Back

Decizia etapei de incadrare(proiect) pentru proiectul Modernizare strazi in localitatile Mircesti Noi si Radulesti , com Vanatori , jud Vrancea - titular - UAT VANATORI

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Proiect

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre : UAT Vanatori 

Prin primar Lupu Ionel,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 9106 / 21.08.2019,  in baza Legii nr. 292 / 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului; Directivei 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului; si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului (O.U.G.) nr. 57/2007 - privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 19.09.2019, ca proiectul de investitii : Modernizare strazi in localitatile Mircesti Noi si Radulesti , com Vanatori , jud Vrancea” propus a fi realizat în com Vanatori , intravilan Mircesti Noi si Radulesti,  jud. Vrancea, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

                         Justificarea prezentei decizii :

 

            I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

 

a) - proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 13, lit. a).

- proiectul propus nu  intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 si 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

b) Caracteristicile proiectului :

     b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :   

Prin prezentul documentatie se propune modernizarea a 13 de strazi, in lungime totala de 7995m,  impartite intre satele Mircestii Noi si Radulesti, astfel:

 

SAT

NR.
CRT

DENUMIRE  STRADA

LUNGIME (m)

MIRCESTII NOI

 

1

Strada Ion Luca Caragiale

902.00

2

Strada Morii

817.00

3

Strada Libertatii

135.00

4

Strada Carpati

547.00

5

Strada Gladiolei

714.00

6

Strada Garofitei

994.00

.00

7

Strada Muncii

607.00

8

Strada Troitei

508.00

9

Strada Irisului

125.00

10

Strada Salcioarei

434.00

RADULESTI

 

11

Strada Padurea Neagra

1390.00

12

Strada Floare de Colt

291.00

13

Strada Caprioarei

491.00

 

 

Traseul in plan al strazilor enumerate mai sus se prezinta sub forma unei retele neregulate, cu intersectii in marea lor majoritate in unghiuri ascutite si obtuze. In profil longitudinal strazile prezinta declivitati mici.In profil transversal strazile prezinta o latime a platformei cuprinsa intre 4.50 si 9.50m, cu portiuni fara acostamente.

Din punct de vedere al structurii existente, strazile sunt pietruite, impietruirea se afla intr-o stare tehnica rea. Pietruirea prezinta local degradari de suprafata cum ar fi gropi cu adancimea medie de 3-7cm, denivelari di deprofilari locale.

Atat in profil longitudinal cat si in profil transversal strazile prezinta iregularitati si deformatii, nefiind asigurate pantele, ceea ce face ca scurgerea apelor sa nu se faca corespunzator, conducand astfel la degradari ale suprafetei de rulare.

Profilele transversale proiectate tip, vor avea urmatoarea structura:

  • lățimea platformei de drum - 5,00 m
  • lățimea părții carosabile - 1 x 4.00 m
  • lățime acostamente consolidate - 2 x 0,50 m
  • rigole din pamant decolmatate - 2 x 1,00 m;
  • panta transversală a părții carosabile - 2,50 %;
  • panta transversal a acostamentelor – 2.50 %;  

            Structuri rutiere

Se va adopta urmatoarea structura rutiera pentru modernizare:

  • 4 cm strat de uzura din beton asfaltic BAPC16 rul 50/70
  • 6 cm strat de legatura din beton asfaltic BADPC 22.4 leg50/70
  • 12 cm strat de baza din piatra sparta (agregate concasate de balastiera);
  • Scarificare si reprofilare impietruire existenta, cu adaos de balast 10cm grosime
  • Curatire impietruire existenta

La strazile cu 2 benzi de circulatie (Profil transversal tip 1) acostamentele se vor completa cu balast pana la cota proiectata.

La strazile cu 1 banda de circulatie ( Profil transversal tip 2 ) acostamentele se vor consolida cu aceeasi structura cu a partii carosabile, astfel:

  • 4 cm strat de uzura din beton asfaltic BAPC16 rul 50/70
  • 6 cm strat de legatura din beton asfaltic BADPC 22.4 leg50/70
  • 12 cm strat de baza din piatra sparta (agregate concasate de balastiera);
  • Scarificare si reprofilare impietruire existenta, cu adaos de balast 10cm grosime
  • Curatire impietruire existenta

Colectarea si evacuarea apelor pluviale

În profil transversal, evacuarea apelor de suprafaţă de pe partea carosabilă se va realiza prin adoptarea unei pante transversale de 2,5% pentru  carosabil si acostamente consolidate şi de 4% pentru acostamentele din balast, spre rigolele reprofilate si decolmatate. Rigolele vor avea adancimea de ~30cm, cu  panta taluzului de 2:3 dinspre platforma strazii şi 1:1 spre exterior.

