Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Lucrari pentru decolmatare, regularize si reprofilare albiei minora prin exploatare de agregate minerale in perimetrul aval Campineanca, centru albiei minore a raului Milcov - titular - S.C. AMDT FOREST AGREMIN S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - Proiect

Nr. 8925 din 13.09.2019

              Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de S.C.  AMDT FOREST AGREMIN S.R.L., cu sediul in com. Tintesti, sat Maxenu, jud. Buzau, pentru proiectul ,,Lucrari pentru decolmatare, regularize si reprofilare albiei minora prin exploatare de agregate minerale in perimetrul aval Campineanca, centru albiei minore a raului Milcov propus a fi amplasat în extravilanul comunei Campineanca  jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 6987 din 27.06.2019, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 05.09.2019 că proiectul:

,,Lucrari pentru decolmatare, regularize si reprofilare albiei minora prin exploatare de agregate minerale in perimetrul aval Campineanca, centru albiei minore a raului Milcov ”, propus a fi amplasat in extravilanul comunei CAMPINEANCA, centrul albiei minore raul MILCOV cod cadastral XII.1.79.18, jud. VRANCEA, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

 

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, anexa nr. 2, pct. 2. lit.a. ( Cariere, exploatari miniere de suprafata si de extractie a turbei, altele decat cele prevazute in anexa 1).

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

- proiectul propus intra sub incidenta art. 48, alin.(1), lit.f din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Perimetrul de exploatare este situat pe in extravilanul comunei CAMPINEANCA, judeţul Vrancea, centru albiei minore a raului Milcov.

         Terenul perimetrului aparţine  Administraţiei Naţionale "APELE ROMÂNE" Siret -S.G.A. Vrancea, zona albiei minore ( Contract de inchiriere nr.66/29.05.2019).

Perimetrul de exploatare este amplasat în albia minoră a pârâului Milcov, cod cadastral XII.1.79.18. Exploatarea se face din albia minoră a pârâului Milcov – perimetru aval Câmpineanca.

Perimetrul de exploatare a agregatelor minerale de râu din zona Campineanca, va fi amplasat în albia râului Milcov, pe o plajă (deponie) formată pe centrul albiei râului, zonă ce a fost studiată topografic, suprafaţa perimetrului fiind stabilită la 44 629 mp. ( diferenta de 141 mp din suprafata total inchiriata de 44 770 mp de va fi folosita pentru calea de acces, conform plan de situatie si proces verbal nr. 2641 din 03.06.2019, anexat), în extravilanul, com. Campineanca.

 

Punctele amonte şi aval care delimitează perimetrul de exploatare, în coordonate STEREO '70, conform fişei perimetrului temporar de exploatare sunt următoarele:

Nr. pct

    x

   y

1

467 822

665 915

2

467 841

665 943

4

467 804

666 005

10

467 704

666 236

16

467 571

666 370

20

467 523

666 486

22

467 499

666 566

27

467 410

666 712

34

467 241

666 818

35

467 225

666 789

44

467 411

666 639

55

467 539

666 343

65

467 690

666 172

73

467 799

665 947

       

 

De pe amplasamentul prezentat spre avizare nu s-au mai exploatat agregate minerale în anii anteriori.

Accesul în perimetru  se va face din DJ Focşani - Odobeşti, pe un drum de exploatare de circa 1500 m, care va fi întreţinut în permanenţă de beneficiar.Pentru accesul la perimetru se va realiza cale de acces provizorie din 2 tuburi din beton cu Dn = 1000 mm,  și o lungime de 6-8 ml.

  Pentru folosirea drumului de exploatare şi funcţionare pe raza comunei, societatea deţine Acordul de reabilitare nr. 5996/07.06.2019, din partea Primăriei Comunei Câmpineanca, judeţul Vrancea cu valabilitate până la 31.12.2023.

Agregatele minerale de rau, extrase din perimetrul de exploatare propus, vor fi folosite de firma pentru lucrari de constructii.

Capacitatea de productie solicitata pentru anul 2019-2020, stabilita in functie de rezervele exploatabile, utilajele din dotare, natura produselor miniere realizate si necesarului de agregate pentru constructii al firmei este de 40.000 mc.

 

b) justificarea necesităţii proiectului;

Scopul alegerii şi amplasării perimetrului de exploatare nisipuri şi pietrişuri, în zona Campineanca, în albia minoră a râului Milcov a fost acela de a răspunde următoarelor cerinţe :

- necesitatea creării unui nou şenal de scurgere a apei râului Milcov, prin secţionarea deponiei (plajei) pe centrul albiei râului;

- asigurarea, pentru S.C. AMDT FOREST AGREMIN S.R.L., a unei surse sigure pentru exploatarea, în perioada 2019 - 2020 pentru care a obţinut contractul de închiriere nr. 66 din 29.05.2019 în suprafaţă de de 44770 mp, (din care 141 mp vor fi folositi pentru calea de acces, conform plan de situatie si proces verbal nr. 2641 din 03.06.2019, anexat) si a unui volum de agregate minerale de râu de circa 40 000 mc, necesar prelucrării în staţia proprie de sortare-spălare şi livrării către terţi a sorturilor obţinute.

