Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Modernizarea infrastructurii rutiere de drum judeţean dintre localităţile: Dumbrăveni – Gugeşti – Popeşti – Urecheşti – Budeşti – Coteşti – Blidari – Bonţeşti – Dalhăuţi – Faraoanele – Râmniceanca – Beciu – Odobeşti, cu conectivitate directă la reţeaua TEN – T (DJ 205 B) - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE -proiect

Nr. 133/10.11.2016

Revizuita la data de ............

Nr. 8243/08.08.2019

               Ca urmare a notificarii modificarilor proiectului adresată de  către : CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA cu sediul in municipiul Focsani, str. Dimitrie Cantemir nr. 1,  judetul Vranceaînregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8243/30.07.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 08.08.2019  faptul că proiectul:

,, Modernizarea infrastructurii rutiere de drum judeţean dintre localităţile:  Dumbrăveni – Gugeşti – Popeşti – Urecheşti – Budeşti – Coteşti – Blidari – Bonţeşti – Dalhăuţi – Faraoanele – Râmniceanca – Beciu – Odobeşti, cu conectivitate directă la reţeaua TEN – T (DJ 205 B) ”, propus a fi amplasat în intravilanul si extravilanul comunelor Dumbraveni, Gugesti, Popesti, Urechesti, Cotesti, Cirligele ,Virtescoiu si Odobesti , jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 13. lit.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Localizarea proiectului: terenul se afla amplasat in intravilanul si extravilanul comunelor Dumbraveni, Gugesti, Popesti, Urechesti, Cotesti, Cirligele ,Virtescoiu si Odobesti , jud. Vrancea.

 

In acord cu cerintele Beneficiarului traseul in plan a fost proiectat tinand cont de incadrarea partii carosabile cat mai fidel pe actualul amplasament, astfel incat sa se incadreze in limitele de proprietate in conformitate cu cartile funciare anexate la Cererea de Finantare a proiectului.

 

Drumul Judetean DJ 205 B are o lungime de 29,543 km si se suprapune in totalitate pe traseul drumului existent.

Km 0+000 al drumului se afla in localitatea Dumbraveni intersectie cu DN2( E85) , intre km 6+262 – km 7+262 se suprapune cu DN 2(E85), traverseaza localitatile Dumbraveni – Gugesti-Popesti-Urechesti-Budesti-Cotesti-Blidari-Bontesti-Dalhauti-Faraoanele-Ramniceanca-Beciu-Odobesti si se termina la km 29+543 in localitatea Odobesti, intersectie cu DN 2M.

 

Proiectul revizuit cuprinde urmatoarele modificari:

-Latime platforma:   variabil: 6.50-8.00m  (se reduce latimea maxima a platfomei cu 2m),

 

-Latime acostamente: variabil 2x(0.25 -1.00m) (latimea acostamentelor se reduce pe alocuri si variaza de la latimea minima de 0,25 m pana la 1m pe fiecare dintre parti),

 

Tipul structurii rutiere: supla si semirigida. (se adopta atat solutia cu structura rutiera supla cat si cu structura rutiera semirigida).

 

Alcatuire sistem rutier semirigid:

 -4cm beton asfaltic BA16 rul 50/70

-6cm beton asfaltic deschis BAD22.4 rul 50/70

 -24 strat reciclat (frezare si stabilizare cu liant hidraulic)

-30cm umplutura din balast.

 

Situatia in teren: 33 de podete existente.

Proiectul revizuit prevede ca cele 33 podete existente, identificate in teren vor fi inlocuite  cu podete noi.

Pentru asigurarea scurgerii apelor in zonele unde nu exista emisari  a fost prevazute podete noi suplimentandu-se astfel cu 12 numarul podetelor existente in prezent pe traseu.

Cele 12 podete noi se vor realiza in zonele fara emisari pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale catre bazinele de retentie.

Astfel, totalul podetelor noi ce se vor realiza in cadrul proiectului este de 45 buc.

 

Conform Temei de Proiectare emisa de Beneficiar pentru scurgerea apelor meteorice nu sunt acceptate dispozitive de scurgere a apelor din pamant.

De asemenea, in zonele de minim unde nu exista posibilitatea scurgerii apelor in emisar au fost prevazute 4 bazine de retentie.