In ceea ce priveste podetele, acestea au fost realizate de catre administratorului drumului si intretinute corespunzator.

Amenajarea intersectiilor

Amenajarea intersectiilor cu drumurile judetene

Strazile I. L Caragiale si  Salcioarei, din satul Mircestii Noi se intersecteaza cu drumul judetean DJ 204E.

Drumul judetean DJ    204E    are o lungime de 43,050 Km avand Origine: Km0+000 Focşani (DN 2) - Petreşti - Balta Raţei - Ciuşlea - Străjescu - Doaga -  Mărăşeşti – Haret - Destinaţie:         Km       43+050 Panciu (DJ 205F).

Intersectiile dintre DJ 204E si  strazile din satul Mircestii Noi enumerate mai sus sunt amplasate intre indicatoarele de semnalizate a localitatii, in intravilanul comunei.

In dreptul intersectiilor enumerate mai sus, DJ204E prezinta urmatoarele caracteristici:

  • Traseul in plan-  drumul este in aliniament  - intersectia cu Str. I.L Caragiale; drumul este in curba- Intersectia cu Str. Salcioarei.
  • Profilul longitudinal -  in zona drumul prezinta declivitati cu valori mai mici de 4%
  • Parte carosabila ~6.00m latime, cu acostamente si  partial cu santuri..
  • Structura rutiera cu imbracaminte asfaltica
  •  Profil transversal in acoperis, situat la nivelul terenului.
  • In dreptul intersectiilor  marcajul axial este realizat cu linie discontinua.

Strazile Padurea Neagra, Floare de Colt si Caprioarei din satul Radulesti,  se intersecteaza cu drumul judetean DJ 204G.

DJ204G are o lungime de  Lungime:  26,365 Km avand Origine:  Km 0+000Mircesti (DJ 204E km 9+900) Răduleşti - Bilieşti - Suraia – Botârlău  Destinaţie:    Km       28+580 Gologanu (DJ 204A).

In dreptul intersectiilor enumerate mai sus, DJ204G prezinta urmatoarele caracteristici:

  • Traseul in plan-  drumul este in aliniament  - intersectia cu Str. Floare de Colt, Str. Caprioerei;  drumul este in curba- Intersectia cu Str. Padurea Neagra.
  • Profilul longitudinal -  in zona drumul prezinta declivitati cu valori mai mici de 4%
  • Parte carosabila ~6.00m latime, cu acostamente si  partial cu santuri..
  •  Profil transversal in acoperis, situat la nivelul terenului.

Amenajarea intersectiilor de mai sus se face cu pastrarea prioritatii pe  drumurile judetene, cu racord simplu, strazile din proiect racordandu-se la cota existenta a drumului judetean.

Intersectiilor vor fi dirijate prin indicatoare rutiere. In toate cele 5 intersectii,   inainte de de iesirea in drumul judetean va fi montat indicatorul B2- Oprire.

Razele de racordare a strazilor la drumul judetean  au valori cuprinse intre 5.00 si 20.00m.

In ceea ce priveste analiza podetelor, acestea au fost realizate de catrea dministratorului drumului si intretinute corespunzator.

Amenajarea intersectiilor cu  drumurile laterale

Pentru realizarea unei racordari conforme a strazilor adiacente se impune amenajarea acestora pe o lungime de 15 m, dupa cum urmeaza :

  • Pe toata lungimea de 15,00 ml se vor realiza urmatoarele straturi :
  • 12 cm strat de baza din piatra sparta (agregate concasate de balastiera);
  • Scarificare si reprofilare impietruire existenta, cu adaos de balast 10cm grosime
  • Pe primii 5m se va realiza si  o imbracaminte asfaltica astfel :
  • 4cm strat de uzura din beton asfaltic BAPC16 rul 50/70
  • 6 cm strat de legatura din beton asfaltic BADPC 22.4 leg50/70

            Strazile  laterale se vor racorda  la cota din profilul longitudinal proiectat al strazilor investigate.

Siguranta circulatiei

  • Semnalizarea rutieră pe timpul execuției

            Semnalizarea punctelor de lucru precum şi asigurarea siguranţei circulaţiei pe   timpul execuţiei lucrărilor se vor face în conformitate cu „Normele metodologice privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului” – emise de Ministerul de Interne şi Ministerul Transporturilor în octombrie 2000 şi constau din măsuri privind siguranţa şi controlul circulaţiei rutiere prin dirijarea temporară a traficului.

