Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Realizare pod peste paraul Vasui la Tagma in sat Muncei, comuna Vrincioaia - titular - COMUNA VRINCIOAIA

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE- PROIECT

 

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de  catre :  COMUNA VRINCIOAIA , cu  sediul in com. Vrincioaia, sat Vrincioaia, jud. Vrancea,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 10201/ 25.10.2017; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 20.06.2019 faptul că proiectul: ,, Realizare pod peste paraul Vasui la Tagma in sat Muncei, comuna Vrincioaiapropus a fi amplasat în  intravilanul comunei Vrincioaia, sat Muncei, judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292 / 2018, Anexa nr. 2, pct. – ul 10, lit. e) (  constructia drumurilor,porturilor si instalatiilor portuare, inclusiv a porturilor de pescuit, altele decat cele prevazute in anexa nr. 1) .                 

b)Caracteristicile proiectului :   

b1) - Dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Regimul juridic: Terenul se afla in intravilanul satului Muncei, comuna Vrincioaia, conform PUG aprobat cu Hotararea nr. 6/2001, prelungit prin HCL nr. 29/30.12.2015. Terenul ce urmeaza a fi ocupat cu lucrarile de construire a podului de peste paraul Vasui, se afla in domeniul public al comunei Vrincioaia ( albie majora a paraului Vasui) conform HCL nr. 15/2001 si in domeniul public al statului in administrarea Apelor Romane- ABA Bacau- SGA Vrancea. Terenul nu este grevat de servitutiile de utilitate publica. Terenul nu este inscris in lista cuprinzand monumentele istorice.

Regimul economic: Terenul respectiv este încadrat la categoria de folosinţă actuala –   teren neproductiv, zona drum de interes local, albie minora si majora a paraului Vasui. Destinatii admise : cale de comunicatie terestra.

Regimul tehnic: Accesul la obiectiv se face dintr-un drum de interes local din intravilanul satului Muncei. Lucrarile propuse nu vor aduce daune bunurilor altor titulari. In cazul in care lucrarile propuse afecteaza retelele de utilitati amplasate in zona de siguranta a drumurilor de interes local, se va obtine in prealabil acordul detinatorilor retelelor respective. Dupa finalizarea lucrarilor propuse, terenul din zona de siguranta a drumului mai sus mentionat, va fi adus forma initiala.

Descrierea proiectului:

Proiectul consta in construirea unui pod din beton armat, cu grinzi precomprimate,  cu o singură deschidere de 8,80 m, amplasat peste pârâul Vasui, in localitatea Vrincioaia, comuna Vrincioaia, județul Vrancea.

Suprastructura este alcătuită din grinzi precomprimate cu corzi aderente H= 0,52, L=10,00 m, executate din beton în secţiune transversală, drepte pentru clasa E de încărcare;

Infrastructura este realizata din 2 culei. Sistemul de fundare ales este cel de fundare directă. Fundațiile se vor realiza în trepte de 1,50 m din blocuri masive de beton de clasă C 30/37, având următoarele dimensiuni geometrice ale tălpii: lățimea de 4,20 m și înălțimea de 3,00 m. Elevațiile culeelor au înălțimea de 4,35m și vor fi realizate din beton de clasă C30/37 și armată cu armături OB37. Înclinarea elevațiilor spre obstacolul traversat (fructul) este de  5:1.din beton armat cu fundaţii directe.

  • lungimea totală: 17,10 m, din care:
  • lungimea suprastructurii - 10,00 m;
  • rampa de acces - 2 x 3,50 m – 7,00 m;
  • lăţimea totală – 4,35 m, din care:
  • carosabil - 3,00 m;
  • trotuar -  0,70 m;
  • lisă parapet – 2 x 0.25 - 0,50 m;

SUPRASTRUCTURA

Suprastructura se va realiza din 4 grinzi din beton armat precomprimat cu corzi aderente, prefabricate fără goluri (pline) tip  T intors 52, drepte, clasa E de încărcare, având următoarele caracteristici tehnice:

- Lungime grindă - L= 10,00 m;

- Înălţimea grindă - H= 0,52 m;

- Secţiune T întors

- Deschiderea de calcul - Lo= 9,50 m

- Lăţimea tălpii - LT = 0,60 m

- Beton în grinzi: clasa C 35/45 - Vbet = 1,30 m3

- Greutate grindă – G = 3,250 t/buc

-Armături:       - preîntinse: cable TBP 12 (7 x 4 mm);

                        - PC 52;

                        - OB 37.

Grinzile sunt solidarizate la partea superioară cu o placă de suprabetonare, de grosime variabilă hpl = 15 ÷ 20 cm , din beton armat clasa C 30/37.

