Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Amenajare sali pentru jocuri de societate in pod existent la corp C1, suprainaltare corp C2, pentru amenajare locuinta si grupuri sanitare - titular - FUNDATIA PENTRU TABERE DE COPII SI TINERET DIN ROMANIA

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de Lerca Ionu pentru FUNDATIA PENTRU TABERE DE COPII SI TINERET DIN ROMANIA, cu domiciliul in com. Tulnici, sat Lepsa, jud. Vrancea înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 1774 din 17.02.2016, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 09.02.2017 că proiectul: ,, Amenajare sali pentru jocuri de societate in pod existent la corp C1, suprainaltare corp C2, pentru amenajare locuinta si grupuri sanitare”, propus a fi amplasat in com. Tulnici, sat Lepsa, T 51, P 2217%, 2219%, 2220%, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct. 13. lit.a. (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului ).

   - proiectul propus intra sub incidenta art. 28 din Ordonanţa de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare, amplasamentul acestuia fiind situat in interiorul: ariilor naturale protejate Parcul Natural Putna Vrancea, Aria de Protectie Speciala Avifaunistica ROSPA0088 Muntii Vrancei, Situl de Importanta Comunitara ROSCI0208 Putna Vrancea.

b) Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului : - terenul cu suprafaţa totală de 9668 mp este proprietatea Fundatiei pentru Tabere de Copii si Tineret din Romania.

Localizarea proiectului

Intravilanul satului Lepsa, com. Tulnici, T 51, P 2217%, 2219%, 2220%, jud. Vrancea

 

Regimul juridic:       

         Amplasamentul pentru investitia analizata este situat in intravilanul comunei Tulnici, sat Lepsa, judetul Vrancea, T. 51, P. 2217%, C.F. 52537. Terenul in suprafata de 9668.00 mp apartine FUNDATIEI PENTRU TABERE DE COPII SI TINERET DIN ROMANIA, cu sediul in str. Dacia, nr. 2, mun. Codlea, jud. Brasov. Terenul, conform PUG 2000 are destinatia de constructii si amenajari necesare bunei functionari a zonei; zona de agrement, sport si turism. Folosinta actuala a terenului: curti-constructii+faneata+zona de agrement, sport si turism.

Descrierea proiectului:

        Beneficiarul doreste sa amenajeze doua sali pentru jocuri de societate in podul inalt al cabanei (C1) care actual nu este functional si deasemenea sa realizeze o suprainaltare a corpului C2 pentru noi functiuni necesare functionarii optime a cabanei (un apartament pentru oaspeti si grupuri sanitare pentru copii si tineri). Accesul in spatiul rezultat in urma suprainaltarii se va efectua din actualul Dormitor 7. Prin demontarea parapetilor ferestrelor se va face loc pentru instalarea a doua usi de acces spre grupurile sanitare separate pe sexe.

Constructia va avea regim de inaltime P+1E+M.

 

ZONE  FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

%

mp

mp

SUPRAFATA  TEREN

9668.00

100.00

SUPRAFATA CONSTRUITA

372.00

0

3.85

CAI ACCES, ALEI, PLATFORME

1507.65

0

15.60

SPATII VERZI

7788.35

0

80.55

 

Cladirea existenta Corp C1 a fost proiectata cu demisol partial, parter, etaj si pod inalt. La demisol se gasesc camerele pentru inventarul moale curat si murdar.

Cabana a fost conceputa volumetric astfel, incit sa includa un numar de 13 camere de cazare, bucatarie, sala de mese si spatiile anexa, specifice acestei activitati.

La etaj se gasesc cele 13 dormitoare, holurile, spatiul de depozitare si balconul. Din dormitorul 7 se vor demonta doi parapeti, iar in golurile rezultate se vor monta usile care vor face legatura cu suprainaltarea propusa peste corpul C2.

In suprainaltare se propun lavoare pe sexe si grupuri sanitare pe sexe, terasa, hol, bucatarie, camera de zi, doua dormitoare, baie si un balcon.

 

              POD AMENAJAT (PROPUS) CORP C1      -      S.u.   =    184.84 mp

- SALA JOCURI DE SOCIETATE 1                                               - 65.08 mp

- SALA JOCURI DE SOCIETATE 2                                               - 72.06 mp

- HOL                                                                                      - 36.22 mp

- SPATIU TEHNIC                                                                -   2.65 mp

- DEPOZITARE                                                                                  -   4.23 mp

- DEPOZITARE                                                                                  -   4.60 mp

Suprafata utila totala = 629.48 mp

Suprainaltarea se va realiza pe conturul parterului existent al cladirii Corp C2 si va consta intr-un apartament pentru oaspeti (cu acces separat, direct din exterior pe o scara exterioara) si grupuri sanitare  pentru copii si tineri, compartimentate pe sexe, conform planurilor anexate. Accesul in grupurile sanitare se va efectua din corpul C1, prin desfiintarea unui dormitor.

Amenajarea salilor pentru jocuri de societate reprezinta executarea unei compartimentari cu doi pereti usori, care genereaza doua sali si un hol de acces.

         Energia electrica se ava asigura prin racord la reteaua din zona a S.C. ELECTRICA S.A.

         Organizarea de santier a lucrarilor de executie se va amenaja intr-o cladire din incinta amplasamentului existenta.   

 

b2) Cumularea cu alte proiecte: pe amplasament se desfaosara activitatea de cazare – tabara copii, constructia propusa venind in completarea acestei activitati.

b3) Utilizarea resurselor naturale:  energie, etc.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( balast, piatra sparta, beton , materiale plastice, pamant, metalice, etc.), deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: - folosinta actuala – curti constructii 2189 mp; faneata 7479 mp; zona de agrement, sport si turism cu destinatia stabilita prin planul de urbanism – constructii si amenajari necesare bunei functionari a zonei, zona de agrement sport si turism.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: proiectul propus se suprapune ariilor naturale protejate Parcul Natural Putna Vrancea, Aria de Protectie Speciala Avifaunistica ROSPA0088 Muntii Vrancei, Situl de Importanta Comunitara ROSCI0208 Putna Vrancea.

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d) Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului: redusa

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 7/08.02.2016 emis de Primaria Comunei Tulnici, notificarii DSP Vrancea nr. 19 / 01.02.2017, avizului Administratiei Parcului Natural Putna Vrancea nr. 60 / 02.03.2016;

- Lucrarile propuse prin proiect se vor realiza astfel incat sa se asigure starea de conservare favorabila a speciilor si habitatelor pentru care au fost declarate siturile respective.

- Se vor lua toate masurile necesare evitarii poluarii factorilor abiotici ( apei, aerului, solului si subsolului ) , precum si pentru evitarea oricarui  impact ce ar putea fi generat de proiect asupra biodiversitatii.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata, numai in baza avizului Primăriei Comunei Golesti; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.             

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvata . 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.