Back

Decizia etapei de încadrare ( PROIECT) pentru “Reparații terasament și poduri afectae de calamitate în perioada 31.05.2016 – 04.06.2016 linia 500 Mărășești-Adjud, Km 238+500 - 240+500”, titular CNCF - CFR SA, SRCF Galați prin împuternicit Titi Toma – SC Vio Top SRL

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 4909/22.05.2017

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de CNCF - CFR SA, SRCF Galați prin împuternicit Titi Toma – SC Vio Top SRL, cu sediul în mun. București, str. Zambilelor nr. 6, bl. 60, înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 3649/10.04.2017,

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

              Agenţia Pentru Protecţia mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 18.05.2017 că proiectul: “Reparații terasament și poduri afectae de calamitate în perioada 31.05.2016 – 04.06.2016 linia 500 Mărășești-Adjud, Km 238+500 - 240+500” , propus a fi amplasat în extravilanul comunei Ruginești, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 13 a

 

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

În perioada 31.05.2016-04.06.2016, ploile torentiale au dus la creşterea debitelor râului Trotus. Apa s-a deversat în apropiere de confluența Trotusului cu râul Şiret, provocând inundarea drumului european E85 şi a magistralei c.f. 500 Ploieşti - Vicsani, între stațiile Pufesti și Adjud.

 Întrucât apa a provocat spalarea terasamentului de cale ferata, în data de 03.06.2016 a fost închisă circulaţia trenurilor pe linia 500 între stațiile Pufești și Adjud, după cum urmează:

-firul II - a fost afectat, dar degradările au fost remediate, s-au executat lucrări de reparaţii, iar în prezent,  circulaţia feroviară se desfașoară cu restricție de viteză de 30km/h;

-firul I - a fost afectat corpul terasamentului pe zone cu lungimi de pana la 100m, iar circulaţia feroviară a rămas închisă.

-3 poduri/podeţele de descarcare (km. 238+700, km 239+104, km 239+753) din cele 5 existente au fost avariate (sferturile de con din aval, pereurile si scările de acces au fost degradate

       

Lucrările de reparații constau în:

 

            Lucrări de terasamente și suprastructură c.f. pe firul I, după cum urmează:

•          refacerea terasamentului c.f. pe firul I și protejarea taluzului cu materiale antierozionale, pe zona în care a deversat apa, între km 238+800 – km 239+600, L=800m; Precizăm că balastul excavat din firul c.f. II (circa 7280mc) va fi refolosit pentru refacerea terasamentului c.f. în prezenta lucrare, pe același amplasament. Balastul va fi depozitat temporar în amplasament alăturat pentru un timp cât mai scurt (1-3 zile), apoi repus în terasamentul c.f. și completat cu 1800mc balast (material nou).

•          realizarea unor lucrări de suprastructură c.f. pe firul I, între km 238+500 – km 240+500, L=2km, pentru aducerea liniei în parametrii standardizați.

           

Lucrările de amenajare a albiilor aval din zona podurilor afectate de inundații (pod km 239+020, pod km 239+147.07 (km 239+104 conform fișă pod) și pod km 239+800):

•          execuția lucrărilor de demolare a resturilor din elementele distruse de inundații, inclusiv racordările existente (sferturi de con) și realizarea săpăturilor în albie pentru sistematizarea scurgerii;

•          realizarea/refacerea racordărilor noi cu terasamentele și refacerea protecției pereate cu realizarea unor grinzi din beton la capete, pentru evitarea unei viitoare subspălări.

 

Pod km 239+020:

•          executia lucrarilor de demolare a resturilor din elementele distruse de inundatii in aval, inclusiv a racordarilor existente si realizarea sapaturilor in albie pentru sistematizarea scurgerii;

•          decolmatarea tuburilor prefabricate;

•          realizarea unei amenajari a albiei, sub forma unor aripi din beton C25/30 turnate monolit;

•          pe zona curinsa intre aripi, albia se va perea cu beton C25/30 de 20cm grosime. Pereul se va arma cu plasa sudata, cu ochiuri de 20cm Ø8, dispusa pe 2 randuri;

•          pentru evitarea unei viitoare subspalari, la capatul pereului s-a prevazut o grinda de incastrare de 2.00m inaltime si 0,60m grosime. Grinda de incastrare se va realiza din beton C25/30 armat cu PC52.

•          în prelungirea amenajarii din beton, fundul albiei se va proteja cu saltele din gabioane de 3,00 x 2,00 x 0,50m. Umplutura de piatra din saltelele de gabioane va fi provenita din material local. La partea superioara a saltelelor se va turna un beton de placare C16/20 de 10cm;

•          realizarea umplutirilor cu material local si calibrarea albiei pentru asigurarea scurgerii apei pana la limita zonei CF.

