Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Modernizarea plotului de irigatii SPP 14 din amenajarea Ciorasti – Maicanesti, judetul Vrancea - titular - ORGANIZATIA UTILIZATORILOR DE APA PENTRU IRIGATII SPP 14 AGRICOLA PROD MAICANESTI

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

Nr. 12503 din 25.11.2019

              Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de ORGANIZATIA UTILIZATORILOR DE APA PENTRU IRIGATII SPP 14 AGRICOLA PROD MAICANESTI cu sediul in com. Maicanesti, sat Maicanesti, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7773 din 16.07.2019, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 21.11.2019 că proiectul: ,, Modernizarea plotului de irigatii SPP 14 din amenajarea Ciorasti – Maicanesti, judetul Vrancea”, propus a fi amplasat in extravilanul satului Maicanesti, com. Maicanesti, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, anexa nr. 2, pct. 13 lit.a ( orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului );

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

- proiectul propus intra sub incidenta art. 48, alin. (1), lit.b din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect:  

      Amplasament hidrotehnic: O.U.A.I. SPP14 Agricola Prod Măicănești, care conține infrastructura amenajărilor interioare pentru irigaţii de pe o suprafaţa netă de 1001 ha, face parte din amenajarea de irigaţii Ciorăști - Măicănești. Amenajarea de irigații Ciorăști – Măicănești este situată în Judeţul Vrancea, în partea de sud-est a județului, pe raza teritoriului administrativ al comunelor Măicănești, Nănești şi Tătaru, având o suprafaţă netă de 10.434 ha.

     Stațiile de pompare de punere sub presiune SPP 14 și SPP 15A sunt amplasate în extravilanul comunei Măicănești.    

     O.U.A.I. SPP14 Agricola Prod Măicănești deține infrastructura amenajărilor interioare pentru irigaţii a ploturilor SPP 14, SPP 15A cu o suprafaţă brută de 1044 ha (SPP 14 = 561 ha, SPP 15A = 483 ha), din care suprafață netă 1001 ha (SPP 14 = 540 ha, SPP 15A = 461 ha).

    Staţia de pompare SPP 14 se alimentează din canalul CD4.

    Principalele mijloace fixe aflate în patrimoniul SPP 14 Agricola Prod Măicănești sunt:

  • Staţia de pompare de punere sub presiune SPP 14
  • Rețeaua de conducte îngropate.

Rețeaua de conducte îngropate a fost pusă în funcțiune în anul 1980 cu o lungime totală de 10731,8 m (conform măsurătorilor topografice) și constă într-o rețea de conducte de transport CP1, CP2 și CS care alimentează conductele de distribuție (antenele): A1 … A5. și racordurile pivot P1...P4.

     Rețeaua de conducte îngropate a fost parțial modernizată cu fonduri europene prin măsura 125 în anul 2015 când s-au înlocuit o parte din conductele de premo și azbociment de pe CP1, CP2, A2, A3 şi A4, pe o lungime de 5722 m.

Caracteristicile rețelei de conducte:

În tabelul de mai jos sunt evidențiate lungimile conductelor principale, precum și a antenelor de irigații modernizate în anul 2015 și cele rămase de modernizat:

           

Specificație

Lungime totală cf. măsurători topo

(m)

Lungime modernizată în anul 2015

(m)

Lungime rămasă de modernizat

(m)

CP1

514

514

0

CP2

672

672

0

CS

66

0

66

A1

2090

0

2090

A2

530

530

0

racord pivot P1/A2

10,2

0

10,2

A3

2003

2003

0

A4

2003

2003

0

racord pivot P2/A4

63,2

0

63,2

A5

2778

0

2778

racord pivot P3/A5

1,2

0

1,2

racord pivot P4/A5

1,2

0

1,2

TOTAL

10731,8

5722

5009,8

 

 

Situaƫia propusǎ

Proiectul prevede modernizarea parțială a stației de pompare și parțială areţelei de conducte, care au aport în reducerea consumului de energie, precum şi a pierderilor de apă, prin dotarea stației cu echipamente, prin înlocuirea conductelor care au durata de funcționare depășită și achiziționarea de echipamente de irigații.

A. Stația depunere sub presiune SPP 14

1. Construcții

  • înlocuirea fundației la hidrofor și electrocompresor;
  • executarea unui bazin de spălare site;
  • platformă betonată pentru anvelopa containerizată;
  • anvelopă containerizată din 4 containere;
  • cameră dispecer 3,60 x 3,00 x 2,40 m;
  • cameră electromecanic 3,60 x 3,00 x 2,40 m;
  • magazie materiale 6,00 x 5,00 x 2,40 m;
  • WC 2,40 x 1,20 x 2,40 m;
  • hol 3,60 x 1,20 x 2,40 m;
  • fosa septică de 8 mc care va fi amplasată la 30 m de stație;
  • refacere pereu dale la bazinul de aspirație pe suprafaţa de 34 mp;
  • cămine din beton armat (2 buc.) cu dimensiunile exterioare: 2,1x2,1x2,75 m.

