Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul MODERNIZARE SI REABILITARE STRAZI IN SATELE APARTINATOARE ORASULUI PANCIU JUDETUL VRANCEA - titular - PRIMARIA ORASULUI PANCIU

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE  - PROIECT

Nr. 7827 / 21.08.2019

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de  către : PRIMARIA ORASULUI PANCIU cu sediul în  PANCIU, str. TITU MAIORESCU nr. 15, jud. Vrancea,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 6361 / 07.06.2019, în baza  Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 14.08.2019  faptul că proiectul: “MODERNIZARE SI REABILITARE STRAZI IN SATELE APARTINATOARE ORASULUI PANCIU JUDETUL VRANCEA” :

- nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 13. lit.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

 

Strazile amenajate vor avea urmatoarele elemente generale :

I.Cartier Crucea de Jos

      1. strada C. Negri

- lungime totala 1 380.00 ml din care :

- tronson 1 –km 0+000-1+050 - 1 050.00 ml;

- tronson 2 –km 1+050- 1+380 - 330.00 ml;

- latime platforma drum -6.00 ml

- latime parte carosabila -6.00 ml

- incadrare imbracaminte –cu borduri;

- existent         – tronson 1 - imbracaminte asfaltica degradata 100%

– tronson 2 – pietruire

 

- structura rutiera proiectata

tronson 1 –solutia S1

▪ strat de uzura din BA16 rul 50/70-4 cm

▪ strat de legatura BADPC22.4 leg50/70-6 cm

▪ strat din piatra sparta 15 cm;

tronson 2 – solutia S2

▪ strat de uzura din BA16 rul 50/70-4 cm

▪ strat de legatura BADPC22.4 leg50/70-6 cm

• strat din piatra sparta 15 cm

• strat din balast 20 cm

 

       2.-strada Ecaterina Teodoroiu - structura rutiera proiectata – solutia S2

- lungime totala 702.00 ml din care :

- tronson 1 –km 0+000-0+250 - 250.00 ml;

- tronson 2 –km 0+250- 0+580 - 330.00 ml;

- tronson 3 –km 0+580- 0+202 - 122.00 ml;

- din care pentru :-tronson 1 –km 0+000-0+250 - 250.00 ml;

- tronson 3 –km 0+580- 0+202 - 122.00 ml;

- latime platforma -5.00 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- tronson 2 –km 0+250- 0+580 - 330.00 ml;

- latime platforma - 7.50 ml

- latime parte carosabila -6.00 ml

- acostamente 2x0.75 ml;

- existent – tronson 1 ; 2 ;3 - pietruire

      3.-strada Brailei - structura rutiera proiectata – solutia S2

- lungime totala 702.00 ml

- latime platforma -5.00 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- existent – pietruire

II.Cartier Crucea de Sus

      4. strada G. Enescu - structura rutiera proiectata – solutia S1

- lungime totala :220.00 ml latime platforma drum -6.00 ml

- latime parte carosabila -6.00 ml

- incadrare imbracaminte –cu borduri;

- existent - imbracaminte beton de ciment degradat 100%

      5. strada Victoriei - structura rutiera proiectata – solutia S2

- lungime totala 385.00 ml

- latime platforma -5.25 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente 1x(0.50+0.75) ml;

- existent – pietruire

- se va executa rigola cu placuta carosabila pe o parte a strazii

       6. strada Ion Roata - structura rutiera proiectata – solutia S2

- lungime totala 320.00 ml

- latime platforma -6.50 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente 2x0.75 ml;

- existent – pietruire

     7. strada Livezi- structura rutiera proiectata – solutia S2

- lungime totala 310.00 ml

- latime platforma -6.50 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente 1(0.50+0.75) ml;

- existent – pietruire

-se va executa rigola cu placuta carosabila pe o parte a strazii

 

III.cartier Dumbrava

       8.strada Marasti - lungime totala 1154.00 ml din care :

-tronson 1 –km 0+000-0+400 - 400.00 ml;

-tronson 2 –km 0+400- 1+154 - 754.00 ml;

Tronson 1 - structura rutiera proiectata – solutia S1

- latime platforma drum -7.00 ml

- latime parte carosabila -7.00 ml

- incadrare imbracaminte –cu borduri;

- existent - imbracaminte asfaltica degradata 20%

- structura rutiera proiectata

Tronson 2 - structura rutiera proiectata – solutia S2

- latime platforma drum -7.50 ml

- latime parte carosabila -6.00 ml

- acostamente –2x0.75 ml;

- existent - pietruire

9.strada Democratiei - structura rutiera proiectata – solutia S2

Lungime totala (765.00+585.00) ml = 1 350.00 ml

din care :         tronson 1 - 765.00 ml :           a) km 0+000-0+400 - 400.00 ml

b) km 0+400-0+765 - 325.00 ml

tronson 2 - 585.00 ml                            km 0+000-0+585

Tronson 1a)    - latime platforma drum -6.50 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente 2x0.75 ml;