 

Pod km 239+147.07:

•          executia lucrarilor de demolare a resturilor de beton de la sfertul de con distrus de inundatii in aval spre Adjud;

•          realizarea de reparatii la sfertul de con din aval spre Marasesti, prin completarea cu beton a zonelor degradate si matarea rosturilor cu mortar de ciment;

•          refacerea sfertului de con din aval spre Adjud. Umplutura sfertului de con se va realiza din material local. Pereul se va executa din beton C25/30 turnat monolit de 20cm grosime asezat pe un pat de nisip de 10cm grosime si fundat pe un bloc de beton C25/30 de 80 x 50cm

•          in prelungirea amenajarii din beton existente (pinten), fundul albiei se va proteja cu saltele din gabioane de 3,00 x 2,00 x 0,50m. Umplutura de piatra din saltelele de gabioane va fi provenita din material local. La partea superioara a saltelelor se va turna un beton de placare C16/20 de 10cm;

•          realizarea umplutirilor cu material local bine compactate;

•          calibrarea albiei si realizarea unei chiunete de forma trapezoidala pentru asigurarea scurgerii apei pana la limita zonei CF.

 

Pod km 239+800:

•          executia lucrarilor de demolare a resturilor din elementele distruse de inundatii in aval (sfertul de con spre Marasesti si pereul din beton dintre sferturi) si realizarea sapaturilor in albie pentru sistematizarea scurgerii;

•          realizarea de reparatii la sfertul de con din aval spre Adjud, prin completarea cu beton a zonelor degradate si matarea rosturilor cu mortar de ciment;

•          refacerea sfertului de con din aval spre Marasesti. Umplutura sfertului de con se va realiza din material local. Pereul se va executa din beton C25/30 de 20cm grosime turnat monolit asezat pe un pat de nisip de 10cm grosime si fundat pe un bloc de beton C25/30 de 80 x 50cm.

•          pe zona cuprinsa intre sferturile de con, albia se va perea cu beton C25/30 de 20cm grosime. Pereul se va arma cu plasa sudata, cu ochiuri de 20cm Ø8, dispusa pe 2 randuri;

•          pentru evitarea unei viitoare subspalari, la capatul pereului s-a prevazut o grinda de incastrare de 2.00m inaltime si 0,60m grosime. Grinda de incastrare se va realiza din beton C25/30 armat cu PC52.

•          în prelungirea amenajarii din beton, fundul albiei se va proteja cu saltele din gabioane de 3.00 x 2.00 x 0.50m. Umplutura de piatra din saltelele de gabioane va fi provenita din material local. La partea superioara a saltelelor se va turna un beton de placare C16/20 de 10cm;

•          realizarea umplutirilor  cu material local si calibrarea albiei  pentru asigurarea scurgerii apei pana la limita zonei CF.

•          pentru protejarea fundului albiei, in continuarea saltelelor, umplutura se va proteja cu geotextil cu rol antierozional.

Cablurile instalaţiilor de semnalizare și telecomunicaţii feroviare, precum și cele de protecţie a instalaţiilor din cale și vecinătate se vor identifica şi se vor proteja pe toată durata execuţiei lucrărilor.

Organizarea de șantier va implica doar amenajarea unei platforme tehnologice de 200mp, amplasată cu acordul autorităților locale.

La platforma tehnologică se vor depozita temporar materialele, iar utilaje (excavator, buldozer, compactor, placă) vor putea fi garate pe timpul nopții.

Incinta organizării de şantier se va amenaja cu un strat de 25cm balast compactat şi va dispune de un container birou şi toalete ecologice. Pentru accesul la lucrare, Antreprenoul va folosi drumul tehnologic de piatră ce se desprinde din drumul european E85, apoi de la pasajul la nivel de la km c.f. 239+775, se va utiliza drumul tehnologic existent paralel cu calea ferată.

            În cadrul organizării de şantier materialele (plasa sudată, cofraje, armătură, etc.) se vor depozita în mod ordonat (grămezi, stivă). Zona organizării de șantier permite depozitarea materialelor pe perioade scurte de timp.

            NU se vor depozita carburanţii şi lubrifianţii  în organizarea de șantier.

            Se vor adopta toate măsurile necesare pentru marcarea și semnalizarea zonei de lucru în timpul lucrărilor. Se vor respecta măsurile de securitate și sănatate în muncă.Beneficiarul investitiei, va preda atât amplasamentul viitoarei investiții cât și amplasamentui pentru zona în care se va face organizarea de santier, libere de orice sarcini. Antreprenorul va împrejmui platforma tehnologică pe durata derulării contractului.          Aprovizionarea cu materialele necesare se va face de la furnizorii cei mai apropiați și care prezintă o garanție în privința calității acestora. Pentru execuția lucrării nu se va folosi balast sau nisip din albia râului Trotuș, acestea se vor achiziționa de la furnizori autorizați.

