Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Modernizarea străzilor : Fântânele, Mitoc, Deleanu, Foişor şi Fdt. Maior Gh. Pastia; şanţuri betonate pe străzile Maior Gh. Pastia, Olanelor, Matului, Troiţei şi Mihai Eminescu în comuna Vîrteşcoiu, judeţul Vrancea - titular - COMUNA VIRTESCOIU

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT

NR. 7257/ 12.09.2019

 

 

           Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre : COMUNA VÎRTEŞCOIU,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr.  6291 / 06.06.2019,  in baza Legii nr. 292 / 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului; Directivei 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului; si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului (O.U.G.) nr. 57/2007 - privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 12.09.2019, ca proiectul de investitii : Modernizarea străzilor : Fântânele, Mitoc, Deleanu, Foişor şi Fdt. Maior Gh. Pastia; şanţuri betonate pe străzile Maior Gh. Pastia, Olanelor, Matului, Troiţei şi Mihai Eminescu în comuna Vîrteşcoiu, judeţul Vrancea ”, propus a fi realizat în intravilanul satelor : Pietroasa, Faraoanele şi Vîrteşcoiu,  comuna Vîrteşcoiu,  judeţul Vrancea -  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

                         Justificarea prezentei decizii :

 

            I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

 

a) - proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 13, lit. a).

- proiectul propus nu  intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 si 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

b) Caracteristicile proiectului :

     b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :   

Prezentul proiect de investitii are ca obiect modernizarea drumurilor de interes local - strazi propuse pentru modernizare care se va executa pe vechiul amplasament in satele: Vîrtescoiu, Faraoanele si Pietroasa, in intravilan, avind o suprafaţa totală ocupată de 10886.71mp, si o lungime totala de 3435.50 m,  dupa cum urmeaza:

  • Satul Vîrtescoiu - Strazile:  Mihai Eminescu, Matului, Troitei si Mitoc
  • Satul Faraoanele - Strazile:  Foisor,Olanelor si Deleanu.
  • Satul Pietroasa - Strazile:  Maior Gh. Pastia, Fantanele si Fundatura Maior Gh. Pastia.

 

In prezent, drumurile sunt din balast si asfalt  si nu au santuri; nu au semnalizare rutiera verticală si orizontala, parcari – refugii.

 

 

 

Lucrări de drumuri – Caracteristici tehnice :

Satul Vîrtescoiu

  • Strada Mitoc - partea carosabilă de 3.00 m,
  • acostament cu lăţimea de 0.30 m pe ambele parti,
  • rigola betonata cu adancimea de 20 cm , L=225.0m
  • rigola carosabila cu lungimea de 8,00 m
  • panta transversala unica de 2.5% pentru partea carosabila
  • panta de 4% pentru acostamente
  • sistemul rutier va fi din: -îmbrăcăminte din beton asfaltic în doua straturi grosime de 9 cm, din : 4 cm BAPC 16; 5 cm BADPC 22,4)
  • piatră spartă în grosime de 12 cm
  • balast în grosime de 15 cm
  • strat din agregate naturale de riu existent 15 cm – recuperat
  • terasamente - sapatura caseta 42cm –recuperare balast, reprofilare,   compactare

 

  • Strada Mihai Eminescu  - acostament cu lăţimea de 0.50 m pe ambele parti,

  - santuri trapezoidale betonate cu adancimea de 50 cm , L=534.84m

  • Strada Matului : -  acostamente betonate cu l = 0.30 m pe L= 406.0 m si 0.50 m pe L= 1300.0 m
  • santuri trapezoidale betonate cu adancimea de 50 cm , L=1204.0 m
  • rigola carosabila  cu L=8.0 m
  • rigola carosabila L=8.50 m
  • podet tubular D=600 mm si L= 5.0 m cu camera de cadere
  • drum lateral – rigola carosabila pentru descarcare L= 100.00 m.
  • Strada Troitei :   - acostament cu lăţimea de 0.50 m pe o parte,
  • santuri trapezoidale betonate cu adancimea de 50 cm , L=314.58m

 

Satul Faraoanele

  • Strada Foisor  - partea carosabilă de 3.00 m,
  • acostament cu lăţimea de 0.30 m pe o parte,
  • rigola triunghiulara betonata  cu adancimea de 20 cm , L=174.00m
  • podet tubular cu D= 600 mm si L= 10.00 m si doua timpane
  • panta transversala unica de 2.5% pentru partea carosabila
  • panta de 4% pentru acostamente
  •  sistemul rutier va fi din:
  • îmbrăcăminte din beton asfaltic în doua straturi grosime de 9 cm, din : 4 cm BAPC 16 ;  5 cm BADPC 22,4
  • piatră spartă în grosime de 12 cm
  • balast în grosime de 15 cm
  • strat din agregate naturale de riu existent 15 cm – recuperat
  • terasamente –sapatura caseta 42cm –recuperare balast,  reprofilare, compactare
  • Strada Deleanu :
  • partea carosabilă de 2.50 m,
  • acostament cu lăţimea de 0.50 m pe o parte,
  • rigola betonata cu adancimea de 20 cm , L=140.50 m
  • panta transversala unica de 2.5% pentru partea carosabila
  • panta de 4% pentru acostamente
  • sistemul rutier va fi din:
  • îmbrăcăminte din beton asfaltic în doua straturi grosime de 9 cm, din :  4 cm BAPC 16 ;  5 cm BADPC 22,4 ;
  • piatră spartă în grosime de 12 cm
  • balast în grosime de 15 cm
  • strat din agregate naturale de riu existent 15 cm – recuperat
  • terasamente –sapatura caseta 42cm –recuperare balast,  reprofilare, compactare
  • Strada Olanelor  - acostament cu lăţimea de 0.30 m pe o parte,
  • sant trapezoidal betonat cu adancimea de 50 cm , L=407.20m

 

Satul  Pietroasa

  • Strada Fantanele:  - partea carosabilă de 4.00 m,
  • acostamente betonate cu lăţimea de 0.50 m pe ambele parti,
  • sant trapezoidal betonat  cu adancimea de 50 cm , L=105.00 m
  • podet tubular cu D= 600 mm si L= 7.00 m si doua timpane de 2.5 m
  • panta transversala unica de 2.5% pentru partea carosabila
  • panta de 4% pentru acostamente
  • sistemul rutier va fi din:
  • îmbrăcăminte din beton asfaltic în doua straturi grosime de 9 cm, din :4 cm BAPC 16 ; 5 cm BADPC 22,4
  • piatră spartă în grosime de 12 cm
  • balast în grosime de 15 cm
  • strat din agregate naturale de riu existent 15 cm – recuperat
  • terasamente –sapatura caseta 42cm –recuperare balast,  reprofilare, compactare

 

 

  • Strada Fdt. Maior Gh. Pastia  - partea carosabilă de 4.00 m,

                - acostamente betonate cu lăţimea de 0.50 m pe ambele parti,

  • sant trapezoidal betonat  cu adancimea de 50 cm , L=25.00 m panta transversala unica de 2.5% pentru partea carosabila
  • panta de 4% pentru acostamente
  • sistemul rutier va fi din:
  • îmbrăcăminte din beton asfaltic în doua straturi grosime de 9 cm, din : 4 cm BAPC 16 ;  5 cm BADPC 22,4.
  • piatră spartă în grosime de 12 cm
  • balast în grosime de 15 cm
  • strat din agregate naturale de riu existent 15 cm – recuperat
  • terasamente – sapatura caseta 42cm – recuperare balast,  reprofilare, compactare

 

  • Strada Maior Gh. Pastia  -acostament cu lăţimea de 0.30 m pe ambele parti,

         -santuri  trapezoidale betonate cu adancimea de 50 cm , L=410.0m

 

 

Satul Vîrtescoiu                                                                        

Nr.

crt.

DENUMIRE

STRAZI

Lungime

strazi

(m)

Latime parte

Carosabila propusa

(m)

Latime platforma drum

Intre proprietati

(m)

 

Suprafata totala ocupata

(mp)

0

1

2

3

4

5

1

Mihai Eminescu

352.92

 

10,70

986.52

2

Matului

1051.92

 

10,60

2492.92

3

Troitei

314.58

 

11,10

377.49

4

Mitoc

375.09

3,00

3,50

1737.83

 

TOTAL

2094.51

 

 

5594.76

Satul Faraoanele                                                                       

Nr.

crt.

DENUMIRE

STRAZI

Lungime

strazi

(m)

Latime parte

Carosabila propusa

(m)

Latime platforma drum

Intre proprietati

(m)

 

Suprafata totala ocupata

(mp)

0

1

2

3

4

5

1

Foisor

173.92

3,00

6,60

773.69

2

Olanelor

401.54

 

7,99

562.16

3

Deleanu

127.05

2,50

4,86

512.43

 

TOTAL

702.51

 

 

1848.28

 

Satul Pietroasa                                                                               

Nr.

crt.