Volumul rezervei de agregate minerale estimat în Studiul Tehnic Zonal, în perimetrul "Aval Câmpineanca" este V =40 000 mc. Perimetrul este de formă poligonală cu suprafaţa închiriată de 44770 mp, din care suprafața ocupată de calea de acces este 141 mp iar suprafața efectiv de exploatare este de 44629 iar volumul maxim de agregate preliminar a se exploata anual 2019-2020 este de 40000 mc.

Caracteristicile calitative ale agregatelor minerale ce se vor extrage din zăcământul din zona, corespund condiţiilor tehnice impuse de reglementările în vigoare pentru construcţii în general.

Perimetrul de exploatare Aval Campineanca propus în cadrul unei plaje a râului Milcov, poate fi asimilat unor lucrări de decolmatare şi reprofilare a albiei minore a râului, în vederea regularizării scurgerii apei.

Perimetrul „Aval Câmpineanca” este amplasat în albia minoră a râului Milcov, centrul albiei, extravilanul comunei Câmineanca, judeţul Vrancea.

Beneficiarul va borna perimetrul de exploatare cu borne din beton, cu înălţimea de 1,5 m, care vor fi vopsite la capete. Lipsa uneia sau a mai multor borne de delimitare a perimetrului de exploatare, sau amplasarea incorectă a acestora, atrage aplicarea prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

Exploatarea agregatelor minerale va servi la decolmatarea şi regularizarea albiei râului Milcov, mărirea secţiunii de scurgere conform Studiului Tehnic Zonal întocmit de S.C. Vasver SRL Mărăşeşti.

Exploatarea agregatelor minerale se face în incinta perimetrului stabilit şi marcat pe planul de situaţie, în limitele punctelor ce delimitează perimetrul, în coordonate STEREO '70.

Exploatarea agregatelor minerale se va realiza prin metoda fâşiilor longitudinale, succesive, cu lățimi de 5 m si lungimi de 100 m, şi cu avansare din aval către amonte. Adâncimea medie de exploatare va fi de 0,9 m, adâncimea maximă de exploatare va fi de 2,2 m (în dreptul profilului P16), fără a coborî sub cota talvegului natural al râului, conform profilelor transversale prezentate în documentaţia tehnică. 

Conform documentaţiei tehnice, utilajele care se folosesc sunt: încărcătorul frontal, excavatorul, buldozerul şi autobasculantele. Agregatele minerale extrase vor fi încărcate direct în autobasculante şi transportate la beneficiari, astfel încât la sfârşitul zilei întregul volum excavat să fie îndepărtat din albia minoră.

PILIERI DE SIGURANŢĂ: 15 m faţă de malul drept al râului Milcov.

Organizare de santier : La nivelul suprafeţei nu se vor realiza lucrări de organizare de şantier.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:  apa, pamant, agregate minerale: nu e cazul.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : deşeuri de construcţii ( deseuri din fier si otel, pamant, balast, piatra sparta, beton ), deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje, deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Măsurile pentru controlul emisiilor de particule rezultate ca urmare a antrenării pulberilor de către autocamioane sunt măsuri de tip operaţional specifice acestui tip de surse.

S.C. AMDT FOREST AGREMIN S.R.L. va lua următoarele măsuri pentru a reduce emisiile în atmosferă:

  • stropirea drumului de exploatare pentru a împiedica antrenarea unei cantităţi mari de pulberi în aer în sezonul cald când precipitaţii sunt reduse;
  • balastarea drumurilor de exploatare;
  • deplasarea camioanelor pe drumurile de exploatare de pământ sau balastate să se facă cu viteze de maxim 30 km/h

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 104/25.06.2019 emis de Primaria Campineanca, folosinta actuala este: apa curgatoare; destinatii admise: apa curgatoare.  

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul.

i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare).

d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din certificatul de urbanism nr. 104/25.06.2019 emis de primaria Campineanca.

- se vor respecta prevederile si conditiile din avizul de gospodărire a apelor nr.  193 / 07.08.2019:

  • beneficiarul va amenaja drumurile de acces în zona de exploatare avizată, astfel încât circulaţia mijloacelor de transport să nu afecteze rezistenţa caselor existente în zonă. aceste drumuri de acces, dacă sunt pe terenuri proprietate privată sau domeniu public, vor fi amenajate cu acordul proprietarilor sau administratorilor domeniului public.
  • Dacă în zonă se promovează lucrări hidrotehnice, regularizări şi consolidări de maluri, apărări împotriva inundaţiilor, exploatările de agregate minerale vor fi oprite, acestea fiind cazuri de forţă majoră.

 

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Pe tot parcursul executiei lucrarilor se vor lua toate masurile necesare pentru : protectia arborilor /arbustilor existente pe amplasamentul sau in imediata vecinatate a proiectului propus cat si prevenirea poluarilor accidentale.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor utilizate.

- Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii (potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 Acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei cu modificarile si completarile ulterioare.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.