Back

Proiectul deciziei de incadrare pentru proiectul Construire pod râul Șușița sat Rotileștii Mari - titular - COMUNA CIMPURI

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE  - Proiect

  

 Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA CÎMPURI din com. Cîmpuri, jud. Vrancea, înregistrată la Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea cu nr. 9399 / 05.10.2017, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,
Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 26.10.2017, că proiectul ,,Construire pod râul Șușița sat Rotileștii Mari” propus a fi realizat în com. Cîmpuri, satele Rotileștii Mari și Rotileștii Mici, jud. Vrancea,

nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.
 

  Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:
a)
Proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, punctul 10, lit. e – “construcția drumurilor,...”.

 

b) Caracteristicile proiectului:

Proiectul propune construirea unui pod peste râul Șușița, care va asigura calea de acces a locuitorilor între satul Cîmpuri și Rotileștii Mari, precum și îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor comunei prin realizarea unei infrastructuri edilitare moderne.

În prezent, accesul către satul Rotileștii Mari se face pe un pod situat la intersectia cu DN2L, la km 44+250 (ocolindu-se astfel cu cca 30 km), pod greu practicabil, ce duce la riscul de a nu se putea acţiona în timp util în caz de forţă majoră (incendiu, calamităţi naturale, accidente etc.) cu mijloace de transport şi echipamente de intervenție adecvate (pompieri, poliţie, salvare).

Caracteristici principale ale constructiei - Tipul traversării și indicatori tehnici:
- structura de rezistenţă – suprastructură pe grinzi din beton precomprimat
- numărul de deschideri şi lungimea lor 3 x 24,00 m
- lăţimea părţii carosabile 6,00 m
- lăţimea între parapeţi 6,00 + 2 x 1,50 m = 9,00 m
- lungimea totală a podului 72,00 m + 2 x 6,00 m = 84,00 m
- Clasa de incarcare E

Structura de rezistenta a podului -fundaţii indirecte din coloane monolitizate între ele printr-un radier din beton de ciment (cu H = 1,25 m, pe care reazemă elevaţiile prin intermediul cărora se realizează rezemarea suprastructurii).
Structura de rezistenta a suprastructurii - din fâşii pretensionate, monolitizate între ele printr-o dală de suprabetonare (din beton de ciment armat, având deschiderile 3 x 24 m si latimea = 9,4 m). Suprastructura reazemă pe elevaţii prin 42 aparate de reazem (21 fixe şi 21 mobile).
Calea pe pod cuprinde zona carosabila cu lăţimea de 6,00 m, două zone cu lăţimea de 0,50 m fiecare unde se amplasază parapetul metalic semigreu si doua trotuare pietonale cu lăţimea de 1,20 m fiecare. Racordarea suprastructurii cu rampele de acces se face prin intermediul a două dale de racordare cu terasamentul aşezate pe fundaţie din piatră spartă prin intermediul grinzilor de rezemare.
Podul v-a fi echipat cu 4 sferturi de con amenajate cu scări de acces, casiuri de descărcare a apelor meteorice și cu rampe de acces pe pod, în lungime de 6,00 m fiecare, având un carosabil de 6,00 m. Terasamentele vor fi racordate la noua cotă a podului.
Suprastructura podului
- are 3 deschideri din fâşii prefabricate (grinzi), cu L = 24 m, dispuse pe lungimea podului.

-pe grinzi, o placă de suprabetonare din beton armat turnat monolit, care asigură un carosabil de 6,00 m şi două trotuare de 1,50 m lăţime fiecare cu două console denivelate cu lăţimea de 0,20 m pentru montarea parapetului metalic.
-calea pe pod - din hidroizolaţie şi două straturi de beton asfaltic.
-calea pe trotuare - din hidroizolaţie şi un strat de beton asfaltic.
- parapet metalic, din profile laminate la cald.
-suprastructura (grinzile prefabricate) rezemată pe infrastructuri prin 42 buc. reazeme din neopren (21 buc.fixe şi 21 buc. mobile).
Cale, trotuare, parapeți
Etanşeitatea la apă a căii de rulare se realizează prin hidroizolaţie, protecţia hidroizolaţiei şi asfaltul turnat în două straturi.
Hidriozolaţie alcătuită din:
- şapa executată în câmp continuu, racordată la marginile elementului care se hidroizolează, alcătuită din strat suport din mortar M 100, în grosime de 2 cm și stratul hidroizolant (hidroizolaţia propriu - zisă) alcătuită din două straturi de carton bitumat lipite cu trei straturi de mastic bituminos, - dispozitivele de acoperire a rosturilor şi străpungerilor şi racordarea şapei la acestea;

Metode folosite în constructie

- pregătirea suprafeței suport: se vor îndepărta (cu peria de sârmă) toate muchiile vii, denivelările, agregatele incomplet înglobate în beton, laptele de ciment în exces; se vor curate (cu jet de apă sau aer comprimat), lăsându-se să se usuce în vederea aplicării stratului hidroizolant;
-stratul hidroizolant -aplicat pe timp uscat şi la o temperatură a suprafeţelor suport mai mare de + 5 gr. C.
-etanşeitatea hidroizolaţiei la margini şi a îmbrăcăminţii din asfalt turnat pe carosabil, prin umplerea rosturilor cu celochit în grosime de 6 - 8 mm.

-verificarea etanşeităţii hidroizolaţiei prin inundare cu apă pe o înălţime de max. 5 cm, pe suprafeţe limitate.

Îmbrăcămintea pe pod este bituminoasă, de tip BAP, cu aşternere manuală, în două straturi de câte 3,00 cm fiecare, realizându-se profilul transversal conform proiectului.
Materiale folosite în construcție - mixturi asfaltice, chit (celochit) pentru colmatarea rosturilor în zonele de contact ale şapei hidrofuge şi ale îmbrăcăminţii din asfalt turnat dur cu elementele de construcţii (borduri, străpungeri, elemente de trotuar), panouri de ţeavă, balast de râu şi piatră spartă.
Lucrări pentru amenajarea albiei

- necesare pentru dirijarea apelor spre podul proiectat şi sporirea secţiunii vii a albiei.
-Lucrările de terasamente- rectificarea albiei râului Susita în profil în lung şi în profil transversal, astfel ca să se asigure condiţii cât mai bune de scurgere şi evacuare a apelor.
-Apărările de maluri realizate din gabioane -necesare în vederea dirijării apelor spre podul proiectat, protecţia malurilor şi îmbunătăţirea condiţiilor de scurgere şi evacuare a apelor.
-Pământul excavat se depozitează pe maluri realizându-se astfel diguri contra inundaţiilor sau va fi utilizat la realizarea terasamentelor rampelor de acces la pod.

Organizarea de șantier va fi realizata in imediata apropiere a amplasamentului constructiei.

Frontul de lucru va fi împrejmuit și semnalizat atât pe timp de noapte cât și pe timp de zi pentru a preveni eventualele accidente rutiere.

b.1. mărimea proiectului:suprafaţa de teren ce va fi ocupată definitiv de proiect = 800 mp, lungimea totală a podului 84 m, lățimea totală a podului = 9,4 m.
b.2. cumularea cu alte proiecte: Proiectele de perspectivă ale localităţii prevăd în special reabilitarea infrastructurii (apă, canalizare, drumuri), sprijinirea activităţilor agricole, economice, comerciale şi turistice.

b.3. utilizarea resurselor naturale: -

b.4. producţia de deşeuri:

- deseuri generate in perioada executiei proiectului: deseuri rezultate din constructii – cod 17 (amestecuri de beton, tabla, materiale ceramice, lemn, resturi de balast), deseuri asimilabile cu cele municipale – cod 20

- deseurile vor fi gestionate corespunzator prin colectare selectiva, transport si valorificare / eliminare in conformitate cu reglementarile in vigoare si prin operatori specializati autorizati.

b.5. emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- emisiile specifice activităţilor din zona gropilor de împrumut, a organizării de şantier, traficului pe podul de acces

- evacuările de ape uzate produse în urma scurgerilor provenite din:organizarea de şantier, gropile de împrumut, apele pluviale -surse potenţiale de contaminare a diverselor scurgeri de pe drum, generate de lucrările de construcţie, trafic, întreţinere, accidente de circulaţie, depunerile din atmosferă (substanţele poluante – suspensii solide, hidrocarburi, metale, pesticide, ierbicide, agenţii utilizaţi pentru dezgheţare, îngrăşăminte.
- O bună organizare de şantier şi ocuparea unor suprafeţe cât mai reduse vor contribui la protecţia solului.

b.6. riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate: titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectului: amplasamentul este situat în intravilanul si extravilanul comunei Cîmpuri. Comuna Cîmpuri se află în nordul județului, la limita cu județul Bacău, pe valea râului Șușița, în zona unde acesta primește afluenții Cremeneț și Dracea Mică. Este traversată de șoseaua națională DN2L, care o leagă spre vest de Soveja și Tulnici și spre sud-est de Răcoasa, Străoane, Panciu și Mărășești (unde se termină în DN2).

c.1. utilizarea existentă a terenului: folosinta actuală: teren neproductiv, zonă drum de interes local, albie minoră și majoră a rîului Șușița și zona drumului național DN 2L; destinația: cale de comunicație terestră;

c.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora: -

c.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

- zonele umede: nu este cazul;
- zonele costiere: nu este cazul;

- zonele montane şi cele împădurite: nu este cazul;

- parcurile şi rezervaţiile naturale: nu este cazul;

- ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate, etc.: nu este cazul;

- zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de  protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul;

- ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul;

- ariile dens populate: cea mai apropiată locuință se află la peste 500 m față de amplasament.

- peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potenţial:

d.1. extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate: -

d.2. natura transfrontieră a impactului: nu este cazul;
d.3. mărimea şi complexitatea impactului: in perioada de executie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protectia factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate in memoriul tehnic);

d.4. probabilitatea impactului: nesemnificativa;
d.5. durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: in perioada de execuţie a proiectului, impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar, iar la finalizare calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului:

• Investiția se va realiza cu respectarea documentației depuse la A.P.M. Vrancea, precum și a normativelor și prescripțiilor tehnice specifice construirii proiectului, a legislației de mediu în vigoare si a prevederilor certificatului de urbanism nr. 25 / 21.09.2017 emis de Primăria Comunei Cîmpuri.

• Prezentul act nu exclude obţinerea avizelor/acordurilor emise de instituţii specializate ale statului conform prevederilor legale.
• La executarea lucrărilor se vor respecta legislatia de securitate la incendiu si protectie civila, normele sanitare si de protecţia muncii in vigoare.

• Se vor respecta limitele de zgomot produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor in conformitate cu H.G. nr.1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor.

• Se va reface cadrul natural pentru suprafetele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrarilor.

• Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructii si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze traficul rutier si sa nu creeze disconfort in zona.

• Investitia va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

• Se vor lua masuri pentru prevenirea poluarii accidentale a factorilor de mediu pe toata durata executiei lucrarilor.

• Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic, sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

• Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si se vor pune in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

• Materialele fine sau prafoase (pamant, balast, nisip, deseuri de constructie prafoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protectie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

• La parasirea incintei santierului, rotile autovehiculelor se vor curata.

• La realizarea investitiei se vor utiliza utilaje performante, cu nivel redus al emisiilor de noxe si care au revizia tehnica la zi; se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

• Nu se vor stoca combustibili in şantier.

• Se vor evita pierderile de carburanti sau lubrifianti la stationarea utilajelor/mijloacelor de transport utilizate; pentru aceasta, se vor verifica atent toate utilajele/mijloacele de transport utilizate.

• Se interzice efectuarea lucrarilor de intretinere si reparatii a mijloacelor de transport in cadrul obiectivului de investitii / spatiului adiacent, precum si alimentarea cu carburanti a acestora; aceste lucrari se vor realiza numai prin unitati specializate autorizate.

• Dupa terminarea lucrarilor, constructorul are obligatia eliberarii amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, etc).

• Deseurile de constructie vor fi transportate si depozitate la o platforma autorizata.

• Managementul deseurilor generate de lucrarile de constructie va fi in conformitate cu legislatia pecifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizeaza lucrarile.

• Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva /depozitarea temporara a tuturor categoriilor de deseuri produse (deseuri de ambalaje, deseuri metalice, de lemn, hartie – carton, plastic – PET, sticla, textile, etc), atat in timpul lucrarilor de executie a proiectului, cat si in timpul functionarii obiectivului, in vederea eliminarii/valorificarii prin operatori specializati autorizati, in conformitate cu prevederile Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

• Transportul deseurilor se va face cu mijloace de transport  adecvate fiecarui tip de deseu, cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

• Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii si in perioada functionarii obiectivului vor fi colectate / stocate temporar in europubele si eliminate prin operator de servicii de  salubrizare autorizat.

• Este interzisa depozitarea materialelor de constructii si a deseurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.
• Este interzisa arderea deseurilor rezultate atat in timpul lucrarilor de executie a proiectului, cat si in timpul functionarii obiectivului.

• Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrarilor.

• Prezentul act nu exonereaza de raspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul executiei lucrarilor sau exploatarii acestora.

• Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

• Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare, iar A.P.M. Vrancea va aplica in mod corespunzator, in aceasta situatie, prevederile art. 22 alin. (3) din H.G. nr. 445/2009.

• La finalizarea proiectului, titularul proiectului va notifica autoritatea competenta pentru protecţia mediului in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

• Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea şi anularea acesteia, după caz.
 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale:

• O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările si completările ulterioare;

• Legea nr. 211 /2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

• H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României;
• H.G. nr. 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate;

• H.G. nr. 352 /21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 /2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.