Back

Deczia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Schimbare destinatie cladiri C3 si C4 in atelier confectionare armaturi si sectie creare elemente din beton armat - titular - S.C. JPR PREFABRICATE S.R.L.

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE-PROIECT

 

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de  catre : SC JPR PREFABRICATE SRL, cu  sediul in com. Suraia,  jud. Vrancea,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr.  3560/ 27.03.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 24.10.2019 si a completarilor depuse in data de 05.11.2019  că proiectul: ,, Schimbare destinatie cladiri C3 si C4 in atelier confectionare armaturi si sectie creare elemente din beton armat propus a fi amplasat în com. Suraia, sat Suraia,  judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt urmatoarele :

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292 / 2018, Anexa nr. 2, pct. 13 a ( orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului) .                 

b)Caracteristicile proiectului :   

b1) - Dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Regimul juridic: Terenul în suprafaţă de 59308 mp este situat in intravilanul  satului Suraia conform PUG aprobat de Consiliul Local Suraia cu HCL nr. 45/2011 si este proprietatea SC JPR PREFABRICATE SRL.

 Regimul economic: folosinta actuala curti constructii. Functii permise locuinte individuale cu caracter rural, modernizari si reparatii la cladiri existente, constructii anexe si amenajari necesare bunei functionari a zonei. Destinatia : zona industriala.

 Regimul tehnic: POT 30%  CUT 0,6

Extras din RLU, terenul si cladirile se afla in trup A- UTR si Lp ( subzona pentru locuinte individuale cu caracter rural). Documentatia de urbanism in vigoare este PUG aprobat cu HCL.

Vecinatati :

  • la nord- drum comunal;
  • la sud –proprietate privata Roman Vasile si teren proprietate primaria Suraia;
  • la est – teren proprietatea primariei Suraia;
  • la vest – teren proprietatea primariei Suraia.     

Cladirile studiate prin acest proiect sunt corpul de cladire C3 cu destinatia actuala de magazine furaje si pentru care se propune schimbarea destinatiei in atelier confectii armature si corpul cladire C4 cu destinatia de magazie furaje pentru care se doreste schimbarea destinatiei in sectie creare elemente prefabricate din beton.

Corpul de cladire C3 nu va suferi modificari structurale: se va mentine o structura mixta cu stalpi prefabricate din beton armat si stalpi metalici, cu fundatii izolate de beton armat, cu pereti de zidarie de caramida, cu sarpanta din grinzi si pane prefabricate din beton armat si grinzi si pane din confectii metalice din profile metalice si invelitoare din azbociment.

La corpul de cladire C3 se propune schimbarea destinatiei din magazine de furaje in atelier confectionare armature sip e zona studiata se propune repararea sarpantei existente prin inlocuirea sau dublarea placilor de azbociment care prezinta crapaturi cu altele care vor proveni din zona nestudiata. Se mai propun tencuieli ale fatadelor cat si a spatiilor din interior a tuturor peretilor cat si a elementelor prefabricate din beton.

Dupa schimbarea de destinatie  corpul C3  va avea urmatoarele destinatii:

  • atelier confectionare armature 1 ( S= 195,01 mp)
  • magazie ( S= 6,89 mp)
  • atelier confectionare armature 2 ( S= 1252,61 mp)
  • suprafata propusa de utilizat ( S= 588,61 mp)
  • suprafata de neutilizat ( S= 664,00 mp)

Corpul de cladire C4 nu va suferi modificari structural: se va mentine structura cu stalpi si century prefabricate din beton armat, cu fundatii isolate din beton armat cu pereti exterior din zidarie cu goluri vertical si pereti interior de recompartimentare din zidarie de BCA, cu placa din beton armat si planseul peste parter in zona de P+M din material lemnos cu sarpanta din grinzi si pane prefabricate din beton armat si invelitoare de azbociment.

In cadrul acestui proiect se schimba destinatia din magazine furaje in sectie creare elemente prefabricate din beton armat si se mai pripune o usoara recompartimentare pentru a putea functiona conform normelor in vigoare.

Corpul de cladire C4 dupa schimbarea destinatiei va avea suprafata utila 761,99 mp in loc de 786,43 mp.

Alimentarea cu apa in scop menajer este asigurata de la reteaua comunei si din sursa proprie – put forat.

Evacuarea apelor menajere rezultate de la grupurile sanitare di sediul administrative sunt evacuate printr-o retea intr-un bazin vidanjabil cu V1= 30 mc,  iar cele provenite de la grupurile sanitare din hala de productie sunt evacuate printr-o retea intr-un bazin vidanjabil cu V= 28,5 mc.

Energia electrica este asigurata de la reteaua din zona.

Organizarea de santier :

Avand in vedere ca lucrarile de interventie sunt minore nu se va face o organizare de santier.

  Justificarea  necesității  proiectului:  

Activitatea desfasurata in prezent pe amplasament- fabricare produse din beton, are loc in corpurile C3 si C4, care prezinta mici avarii aparute in timp si care necesita reparatii. Destinatia initiala a acestor corpuri fiind de magazie de furaje se schimba in sectii fabricare elemente din beton.

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si / sau aprobate: nu este cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:   Pentru realizarea lucrarilor  se vor folosi materialele folosite in mod uzual pt construirea unei cladiri de zidarie si beton armat :

             - produse de balastieră (nisip, pietriș de diverse sorturi) ;

            - apă, pentru realizarea betoanelor și pentru finisaje;

b4) Cantitatea si tipurile de deşeuri generate/ gestionate : Se vor realiza puncte special amenajate în vederea colectării și depozitării temporare a deșeurilor și se va implementa sistemul de colectare selectivă a deșeurilor. Serviciul de colectare a deșeurilor va fi realizat printr-un operator de salubritate autorizat potrivit legii, printr-un contract încheiat cu beneficiarul investiției. Depozitarea deșeurilor se va face doar în locurile special amenajate, nicidecum pe amplasamente neautorizate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accidente, majore si / sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor. Nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/ mediu si titularul de proiect/ constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

  • Riscuri de accidente majore- nu este cazul;
  • Riscuri de dezastre naturale- nu este cazul;
  • Riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul;

 

c)Amplasarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului:   Terenul în suprafaţă de 59308 mp este situat in intravilanul satului Suraia si are destinatia – zona industriala

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul.

 c3) Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se  o atenţie speciala urmatoarelor zone :

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediu marin: nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere: nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international: nu este cazul,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor  naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrologica

: nu este cazul.

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: amplasamentul nu este situat in astfel de zone

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite :           

       nu este cazul;

       h) zonele cu o densitate mare a populatiei : proiectul nu va avea un impact semnificativ;

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic : nu este cazul

 d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1)Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care   poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare si a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 78 / 29.08.2018 emis de Primaria comunei Suraia, cat si a celorlalte avize mentionate in cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute    prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse (deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

  • După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, desuri specifice rezultate din lucrarile de constructie, etc.) si refacerea cadrului natural.
  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata, numai in baza avizului Primăriei municipiului Focsani; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului  autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate  utilajele vor fi verificate periodic;
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării  poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor  transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

      - Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

 

 

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.