Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Modernizarea infrastructurii rutiere de drum judeţean dintre localităţile: Gologanu – Slobozia Ciorasti – Cotesti cu conectivitate directa la reteaua TEN - T - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE -proiect

Nr. 129/10.11.2016

Revizuita la data de ............

Nr. 8874/11.09.2019

               Ca urmare a notificarii modificarilor proiectului adresată de către: CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA cu sediul in municipiul Focsani, str. Dimitrie Cantemir nr. 1, judetul Vrancea înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8874/13.08.2019 în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 22.08.2019  faptul că proiectul:

,, Modernizarea infrastructurii rutiere de drum judeţean dintre localităţile: Gologanu – Slobozia Ciorasti – Cotesti cu conectivitate directa la reteaua TEN - T ”, propus a fi amplasat în intravilanul si extravilanul comunelor Gologanu, Slobozia Ciorasti si Cotesti, jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 13. lit.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :

Localizarea proiectului: terenul se afla amplasat in intravilanul si extravilanul comunelor Gologanu, Slobozia Ciorasti si Cotesti, jud. Vrancea.

Sectoarele din drumul DJ205 R studiate, sunt cuprinse între km 0+000 – km 11+209 si între km 13+257 – km 19+025, fiind amplasate în sud - estul judeţului Vrancea şi asigurand legatura directa dintre localităţile Gologanu - Slobozia Ciorăşti - Coteşti. Traseul de drum studiat incepe din sud-estul localităţii Gologanu, localitate situată pe malul drept al râului Râmna, traversează satul Jiliste, sat ce aparţine comunei Slobozia Ciorăşti, apoi face legătura spre sud-est cu localitatea Slobozia Ciorăşti. Din localitatea Slobozia Ciorăşti continuă spre nord-vest, este străbătut de calea ferată Bucureşti-Suceava, se suprapune cu DN2 (E85) intre km 11+209 – km 13+257 şi se opreşte la Coteşti, la intersecţia cu drumul judeţean DJ205B.

Drumul este amplasat în sud-estul judeţului Vrancea şi parcurge teritoriul administrativ al comunelor Gologanu, Slobozia Ciorăşti şi Coteşti, comune cu o densitate mare a populaţiei.

Drumul judeţean DJ 205R conform ordinului 46 din 1998, este un drum de clasă tehnică IV, între km 0+000-19+025, asigură legătura între DN23A – Gologanu – Jiliştea - Slobozia Ciorăşti - Poiana Cristei. Traseul se desfăşoară pe direcţia V-E, în zona de câmpie şi S-N în zona de deal.

U.A.T. - Judeţul Vrancea prin Direcţia Tehnică de specialitate, are în administrare acest sector din drumul judeţean DJ205R, fiind amplasat în întregime în domeniul public al judeţului.

Elementele de gabarit:

  • lungimea drumului – 16 976 m;
  • platforma drumului – 8 m;
  • acostamente  - 2 x 1 m;
  • incadrare       - bordure ingropate;
  • viteza de proeictare – 60 km/h

In profil transversal, in aliniament, drumul va avea urmatoarea alcatuire:

  • platforma                    8,00 m;
  • parte carosabila     2 x 3,00 m;
  • acostamente      2 x 1,00 m, din care:
    • 2 x 0,25 m benzi de incadrare consolidate;

Panta transversala, in aliniament, se va realiza in acoperis cu pante de 2,5% stanga – dreapta, iar curbele se vor amenaja conform normelor in vigoare (acoperis, convertire sau suprainaltare dupa caz)

Pentru realizarea amprizei proiectate, se vor desface bordurile din beton existente, se va executa caseta drumului, prin tăierea rostului la 0,25 m de la marginea carosabilului spre interior, în vederea consolidării benzilor de încadrare şi a acostamentelor. Stratul de formă al casetelor se va stabiliza cu produse agrementate, pentru sporirea capacităţii portante. Alcătuirea propusă pentru caseta de extindere a structurii rutiere şi pentru consolidarea acostamentelor, contine următoarele straturi:

- beton asfaltic BA16 in strat de uzura                                                     4 cm

- beton asfaltic deschis BAD22,4 in strat de legătură                              6 cm

- geocompozit cu rol antifisura pe rostul de turnare (latime 1m)

- strat de piatra sparta                                                                                min 25 cm

- strat de fundaţie din balast                                                                    min 15 cm

- strat de forma din material necoeziv                                                       min 15 cm

- stabilizarea solului cu produse agrementate             10 cm

Realizare trotuare:

A fost prevazuta realizarea de trotuare cu urmatoarea structura:

  • 6 cm pavele autoblocante din beton;
  • 5 cm substrat de nisip;
  • 15 cm fundatie din balast.

Trotuare se vor realiza pe partea dreapta intre km 17+555 - km 17+642 si intre km 17+947 - km 19+025.

Scurgerea apelor:

A fost prevazuta colectarea apelor de suprafata printr-un sistem de santuri neprotejate, pereate, rigole carosabile sau canale existente, si descarcarea acestora printr-un sistem de podete noi si existente. Astfel, au fost prevazute:

 

SANTURI SI RIGOLE

STANGA

DREAPTA

Km inceput

Km sfarsit

Tip

Lungime

Km inceput

Km sfarsit

Tip

Lungime

0+000

0+600

s.n.

600

0+320

0+585

s.n.

265

0+617

3+010

s.n.

2.393

0+615

0+820

s.n.

205

3+020

3+170

s.n.

150

0+820

0+860

s.p.

40

3+370

5+055

s.n.

1.685

0+860

3+012

s.n.

