Back

Decizia etapei de încadrare- Proiect- pentru proiectul proiectul “Refacere drum comunal DC148B (strada Mălinului) și refacere podeț punct Biserică străzi (Zefirului, Măceșului, Primăverii, Socului) distruse în urma fenomenelor hidrometeorologice extraordinare în sat Budești, Cotești, județul Vrancea conform HG468/2016, HG752/2016 și HG975/2016”, propus a fi amplasat în com. Cotești, jud. Vrancea,, jud. Vrancea, titular Comuna Cotești reprezentată de dl primar Bolovan Ion Dorel

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 Afisat in data de 02.10.2017

                         Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de către Comuna Cotești reprezentată de dl primar Bolovan Ion Dorel, cu sediul în com. Cotești, jud. Vrancea,  înregistrată la A.P.M. Vrancea cu  nr. 7578/04.08.2017, în baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului și  a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfășurate în cadrul sedinței Comisiei de Analiza Tehnica din data de 28.09.2017, că proiectul de investiții “Refacere drum comunal DC148B (strada Mălinului) și refacere podeț punct Biserică străzi (Zefirului, Măceșului, Primăverii, Socului) distruse în urma fenomenelor hidrometeorologice extraordinare în sat Budești, Cotești, județul Vrancea conform HG468/2016, HG752/2016 și HG975/2016”, propus a fi amplasat în com. Cotești, jud. Vrancea - nu se supune evaluării impactului asupra mediului și nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 13 a

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

            

Proiectul constă în :

=DRUM DC 148 B –STRADA MALINULUI L= 1658 ML

= Sector km 0+000 – km 0+900 cu latimi ale asfaltului de 5.50 ml(km0+000 – km 0+425) si 4.50 ml (km0+425 – km 0+907)

Podete

In punctul Biserica la intersectia cu strada Eternitatii podetul ovoidal distrus a fost inlocuit cu un podet din prefabricate P2 care sa faca fata debitelor produse de calamitati naturale.Podetul are prevazuta camera de cadere in amonte si in aval aripi din beton turnate.

La podetul dn 600mm de la km 0+900 s-a prevazut a se executa o camera de cadere amonte pentru sedimentarea materialelor grosiere si sant betonat amonte in lungime de 15ml (km0+902- km0+912.

La podetele existente de la km 0+073, km0+102 s-au prevazut a se executa camere de cadere amonte si aval si timpane

Santuri betonate

Repararea santului existent intre km 0+041 - km 0+073

Repararea santului existent intre km 0.800-km0+890

Santuri betonate au fost prevazute  pe sectoarele de drum

     Stinga   –km 0+041 - km 0+073                    l=42 ml

                  –km 0+104 - km 0+114                    l=10 ml

    Dreapta –km 0+066 - km 0+071                    l=  5 ml

                  –km 0+076 - km 0+100                    l=24 ml

                  –km 0+275 - km 0+280                    l=  5 ml

                  –km 0+0902 podet dn600mm         l=10 ml

    Intersectie cu str. Zefirului                             l= 13 ml

                                    TOTAL                           109 ML

   Sector drum balast km 0+907 – km 1+658 L=751 ml ,l=3,50 ml

Suprastructura drum, terasamente,santuri de pamint

  -refacere sistem rutier din balast degradat si cu ravenari localekm 0+907 km 1+658

  -defrisare arbusti siterasamente largire drum pe sector km 1+012-km 1+411 dreapta

  -terasamente largire drum stinga km 1+019 km 1+515

 - decolmatare santuri de pamint km 1+019-  km 1+120,k si sant nou din pamint

    km 0+907-km 1+019

= STRADA ZEFIRULUI  L=1150ML

Strada este alcatuita din trei sectoare si anume ;km 0+000-km0+026 cu latime de 5.50ml

Si alte doua sectoare cu balast –km 0+026-km 0+500 cu l= 5,50ml, km 0+500-km1+150 cu l=4.00ml

In urma ploilor torentiale (180l/mp) au avut loc spalari de material pietros de pe mijlocul platformei drumului cu adincimi cuprinse intre 8-10 cm,necesitind aducerea ei la un profil cu pante care sa asigure scurgerea apelor pluviale catre santuri.

Pentru refacerea platformei drumului s-au prevazut scarificarea si reprofilarea ei cu adaos de balast amestec optimal.

In vederea eliminarii impotmolirii santurilor s-a prevazut betonarea acestora pe sectoarele din zona podetelor , din necesitatea maririi vitezei de scurgerea apelor pluviale dupa cum urmeaza;

     -santuri betonate – stinga   - km 0+492- km 0+497     5 ml

      - km 0+505- km 0+510     5 ml

      - km 0+842- km 0+847     5 ml

      - km 0+855- km 0+860     5 ml

                  20 ml

                                  -dreapta  - km 0+000- km 0+026    26 ml

      - km 0+506- km 0+511      5 ml

      - km 0+521- km 0+531     10 ml

                                                                                             41 ml

                     Total santuri betonate                                  61 ml

Deasemeni pentru realizarea continuitatii scurgerii apelor si evitarea scurgerii pe platforma drumului s-au prevazut a se executa santuri si rigole de pamint dupa cum urmeaza;

           -Santuri pamint   – stinga – km 0+026-km 0+492   466 ml

                                           -dreapta– km 0+026-km 0+280   254 ml

                  720 ml

           -rigola de pamint – stinga – km 0+516-km 0+842   326 ml

                                        – stinga – km 0+860-km 1+150   290 ml

      -dreapta– km 0+531-km 0+800   269 ml

                                                                                               875 ml

La intersectia cu strada Marului km 0+850 s-a prevazut un podet dn 600mm de 6.00ml lungime cu camera de cadere amonte km 0+855 .

