Poluarea si alte efecte negative: pot apărea emisii pe perioada realizarii investitiei.

             b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

 

               b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul; lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in incinta amplasamentului apartinand   domeniului public al comunei Chiojdeni iar functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor  propuse va fi intermitenta.

 

    c) Localizarea proiectelor:

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: Terenul, se afla in intravilanul şi extravilanul comunei Chiojdeni, satele : CHIOJDENI, LUNCILE, TULBUREA, LOJNIŢA, PODURILE, MĂRĂCINI şi CĂTĂIUŢI conform Certificatului de Urbanism nr. 6/24.10.2017 prelungit la data de 08.10.2019. Folosinta actuala : teren neproductiv, zona de drumuri de interes local, drum judetean, zona drum national, curs apa clasificat si zona de utilitati publice; destinatia : retele de utilitati publice.

 

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : - nu este cazul.

 

c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor , precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

   f)   Zonele de protectie speciala – nu este cazul;

   g)   Ariile in care standardele de calitate a mediului au sunt depasite : nu este cazul.

   h)   Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)    Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

 

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

      d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului:: impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor  asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

                             

                    Conditiile de realizare a proiectului :

 

-  Investitia se va realiza cu respectarea  legislatiei in vigoare  si a tuturor acordurilor/avizelor de specialitate mentionate in Certificatul de Urbanism  nr. 06 / 24.10.2017; a Avizului de Gospodarire a Apelor Nr. 88 / 12.09.2019, emis de  Administratia Bazinala de Apa Siret;  a Notificarii nr. 427 / 15.11.2019 emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea.

 -   Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor cat si prevenirea poluarilor accidentale.

-   Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.

-   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar, selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ;

 -  Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ;

-  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului (acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate) ; 

-  Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr. 360 / 2004 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului,  PSI, sanatatii si securitatii muncii ;

-  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate;

-   Se vor lua masuri specifice de protectia mediului pentru organizarea de santier (imprejmuire cu panouri,  spatii amenajate prevazute cu recipiente pentru colectarea deseurilor,  WC-uri ecologice etc.) ;

-  Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate ;

-  Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu ;

 

-  Nivelul de zgomot se va încadra in limitele impuse de SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant ; Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.

-  Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut ;

- Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop;

- Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate;

- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp;

- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate;

- Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate;

- Terenul ocupat temporar de organizarea de şantier va fi readus la starea initiala;

- Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate;

- Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

 - Organizarea de şantier va dispune de o toaleta ecologica. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletei ecologice, prin contract cu o firma autorizata;

- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane;

- Nu se vor depozita materiale si deşeuri in albia apelor de suprafaţa sau pe malurile acesteia;

- Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier;

- Materialele fine (pamant, balast, nisip) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila;

- Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii ;

- Prezentul act administrativ nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora ;

-  Prezenta Decizie este valabila pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului;

- Nerespectarea prevederilor prezentei Decizii a A.P.M. Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.  

       -  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         In aces sens, pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.