2.152

5+055

5+075

r.c.

20

3+028

3+110

s.n.

82

5+075

5+090

s.n.

15

3+370

3+660

s.n.

290

5+360

5+500

s.n.

140

3+880

4+660

s.n.

780

5+515

6+880

s.n.

1.365

5+260

5+275

r.c.

15

7+295

7+560

s.n.

265

5+275

5+500

s.n.

225

8+220

8+660

s.n.

440

5+515

6+880

s.n.

1.365

9+310

10+790

s.n.

1.480

7+420

8+660

s.n.

1.240

10+830

11+200

s.n.

370

9+290

10+110

s.n.

820

15+090

16+310

s.p.

1.220

10+110

10+300

r.c.

190

16+310

16+340

r.c.

30

10+300

10+790

s.n.

490

16+340

17+200

s.p.

860

10+825

11+209

s.n.

384

17+200

17+608

r.c.

408

13+257

16+080

s.p.

2.823

17+608

17+840

s.p.

232

16+080

16+150

r.c.

70

17+840

19+015

c.p.

1.175

16+150

17+555

s.p.

1.405

 

 

 

 

17+555

17+700

r.c.

145

 

 

 

 

17+850

19+016

r.c.

1.166

Total sant nepereat (s.n.) - m

8.903

Total sant nepereat (s.n.) - m

8.298

Total rigola carosabila (r.c.) - m

458

Total rigola carosabila (r.c.) - m

1.586

Total sant pereat (s.p.) - m

2.312

Total sant pereat (s.p.) - m

4.268

Total canal pereat existent (c.p.)

1.175

Total canal pereat existent (c.p.)

0

 

 

 

Se vor executa in dreptul drumurilor publice laterale, in special pentru continuizarea şanţurilor sau rigolelor adiacente drumului judeţean, diferite soluţii de colectare de tip podeţe sau rigole cu plăcută carosabila. Deasemenea si pentru podeţele la accesele proprietăţilor private care vor fi demolate, se vor reconstrui in soluţia de rigole cu plăcute carosabile in lungime totala de 1920 ml.

Pe traseul drumului judetean se intalneste un pod ce traverseaza râul Râmna. Podul este amplasat in intravilanul localitatii Slobozia Ciorăsti si asigură traversarea peste râul Râmna a drumului judetean DJ205R, la km 5+310 (real, la jumatatea podului, km 5+130).

Suprastructura este realizata din grinzi prefabricate, precomprimate in solutie monobloc, posttensionate avand lungimea de 21.00 m si 1.40 m inaltime. In sectiune transversala sunt patru grinzi solidarizate cu o placa din beton armat la partea superioara si doua antretoaze din beton armat pe reazeme si o antretoaza in camp, pentru fiecare deschidere.

Infrastructura este alcatuita din doua culei massive prevazute cu zid de garda, ziduri intoarse din beton armat si doua pile masive cu elevatia si rigla din beton armat, fundate direct.

Calea pe pod este realizata din mixtura asfaltica.

Partea carosabila pe pod are latimea de 7.80 m, iar cele doua trotuare pietonale denivelate au latimea de cate 1.00 m fiecare, podul fiind in localitate.

Pe trotuare, la partea exterioara, sunt prevazute parapete pietonale mixte, stalpi din beton armat si tevi metalice dispuse orizontal. Pe pod nu exista parapete directional de siguranta.

Scurgerea apelor pluviale de pe pod este asigurata de guri de scurgere, 4 bucati pe deschiderile marginale si 2 buc in deschiderea centrala.

Pe culei si pe pile sunt prevazute rosturi de dilatatie care sunt degradate si neetanse.

Racordarea cu terasamentele este facuta cu sferturi de con pereate cu piatra bruta.

Pe rampe nu sunt prevazute scari si casiuri.

Organizarea de santier : Organizarea de şantier se va amplasa in afara zonelor locuibile si va fi realizată de constructor pe măsura nevoilor impuse de lucrare, constand în asigurarea unor spaţii de depozitare a utilajelor si a materialelor .

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: proiectul analizat reprezinta lucrari de modernizare a unei infrastructuri de drum existente.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta), pamant, apa, etc.

b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri de construcţii si demolari

( beton provenit din demolari, asfalt din decapari, pamant si pietre din terasamente in sapatura) , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje, deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

 

 

 

 

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

            -  riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

            - riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.

Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat..

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 43/28.02.2019 emis de Consiliul Judetean Vrancea, terenul face parte din domeniul public al judetului Vrancea si se afla in administrarea Consililului Judetean Vrancea, conform HG 908/2002, din 2002 actualizata ( drum judetean DJ 205 R ), din domeniul public al statului, in administrarea CNAIR DRDP Iasi ( zona drum national DN2 ), in administrarea Apele Romane – SGA Vrancea ( pod peste curs de apa clasificat ) si inj administrarea SNCFR ( zona CF 500 – cale de transport feroviar ).

Folosinta : drum judetean, DJ 205 R, zona drumuri nationale, zona curs de apa clasificat, zona linie de transport feroviarsi zona utilitati publice.

Destinatia: drum judetean, DJ 205R.

 c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : terenul este situat in intravilanul municipiului

       Focsani.

  1. peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este   

cazul

 d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

     d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: proiectul

     analizat reprezinta reprezinta lucrari de modernizare a unei infrastructuri de drum existente,

     pastrand traseul existent

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din 43/28.02.2019 emis de Consiliul Judetean Vrancea cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

 

 

 

 

- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

      - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in  

   cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate

   autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de

proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

     investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

 

 

 

 

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

      - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-  Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare