Decizia etapei de incadrare (PROIECT) pentru Refacere infrastructură străzi, sistematizare verticală şi spaţii verzi – str. Războieni (trotuare şi parcări), str. Aviator Muntenescu, str. Muncii şi fdt. Gheorghe Asacahi, str. Prof. Dimitrie Caian, Aleea Crinului, str. Milcov (tronson intersecţie poartă acces REMAT), fdt. Dionysos- titular PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FOCŞANI
DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE
PROIECT
NR. 11124/ 21.10.2019
Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de către : PRIMĂRIA MUNICIPIULUI FOCŞANI cu sediul in municipiul Focsani, str. Dimitrie Cantemir nr. 1bis, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 6837 / 24.06.2019; în baza Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 26.09.2019 faptul că proiectul:
“Refacere infrastructură străzi, sistematizare verticală şi spaţii verzi – str. Războieni (trotuare şi parcări), str. Aviator Muntenescu, str. Muncii şi fdt. Gheorghe Asacahi, str. Prof. Dimitrie Caian, Aleea Crinului, str. Milcov (tronson intersecţie poartă acces REMAT), fdt. Dionysos ” propus a fi realizat în municipiul Focșani, străzile : RĂZBOIENI, AVIATOR MUNTENESCU, MUNCII, Fdt. GHEORGHE ASACHI, PROF. DIMITRIE CAIAN, ALEEA CRINULUI, MILCOV, judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului .
Justificarea prezentei decizii:
I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:
a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 13. lit.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).
b) Caracteristicile proiectului :
b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :
Pentru asigurarea cadrului de dezvoltare economico-social, municipiul Focsani a hotarat sa modernizeze reteaua de strazi publice aflata in administrarea sa.Astfel au fost identificate si propuse spre modernizare str. Razboieni (trotuare si parcari), str. Aviator Muntenescu, str. Muncii, str. Ghe. Asachi, F-dt Ghe. Asachi, str. Profesor Caian, Aleea Crinului, str. Milcov (tronosn intersectie poarta acces Remat), F-dt Dionysos cu o lungime totala de 1579 m, dupa cum urmeaza:
- Strada Milcov (intersectie poarta acces Remat) in lungime de 219 m;
- F-dt. Dionyssos in lungime de 100 m;
- Strada Ghe. Asachi – tronson 1 in lungime de 157 m;
- Strada Ghe. Asachi – tronson 2 in lungime de 195 m;
- Aleea Crinului in lungime de 143 m;
- Strada Profesor Dimitrie Caian in lungime de 264 m;
- Strada Muncii in lungime de 62 m;
- F-dt. Ghe. Asachi in lungime de 74 m;
- Strada Razboieni (trotuare si parcari);
- Strada Aviator Muntenescu in lungime de 365 m.
Total lungime strazi = 1579 m
Strada Milcov (poarta acces Remat), Municipiul Focsani - L=219 m |
||||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 2 benzi de circulatie |
219 m |
0+000 - 0+219 |
2 x 3,00 m |
2 |
Parcari |
200 mp |
Aprox. 13 locuri de parcari |
|
3 |
Trotuare pietonal stg. + accese locuinte |
185 ml (250 mp) |
l=1,00 m |
|
4 |
Trotuar pietonal dr. |
219 ml (300 mp) |
l=1,20 m |
|
5 |
Bordura mare |
438 ml |
Incadreaza carosabilul de trotuar |
|
6 |
Bordura mica |
650 ml |
Incadreaza trotuarul de proprietati |
|
7 |
Spatiu verde + arbusti |
250 mp |
||
8 |
Ridicare camine la cota |
3 buc. |
||
9 |
Inlocuire capac camine |
1 buc |
||
10 |
Montare camine geiger |
5 buc. |
||
11 |
Indicatoare rutiere |
4 buc. |
||
12 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
380 ml |
F-dt Dionyssos, Municipiul Focsani - L=100 m |
||||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 1 banda de circulatie |