DENUMIRE

STRAZI

Lungime

strazi

(m)

Latime parte

Carosabila propusa

(m)

Latime platforma drum

Intre proprietati

(m)

 

Suprafata totala ocupata

(mp)

0

1

2

3

4

5

1

Maior Gh. Pastia

233.44

 

9,35

835.63

2

Fantanele

327.42

4,00

7,78

1863.42

3

Fdt. Maior Gh. Pastia

87.62

4,00

9,08

744.62

 

TOTAL

648.48

 

 

3443.67

 

Lucrările se vor executa în conformitate cu planul de semnalizare rutieră si vor consta în: montare de indicatoare de circulatie; realizare de marcaje longitudinale si de dirijare a circulatiei in intersectiile cu alte drumuri.

Organizarea de şantier se va organiza pe domeniul public si constă in realizarea unei împrejmuiri, amplasarea utilajelor, amplasarea toaletelor ecologice si semnalizarea lucrărilor.  Materialele utilizate pentru realizarea lucrărilor vor fi aduse numai în momentul punerii in opera, astfel încât să nu fie necesare spatii de depozitare a acestora. Terenul necesar organizării de şantier va fi pus la dispoziţie de Primăria Comunei Vulturu, judeţul Vrancea.                                                                    

          La finalizarea lucrarilor pentru realizarea obiectivului, se va reabilita corespunzator suprafata utilizata temporar pentru amplasarea organizarii de santier.

               b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate:: - nu este cazul.

 

               b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii: agregate minerale de csariera si agregate minerale de balastiera, beton, combustibili: motorina folosita pentru functionarea utilajelor.

 

               b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate: Deseuri aferente obiectivului in perioada de exploatare : deseuri reziduale solide, deseuri de ambalaje, deseuri menajere - cod 15.01.01 -provenite de la muncitorii care realizează obiectivul ; compoziţia acestora este predominantă din materii organice, ambalaje de hârtie, plastic,  sticlă .

               b5) Poluarea si alte efecte negative: pot apărea emisii pe perioada realizarii investitiei.

 

               b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

 

               b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul; lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in incinta amplasamentului apartinand   domeniului public al comunei Virtescoiu iar functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor  propuse va fi intermitenta.

 

    c) Localizarea proiectelor:

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: Terenul, se afla in intravilanul satelor : Pietroasele, Faraoanele si Virtescoiu, conform PUG aprobat prin HCL nr. 20/27.12.2000 si prelungit prin HCL nr. 76/13.12.2018. Folosinta actuala : zona de drumuri de interes local, strada si zona de utilitati publice ; destinatii admise : cai de comunicatii terestre.

 

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : - nu este cazul.

 

c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor , precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

   f)   Zonele de protectie speciala – nu este cazul;

   g)   Ariile in care standardele de calitate a mediului au sunt depasite : nu este cazul.

   h)   Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)    Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

 

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului:: impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor  asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

 

 

                             

                    Conditiile de realizare a proiectului :

 

-  Investitia se va realiza cu respectarea  legislatiei in vigoare  si a tuturor acordurilor/avizelor de specialitate mentionate in Certificatul de Urbanism  nr. 07/05.03.2019; a Avizului de Gospodarire a Apelor Nr. 84 / 03.09.2019, emis de  Administratia Bazinala de Apa Siret;  a adresei nr. 906320 / 10.07.2019 emisa de I.S.U. al jud. Vrancea.

 -   Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor cat si prevenirea poluarilor accidentale.

-   Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.

-   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar, selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ;

 -  Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ;

-  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului (acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate) ; 

-  Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr. 360 / 2004 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului,  PSI, sanatatii si securitatii muncii ;

-  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate;

-   Se vor lua masuri specifice de protectia mediului pentru organizarea de santier (imprejmuire cu panouri,  spatii amenajate prevazute cu recipiente pentru colectarea deseurilor,  WC-uri ecologice etc.) ;

-  Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate ;

-  Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu ;

 

-  Nivelul de zgomot se va încadra in limitele impuse de SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant ; Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.

-  Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut ;

- Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop;

- Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate;

- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp;

- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate;

- Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate;

- Terenul ocupat temporar de organizarea de şantier va fi readus la starea initiala;

- Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate;

- Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

 - Organizarea de şantier va dispune de o toaleta ecologica. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletei ecologice, prin contract cu o firma autorizata;

- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane;

- Nu se vor depozita materiale si deşeuri in albia apelor de suprafaţa sau pe malurile acesteia;

- Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier;

- Materialele fine (pamant, balast, nisip) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila;

- Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii ;

- Prezentul act administrativ nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora ;

-  Prezenta Decizie este valabila pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului;

- Nerespectarea prevederilor prezentei Decizii a A.P.M. Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.  

       -  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

          Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         In aces sens, pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.