Conlucrarea spaţială a platelajului este asigurată de placa monolită de suprabetonare, prin intermediul conectorilor prevăzuţi în grinzile prefabricate. Placa de suprabetonare (hpl =15 ÷ 20cm), se execută din beton armat clasa C 30/37 şi armături din PC 52 şi OB 37.

În profil longitudinal, podul se va realiza cu panta de 1,00 % tip acoperis, necesară pentru asigurarea scurgerii apelor meteorice de pe pod.

În profil transversal, la execuţia plăcii de suprabetonare se va realiza profilul acoperiş cu pantele de 2%, urmând ca la turnarea betonului de pantă acesta să aibă grosime constantă într-o secţiune curentă transversală.

Rezemarea suprastructurii pe elevaţiile infrastructurilor se va realiza prin intermediul unor aparate de reazem din neopren.      

 

CALE ŞI PARAPET

Se montează dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatatie.

Se montează panourile de parapet metalic pietonal, pe pod si pe zidurile de sprijin. Stâlpii de parapet sunt prevazuti la partea inferioara cu placi metalice care se prind cu 4 şuruburi in plăcile metalice fixate la turnare in lisa parapetului. Parapetul pietonal se execută uzinat şi modulat în panouri curente, montat pe şantier şi protejat împotriva coroziunii.

Se va executa sapa suport pentru hidroizolatie, de 2 cm grosime. Sapa se racordează longitudinal la lisa parapetului, si transversal la dispozitivele de acoperire a rosturilor. Sapa suport se driscuieste pentru a realiza o suprafaţa lisa la fata superioara, necesara pentru a permite o aderenta corecta a hidroizolatiei.

Se montează borduri prefabricate tip L 62x60 cm avand lungimea de 1,00m si pentru delimitarea trotuarului de zona carosabila, dispuse pe un strat de mortar de poza cu grosimea minim 3 cm.

Se montează cate 2 tuburi din PVC in spatele bordurilor si se executa umplutura trotuarelor din beton de ciment de clasa C8/10.

 Calea pe pod este alcătuită, din următoarele straturi:

  • Strat de uzura din beton asfaltic BAPC16 de 4,0 cm grosime.
  • Strat de legatura din beton asfaltic BAPC16 de 6,0 cm grosime.
  • Hidroizolaţie agrementată pentru lucrari de poduri.
  • Şapă suport hidroizolație grosime de 2,0 cm.

Se va verifica realizarea pantelor in sens transversal pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale la fata bordurilor.

Se va avea o deosebita atentie la modul de realizare a racordării imbracamintii caii pe zona carosabila cu dispozitivele de acoperire a rosturilor.

 Se va executa imbracamintea caii pe trotuare din asfalt turnat in grosime de 2 cm, cu panta transversala de 1,5% spre borduri.

Se vor executa cordoanele de impermeabilizare din celochit, realizate la imbracamintea pe trotuare, in spatele bordurilor, in stratul superior de imbracaminte, la fata bordurilor si in lungul dispozitivelor de acoperire a rosturilor.

 

AMENAJARE ALBIE

Calibarea albiei paraului se realizeaza prin executia unui pereu de bolovani de râu rostuiți cu mortar de ciment în grosime de 20 cm, pe un pat de balast de 10 cm grosime, pe o lungime de pod in aval și două lungimi in amonte - Lungime totala amenajata = 41,00 ml, cat si pe latimea podului.

La capatele pereului se va executa cate o grindă de capăt din beton monolit de clasă C30/37.

Ca lucrare de protecţie maluri, este necesară amenajarea unei apărări de mal pe o lungime totală de 50 ml, care se va realiza din gabioane ecranate cu un strat de beton de ciment C30/37. Gabioanele vor sprijini pe o saltea de gabioane cu dimensiunile 4,00 x 4,00 x 0,50 m.

Pentru protejarea pereului din bolovani de râu rostuiți cu mortar de ciment, in continuarea grinzii de capat se va realiza un strat de anrocamente cu grosime variabila (50-150 cm) pe o lungime de 1,50 m.

Din cauza diferenţei de elasticitate dintre corpul drumului (elastic) şi calea pe pod (rigidă) utilizatorul traseului resimte un şoc care crează disconfort în circulaţie. De asemenea, sub acţiunea mecanică repetată, acţiune amplificată şi de şocul resimţit de la trecerea pe cele două căi de rulare cu elasticitate diferită, partea carosabilă a drumului se va tasa diferenţiat, eroda, ducând în final la ruperi succesive dinspre zonele libere spre axul drumului, în zona rampelor de acces. De aceea, pentru a preveni acest fenomen, dar şi pentru conservarea elementelor constructive a podului, zona de acces pe pod se va amenaja cu elemente din beton – dale de racordare.