100 m (500 mp) |
0+000 - 0+100 |
1 x 3,50 m |
2 |
Trotuar pietonal dr. + accese locuinte |
130 ml |
l=1,00 m |
|
3 |
Bordura mare |
210 ml |
Incadreaza carosabilul de trotuar |
|
4 |
Bordura mica |
130 ml |
Incadreaza trotuarul de proprietati |
|
5 |
Spatiu verde + arbusti |
100 mp |
||
6 |
Ridicare camine la cota |
2 buc. |
||
7 |
Inlocuire capac camine |
1 buc |
||
8 |
Montare camine geiger |
3 buc. |
||
9 |
Indicatoare rutiere |
2 buc. |
|
Strada Ghe. Asachi - tronson 2, Municipiul Focsani - L=195 m |
|||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 2 benzi de circulatie |
195 m |
0+000 - 0+195 |
2 x 3,00 m |
2 |
Strazi laterale (3 buc.) |
600 mp |
|
Se amenajeaza 3 strazi laterale ce debuseaza din str. Ghe. Asachi - tronson 2 pe o lungime totala de 100 ml |
3 |
Trotuare pietonal stg. + accese locuinte |
195 ml |
0+000 - 0+195 |
l=1,80 m |
4 |
Trotuar pietonal dr. + accese locuinte |
195 ml |
0+000 - 0+195 |
l=1,80 m |
5 |
Bordura mare |
410 ml |
|
Incadreaza carosabilul de trotuar |
6 |
Bordura mica |
410 ml |
|
Incadreaza trotuarul de proprietati |
7 |
Ridicare camine la cota |
18 buc. |
|
|
8 |
Inlocuire capac camine |
6 buc |
|
|
9 |
Indicatoare rutiere |
15 buc. |
|
|
10 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
330 ml |
|
|
|
Aleea Crinului, Municipiul Focsani - L=143 m |
|||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 1 benda de circulatie |
143 m |
0+000 - 0+143 |
1 x 3,00 m |
2 |
Parcare si cai de acces parcare |
820 mp |
|
Aprox. 27 locuri de parcari |
3 |
Trotuar pietonal dr. + accese locuinte |
230 ml |
|
l=1,00 m |
4 |
Bordura mare |
460 ml |
|
Incadreaza carosabilul de trotuar |
5 |
Bordura mica |
130 ml |
|
Incadreaza trotuarul de proprietati |
6 |
Ridicare camine la cota |
7 buc. |
|
|
7 |
Inlocuire capac camine |
4 buc. |
|
|
8 |
Montare camine geiger |
3 buc. |
|
|
9 |
Indicatoare rutiere |
8 buc. |
|
|
10 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
500 ml |
|
|
|
Strada Prof. Dimitrie Caian, Municipiul Focsani - L=264 m |
|||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 2 benzi de circulatie |
264 m |
0+000 - 0+264 |
2 x 3,00 m |
2 |
Parcari |
500 mp |
|
Aprox. 31 locuri de parcare |
3 |
Trotuare pietonal stg. + accese locuinte |
100 ml 164 ml |
0+000 - 0+100 0+100 - 0+264 |
l=3,50 m l=2,00 m |
4 |
Trotuar pietonal dr. + accese locuinte |
100 ml 164 ml |
0+000 - 0+100 0+100 - 0+264 |
l=3,50 m l=2,00 m |
5 |
Bordura mare |
550 ml |
|
Incadreaza carosabilul de trotuar |
6 |
Bordura mica |
730 ml |
|
Incadreaza trotuarul de proprietati |
7 |
Strada laterala |
60 mp |
|
Se amenajeaza 1 strada laterale ce debuseaza din str. Prof. Caian pe o lungime de 10 ml |
8 |
Spatiu verde + arbusti |
410 mp |
|
|
9 |
Ridicare camine la cota |
18 buc. |
|
|
10 |
Inlocuire capac camine |
6 buc |
|
|
11 |
Montare camine geiger |
5 buc. |
|
|
12 |
Indicatoare rutiere |
12 buc. |
|
|
13 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
700 ml |
|
|
|
Strada Muncii, Municipiul Focsani - L=62 m |
|||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 2 benzi de circulatie |
62 m |
0+000 - 0+62 |
2 x 3,00 m |
2 |
Trotuare pietonal stg. + accese locuinte |
62 ml |
0+000 - 0+62 |
l=1,50 m |
3 |
Trotuar pietonal dr. + accese locuinte |
62 ml |
0+000 - 0+62 |
l=1,50 m |
4 |
Bordura mare |
124 ml |
|
Incadreaza carosabilul de trotuar |
5 |
Bordura mica |
124 ml |
|
Incadreaza trotuarul de proprietati |
6 |
Ridicare camine la cota |
4 buc. |
|
|
7 |
Inlocuire capac camine |
