Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru “Construire hala incarcare electrostivuitoare”, titular Vrancart SA

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 9744 din 19.10.2017

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de VRANCART SA, cu sediul in Adjud, str. Ecaterina Teodoroiu nr. 17, jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8489 din 07.09.2017 ,

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

              Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 19.10.2017 că proiectul : “Construire hala incarcare electrostivuitoare” , propus a fi amplasat in municipiul Adjud, str. Ecaterina Teodoroiu nr. 17 , jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 13 a

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

             Construirea cladirii halei apare ca o necesitate a dezvoltarii activitatii societatii,  cresterii productiei  si cererii de piata.

    Imobilul compus din cladiri si teren (CF cu nr.cad.56961) pe care urmeaza sa se execute extinderea sunt amplasate in intravilanul municipiului Adjud, in incinta « VRANCART » S.A. Adjud.

    Dreptul de proprietate asupra imobilului – imobilul este proprietatea « VRANCART » S.A.

    Folosinta actuala a cladirilor – cladirile sunt folosite pentru desfasurarea activitatilor de productie specifice (fabricarea hartiei si cartonului ondulat si a ambalajelor din hartie si carton), iar terenul are categoria  de folosinta curti – constructii.

Cladirea halei propuse, cu regim de inaltime parter, este adosata in zona de nord - vest a halei existente, la distanta de 1,20 m si cu dimensiunea in plan 23,50m x 11,14m .

Constructia halei propuse, cuprinde :

- hala incarcare motostivuitoare                                  S =  197,78mp

- magazie                                                                     S =  16,56mp

- degajament (tampon)                                                S =  3,57mp

- hol                                                                             S =  9,03mp

- loc de luat masa                                                        S =  7,28mp

- vestiar femei + gr.sanitar                                          S =  5,82mp + 3,37mp

- vestiar barbati + gr.sanitar                                        S =  8,28mp + 3,37mp

      Autila = 255,06mp

 

Spatiul propus, este separat de cel existent (hala existenta), printr-un perete de 18 cm grosime, cu  R.F.= 180 min. in care sunt practicate usi :

- usa sectionala 3,00m x 3,50m ;

- usa  intr-un canat 0,90m x 2,10m, pozata intre degajament si hol (loc de luat masa+ vestiare).

Inchiderea perimetrala verticala, pe trei laturi a halei propuse, este din panouri termoizolante (tabla + spuma poliuretan + tabla) .

Accesul in incinta propusa nu se face decat prin/din spatiul de productie existent, prin usile prezentate mai sus.

Inaltimea libera la interior este variabila, dictata fiind de conformarea acoperisului - grinzi metalice :

Hmin.util = 3,50; Hmax.util =  4,80m.

Acoperisul este  tip sarpanta, intr-o singura panta, din panouri tristrat , de 18cm grosime.

Evacuarea apelor pluviale de pe acoperisul cladirii, se va face prin jgheaburi si burlane in spatiul verde al incintei .

             Realizarea proiectului este determinată de necesitatea creșterii capacității de manipulare/transport/depozitare produse achizitionate si finite realizate de VRANCART S.A.

            Activitatea de modernizare presupune efectuarea următoarelor operații:

-  construirea halei și compartimentarea ei.

-  echiparea fiecărui spațiu în parte conform destinației.

 

Zona de încărcare acumulatori va conține:

-    Mai mulți redresori inteligenți de încărcare conectați la un sistem de urmărire încărcare și diagnosticare acumulatori,

-    Un redresor special – Regenerator de acumulatori,

-    Un sistem de rastele pentru depozitare acumulatorilor puși la încărcat,

-    Un circuit de apă distilată care va asigura distribuția și transportul apei distilate de la rezervorul de apă distilată până la fiecare redresor în parte (fiecare acumulator pus la încărcat),

-    Un sistem de ventilare – hotă+exhaustoare,

-    O transpaletă cu catarg pentru manipularea acumulatorilor

-    Circuit electric și toate celelalte utilități necesare.

 

Zona de service va conține:

-    Un banc de lucru cu dotările aferente,

-    Un dulap de scule cu dotările aferente,

-    Un canal pentru inspectarea stivuitoarelor de jos în sus. Canalul va fi normal-acoperit,

-    Circuit de iluminat de 24 V,

-    Circuit de aer industrial pentru curățarea cu jet de aer a echipamentelor..

 

Zona de vestiare, sala de mese, grupuri sanitare, magazie va conține:

-    Vestiare, mese, scaune, etc,

-    Circuit de încălzire, apă potabila, canalizare, etc

-    Circuit electric,

-    Grupuri sanitare cu dotările aferente,

-    Magazie cu rafturi.

Descrierea sumara a procesului tehnologic:

-    echipamentele de manipulare/transport/depozitare se vor prezenta la Stația de Încărcare când acumulatorul ajunge la 20%;

-    personalul de deservire a Stației de Încărcare va prelua acumulatorul descărcat și îl va înlocui cu unul corespunzător și încărcat din Stația de Încărcare;

-    acumulatorul descărcat preluat va fi verificat, completat cu apă distilată (dacă este cazul), toaletat și pus la încărcat;

-    în cazul în care softul și dispozitivele de urmărire a acumulatorilor indică necesitatea regenerării acestuia, acumulatorul va fi pus pe echipamentul de regenerare, diagnosticat și regenerat conform diagnosticului.