2.Echipamente şi instalații hidromecanice

  • montare electropompă verticală - 1 buc., cu motor Pn = 160 kW, Q = 0,150 mc/s, H = 60 m CA;
  • montare electropompă verticală - 1 buc., cu motor Pn = 55 kW, Q = 0,06 mc/s, H = 60 m CA;
  • montare electrocompresor - 1 buc., Q = 700l/min, Pn = 10bar;
  • înlocuire și montare conducte de refulare Dn 300 mm, Dn 250 mm;
  • montare colector de refulare Dn 400 mm;
  • înlocuire conducte, echipamente şi armături (vane, clapeţi, compensatori, DAD, aspirator tronconic vertical, reducții, etc.) aferente electropompelor înlocuite;
  • instalații de protecție: dispozitiv de aerisire-dezaerisire DAD2 pe colectorul de refulare și supapă de suprapresiune montată pe hidrofor;
  • montare echipamente de măsură (debitmetru pe colectorul de refulare, manometru);
  • montare instalație de ridicat site, cărucior cu palan 2 t.f. ;
  • execuția lucrărilor de izolație.

3. Echipamente, instalații electrice şi automatizări:

- montarea de echipamente electrice şi de automatizare pentru agregatele de pompare, inclusiv echiparea cu 2 convertizoare de frecvenţă de160 kw și 55 kw, pentru optimizarea funcționării staţiei de pompare;

- cabluri de energie la agregatele de pompare noi;

- montarea ansamblu filtru CLEMONS 1200 și vană de închidere;

- alimentarea cu energie electrică a electrovanei Dn 200 mm la pivot se va face cu cablu de energie pe lungimea de 1450 m.

B.Rețeaua de conducte îngropate

Rețeaua de conducte de pe antenele de irigații, va fi modernizată parțial, pe lungimea de 5009,8 m cu conducte din PVC, Pn 10 astfel:

  • se execută conducta secundară CS nouă, pe lungimea L = 66m , din Ol Dn 400m;
  • se înlocuiește antena A 1 pe lungimea L = 2090 m , din care: PVC Dn 355mm, L = 490 m, OL Dn 350 mm, L = 16 m, PVC Dn 315 mm, L = 576 m, PVC Dn 280 mm, L= 720 m, PVC Dn 225 mm, L = 288 m;
  • se execută antena A 5 nouă pe lungimea L = 2778 m , din care: PVC Dn 355 mm, L = 889 m, PVC Dn 315 mm, L = 510 m, PVC Dn 280 mm, L = 896 m, PVC Dn 225 mm, L = 483 m;

La intersecția conductei CS cu antenele A1 și A5și pe antena A5 s-au stabilit noduri hidrotehnice (4 buc.):

  • nodul nr. 1, pe CS, la intersecția CS/A1 /A5;
  • nodul nr. 2, pe A5;
  • nodul nr. 3, pe A5;
  • nodul nr. 4, pe A5;

La intersecția antenei de irigații A1 cu canalul de aducțiune se va reface 1 traversare cu conductă din oțel cu diametru corespunzător antenei (lungimea conductei metalice se regăsește în lungimea antenei), astfel:

traversarea A1: A1/CA, la km 0+085; 2 reazeme;

Pe antene se vor monta 72 buc. hidranți (50 buc. pe antenele noi A1, A5 și 22 buc. pe antenele existente A3, A4) cu corp din polietilenă cu diametrul Dn 110 mm, prevăzuți cu indicatori hidrant și dispozitive de aerisire-dezaerisire tip DAD Dn 80 mm(DAD 3).

Pentru alimentarea cu apă a echipamentelor de udare se vor executa racorduri noi pentru pivoți.

Pentru fiecare pivot (P1 – P4) s-a prevăzut un reazem din beton simplu pentru robinetul Dn 200 mm cu acționare electrică și o platformă din beton armat pentru axul pivotului:

Pe rețeaua de conducte îngropate conducte secundare și antene s-au prevăzut de asemenea 6 buc. masive de ancoraj. Armăturile, accesoriile lor și sistemele de îmbinare prevăzute vor corespunde tuturor exigențelor avute la alegerea conductelor, deci și măsuri de protecție exterioară.

C. Echipamente de udare

 Se vor achiziționa 3 instalații de udare prin aspersiune cu tambur și furtun (IATF) , cu lungimea furtunului de 400 m, De = 110 mm, dotate și cu debitmetru pentru contorizare apă. Aceste instalații de udare vor avea un grad mărit de automatizare și control al funcționării, cu indici calitativi superiori ai udării, la presiuni de 2 atmosfere la hidrant. IATF-urile ce urmează a fi achiziționate vor fi acționate de turbine și vor fi dotate cu un singur aspersor, care să asigure un debit minim Qmin = 500 l/min și un debit maxim de cel puțin Qmax = 1100 l/min.