- sant pereat pe o parte

Tronson 1b)    - latime platforma drum -4.00 ml

- latime parte carosabila -3.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- existent – pietruire

- rigola pereata pe o parte

Tronson 2.      - latime platforma drum -7.00 ml

- latime parte carosabila -7.00 ml

- incadrare cu borduri;

- existent - imbracaminte asfaltica degradata 20%

- structura rutiera proiectata – solutia S3

▪ strat de uzura din BA16 rul 50/70-4 cm

▪ strat de legatura BADPC22.4 leg50/70-(6+2) cm

10.strada Muncii – lungime totala 764.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

din care :         tronson 1 –km 0+000-0+245 - 245.00 ml

tronson 2 –km 0+000-0+204 - 204.00 ml

tronson 3 –km 0+000-0+315 - 315.00 ml

Tronson 1       - latime platforma drum -4.00 ml

- latime parte carosabila -3.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- rigola pereata pe o parte

Tronson 2 si 3 - latime platforma drum -5.00 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- existent – pietruire

    11.strada Pinului – lungime totala 340.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

din care :         tronson 1 –km 0+000-0+170 - 170.00 ml

tronson 2 –km 0+000-0+260 - 270.00 ml

- latime platforma drum -5.00 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- existent – pietruire

    12. strada Caraiman – lungime totala 735.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

 din care : – km 0+000-0+400 - 400.00 ml

- latime platforma drum -6.50ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente 2x0.75 ml;

- rigola cu placuta carosabila pe doua parti amplasata in acostament

     – km 0+400-0+735 - 335.00 ml

- latime platforma drum -4.00ml

- latime parte carosabila -3.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- rigola pereata pe o singura parte

- existent – pietruire

      13.strada Islaz – lungime totala 150.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

km 0+000-0+150 - 150.00 ml

- latime platforma drum -5.00 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- existent – pietruire

IV.cartier Neicu

      14.strada Rascoala din 1907 - lungime totala 1 500.00 ml din care :

Tronson 1 – km 0+000-1+080 - 1 080.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S3

- latime platforma drum -6.00 ml

- latime parte carosabila -6.00 ml

- incadrare imbracaminte – cu borduri;

- existent – tronson 1 - imbracaminte asfaltica degradata 30%

Tronson 2 – km 1+080- 1+500 - 420.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

- latime platforma drum -5.00 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- incadrare imbracaminte –cu borduri;

- existent –pietruire

      15.strada Linistei - lungime totala 157.00 ml din care :

Tronson 1 –km 0+000-0+157 - latime platforma drum -5.00 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente –2x0.50 mli;

- existent –pietruire

- structura rutiera proiectata – solutia S2.1.

▪ strat de uzura din BA16 rul 50/70-4 cm

▪ strat de legatura BADPC22.4 leg50/70-6 cm

• strat din piatra sparta 15 cm

• strat din balast 20 cm

• strat de forma stabilizat cu lianti hidraulici

      16.strada M. Sadoveanu - lungime totala 907.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

- latime platforma drum -6.50 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente –2x0.75 mli;

- existent –pietruire

      17.strada Zabrauti - lungime totala 625.00 ml - structura rutiera proiectata solutia S2.1.

      Tronson 1 – km 0+000-0+ 425 - 425.00 ml

- latime platforma drum -6.50 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente 2x0.75 ml;

- rigola cu placuta carosabila pe ambele parti ale strazii

      Tronson 2 – km 0+425- 0+625 - 200.00 ml

- latime platforma drum -4.00 ml

- latime parte carosabila -3.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

       existent – tronson 1 si 2  – pietruite

      18.strada Crimului - lungime totala 470.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

- latime platforma drum -5.00 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente –2x0.50 mli;

- existent –pietruire

      19.strada Putnei - lungime totala 244.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

- latime platforma drum -5.00 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente –2x0.50 mli;

- existent –pietruire

      20.strada Viitorului - lungime totala 460.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

- latime platforma drum -6.50 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente –2x0.75 mli;

- existent –pietruire

V. Cartier Satu Nou

      21.strada Oituz – lungime totala 845.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

Tronson 1 – km 0+000 -0+400 – lung 400.00 ml

- latime platforma drum – 5.00 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

Tronson 2 – km 0+400 -0+845 – lung 445.00 ml

- latime platforma drum -6.50 ml

- latime parte carosabila -5.00 ml

- acostamente 2x0.75 ml;

existent – tronson 1 si 2 - pietruite

     22.strada V.Tepes – lungime totala 263.00 ml - structura rutiera proiectata – solutia S2

Tronson 1 – km 0+000 -0+070 – lung 70.00 ml

- latime platforma drum – 4.00 ml

- latime parte carosabila -3.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

- pe o parte a drumului se va executa canal pereat

Tronson 2 – km 0+070 -0+263 – lung 193.00 ml

- latime platforma drum -5.00 ml

- latime parte carosabila -4.00 ml

- acostamente 2x0.50 ml;

existent – tronson 1 si 2 pietruire

 

Principalele categorii de lucrari sunt :

LUCRĂRI PREGATITOARE – sunt lucrările care se execută în prima etapă a derulării investiției pentru pregătirea stratului suport a lucrării de bază.

