Back

Proiectul deciziei edtapei de incadrare pentru proiectul Modernizare LEA 20KV Vrancei din staţia Focşani Nord buclare cu LEA 20KV Ceramica din staţia Focşani Vest - titular - S.D.E.E. FOCSANI

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE -  PROIECT

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre  S.D.E.E.  FOCSANI  reprezentata prin Dl. Gabriel POPA,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 10420 / 25.11.2015,  in baza H.G.  nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului (O.U.G.) nr. 57/2007 - privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 13.07.2017, ca proiectul de investitii :  ,, Modernizare LEA 20KV Vrancei din staţia Focşani Nord  buclare cu LEA 20KV Ceramica din staţia Focşani Vest ”  - propus a fi  amplasat in intravilanul si extravilanul municipiului Focşani, oraşului Odobeşti şi comunei Boloteşti – sat Boloteşti, judetul Vrancea  -  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

                  Justificarea prezentei decizii :

 

            Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

 

a)-Proiectul -  se incadreaza in prevederile H.G.  nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct-ul 13 – lit. a);

 

b)-Caracteristicile proiectului :

     1) Marimea proiectului : In situatia existenta, preluarea  pe LEA 20 KV Vrancei a LEA 20 KV Ceramica ( l ax =23 km, 81 posturi de transformare racordate) prin separatorul telecomandat S28,este nesigură si parametri de calitate a energiei distribuite în anumite zone (capăt de reţea) nu respectă standardul de performanţă.

   Pentru reglementarea situaţiei energetice prezentată mai sus, se propune realizarea unei interconexiuni pe 20 kV între LEA 20 kV Vrancei şi LEA 20 kV Ceramica , prin construirea unei LEA 20 kV in lungime de 7,4 Km,între stalpul nr.38 al racordului la PTA 3194 Senator din LEA 20 KV Vrancei  şi stalpul nr.91 (numerotare existentă) din ax LEA 20 kV Ceramica.                                    Pentru realizarea reţelei electrice proiectate este necesară ocuparea următoarelor suprafeţe :  temporar  -  37.950,00 mp,

definitiv   - 72,00  mp;   è TOTAL   -    38.022,00 mp

  • situaţia existentă

LEA 20 KV Vrancei (l ax =7.2 km) este alimentată din staţia de trafo 110/20 kV  Focşani Nord cu posibilităţi de buclare cu LEA 20 KV Ceramica (l ax =23 km) alimentată din staţia 110/20 KV Focşani Vest prin separatorul telecomandat S28.

 LEA 20 KV Vrancei, pusă în funcţiune în anul 1974 (durata normală de serviciu 33 ani) are o stare fizică după cum urmează :

 LES 20 KV ieşire din staţia de transformare Focşani Nord până în PTZ 2850 ADP, în lungime de 1,3 km, cablu cu foarte multe manşoane şi într-o stare avansată de uzură cauzată de condiţiile de stare a solului în care este pozat.

LES 20 KV din PTZ 2850 ADP până în PTZ 9026 Vrancei, în lungime de 1,15 km, cablu înlocuit in anul 2009.

Tronson LEA 20 KV modernizat, în lungime de 0,93 km din care : 0,44 km conductoare OlAl de 70 mmp şi 0,49 km – conductoare OlAl de 50 mmp.

LEA 20 KV (8,54 km)– conductoare de secţiune 35 mmp, foarte uzate, cu multe înădiri şi stâlpi necorespunzători, cu porţiuni LEA amplasate pe trasee nesistematizate.

La capătul LEA 20 KV Vrancei, aceasta se buclează cu LEA 20 KV Ceramica pe derivatia PTA 3186 Unirea 1 (conductoare OlAl de 35 mmp) prin separatorul telecomandat S28 amplasat pe stâlpul nr.1 al racordului la PTA 3189 METSAN, la cca 0,6 km de axul LEA 20 KV Ceramica si aproximativ 11Km fata de staţia 110/20 KV Focşani Vest .

In situatia existenta, preluarea  pe LEA 20 KV Vrancei a LEA 20 KV Ceramica ( l ax =23 km, 81 posturi de transformare racordate) prin separatorul telecomandat S28,este nesigură si parametrii de calitate a energiei distribuite în anumite zone (capăt de reţea) nu respectă standardul de performanţă.

  • soluţia propusă : 

Amplasament:  Instalaţiile electrice proiectate vor fi amplasate pe marginea sau în apropierea  drumurilor de acces existente în zonă ( DN 2 D).

Pentru realizarea obiectivelor prouse sunt necesare următoarele lucrări:

Punct marcaj 1÷2 (plan nr.2) -  realizarea unui tronson in lungime de 100 m de LES 20 KV montat în incinta staţiei în canal de  cabluri şi îngropat în pământ până la cadru STE 35kv.

Punct  marcaj 2÷3  (plan nr.2) - LEA 20 KV existenta , intre stâlpul nr. 1 (metalic de întindere 35 KV) şi stâlpul nr. 9 beton tip portal 35 KV , l=1,1 km, la care nu se intervine.

Punct marcaj 3÷4 (plan nr.2) realizarea unui tronson in lungime de 150 m de LES 20 KV între stâlpul nr. 9 (întindere 35 KV) şi celula nr. 2 din PTZ 2850 ADP,amplasat pe strada Vrancei.

Punct marcaj 4÷5 (plan nr.2) - LES 20 KV existent (pozat în anul 2009) pe o lungime de 1,2 km, intre PTZ 2850 ADP – PTZ 9026 Vrancei amplasat pe partea stanga a DN 2D ( km 3+325 - Km 4+255) corespunzător din punct de vedere tehnic (nu se intervine).

Punct marcaj 5÷6  (plan nr.2) - LES 20 KV – existent pe o lungime de 0,3 km, intre  PTZ 9026 Vrancei si stâlp nr. 1 al LEA 20 kV Vrancei, amplasat pe partea stanga a DN 2D ( km 4+255- Km4+555)  corespunzător din punct de vedere tehnic (nu se intervine).

Punct marcaj 6÷7 (plan nr.2) - LEA 20 KV existentă ( stâlpi din beton SE 5, SE 8 izolaţie compozit siliconică şi conductor AlOl 70/12 mmp), în lungime de 0,92 km  intre stâlpul nr. 1- stâlpul nr. 57 al LEA 20 kV Vrancei ( numerotare existenta), amplasata pe partea stanga a DN 2D ( km 4+555- Km 5+475)    corespunzătoare din punct de vedere tehnic (nu se intervine).Se vor moderniza racordurile la PT 9067 GERCONF şi PT 9003 Ferma Vaci, l=0,2 km.

 Punct marcaj 7÷8 (plan nr.3) - Reamplasare LEA 20 KV (l=0,53 km) , existenta intre stâlpul nr. 57 si stâlpul nr. 53 al LEA 20 kV Vrancei ( numerotare existenta) in proprietăţi ,pe marginea DN2D (partea dreapta Km 5+475 - km 6+005) la minim 1 m faţă de ampriza DN.

Punct marcaj 8÷9 (plan nr.2 si nr.3)  - LEA 20 KV existentă ( stâlpi din beton SE 5, SE 8 şi conductor AlOl 50/8 mmp), în lungime de 1,61 km  intre stâlpul nr.53 - stâlpul nr. 29 al LEA 20 kV Vrancei ( numerotare existenta), amplasata pe partea dreapta a DN 2D ( km 6+005- Km 7+620).   Pe acest tronson se vor inlocui : izolatia , conductorul existent cu conductor AlOl 70/12 mmp si stalpii uzati.

Punct marcaj 9÷10 (plan nr.3) - Reamplasare LEA 20 KV(l=0,55Km), existenta intre  km 7+620 si Km 8+170  de pe partea dreaptă  a DN2D in proprietăţi, pe partea stângă a DN2D pentru asigurarea gabaritelor faţă de staţia PECO.

Punct marcaj 10÷11 (plan nr.3) - LEA 20 KV existentă ( stâlpi din beton SE 5, SE 8 şi conductor AlOl 50/8 mmp), în lungime de 1,43 km  amplasata pe partea dreapta a DN 2D ( km 8+170 - Km 9+600). Pe acest tronson se vor inlocui : izolatia , conductorul existent cu conductor AlOl 70/12 mmp si stalpii uzati.

Punct marcaj 11÷12 ÷13 (plan nr.3-4) - Construirea unui tronson nou in lungime de 7,34 Km de LEA 20kV simplu circuit cu stalpi din   beton si conductoare OL-AL 70/12  pe marginea DN2D, (la limita de proprietate pe partea  dreapta) între km 9+600 si Km 16+940.

Punct marcaj 13÷14÷15  (plan nr.4)  Reamplasare LEA 20 KV (l=0,8 km) , existenta in proprietăţi ,pe marginea DN2D intre km 16+940 si Km 17+480 si pe marginea drumului intravilan a localitatii Putna  (l=0,2 km) pana la racordul PTA 3125 PUTNA SAT. Pe acest tronson sunt necesare următoarele lucrări :   - reamplasare  separator telecomandat S2 ;

                                                    -racordarea la LEA 20 KV proiectată a derivaţiei Boloteşti ;                          

                                                    -racordarea la LEA 20 KV proiectată a derivaţiei Ivănceşti .