2 buc |
|
|
8 |
Indicatoare rutiere |
6 buc. |
|
|
9 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
150 ml |
|
|
|
Strada Aviator Muntenescu, Municipiul Focsani - L=365 m |
|||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 2 benzi de circulatie |
365 m |
0+000 - 0+365 |
2 x 3,00 m |
2 |
Parcari |
75 mp |
|
Aprox. 6 locuri de parcare |
3 |
Trotuare pietonal stg. + accese locuinte |
226 ml 159 ml |
0+000 - 0+206 0+206 - 0+365 |
l=2,00 m l=1,50 m |
4 |
Trotuar pietonal dr. + accese locuinte |
365 ml |
0+000 - 0+365 |
l=1,50 m |
5 |
Bordura mare |
800 ml |
|
Incadreaza carosabilul de trotuar |
6 |
Bordura mica |
730 ml |
|
Incadreaza trotuarul de proprietati |
7 |
Spatiu verde + arbusti |
50 mp |
|
|
8 |
Ridicare camine la cota |
35 buc. |
|
|
9 |
Inlocuire capac camine |
11 buc |
|
|
10 |
Montare camine geiger |
7 buc. |
|
|
11 |
Indicatoare rutiere |
13 buc. |
|
|
12 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
450 ml |
|
|
|
Strada Ghe. Asachi - tronson 1, Municipiul Focsani - L=157 m |
|||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 2 benzi de circulatie |
157 m |
0+000 - 0+157 |
2 x 3,00 m |
2 |
Parcari |
270 mp |
|
Aprox. 19 locuri de parcare |
3 |
Trotuare pietonal stg. + accese locuinte |
100 ml |
0+000 - 0+083 |
l=2,00 m |
4 |
Trotuar pietonal dr. + accese locuinte |
185 ml |
|
l=2,00 m |
5 |
Bordura mare |
314 ml |
|
Incadreaza carosabilul de trotuar |
6 |
Bordura mica |
410 ml |
|
Incadreaza trotuarul de proprietati |
7 |
Ridicare camine la cota |
9 buc. |
|
|
8 |
Inlocuire capac camine |
2 buc |
|
|
9 |
Montare camine geiger |
2 buc. |
|
|
10 |
Indicatoare rutiere |
11 buc. |
|
|
11 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
210 ml |
|
|
|
F-dt Ghe. Asachi, Municipiul Focsani - L=74 m |
|||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Reabilitare strada la 1 banda de circulatie |
43 m |
0+000 - 0+043 |
1 x 4,00 m |
2 |
Reabilitare strada la 2 benzi de circulatie |
31 m |
0+043 - 0+074 |
2 x 3,00 m |
3 |
Trotuare pietonal stg. + accese locuinte |
74 ml |
0+000 - 0+074 |
l=1,00 m |
4 |
Trotuar pietonal dr. + accese locuinte |
74 ml |
0+000 - 0+074 |
l=1,00 m |
5 |
Bordura mare |
148 ml |
|
Incadreaza carosabilul de trotuar |
6 |
Bordura mica |
148 ml |
|
Incadreaza trotuarul de proprietati |
9 |
Ridicare camine la cota |
8 buc. |
|
|
10 |
Inlocuire capac camine |
4 buc |
|
|
11 |
Montare camine geiger |
3 buc. |
|
|
12 |
Indicatoare rutiere |
3 buc. |
|
|
13 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
80 ml |
|
|
|
Strada Razboieni (trotuare si parcari), Municipiul Focsani |
|||
Nr. Crt. |
Lucrare strada |
Lungime |
Poz. Kilomentrica |
Observatii |
1 |
Parcari + cai de acces |
5300 mp |
|
Aprox. 163 locuri de parcare |
2 |
Trotuare pietonale + accese locuinte |
2300 ml 100 ml |
|
l=1,50 m l=2,00 m |
3 |
Spatiu verde + arbusti |
7500 mp |
|
|
4 |
Bordura mare |
990 ml |
|
Incadreaza carosabilul de trotuar |
5 |
Bordura mica |
39000 ml |
|
Incadreaza trotuarul de proprietati/ spatiu verde |
6 |
Ridicare camine la cota |
35 buc. |
|
|
7 |
Inlocuire capac camine |
9 buc |
|
|
8 |
Montare camine geiger |
18 buc. |
|
|
9 |
Indicatoare rutiere |
18 buc. |
|
|
10 |
Marcaje longitudinale + treceri de pietoni |
1900 ml |
|
|
Lucrările proiectate sunt doar în carosabilul strazilor, fără a afecta rezistența și stabilitatea construcției, neavând niciun impact asupra monumentelor istorice/de arhitectură. Nu se executa lucrari noi de poduri si podete de descarcare .