La podetele existente dn 800ml de la intersectiile cu strazile Macesului km 0+505 si Eternitatii km 0+516 s-au prevazut a se realiza camere de cadere amonte pentru retinerea materialului grosier si resturi vegetale

STRADA MACESULUI L= 600ML din care afectata 465 ml cu o latime de 4.50 ml pe L= 248 ml  si 4.00 ml pe L=215 ml

Suprastructura drumului a fost afectata in prima parte  prin producere de eroziuni ale balastului pe adincimi cuprinse intre 15-30 cm(fagase) si spalari de material pietros.S-au prevazut a se executa lucrari de indepartare noroi , completare ravene cu balast amestec optimal , scarificarea si reprofilarea partii carosabile cu adaos de balast amestec optimal.

Pentru evitarea eroziunilor produse de apele pluviale , a impotmolirii santurilor existente si circulatiei apei pe platforma drumului au prevazut executarea urmatoarelor lucrari ;

       -decomatare santuri de pamint impotmolite   km 0+060-km 0+400 stinga   340 ml

       -santuri noi de pamint                                                   km 0+025-km 0+117 dreapta  92 ml

                                                                       km 0+143-km 0+400 dreapta 257 ml

                                                                 349 ml

       -santuri betonate                                                       km 0+000-km 0+025 dreapta     25 ml

                                                                       km 0+117-km 0+127 dreapta   10 ml

                                                                       km 0+133-km 0+143 dreapta   10 ml

                                                                                                                          45 ml

STRADA PRIMAVERII      L=408 ML  cu l= 4.00 ml

Suprastructura  strazii a fost brazdata de fagase produse prin eroziuni de 15-40 cm adincime pe sectoarele cuprinse intre km 0+036-km 0+080,km 0+062-km 0+371-km 0+402 stinga si km 0+062-km 0+090,km 0+262 –km 0+296 dreapta.

Deasemeni s-au produs spalari de balast pe mijlocul platformei drumului.

Pentru indepartarea  distrugerilor produse s-au prevazut lucrari de scarificare si reprofilare cu adaos balast amestec optimal,completarea cu balast 0/63 mm  a fagaselor.

In vederea realizarii scurgerii apelor pluviale  s-au prevazut a se executa

  -santuri de pamint  - dreapta   - km 0+029-km 0+288    199 ml

      - stinga            - km 0+122-km 0+334    212 ml

  -decolmatari santuri-dreapta    - km 0+000-km 0+029      29 ml

                        - km 0+228-km 0+334    106 ml     135 ml

      - stinga    - km 0+122-km 0+334    212 ml

                                                     - km     0+334 km 0+408      76 ml     198 ml

STRADA SOCULUI  L= 260 ML formata din doua sectoare

    - km 0+000- km 0+140  l=5.00ml

  -km 0+140- km 0+260  l=4.00ml

Suprastructura strazii a fost afectata de spalari de material  siroiri si fagase ,fapt pentru care s-au prevazut a se executa urmatoarele lucrari;curatire noroi ,scarificare si reprofilare drum ,completare cu balast amestec optimal in vederea eliminarii distrugerilor si realizarii profilului strazii.

Executie de santuri betonate amonte si aval la podete  intersectie cu  strada Primaverii la   km 0+140    si intersectia cu DJ 205 B la km 0+000 in lungime totala de 33.00 ml.

Tot la aceste podete se vor realiza 3 camere de cadere in amonte pentru decantarea materialelor transportate in lungul santurilor.

La santurile de pamint se va realiza decolmatarea lor pe sector km 0+000- km 0+260 pe lungimea de 227 ml

 

-Alimentarea cu apa - nu este cazul.

- Evacuarea apelor uzate: Colectarea apelor pluviale provenite din precipitaţii se realizează prin intermediul şanţurilor, ce se vor realiza conform STAS 10796/1/77 şi STAS 10796/2/79 cu secţiunea trapezoidală având lăţimea la partea inferioară de 0,40 m, panta taluzului de 1/1 dinspre platforma drumului şi 1/1 spre amonte. Executarea şanţurilor se va face parţial mecanizat (săparea până la cota brută) şi manual (săparea la cota netă şi finisarea pereţilor)

Deversarea apelor pluviale colectate se va realiza în canale, ravene naturale şi terenuri agricole.

- Cai noi de acces sau schimbări ale celor existente

-Dupa terminarea lucrarilor propuse in cadrul prezentului proiect tehnic, amplasamentul va fi eliberat de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.)  , urmand a fi amenajate spatii pentru circulatii pietonale.

b2)Cumularea cu alte proiecte : nu este cazul,

b3)Utilizarea resurselor naturale : 

-           produsele de balastiera (nisip, pietriş de diverse sorturi) pentru realizarea suprafeţelor rutiere;

-           apa pentru realizarea betoanelor, pentru finisaje;

-           umpluturi de pamant pentru amenajarea spatiilor verzi;

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( beton, materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora,

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : Conform certificatului de urbanism nr. : 40/28.07.2017 emis de Primăria comunei Cotești terenul face parte din domeniul public al comunei Cotești având categoria de folosinţa drumuri de interes local și zonă de utilități publice.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat în arie protejată .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : Conform certificatului de urbanism nr. : 40/28.07.2017 emis de Primăria comunei Cotești terenul face parte din domeniul public al comunei Cotești având categoria de folosinţa drumuri de interes local și zonă de utilități publice. Impactul poate fi semnificativ pe durata constructiei daca nu se respecta conditiile din memoriu tehnic.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologic: nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim dacă se vor respecta măsurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate în memoriul tehnic) ,

 d4) Probabilitatea impactului : redusă ,

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 40/28.07.2017 emis de Primăria comunei Cotești

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.