  • profilul şi capacităţile de producţie

- Linie electrică de medie tensiune, existentă, LEA 20 kV,  L=14480 m, din care :

- LEA 20 kV existentă, care se menţine (unde nu se intervine),  L=  2020 m

- LEA 20 kV proiectată/existentă, care se modernizează (unde se intervine),   L=12460 m

- Linie electrică subterană de medie tensiune, LES 20 kV, L=1750 m, din care :

- LES 20 kV existentă, care se menţine (unde nu se intervine), L= 1500 m

- LES 20 kV proiectată/existentă, care se modernizează (unde se intervine),   L=  250 m

  • metode folosite în construcţie;
  • Realizarea unui tronson in lungime de 100 m de LES 20 KV montat în incinta staţiei în canal de  cabluri şi îngropat în pământ până la cadru STE 35kv.
  • Realizarea unui tronson in lungime de 150 m de LES 20 KV între stâlpul nr. 9 (întindere 35 KV) şi celula nr. 2 din PTZ 2850 ADP,amplasat pe strada Vrancei.
  • Înlocuirea izolatiilor , conductorului existent cu conductor AlOl 70/12 mmp si stalpii uzati pentru LEA 20kV ce se modernizează
  • Construirea unui tronson nou in lungime de 7,34 Km de LEA 20kV simplu circuit cu stalpi din   beton si conductoare OL-AL 70/12
  • Realizarea de fundaţii burate şi turnate pentru stâlpii proiectaţi sau care înlocuiesc  stâlpi uzaţi ai LEA medie tensiune
  • Reamplasare LEA 20 KV(l=0,55Km), existenta intre  km 7+620 si Km 8+170  de pe partea dreaptă  a DN2D in proprietăţi, pe partea stângă a DN2D pentru asigurarea gabaritelor faţă de staţia PECO, cu supratraversarea DN2D.

 

      2) Cumularea cu alte proiecte: - sunt integrate conform planurilor de investitii existente la nivelul S.D.E.E. Focsani.

     3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul; toate materialele folosite pentru demararea si finalizarea investitiei sunt transportate la fata locului (pe amplasamentul analizat) de catre executantul lucrarilor.

 

     4) Productia de deseuri : ambalaje de hârtie şi carton, materiale plastice (ambalaje), aluminiu, confecţii metalice (fier, oţel), deşeuri ceramice şi porţelan, pământ şi pietre, deşeuri textile.          Mo dul de gospodărire a deşeurilor : prin executarea lucrărilor proiectate nu se produc deşeuri periculoase. Gestionarea (colectarea, transportul şi eliminarea) deşeurilor şi ambalajelor rezultate se va face prin grija beneficiarului şi constructorului conform legislaţiei în vigoare ( OUG nr.195/2005 - privind protecţia mediului; Legea 211/2011.  Deşeurile inerte de construcţie (beton, pietre, pamânt, ceramică) vor fi transportate pe platforma de depozitare a deseurilor inerte a localităţii.

        Ambalajele şi deşeurile proprii ale constructorului (deşeuri de ambalaje, deşeuri textile, deşeuri menajere etc.) vor fi predate agentilor economici autorizaţi pentru valorificarea/eliminarea lor.  Constructorul asigură: - Colectarea selectivă a deşeurilor rezultate în urma lucrărilor de construcţii;          

                                      - Depozitarea temporară corespunzatoare a fiecarui tip de deşeu rezultat( depozitare în recipienţi etanşi, cutii metalice/PVC, butoaie metalice/PVC etc). Este interzisă arderea/neutralizarea şi abandonarea deşeurilor în instalaţii, respectiv locuri neautorizate acestui scop.

         Materialele rezultate din lucrări, refolosibile ( conductoare electrice, elemente de fixare a acestora pe stilpi, e.t.c. ) şi deşeurile valorificabile se transportă în condiţii de siguranţă şi se predau beneficiarului lucrării conform procedurii de predare-primire, urmând ca acesta să le stocheze temporar şi să le valorifice conform  legislaţiei în vigoare.

       După terminarea lucrărilor terenul va fi adus la starea iniţială.

     5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot aparea emisii poluante si zgomot pe perioada constructiei. În ceea ce priveşte modul de lucru la construcţii montaj, utilaje specifice transportului materialelor nu staţionează mult timp în zonă, doar pentru descărcatul materialelor, funcţionarea lor în această perioadă nu dăunează zonei. Utilajele folosite vor avea verificările impuse prin legislaţia în vigoare. Zgomotul şi vibraţiile produse sunt  sub cele admise de norme.

     6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate : nu este cazul.

   

    c) Localizarea proiectului:

 

1) Utilizarea existenta a terenului : terenul este situat in intravilanul si extravilanul municipiului Focşani, oraşului Odobeşti şi comunei Boloteşti – sat Boloteşti, conform Certificatului de Urbanism emis de Consiliul Judetean Vrancea; categoria de folosinta actuala : zona de siguranta a Drumului National DN2D; zona de siguranta a Drumului Judetean DJ 205P ; a drumurilor de interes local; terenuri agricole si zone de utilitati publice.

