Back

Proeictul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Modernizare si dotare cu instalatii si echipamente in vederea infiintarii unei arhive - titular - S.C. ASIST CONT S.R.L.

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

 

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre  SC ASIST CONT SRL  din  Focsani, str. Maior Gheorghe Pastia, nr. 10, bl. 6, ap. 4, jud. Vrancea, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 2897 din  20.03.2017, in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 30.03.2017, ca proiectul ,, Modernizare si dotare cu instalatii si echipamente in vederea infiintarii unei arhive ’’ propus a fi amplasat in intravilan Focsani- Mandresti, str. Izvor, T 69, P 352, 353, 354, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2,   la pct. 13 a);

b) Caracteristicile proiectului

1) Marimea proiectului:

          LUCRARI PROPUSE

Prin proiectul propus se  doreste modernizarea si transformarea acesteia  intr-un depozit  ARHIVA , prevazut  cu spatii de receptie , sortare si arhivare .  birouri , vestiar lucratori , grup social-sanitar pentru ambele sexe dar si pentru persoane cu dezabilitati fizice , spatii tehnice cu acces din interior  pentru centrala termica .

          Arhiva va fi dotata cu

Prin proiect vor fi achizitionate utilaje si echipamente :

  • Sisteme de detectie fum ,
  • Echipamente  de stingere a incendiilor  (instinctoare cu pulbere si CO2) ;
  • Sistem de incalzire spatiala utilizand agentul termic de la un cazan cu functionare pe peleti, cu capacitatea de 116 kW , compus din cazan , ventiloconvectoare ,  dezumidificatoare , termostat , instalatie de racire a aerului  ; 
  • Stalpi de iluminat in incinta cu led si panouri fotovoltaice ;
  • Sistem fotovoltaic trifazat 20 KW  care asigura si functionarea echipamentelor electrice cu curent monofazat ;                                                        
  • Rafturi din otel 
  • Nacela transport material arhivat
  • Active Necorporale  - Programe I.T. specificii activitatii de arhivare

 

DESCRIERE  CONSTRUCTIE   EXISTENTA  HALA :

Constructia  este destinata  adapostirii  documentelor arhivate .

Constructia are  regim de inaltime  « parter «  si  masoara  in plan suprafata construita (23,90 x 30,55 ) m  =  695  mp  , amplasata la  la cca. 7.00 ml fata  de axul  strazii Izvor ;

Constructia este  executata cu structura portanta  cu cadre din beton armat pe fundatii izolate din beton armat   si riglele cadrelor sub forma de grinzi  din profile metalice laminate 

Inchiderile perimetrale si de compartimentare sunt executate din panouri termoizolante  de 15 cm grosime  cu insertie de spuma poliuretanica si fete din tabla metalica cutata vopsite in camp electrostatic.

Acoperisul este  realizat  cu sarpanta  din profile metalice laminate   si invelitoare din panouri termiozolante tip « rompan «    .

Invelitoarea  nu asigura etanseitatea acoperisului si necesita lucrari de refacere ale acesteia

 Pardoseaua este   realizata din beton armat   su suprafata nefinisata , rugoasa

 

Regim de inaltime                     Parter

Lungime total                           30,55  m

Latime maxima                         23.90  m

A construita                                       695.00 mp

A desfasurat                             695.00 mp

A construita utilizata in proiect 561.27 mp

A utila utilizata in proiect                    529,32 mp

Volum                                      2920    mc

 

DESCRIERE  SOLUTII CONSTRUCTIVE   PROPUSA PENTRU MODERNIZAREA SI COMPARTIMENTAREA  HALEI EXISTENTE :

           

In vederea  organizarii activitatii de arhivare in bune conditii se va recompartimenta cu pereti nestructurali  din gips-carton .

  • ARHIVA va utiliza  doar  Sc = 561.27 mp din intreaga suprafata construita

A halei existente , cele doua compartimenete fiind delimitate printr-un perete antifoc  din gips – carton RIDURIT  ;

  • In interiorul halei va fi construit un COPR ADMINISTRATIV cu regim de inaltime (P+1 E) , cu structura din beton armat , Sc = 67.14 mp  , in scopul realizarii  birourilor la etaj ;    

          La parter    cladirea existenta va fi compartimentata astfel :

Zona de receptie             Su      = 11.44 mp

Zona sortare initiala                  =  9.01 mp

Hol + scara cces etaj                 = 11.23 mp

Spatiu sortare si indosariere finala  = 41.07 mp

Vestiar Femei                           = 3.75 mp

Grup sanitar F                          = 1.66 + 1.94 = 3.60 mp

Vestiar Barbati                         = 3.87 mp

Grup sanitar Barbati                 = 1.66 + 1.94 = 3.60 mp

Grup sanitar persoane

Cu dezabilitati                           = 4.80 mp

Materiale curatenie                              = 3.97 mp

Spatiu tehnic Centrala               = 25.00 mp

Depozit Arhiva                         = 420.64 mp                  

          Noul corp de cladire    va avea dimensiunile in plan  (5.60 x 10.80) m   = 60.48 mp  + Sc scara  =  67.14 mp .

Va avea regimul de inaltime (Parter + 1 etaj ) si va fi executat pe cadre din beton armat   cu fundatii izolate din beton armat .Planseul peste parter va fi realizat din beton armat  iar cel peste  etaj va fi realizat cu structura dih lemn , tavanit cu gips-carton la interior  si cherestea in exterior .

 Inchiderile de compartimentare vor fi realizate din pereti nestructurali din gips-carton .

Pardoselile  birourilor de la etaj  vor fi realizate din parchet lamint montate peste placa din beton armat .

Usile si ferestrele vor fi executate din tamplarie pvc cu geam termopan .

Scara de acces va fi realizata cu structura metalica , suprafata construita fiind de 6.66 mp

          La etaj     cladirea propusa  va fi compartimentata astfel :

Birou arhivari                  = 12.86 mp

Birou contabilitate           = 8.55 mp

Birou secretariat     = 8.61 mp

Birou director                  = 15.81 mp

Hol circulatie                   = 9.77 mp

Alimentarea cu apa potabila va fi asigurata de la reteaua stradala; evacuarea apelor uzate menajere se va face printr-o retea de tuburi dirijate catre reteaua reteaua de canalizare stradala. Apele pluviale vor fi evacuate prin pantele platformelor betonate catre spatiile verzi din incinta.

Alimentarea cu energie electrica este asigurata din reteaua stradala, existenta la cca. 2-3 m de limita proprietatii.

Incalzirea  spatiilor administrative cat si cele ale arhivei va fi asigurata de un sistem de incalzire spatiala utilizand agentul termic de la un cazan cu functionare pe peleti, cu capacitate termica de 116 Kw.

Ilumunatul exterior se va realiza cu stalpi electrici de iluminat cu leduri si panouri fotovoltaice. Stalpii metalici vor fi plantati in pamant in fundatie de beton armat, cu inaltimea de 4 m deasupra solului, care vor fi racordati la priza exterioara de protectie

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri:- in faza de constructie, deseurile rezultate se vor colecta in containere separate si se vor preda firmelor specializate.

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - reduse, doar la faza de lucrari.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate :  titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

 

 

c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :

Terenul in suprafata de 4272 mp,  este situat in intravilanul municipiului Focsani, conform Certificatului de Urbanism nr.  189/08.03.2017 emis de Primaria municipiului Focsani, jud. Vrancea , se afla in zona pentru unitati agricole si functiuni complementare. Terenul face parte din categoria de folosinta arabil 2560 mp si curti constructii 1712 mp .

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

     c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

   f)   Zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea  a III – a- zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996,  cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica : – nu este cazul;

  g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)  Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)   Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

 

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: - in perioada de executie a proiectului impactul va fi nesemnificativ sau minim daca se respecta toate masurile de protectie a mediului.

4) Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului: perioada de expunere va fi redusa ,    întrucât poluanţii se vor manifesta pe tronsoane ale lucrărilor de execuţie. In perioada de   execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar. Pe măsura realizării lucrărilor si închiderii fronturilor de lucru , calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la  parametrii anteriori.

 

 

 

 

 

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Investitia se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare, a avizelor de specialitate  si a indicatiilor mentionate in Certificatul de Urbanism nr. 189 din 08.03.2017 eliberat de Primaria municipiului Focsani, judetul  Vrancea.
  • Se va reface cadrul natural pentru suprafetele de teren ocupate temporar.
  • Se interzice depozitarea materialelor de constructii si a deseurilor rezulatate in sau in spatii neamenajate in acest scop.
  • Dupa terminarea lucrarilor, constructorul are obligatia eliberarii amplasamentului de orice fel de obstacole ( resturi materiale, anrocamente, gramezi de pamant, etc.) si readucerea la starea initiala.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate.
  • La parasirea incintei organizării de şantier, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Materialele fine ( pamant, balast, nisip ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul impiedicarii accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Pe amplasamentul analizat sunt interzise spalarea, efectuarea de reparatii, lucrari de intretinere a mijloacelor de transport, utilajelor si echipamentelor folosite in incinta santierului; alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si     autorizate.
  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor subterane si prevenirea poluarii accidentale.
  • Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Se va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor  accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG  nr.445/2009.             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :
  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului, cu modificarile, aprobarile si completarile ulterioare;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Ordin 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;

Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.