  • Semnalizarea rutiera permanenta

            Lucrările de semnalizare verticala se vor face conform SR 1848-1/2011 şi constau în montarea de indicatoare rutiere. Stâlpul de susţinere pentru indicatoarele rutiere, indiferent de înălţimea sa va fi prevăzut a se executa dintr-o bucată. Fundaţiile care se execută pentru prinderea sistemelor de susţinere a semnalizării verticale vor fi executate la nivelul părții carosabile,  din beton. Indicatoarele rutiere sunt alcătuite din panouri din oţel sau aluminiu, protejate împotriva coroziunii, pe faţa cărora se aplică folie retro-reflectorizantă din clasa 2 (high intensity grade).

Organizarea de şantier se va organiza pe domeniul public si constă in realizarea unei împrejmuiri, amplasarea utilajelor, amplasarea toaletelor ecologice si semnalizarea lucrărilor.  Materialele utilizate pentru realizarea lucrărilor vor fi aduse numai în momentul punerii in opera, astfel încât să nu fie necesare spatii de depozitare a acestora. Terenul necesar organizării de şantier va fi pus la dispoziţie de Primăria Comunei Vanatori, judeţul Vrancea.                                                                    

          La finalizarea lucrarilor pentru realizarea obiectivului, se va reabilita corespunzator suprafata utilizata temporar pentru amplasarea organizarii de santier.

               b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate:: - nu este cazul.

               b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii: agregate minerale de csariera si agregate minerale de balastiera, beton, combustibili: motorina folosita pentru functionarea utilajelor.

               b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate: Deseuri aferente obiectivului in perioada de exploatare : deseuri reziduale solide, deseuri de ambalaje, deseuri menajere - cod 15.01.01 -provenite de la muncitorii care realizează obiectivul ; compoziţia acestora este predominantă din materii organice, ambalaje de hârtie, plastic,  sticlă  .

 

               b5) Poluarea si alte efecte negative: pot apărea emisii pe perioada realizarii investitiei.

               b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

 

               b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul; lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in incinta amplasamentului apartinand   domeniului public al comunei Vrincioaia si in domeniul public al statului in administrarea ABA Siret Bacau, iar functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor  propuse va fi intermitenta.

 

 

 

  c) Localizarea proiectelor:

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: Terenul, se afla in intravilanul satelor : mircesti noi si radulesti din   comuna Vanatori, Folosinta actuala : zona de drumuri de interes local ; destinatia : zona de drumuri de interes local.

 

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : - nu este cazul.

 

c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor , precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

   f)   Zonele de protectie speciala – nu este cazul;

   g)   Ariile in care standardele de calitate a mediului au sunt depasite : nu este cazul.

   h)   Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)    Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

 

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului:: impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor  asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

                             

                    Conditiile de realizare a proiectului :

 

-  Investitia se va realiza cu respectarea  legislatiei in vigoare  si a tuturor acordurilor/avizelor de specialitate mentionate in Certificatul de Urbanism  nr. 67/27.03.2019;  Avizului de Gospodarire a Apelor Nr. 55 / 03.07.2019, emis de  Administratia Bazinala de Apa Siret;  a adresei nr. 759/ CJ VN/ 14.05.2019 emisa de GNM CJ Vrancea.

 -   Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor cat si prevenirea poluarilor accidentale.

-   Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.

-   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar, selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ;

 -  Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ;

-  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului (acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate) ; 

-  Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr. 360 / 2004 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului,  PSI, sanatatii si securitatii muncii ;

-  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate;

-   Se vor lua masuri specifice de protectia mediului pentru organizarea de santier (imprejmuire cu panouri,  spatii amenajate prevazute cu recipiente pentru colectarea deseurilor,  WC-uri ecologice etc.) ;

-  Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate ;

-  Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu ;

 

-  Nivelul de zgomot se va încadra in limitele impuse de SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant ; Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.

-  Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut ;

- Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop;

- Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate;

- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp;

- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate;

- Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate;

- Terenul ocupat temporar de organizarea de şantier va fi readus la starea initiala;

- Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate;

- Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

 - Organizarea de şantier va dispune de o toaleta ecologica. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletei ecologice, prin contract cu o firma autorizata;

- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane;

- Nu se vor depozita materiale si deşeuri in albia apelor de suprafaţa sau pe malurile acesteia;

- Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier;

- Materialele fine (pamant, balast, nisip) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila;

- Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii ;

- Prezentul act administrativ nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora ;

-  Prezenta Decizie este valabila pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului;

- Nerespectarea prevederilor prezentei Decizii a A.P.M. Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.  

       -  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         In aces sens, pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.