       Terenul se afla in proprietatea publica si privata a municipiului Focsani, in proprietatea statului     ( zonaDN2D  - in administrarea  CNADNR, DRDP Iasi) si in proprietatea judetului (zona DJ 205P in administrarea Consiliului Judetean Vrancea).

 

     Coordonatele geografice (Stereo 70) ale amplasamentului  instalatiillor electrice în zona ROSPA 0075-Măgura Odobeşti

Punctul

X

Y

Punctul A

669.008

469,690

Punctul B

670,370

471,097

Punctul C

666,182

475,274

Punctul D

662,590

483,518

Punctul E

661,441

482,938

Punctul F

662,975

480,800

Punctul G

665,521

474,839

 

 

2)  Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : - nu este cazul.

 

3)  Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)   Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : Proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011. Amplasamentul proiectului propus este situat în afara Ariei de Protecţie Specială Avifaunistică – Măgura Odobeşti la distanţe de 5,34 km si  respectiv 6,76 km faţă de ROSPA 0075 – „Măgura Odobeşti” declarată prin H.G. 1284 din 31.10.2007 modificată prin H.G. 971/2011. Aceasta regiune a fost declarată arie de protecţie specială avifaunistică ca urmare a identificării unui număr de 12 specii de păsări cuprinse în anexa I a Directivei Consiliului European 79/409/CE – „Directiva Păsări”.

 

   f)   Zonele de protectie speciala – nu este cazul;

   g)   Ariile in care standardele de calitate a mediului au sunt depasite : nu este cazul.

   h)   Ariile dens populate : - nu este cazul;

    i)    Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : Nu există monumente sau alte construcţii cu regim de restricţie. Nu există activităţi care să pună în pericol siguranţa aşezărilor umane sau a obiectivelor protejate.  Instalatiile electrice de distributie publica ce se modernizeaza conduc la imbunatatirea condiţiilor de viaţă a  tuturor locuitorilor din zonă şi contribuie la ridicarea calităţii serviciilor tuturor   unităţilor social-edilitare  care sunt racordate la aceste reţele.

 

                  d) Caracteristicile impactului potential

 

1) Extinderea impactului (aria geografica si numarul persoanelor afectate): - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: in perioada de executie a proiectului, impactul va fi nesemnificativ, daca sunt luate masurile de protectia mediului specifice.

4)  Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului: In perioada de executie a proiectului impactului asupra factorilor de mediu va fi temporar cu efect minim.

 

                             

                    Conditiile de realizare a proiectului :

 

-  Investitia se va realiza cu respectarea  legislatiei in vigoare  si a avizelor de specialitate mentionate in Certificatul de Urbanism  eliberat de Consiliul Judetean Vrancea.

 -   Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor cat si prevenirea poluarilor accidentale.

-   Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.

-   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar, selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ;

 -  Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ;

-  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului (acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate) ; 

-  Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr. 360 / 2004 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului,  PSI, sanatatii si securitatii muncii ;

-  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate;

 

-   Se vor lua masuri specifice de protectia mediului pentru organizarea de santier (imprejmuire cu panouri,  spatii amenajate prevazute cu recipiente pentru colectarea deseurilor,  WC-uri ecologice etc.) ;

-  Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate ;

-  Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu ;

 

-  Nivelul de zgomot se va încadra in limitele impuse de SR  10009 /2017 – Acustica – Limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant.

 

-  Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut ;

- Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop;

- Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate;

- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp;

- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate;

- Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate;

- Terenul ocupat temporar de organizarea de şantier va fi readus la starea initiala;

- Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate;

 - Organizarea de şantier va dispune de o toaleta ecologica. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletei ecologice, prin contract cu o firma autorizata;

- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane;

- Nu se vor depozita materiale si deşeuri in albia apelor de suprafaţa sau pe malurile acesteia;

- Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier;

- Materialele fine(pamant, balast, nisip) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila;

- Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii ;

- Prezentul act administrativ nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora ;

-  Prezenta Decizie este valabila pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului;

- Titularul proiectului sau al activităţii are obligatia de a notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita dupa emiterea deciziei de incadrare , iar A.P.M. Vrancea va aplica corespunzator in aceasta situatie prevederile art. 22 , alin. 3 din H.G.  nr. 445 / 2009.

- Nerespectarea prevederilor prezentei Decizii a A.P.M. Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.  

       Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvata.   

 

     Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului aprobata prin Legea nr. 265/2006 modificata si completata cu O.U.G. nr.164/2008 (M.O. 1196/30.12.2005 si M.O. 586/  06.07.2006);

SR 10009/2017 Acustica urbana - Limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant.

Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

               Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.