Back

Decizia privind etapa de incadrare pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,, Construire hala dezmembrari in comuna Urechesti, judetul Vrancea - titular - POSTOLACHE MARIOARA

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

      PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire hala dezmembrari in comuna Urechesti, judetul Vrancea ’’ propus a fi amplasat  in com. Urechesti, sat Urechesti, T 47, P 1548, jud. Vrancea.

 

Ca urmare a cererii adresate de POSTOLACHE MARIOARA din com. Vulturu, sat Botirlau, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 5657 din 13.06.2017 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 22.06.2017, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Construire hala dezmembrari in comuna Urechesti, judetul Vrancea ’’ propus a fi amplasat  in com. Urechesti, sat Urechesti, T 47, P 1548, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

       Scopul PUZ este de determinare a conditiilor de amplasare si conformare a unei “ hale dezmembrari auto ” pe un teren cu suprafata de 1540,00 mp. Terenul este situat in intravilanul localitatii Urechesti, proprietate privata a beneficiarului conform extrasului de carte funciara.

      Prin PUZ se vor stabili conditiile de amplasare si conformare a edificabilului propus; se va stabili functiunea dominant si functiunile complementare alocate activitatii propuse, amenajabilul parcelei, modul de asigurare a acceselor carosabile si pietonale pe parcela, modul de asigurare cu utilitati pentru viitoarele functiuni, indicatori urbanistici, inaltimea maxima admisa, retrageri edificabil fata de aliniament si limita posterioara si laterale ale parcelei.

- Se va construi o cladire noua, regim de inaltime parter inalt, de tip ” hala” cu destinatia hala dezmembrari auto.

- Se vor prevedea spatii verzi cu rol ambiental si de protectie - in proportie de minim 5% din suprafata terenului, cu respectarea prevederilor RGU aprobat prin HG 525/1996 republicat,

      Se propune schimbarea functiunii din zona de locuire si dotari complementare in zona mixta - depozite, servicii si functiuni complementare

      Se propune realizarea unui drum colector paralel cu DN2 pentru realizarea accesului principal carosabil si pietonal pe parcela.

 

 

      Se propune cresterea indicatorilor POT si CUT pentru o ocupare intensiva a terenului, in vederea prezervarii resurselor de teren ale localitatii, limitarii extinderii pe orizontala a localitatilor si folosirea eficienta a terenului, astfel:

- POT existent =30%

- CUT existent =0.6

- POT propus =60%

- CUT propus =1

       Se propune construirea unei hale dezmembrari auto cu regim de inaltime parter inalt, amprenta la sol a cladirii propuse este de 200.00 mp;

- Latime maxima (latura mare): 20 m;

- Latime maxima (latura mica) : 10 m;

       Se va realiza un drum colector pentru asigurarea accesului principal pe parcela.

       Se dezvolta o circulatie carosabila in incinta cu latimea de 7,0 m– 10,0 m.

       Toata incinta, cu exceptia spatiilor verzi, a echipamentelor edilitare si a edificabilului propus, se amenajeaza ca platforma carosabila cu balast/piatra sparta/beton/pavele sau asfalt.

       Se amenajeaza platforma pentru precolectarea deseurilor menajere;

       Se propune amplasarea unei fose septice vidanjabile

Bilant teritorial propus

         Suprafata teren care face obiectul puz : 1540 mp din care :

  • Suprafata construita (SC): 200,00 mp
  • Suprafata desfasurata (sd): 200,00 mp
  • Suprafata aferenta circulatiei in incinta, alte amenajari :989 mp
  • Suprafata aferenta spatiilor verzi : 77 mp
  • Suprafata aferenta circulatiilor (drum colector) : 274 mp
  • Functiune teren: zona mixta - depozite, servicii, functiuni complementare
  • Indicatori urbanistici ( valori maxime ) : pot = 60%; cut= 1,0; regim de inaltime S/D+P+2E/1E+M.

Alimentarea cu apa

Alimentarea cu apa a obiectivului propus se va asigura in sistem public, printr-o gospodarie de apa avand drept sursa reteaua stradala de apa.

        Alimentarea cu energie electrica a obiectivului propus se va asigura printr-un cablu subteran de joasa tensiune ingropat si racordat la reteaua electrica existenta.

Canalizarea menajera

        Evacuarea apelor uzate menajere se va face prin retea proprie de canalizare racordata la o fosa septica vidanjabila amplasata pe parcela proprietate privata a beneficiarului.

Solutia reprezinta un provizorat pana la realizarea sistemului de canalizare al zonei.

Canalizarea pluviala

       Apele colectate de pe platformele betonate, susceptibile a contine hidrocarburi provenite de la autovehicule vor fi directionate catre separator de grasimi si hidrocarburi, care de asemenea va deversa de prea plin in drenul de precolectare.

        Alimentarea cu energie electrica a obiectivului propus se va asigura printr-un cablu subteran de joasa tensiune ingropat si racordat la reteaua electrica existenta.

 

 

 

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

 Terenul este in intravilanul atras al comunei Urechesti, cu folosinta actuala – teren agricol, cu  destinatia stabilita prin PUG – zona de locuinte si functiuni complementare.

  1. relevanta planului sau programului in/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  3. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : certificat de urbanism nr. 27/07.11.2016 emis de Primaria Comunei Urechesti, memoriu de prezentare, regulament local de urbanism, plansa reglementari, plansa situatie existenta, plansa incadrare in zona, contracte de vanzare cumparare, plan amplasament si delimitare imobil.

 

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Ziarul de Vrancea ” din data de 29.05.2017 si 01.06.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.