 

Lucrari hidrotehnice prevazute in proiectul revizuit:

 

1)-Lucrari in albie – pentru podul peste paraul Carcei la Cotesti km 12+480 (cf inventar domeniu public UAT jud Vrancea), respectiv km 12+825 (cf. ridicare topografica):

- curatare si calibrare albie pe toata sectiunea de scurgere, pe lungimea de 100m,

- executarea unui prag de fund ingropat, in aval de pod la cca. 30m realizat din gabioane cu adancimea de 1,50 m si grosimea de 1.50 peste care se aseaza saltele de gabioane pe lungimea 18m (in lungul albiei).

- executarea unor protectii de mal din gabioane  in lungime de 95m (mal stang) si 100m (mal drept).

Diferente introduse de proiectul revizuit:

-reducerea lungimii lucrarilor de calibrare si curatate a albiei cu 50 m,

- executia protectiilor  de mal din gabioane  (100 m mal drept si 95 m mal stang)

 

2)-Lucrari in albie – pentru podul peste paraul Dalgov la Cotesti  km 14+700 (cf inventar domeniu public UAT jud Vrancea), respectiv km 15+415 (cf. ridicare topografica): 

- curatare si calibrare albie pe toata sectiunea de scurgere, pe lungimea de 90m,

- executarea unui prag de fund ingropat, in aval de pod la cca 30m realizat din gabioane cu adancimea de 1,50 m si grosimea de 1.50 peste care se aseaza saltele de gabioane pe lungimea  de 18m (in lungul albiei),

-executarea unor protectii de mal din gabioane in lungime de 90m (mal stang) si 90m (mal drept).

Diferente introduse de proiectul revizuit:

- lungimea lucrarilor de calibrare si curatare albie se suplimenteaza cu 15 m,

- executia protectiilor de mal din gabioane  (90 m mal drept si 95 m mal stang).

 

3)-Lucrari in albie – pentru podul peste paraul Mera la Bontesti (Carligele) km 18+800 (cf inventar domeniu public UAT jud Vrancea), respectiv km 19+347 (cf. ridicare topografica):

 - curatare si calibrare albie pe toata sectiunea de scurgere, pe lungimea de 85m;

- executarea unui prag de fund ingropat, in aval de pod la cca 30m realizat din gabioane cu adancimea de 1,50 m si grosimea de 1.50 peste care se aseaza saltele de gabioane pe lungimea de 15m (in lungul albiei).

- executarea unor protectii de mal din gabioane pe lungime de 85m (mal stang) si 85m (mal drept).

Diferente introduse de proiectul revizuit:

- lungimea lucrarilor de calibrare si curatare albie se suplimenteaza cu 10 m,

- executia protectiilor de mal din gabioane  (85 m mal drept si 95 m mal stang).

S-a renuntat la solutia propusa in varianta anterioara a proiectului, de realizare a protectiei malurilor prin intermediul aripilor din beton.

 

4)-Lucrari in albie – pentru podul peste paraul Dalhauti la Dalhauti km 20+500 (cf inventar domeniu public UAT jud Vrancea), respectiv km 21+320 (cf. ridicare topografica) :

- curatare si calibrare albie pe toata sectiunea de scurgere, pe o lungime de 85m;

- executarea unui prag de fund ingropat, in aval de pod la cca. 60 m realizat din gabioane

cu adancimea de 2,00 m si grosimea de 2,00 peste care se aseaza saltele de gabioane pe lungimea de 18m (in lungul albiei).

- executarea unor protectii de mal din gabioane in lungime de 125m (mal stang) si 110m (mal drept).

 

Diferente introduse de proiectul revizuit:

- lungimea lucrarilor de calibrare si curatare albie se reduce cu 65 m,

- se suplimenteaza  lucrarile de protectie a malurilor cu gabioane pe 115 m mal stang si 100 m mal drept.

 

5)-Lucrari in albie – pentru podul peste paraul Pietroasa (paraul Sarat) la Vartescoiu km.22+530

Lucrarile in albie nu mai fac obiectul prezentei documentatii.

 

6)-Lucrari in albie – pentru podul peste paraul Valea Seaca la Faraoanele km 24+620 (cf inventar domeniu public UAT jud Vrancea), respectiv km 25+110 (cf. ridicare topografica) :

 - curatare si calibrare albie pe toata sectiunea de scurgere, pe o lungimea de 115m ;

- executarea unui prag de fund ingropat, in aval de pod la cca 40m realizat din gabioane cu adancimea de 1,50 m si grosimea de 1,50 peste care se aseaza saltele de gabioane pe lungimea de 15m (in lungul albiei).