Aprovizionarea cu materiale naturale (balast, piatra sparta, nisip, etc) se va face de la cea mai apropiata balastiera din municipiul Focsani reglementata conform normelor si normativelor in vigoare.
Lucrarile de terasamente se vor executa pe traseul strazii, inclusiv pe zonele adiacente limitrofe pentru rezolvarea sistematizarii pe verticala.
Operatia de sapatura se va executa cu buldozerul in straturi succesive pana la ajungerea cotei de fundare prevazuta in proiect, precum si manual in spatii limitate.
Pamantul in exces rezultat din sapatura se va incarca in autobasculante si se va transporta in depozit, unde se va efectua o imprastiere si nivelare.
După realizarea lucrării proiectate se va reda circulaţiei suprafeţele afectate/ reabilitate după readucerea la forma iniţială; din punct de vedere al impactului asupra mediului ambiant, lucrările neintroducând disfuncționalități faţă de situaţia actuală.
In urma executarii lucrarilor de refacere a infrastructurii strazilor spatiul verde nu se va diminua.
Organizarea de santier: Organizarea de șantier este propusă a se amenaja în str. Transilvaniei, nr. 11A, unde există posibilitatea racordării la energie electric, apă și canalizare ,precum și o platform betonată. Se va amenaja de catre constructor un spatiu pentru depozitate a meterialelor si stationare a utilajelor de lucru. Pentru lucrările provizorii de organizare de șantier nu este necesar a se realiza racord de apă și energie electrică, telefoane și alte utilități cu acordul deținătorilor de rețele.
b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: proiectul analizat reprezinta unul din proiectele ce urmeaza a fi implementate in urmatoarea perioada pe raza municipiului Focsani, in vederea refacerii infrastructurii si sistematizarii verticale a tuturor strazilor municipiului Focsani.
b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:se folosesc urmatoarele: agregate naturale (nisip, piatra sparta), pamant, apa, etc.
b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri de construcţii si demolari
( beton provenit din demolari, asfalt din decapari, pamant si pietre din terasamente in sapatura) , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deşeuri menajere, etc.
Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.
Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.
b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.
Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.
Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .
b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.
- riscuri de accidente majore- nu este cazul.
- riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.
- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.
b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul.
Zona obiectivului analizat va fi delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat.
Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.
c) Amplasarea proiectelor :
c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 186/ 28.02.2018, strazile sunt inventariate in domeniul public si se afla situate in intravilanul municipiului Focsani.
Terenul se afla in subzona pentru cai rutiere, strazi, trotuare, face parte din categoria de folosinta strazi, alei, trotuare si este destinat circulatiei rutiere si pietonale.
c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,
c3) Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:
a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,
b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,
c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,
d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul
e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: - nu este cazul.
g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,
h) zonele cu o densitate mare a populatiei : terenul este situat in intravilanul municipiului
Focsani.
- peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul .
d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :
d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : - proiectul nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.
d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.
d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.
d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,
d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,
d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .
d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul
d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.
II. Condiţiile de realizare a proiectului :
- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr.797/26.06.2018 emis de Primaria municipiului Focsani cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.
- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor.
- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.
- Se vor respecta prevederile Legii nr. 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor, cu modificarile si completarile ulterioare precum si a art. 71 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului cu modificarile si completarile ulterioare.
- Se interzice diminuarea spatiului verde existent.
- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul de prezentare.
- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.
- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.
- In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si
utilajelor utilizate.
- Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in
cadrul obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate
autorizate).
- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.
- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.
- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.
- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.
- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.
- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.
- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.
- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.
- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.
- Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de
proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
- Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de
investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
- Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata
execuţiei lucrărilor.
- Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in
containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
- Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii (metalice,
hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
- Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate
temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului
autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
- Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.
- La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate
utilajele vor fi verificate periodic;
- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării
poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
- Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor
transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
- Nu se vor stoca combustibili in şantier.
- Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.
- La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.
Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.
Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.
Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).
Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un
drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ
competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :
- O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
- SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
- Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
- Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
- HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
- Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
- Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind evaluarea poluării mediului;
- Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
- Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
- OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
- Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.
- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.