Trecerea de pe pod pe rampele de acces se realizează prin intermediul dalelor de racordare perfabricate din beton armat care reazemă la un capăt pe culee şi la celălalt capăt pe grinda de rezemare din beton armat clasa C30/37.

Execuţia dalelor se va realiza după terminarea umpluturilor în spatele culeilor asigurand  compactarea umpluturilor până la atingerea gradului de compactare de 98%.

 

RAMPE DE ACCES LA POD

În prezenta documentaţie au fost cuprinse şi lucrările de racordare a cotei de pe pod la cota drumului de exploatare proiectat.

Sistemul rutier pe rampele de acces este alcătuit din:

- strat de reprofilare din balast - 10 cm grosime;

- strat de bază din piatră spartă  - 15 cm grosime;

  - strat de legătură din binder (BADPC 20) - 5 cm grosime;

  - strat de uzura din beton asfaltic (BAPC16) - 4 cm grosime.

SIGURANŢA CIRCULAŢIEI

Semnalizarea rutieră pe timpul execuţiei – în perioada de execuţie se va asigura siguranţa circulaţiei prin montarea de indicatoare de reglementare a circulaţiei, pentru presemnalizarea şi semnalizarea zonelor de lucru. În cazul în care este necesară închiderea temporară sau definitivă a unui tronson de drum, este necesară anunţarea din timp a factorilor din administraţia locală de care aparţine tronsonul de drum închis, se vor monta indicatori rutieri de semnalizare a tronsonului închis cu precizarea intervalului de timp în care se va închide, şi traseul ocolitor de urmat pentru depăşirea acestuia.

            Semnalizarea rutieră după execuţia lucrărilor de amenajare a părţii carosabile prin realizarea marcajelor longitudinale şi a marcajelor transversale, montarea de indicatoare de circulaţie. Marcajele longitudinale au rolul de a delimita benzile de circulaţie şi pentru marcarea zonelor de interdicţie a depăşirilor. Marcajele transversale au rolul de a marca bordurile podurilor şi parapetul pietonal.

            Parapetul semirigid deformabil se va amplasa pe ambele părţi ale rampei de acces, deoarece diferenţa de cote între traseul proiectat şi piciorul taluzului este mare de 1.50 m şi este necesară asigurarea participanţilor la trafic. Tipul parapetului metalic va fi pentru capacitate de protecție ridicată – tip H1.

 

Organizarea de santier :

În situaţia dată, pentru organizarea de şantier se vor executa lucrări de nivelare a terenului din incintă, platformă balastată pentru europubele, platformă balastată împrejmuită pentru ţarc materiale neperisabile şi platformă betonată pentru toaletele ecologice, amplasate pe terenul viran situat în intravilan, la distanţa de aproximativ 50m depărtare amplasamentul podului in Satul Spinesti.

Localizarea organizării de șantier;

Organizarea de santier va fi amplasata in imediata apropiere a podului ce va fi construit.

Descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuția investiției;

După încheierea lucrărilor de construire, beneficiarul este obligat să întocmească graficul de execuţie a lucrărilor de întreţinere şi urmărire în timp în conformitate cu normativele în vigoare şi să prevadă în bugetele fiecărui an, sumele necesare.

Se vor executa lucrări de refacere a amplasamentului şi de aducere la starea iniţială a cadrului natural.

Se va elibera amplasamentul de orice fel de obstacole, resturi menajere, anrocamente, grămezi de pământ, resturi de materiale, etc.

Se vor executa lucrări de înierbare a suprafeţelor de teren care au fost ocupate temporar.

După terminarea lucrărilor de realizare a puntilor pietonale din intravilanul satului Spinesti se vor executa lucrări de refacere a amplasamentului şi de aducere la starea iniţială a cadrului natural.

Desfăşurarea lucrărilor de realizare se va  face pe acelaşi amplasament ca şi cel al puntilor pietonale existente, fără a se interveni asupra terenului din zonă deci fără a afecta condiţiile de mediu din imediata vecinătate.

Materialele de aport pentru completarea fundaţiilor puntilor pietonale sunt din balast iar acesta este aprovizionat din balastiere autorizate care respectă condiţiile impuse de  Sistemul de Gospodărire a Apelor şi de Agenţiile de Protecţia Mediului în raza cărora sunt amplasate.

Se va elibera amplasamentul de orice fel de obstacole, resturi menajere, anrocamente, grămezi de pământ, resturi de materiale, se va dezafecta organizarea de şantier.

Se vor executa lucrări de înierbare a suprafeţelor de teren care au fost ocupate temporar.

Nu se vor degrada mediul natural si cel amenajat prin depozitarea necontrolată a nici unui fel de deşeuri.

Se vor informa autorităţile competente în caz de eliminări accidentale de poluanţi în mediu sau de accident major.