            Materialele vor fi aduse în amplasament şi puse direct în operă sau într-un timp cât mai scurt. La depozitarea materialelor pe șantier, Antreprenorul va asigura toate măsurile ce se impun din punct de vedere P.S.I., în sensul că vor fi asigurate materialele de intervenție în cazul unui eventual incendiu, precum și asigurarea accesului în zona de lucru.

            Apa necesară execuţiei lucrărilor va fi asigurată cu ajutorul cisternelor, dacă este cazul.

            Alte lucrări pentru organizarea de şantier NU sunt necesare, deoarece lucrările sunt locale, desfăşurate pe o durată scurtă de timp (5 luni lucrătoare) şi implică folosirea unor cantități mici de materiale și a unui număr mic de utilaje. Materialul scos din cale (balast), va fi reutilizat în lucrare pentru refacerea terasamentului (în același amplasament).

            Impactul asupra mediului a lucrărilor din organizarea de șantier este nesemnificativ, local, de scurtă durată (5 luni) și se manifestă doar prin ocuparea temporară a unei suprafeţe de teren necesară pentru platforma tehnologică (200mp). După terminarea lucrărilor, suprafața afectată de organizarea de șantier se va aduce la forma inițială (pământ vegetal).

 

-Alimentarea cu apa - nu este cazul.

- Evacuarea apelor uzate: Se interzice deversarea de către constructor în apele de suprafaţă a substanţelor periculoase (vopsele, diluanţi, combustibil, grunduri).

În timpul execuţiei lucrărilor se va asigura colectarea apelor menajere şi se vor asigura consumurile suplimentare de apă potabilă pe perioada lucrărilor.

- Cai noi de acces sau schimbări ale celor existente

Pentru accesul la lucrare, Antreprenoul va folosi drumul tehnologic de piatră ce se desprinde din drumul european E85, apoi de la pasajul la nivel de la km c.f. 239+775, se va utiliza drumul tehnologic existent paralel cu calea ferată.

b2)Cumularea cu alte proiecte : nu este cazul, în zonă NU sunt alte proiecte existente și/sau planificate

b3)Utilizarea resurselor naturale : 

•          agregatele naturale (balast, blocuri de piatră);

•          combustibil tip benzină şi/sau motorină pentru alimentarea mijloacelor de transport și a utilajelor.

Aprovizionarea cu materialele necesare se va face de la furnizorii cei mai apropiați și care prezintă o garanție în privința calității acestora.

În acest sens, Antreprenorul iși va alege furnizorii autorizați de materiale: balastiere autorizate, stații de betoane autorizate, furnizori de materiale.

NU se vor utiliza resurse naturale (balast sau piatră) din albia râului Trotuș.  

În perioada de exploatare nu sunt necesare resurse naturale.

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( beton, materiale plastice, pamant, metalice, etc.), deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort: pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora,

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

 

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : Proiectul este amplasat în extravilanul comunei Ruginești, jud. Vrancea, pe linia de cale ferată 500 Mărășești – Adjud, între km 238+500 – km 240+500.

            Vecinătății:     N, E, S, V – fânețe (terenuri agricole), conform planului de încadrare în zonă. La 165m pe direcția N-V, drumul european E85 este paralel cu calea ferată.  Conform certificatului de urbanism nr.: 19/20.02.2017 emis de Consiliul Județean Vrancea terenul face parte din domeniul public al UAT Ruginești și al statului în administrarea C.N.C.F. CFR S.A. – SUCURSALA REGIONALĂ DE CĂI FERATE GALAȚI și în administrarea A.B.A. Bacău – SGA Vrancea.

            Folosința terenului / destinația: zona căii ferate linia 500, Mărășești – Adjud.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede; nu este cazul ,

       b) zonele costiere: nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat în arie protejată .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : Conform certificatului de urbanism nr.: 19/20.02.2017 emis de Consiliul Județean Vrancea terenul face parte din domeniul public al UAT Ruginești și al statului în administrarea C.N.C.F. CFR S.A. – SUCURSALA REGIONALĂ DE CĂI FERATE GALAȚI și în administrarea A.B.A. Bacău – SGA Vrancea.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologic: nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este cazul,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim dacă se vor respecta măsurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate în memoriul tehnic) ,

 d4) Probabilitatea impactului : redusă ,

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

 

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de urbanism nr.: 19/20.02.2017 emis de Consiliul Județean Vrancea.

 - La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului primăriilor Vulturu și Tătăranu;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • Legea nr. 360/2003 privind regimul substanţelor si preparatelor chimice periculoase, modificata si completata cu Legea 263/2005;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.