Având în vedere că traseul studiat este în intravilan iar pe fiecare parte a strazilor sunt accese s-a impus a fi executata sapatura pentru pregatirea casetei drumului. La estimarea cantitatii de sapatura de executat s-a avut in vedere pastrarea nivelului existent la zonelor de acces.

 

PENTRU STRAZILE CU PIETRUIRE EXISTENTA

Amenajarea traseului în plan

Amenajarea traseului în plan s-a făcut în conformitate cu cerințele STAS 863-1985.

Lucrările de modernizare proiectate, urmăresc elementele geometrice existente, racordarea aliniamentelor făcându-se cu ajutorul curbelor arc de cerc sau dupa caz curbe progresive de tip clotoidă, dezvoltarea spațială a secțiunii transversale a drumului făcându-se cu respectarea prevederilor STAS 863-1985 și a spațiului disponibil.

Profil longitudinal

Profilul longitudinal a fost stabilit ținând cont de soluțiile de execuție ale structurilor rutiere și de cotele obligate la poduri, accese, puncte cu cota impusă din localități.

Profilul longitudinal urmărește pasul minim de proiectare de 80,0 m, iar racordările verticale convexe și concave au raza corespunzătoare vitezei de proiectare.

Profilul transversal

Forma în secțiune transverală este de tip acoperiș, cu pante transversale de 2,5% în aliniament, iar în curbe deverul va fi adaptat funcție de viteza de proiectare iar lățimea părții carosabile funcție de raza curbei.

Acostamentele vor avea lăţimea de (0.50-0.75) m, lăţimea totală a platformei rezultând de (4.00-7.00) m. Acostamentele vor avea pante de 4%.

Tot ca lucrare pregatitoare sunt urmatoarele operatii :

- scoatere borduri existente – starea bordurilor existente nu este corespunzatoare pastrarii in viitoarea investitie si este necesara inlocuirea bordurilor ;

- aducerea la cota elemente carosabile – cuprinde desfacerea elementelor de prindere a capacelor si ridicarea pana la cota partii carosabile a acestora astfel incat desfasurarea circulatiei sa se faca in mod corespunzator.

 

AMENAJAREA STRUCTURIII RUTIERE PROIECTATE PENTRU STRAZILE CU IMBRACAMINTE ASFALTICA

 

Lucrarile de remediere care se vor executa sunt:

- pentru tonsoanele de drum degradate in totalitate se va realiza frezarea intregii suprafete cu imbracaminte asfaltica – dupa care se vor executa lucrarile descrise pentru tronsoanele pietruite;

- pentru tronsoalele de strada cu pelade se vor executa -reparatii parte carosabila drum- plombari -procentul de degradare este variabil in functie de strada pe care se vor executa lucrarile .

Pe tronsoanele pe care imbracamintea asfaltica este compromisa se va freza si indeparta din zona.

Sistemul rutier proiectat ce se va executa pe fiecare dintre strazi sunt descrise mai sus.

 

AMENAJARE ACOSTAMENTE DRUM

Această categorie de lucrare este foarte importantă pentru asigurarea integrității marginilor părții carosabile a traseului de amenajat.

In general lațimea proiectată a acostamentelor este de (0.50-0.75) ml.

Acestea se vor amenaja astfel:

- în zonele în care nu sunt șanțuri (rigole )pereate : - strat din piatră spartă -10 cm;

- în zonele cu șanturi pereate, se va executa o protecție din beton cu următoarea structură :

- substrat din nisip pilonat -5 cm;

- strat din beton de ciment C30/37 -10 cm;

Avand in vedere ca zonele strazilor nu permite descarcarea apelor pluviale in corpul acostamentelor din piatra sparta se vor executat drenuri din balast protejate cu material netesut cu rol de filtru invers.

Tot in zona destinata acostamentele pe strazile cu latime redusa s-a propus executia de rigole cu placuta carosabila .

 

ȘANȚURI ȘI RIGOLE Cuprinde execuția de santuri sau rigole pereate și de rigole cu placuță carosabilă. Șanțurile au secțiunea trapezoidală cu lățimea la fund de 0,30 m și adâncimea de 0,30, pante către acostament de 2:3 și spre exteriorul amprizei de 1:1.