Racordarea la retelele utilitare existente in zona

Alimentarea cu apa - Pentru o buna functionare a obiectivului propus,  exista   posibilitatea racordarii cladirii la sistemul de alimentare cu apa potabilă existent pe teritoriul Vrancart S.A.

Reteaua de canalizare/ Sistemul de evacuare a apelor uzate menajere - Evacuarea apelor uzate menajere de la instalatiile sanitare ale grupurilor sanitare din cadrul noului spațiu,  se face in statia de epurare proprie VRANCART si ulterior evacuare in raul Siret.

Instalatii electrice - Alimentarea cu energie electrica a noului spațiu, se va realiza dintr-o stație electrică de distribuție existentă pe teritoriul Vrancart S.A.

Instalatii incalzire - Confortul termic pentru noul spațiu se asigura cu o Centrala electrica.

Cai noi de acces sau schimbari ale celor existente

Nu sunt necesare cai noi de acces si nici nu se intervine la cele existente.

Sunt asigurate si locurile de parcare  pentru autoturisme angajati/clienti si mijloacele de transport marfa/materie prima.

Accesul in / din incinta este asigurat din str. Ec.Teodoroiu si str. Balastierei.

                       

Dupa declararea inceperii lucrarilor de executie, terenul organizarii de santier, se va imprejmui cu panouri metalice , h=2.00m , iar la intrarea in santier se va monta un panou de identificare a investitiei.

Amplasamentul organizarii de santier se face pe terenul din incinta proprietatii beneficiarului

Nu este necesara asigurarea unei baraci / modul metalic,  pentru spatiu de birou de santier  si wc ecologic, beneficiarul dispunand de spatii pe care sa le puna la dispozitia executantului, in acest scop.

b2)Cumularea cu alte proiecte : pe amplasament se desfasoara activitatea de productie de hartie pentru carton, de carton ondulat si de hartie igienico-sanitara, activitate ce intra sub incidenta, Anexei 1 din  Legea nr. 278 / 2013 privind emisiile industriale :

  • Pct. 6.1 , lit.b –  producerea in instalatii industriale de hartie sau carton cu  o

 capacitate de productie de peste 20 tone / zi ,

  • Pct. 5.3 , lit. a – eliminarea deseurilor nepericuloase cu o capacitate de peste  50

 tone / zi .

b3)Utilizarea resurselor naturale :  nu este cazul.

b4)Producţia de deşeuri :

În perioada de construire:

Deseuri materiale de constructie - se vor sorta, depune selectiv pe categorie de deseu si

se vor transporta si preda la societati autorizate in colectare / valorificare deseuri   reciclabile .

Pamantul rezultat de la sapatura fundatiilor nu se va transporta, ci se va face depozit de pamant vegetal, ce va fi folosit pentru completari in zonele de spatii verzi / sistematizare verticala .

Identificarea tipurilor de deseuri rezultate in faza de executie,  conform H.G. 856/2002 actualizata :

 -   17.01.05 - beton

 -   17.04.05 – fier si otel

 -    17.05.04 – pamant si pietre, altele decat cele specificate la 17.05.07

-    17.05.08 – resturi de balast, altele decat cele specificate la 17.05.07

În perioada de funcţionare:

Deseuri menajere si ambalaje - se va realiza  prin depozitare selectiva si ulterior valorificare prin terti autorizati.

Identificarea tipurilor de deseuri rezultate in faza de functionare,  conform H.G. 856/2002 actualizata : - 15.01.01 -  ambalaje

Acumulatorii epuizați, a căror ciclu de viață s-a încheiat sunt preluați de către furnizorii de acumulatori în regim de buy-back.

Evidenţa deşeurilor care rezultă din activităţile societăţii, se face de titular în conformitate cu prevederile H.G.856/2002, prin evidenţe la locul de producere, precum şi prin raportarea cantităţilor generate/valorificate la organele abilitate.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009/2017- Acustica –Limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant.

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : lucrarile se realizeaza  incinta VRANCART SA  Adjud, folosinta actuala a cladirilor : cladirile sunt folosite pentru desfasurarea activitatilor de productie specifice iar terenul are categoria de folosinta curti-constructii; destinatia zonei stabilita prin PUG – zona activitati industriale si de productie.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat in arie protejata .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : nu este cazul.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica , culturala si arheologica : nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este    

 local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor     

 invecinate  ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic) ,

       d4) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

       d5) Durata , frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului   

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 251/21.07.2017 emis de Primaria Municipiului Adjud  si a avizelor mentionate in acesta .

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului si a legislaţiei de mediu in vigoare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii  .

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din constructii, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

-  Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

-Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma/autorizata, transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

-Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare

-Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-  Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

- Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului, dupa ce autoritatea competenta pentru protecţia mediului va efectua un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare , se  va solicita revizuirea autorizatiei integrate de mediu ( conform prevederilor Legii nr. 278/2013 privind emisiile industriale).

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • Legea nr.278/2013 privind emisiile industriale
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.