        Justificarea  necesității  proiectului:  

Necesitatea promovării investiţiei survine din dorința de creștere a valorii terenurilor din zonă, atragerea de noi investitori, dezvoltarea de noi afaceri locale și stoparea migrării populației rurale către zonele urbane.

Teritoriul Administrativ al comunei Vrincioaia oferă o bogăţie natural favorabilă dezvoltării agriculturii, ca funcţie economică de bază, cu un profil complex, dominat de producţia de cereale, plante tehnice şi creşterea animalelor.

De asemenea, din perspectiva forţei de muncă existente, a orientării forţei de muncă spre domenii cu potenţial de creştere constantă pe termen mediu şi lung şi creşterea numărului de locuri de muncă cu o valoare ridicată, proiectul este definit ca necesar şi oportun.

Nu în ultimul rând, dezvoltarea spaţiului reflectă îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă pentru populaţie şi creşterea atractivităţii acestor zone – constituie una dintre premisele de bază care au stat la baza fundamentării acestui proiect.

Constructia/reabilitarea podului  va determina:

  • îmbunatațirea circulației;
  • creșterea calității serviciilor publice;
  • atragerea de noi investitori;
  • va fi influenţată benefic activitatea economico-comercială;
  • creşterea valorii terenului agricol, îndeosebi a celui intravilan, prin creşterea interesului localnicilor de a construi şi reabilita locuinţele;
  • stoparea migrării populaţiei active;
  • facilitarea accesului persoanelor și autovehiculelor;
  • îmbunătăţirea accesibilităţii pe teritoriul comunei.

 

 

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si / sau aprobate:nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:   Pentru realizarea lucrarilor de modernizare se vor folosi:

  • produse de balastieră (aprovizionate de la balastiere autorizate);
  • betoane asfaltice şi betoane de ciment (aprovizionate de la staţii de betoane autorizate, sau preparate local conform normelor) ;
  • combustibili auto necesari functionării utilajelor (vor fi aprovizionaţi din staţii de distribuţie);

b4) Cantitatea si tipurile de deşeuri generate/ gestionate: Din activitatea ce urmeaza a se desfaşura pe platforma obiectivului se estimeaza ca va rezulta un volum variabil de deseuri.

Aceste deşeuri vor fi de genul:

- deşeuri menajere provenite de la muncitorii care realizează obiectivul; compoziţia acestora este predominantă din materii organice, ambalaje de hârtie, plastic,  sticlă şi resturi textile.

- deşeuri industriale: deşeuri din metale feroase care provin de la  conducte sau piese de schimb deteriorate în timp, scăpări de produse petroliere – provenite de la exploatarea utilajelor terasiere.

Modul de gospodărire a deşeurilor

Deşeurile rezultate din activitatea zilnică desfăşurată în cadrul modernizari si refaceri drumurilor vor fi colectate în pubele tipizate amplasate în locuri special destinate acestui scop; pubelele vor fi preluate periodic de către serviciile de salubritate din zonă, pe bază de contract.

Deşeurile provenite de la pierderile accidentale de produse petroliere vor fi colectate şi deversate într-un separator de produse petroliere sau vor fi adunate cu ajutorul unor materiale absorbante, care se vor stoca în recipienţi speciali şi vor fi distruse prin incinerare în incineratoare autorizate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accidente, majore si / sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor. Nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/ mediu si titularul de proiect/ constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

  • Riscuri de accidente majore- nu este cazul;
  • Riscuri de dezastre naturale- nu este cazul;
  • Riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul;

 

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: Terenul ocupat cu lucrarile propuse este situat in intravilanul satului Muncei, se afla in domeniul public al comunei Vrincioaia ( albie majora a paraului Vasui) si in domeniul public al statului in administrarea Apelor Romane- ABA Bacau- SGA Vrancea

c2 ) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul.

 c3) Capacitatea de absorbţie a mediului natural,acordandu-se  o atenţie speciala urmatoarelor zone :

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin: nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere: nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international: nu este cazul,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor  naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrologica

: nu este cazul.

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: amplasamentul nu este situat in astfel de zone

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite :           

       nu este cazul;

       h) zonele cu o densitate mare a populatiei : proiectul nu va avea un impact semnificativ;

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic : nu este cazul,  .

 

 d) Caracteristicile impactului potenţial :

d1)Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care   poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 33 / 11.09.2017 emis de Primaria Vrincioaia, Avizului de gospodarire a apelor nr. 61/15.12.2017 emis de SGA Vrancea, cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute    prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse (deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, desuri specifice rezultate din lucrarile de constructie, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului  autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate  utilajele vor fi verificate periodic;
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării  poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor  transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

      - Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

      Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.