Rigolele au secțiunea triunghiulara cu adancimea de 0,30 m pante către acostament de 2:3 și spre exteriorul amprizei de 1:1.

Protecția șanțului este din beton de ciment C30/37 în grosime de 10 cm, așezat pe un strat de nisip de 5 cm. Continuitatea șanțurilor în zonele din extravilan se va realiza prin intermediul podețelor dalate cu lumina de 0,40 m.

- rigole cu placuță carosabilă

Rigola este formată din :        -corpul rigolei

-placuta carosabilă

AMENAJARE DRUMURI LATERALE

Strazile studiate se intersecteaza cu drumuri laterale.

Numarul total de drumuri laterale este de 51 drumuri

Amenajarea acestora se va realiza pe o lungime medie de 20ml și lățimea părții carosabile este de 4.00m. Fiecare traseu este caracterizat de elemente geometrice proprii dar se va urmări realizarea indicatorului fizic de suprafață propusă de executat.

Sistemul rutier ce s-a propus pentru amenajarea acestor trasee este urmatorul:

- 4 cm strat uzura tip BA16 rul 50/70 - AND605/2016

- 6 cm strat de legatură tip BADPC22.4 rul 50/70 - AND605/2016

- 15 cm strat inferior fundatie balast nisipos - STAS 6400-1984

Inainte de a se executa sistemul rutier se vor realiza lucrari de terasamente pentru amenajarea platformei drumurilor laterale si pregatirea patului drumului.

 

PODEȚE - pe traseele strazilor se vor amenaja mai multe categorii de podețe, în funcție de scopul acestora și de debitele care trebuie descărcate în secțiunea de drum în care sunt pozate, dar si de conditiile de pe amplasament.

Cartier Dumbrava : strada Democratiei:        1podet D=600mm L=7 m -2 buc

3 podete dalate

Cartier Crucea de Sus                        - podet tubular D=1000mm L=7m 1 buc str .Ion Roata

- 2 podete dalate Strada Victoriei

 

Cartier Satu Nou :      - Strada Oituz – 1 podet D=1000mm L=10m

- Strada Vlad Tepes – 1 podet tip P2-1 L=8.40 m 

La intersecția cu drumurile laterale –se vor realiza podețe dalate de lungime suficientă, pentru a se asigura accesul spre, sau din acestea pe traseul amenajat. Infrastructura podețelor este realizată din beton turnat monolit, iar suprastructura este executată din dale prefabricate din beton armat.

Pe traseele analizate este necesara de executarea si podete tubulare noi cu diametru de 1000 mm si 600mm care vor avea de descarcat apele cumulate in zona drumului prin santuri dar si de a asigura descarcarea apelor din zona strazilor.

Pentru descarcarea transversal se va executa si un podet din elemente prefabricate tip P2.

Se va executa un podet tip P2 care se va realiza din elemente prefabricate .

 

SIGURANTA CIRCULATIEI

In perioada de executie se va asigura siguranta circulatiei prin montarea de indicatoare de circulatie pentru presemnalizarea si semnalizarea zonelor de lucru. De asemenea, in perioadele cu trafic intens se vor amplasa la capetele tronsoanelor in care se lucreaza piloti de dirijare a traficului, instruiti in mod corespunzator .

Dupa executia lucrarilor – se va executa marcaj axial si longitudinal pentru separarea si delimitarea benzilor de circulatie . Se va executa si marcaj transversal pentru evidentierea elementelor din zona drumului (timpane podet, zone de consolidare e.t.c.).Marcajele se vor executa cu material bicomponent si termoplastice.

 

In urma executarii lucrarilor de refacere a infrastructurii strazilor spatiul verde nu se va diminua.

Organizarea de santier : Organizarea de şantier se va amplasa in incinta amplasamentului din str. Florilor nr.3 aflat in proprietatea UAT Orasul Panciu.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: - nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:

se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta), pamant, apa, etc.

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri de construcţii si demolari

( beton provenit din demolari, asfalt din decapari, pamant si pietre din terasamente in sapatura) , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore - nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat.

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

 

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 129/11.09.2018, strazile sunt inventariate in domeniul public si se afla situate in intravilanul orasului Panciu.

Terenul se afla in subzona pentru cai rutiere, strazi, trotuare, face parte din categoria de folosinta strazi, alei, trotuare si este destinat circulatiei rutiere si pietonale.

 c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul.

g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : terenul este situat in intravilanul orasului Panciu.

  1. peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare)

d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

     d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: - nu este cazul.

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr.129/11.09.2018 emis de Primaria Orasului Panciu cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

-  Se interzice diminuarea spatiului verde existent.

- Constructorul si beneficiarul răspund de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

 - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de

proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

     investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

- Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.

-  Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

      - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.

-  Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;

-  Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

-  Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-  Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii (potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.