Instalaţiile cu tambur (cu cărucior şi aspersor la capăt) şi furtun sunt instalații mobile, pe șasiu, ele pot fi deplasate de-a lungul culturilor, în funcție de necesitate. Funcționarea, deplasarea acestora este asigurată chiar de presiunea sursei de apă. Se agață capătul furtunului cu un tractor şi se desfășoară de pe tambur la lungimea maximă. Apoi, apa intră cu presiune prin turbină (montată în șasiu), transmite mișcarea la un reductor şi astfel instalația se pune în mișcare, iar tunul aspersor irigă o anumită suprafaţă de teren.

Se vor achiziționa, 2 instalații de udare prin aspersiune tip pivot mobil L = 275 m și L = 360 m, dotate și cu debitmetru pentru contorizare apă. Aceste instalații de udare vor avea un grad mărit de automatizare și control al funcționării, cu indici calitativi superiori ai udării, la presiuni de 2,5 atmosfere la hidrant. Instalaţiile de irigat de tip pivot reprezintă soluția optimă pentru irigarea suprafețelor mari, implicând un necesar minim de forță de muncă. Instalațiile de tip pivot au cunoscut în ultimii ani un mare avânt în țara noastră, datorită sistemului flexibil ce poate fi și remorcat. Instalația, realizată în totalitate din oțel protejat prin zincare termica, este foarte durabilă și poate fi deplasată între terenurile de irigat prin remorcarea pivotului.

Suprafaţa brută deservită de staţia de pompare SPP14 este de 540 ha.

Suprafața incintă SPP 14: St = 626 mp

Suprafața construită SPP 14: Sc = 29,00 mp

Suprafața desfășurată SPP 14: Sd = 29,00 mp

La execuția lucrărilor de înlocuire a conductelor de transport și distribuție (CS, A1, A5, respectiv racord pivoți P1/A2, P2/A4, P3/A5, P4/A5,) pe lungimea de 5009,8 m, se va scoate temporar din circuitul agricol, pentru circa 45 zile,  suprafața de 5009,8 m x 2 m = 10019,6 mp. 

Inlocuirea conductelor se va realiza prin montarea de conducte noi în paralel cu cele existente, la o distanţă de cca 1m. Conductele existente rămân pe amplasament pentru asigurarea funcţionării sistemului de irigaţii atât pe timpul execuţiei, cât şi după, constituind rezervă în situaţii de intervenţie la lucrările de bază.

Coordonate puncte de contur

Nr. pct.

Y (long)

X (lat)

300

688276.498

440086.047

301

689830.608

441467.233

302

689476.929

441814.319

303

689887.255

442260.632

304

689961.419

442182.833

305

690299.090

442559.180

306

690570.850

442308.397

307

691024.434

442795.845

308

691215.953

443003.378

309

691565.205

442725.789

310

691629.092

442766.099

311

692989.068

440798.080

312

692368.762

440327.497

313

689708.986

438302.348

314

689646.479

438377.494

315

689339.862

438758.844

316

689569.911

438940.089

317

688683.315

439688.223

 

 

Suprafața deservită de plotul de irigaţii SPP14 este de 450 ha.

      Organizarea de şantier (S = 200 mp) se va realiza în interiorul amplasamentului, pe toată durata execuţiei lucrărilor, astfel încât impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

Ÿ Organizarea de şantier va fi amenajată conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; se vor amplasa:

  • un panou de identificare a investiƫiei;
  • un container uzinat dotat cu birou şi vestiar;
  • un container pentru depozitarea materialelor și sculelor;
  • un container amenajat pentru servirea mesei;
  • un container metalic pentru colectarea deșeurilor din construcƫii;
  • containere pentru colectarea deşeurilor generate, europubelă pentru deşeuri menajere;
  • 2 toalete ecologice pentru colectarea apelelor uzate menajere;
  • un tablou electric cu branșament provizoriu;
  • un pichet PSI (stingǎtoare de incendiu, ladǎ cu nsip, tȃrnǎcop, lopeƫi, gǎleƫi, etc.);
  • instalaƫie de iluminat exterior a organzǎrii de șantier.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:  apa, pamant, agregate minerale: nu e cazul.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : deşeuri de construcţii ( deseuri din fier si otel, pamant, balast, piatra sparta, beton ), deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje, deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

- riscuri de dezastre naturale – nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - Lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in extravilanul comunei Maicanesti iar funtionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 2/18.03.2019 emis de Primaria Comunei Maicanesti, folosinta – zona terenuri agricole cu destinatia aceeasi.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul.

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare).

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 2/18.03.2019 emis de Primaria Comunei Maicanesti; aviz de gospodarire a apelor nr. 100 / 23.10.2019 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic    

     prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in   

   cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate

   autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

      Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 Acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei cu modificarile si completarile ulterioare.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.