- executarea unor protectii de mal din gabioane in lungime de 85m (mal stang) si 80m (mal drept).

Diferente introduse de proiectul revizuit:

- lungimea lucrarilor de calibrare si curatare albie se reduce cu 5 m,

- se vor executa lucrari  de protectie a malurilor cu gabioane pe 85 m mal stang si 80 m mal drept.

 

7)-Lucrari in albie – pentru podul peste paraul Ramniceanca la Ramniceanca km 25+900 (cf inventar domeniu public UAT jud Vrancea), respectiv 26+250 (cf. ridicare topografica): 

-curatare si calibrare albie pe toata sectiunea de scurgere, pe o lungimea de 85m;

- executarea unui prag de fund ingropat, in aval de pod la cca 40m realizat din gabioane cu adancimea de 1,50 m si grosimea de 1.50 peste care se aseaza saltele de gabioane pe lungimea 15m (in lungul albiei).

- executarea unor protectii de mal din gabioane pe in lungime de 85m (mal stang) si 85m (mal drept).

Diferente introduse de proiectul revizuit:

- lungimea lucrarilor de calibrare si curatare albie se suplimenteaza cu 10 m,

- se suplimenteaza  lucrarile de protectie a malurilor cu gabioane pe 75 m mal stang si 75 m mal drept.

 

8)-Lucrari in albie – pentru podul peste paraul Beciu la Beciu km 27+800 (cf inventar domeniu public UAT jud Vrancea), respectiv km 28+180 (cf. ridicare topografica):

-curatare si calibrare albie pe toata sectiunea de scurgere, pe o lungimea de 85m;

- executarea unui prag de fund ingropat, in aval de pod la cca 25m realizat din gabioane cu adancimea de 1,50 m si grosimea de 1.50 peste care se aseaza saltele de gabioane pe lungimea 15m (in lungul albiei).

- executarea unor protectii de mal din gabioane pe in lungime de 55m (mal stang) si 55m (mal drept).

 

Diferente introduse de proiectul revizuit:

- lungimea lucrarilor de calibrare si curatare albie se suplimenteaza cu 10 m,

- se vor executa lucrari  de protectie a malurilor cu gabioane pe 55 m mal stang si 55 m mal drept.

 

Organizarea de santier : Organizarea de şantier se va amplasa in afara zonelor locuibile si va fi realizată de constructor pe măsura nevoilor impuse de lucrare, constand în asigurarea unor spaţii de depozitare a utilajelor si a materialelor .

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: proiectul analizat reprezinta lucrari de modernizare a unei infrastructuri de drum existente.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta), pamant, apa, etc.

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri de construcţii si demolari

( beton provenit din demolari, asfalt din decapari, pamant si pietre din terasamente in sapatura) , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile , inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat..

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 315/05.12.2018 emis de Consiliul Judetean Vrancea , terenul face parte din domeniul public al judetului Vrancea si se afla in administrarea Consililului Judetean Vrancea, conform HG 908/2002, in domeniul public al statului , in administrarea CNAIR DRDP Iasi ( zone de siguranta a unor drumuri nationale), in administrarea Apele Romane – SGA Vrancea ( albie minora si majora a unor cursuri de apa clasificate ) si in administrarea ANIF, Filiala Teritoriala Buzau – Moldova Susd ( canale de irigatii).

Folosinta : drum judetean, DJ 205 B, albie minora si majora a unor cursuri de apa clasificate, zone de siguranta a unor drumuri nationale, zone a unor canale de irigatii si zone de utilitati publice.

Destinatia: cale de comunicatie terestra DJ 205 B.

 c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : terenul este situat in intravilanul municipiului

       Focsani.

  1. peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este    

cazul

 d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

     d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: proiectul

     analizat reprezinta reprezinta lucrari de modernizare a unei infrastructuri de drum existente,

     pastrand traseul existent

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din 315/05.12.2018 emis de Consiliul Judetean Vrancea cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Se vor respecta prevederile avizului nr. 28/22.04.2019 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

      - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in  

   cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate

   autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de

proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

     investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

      - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-  Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.