Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Consolidare si reabilitare pod din beton armat pe DJ 119 J , km 1+500, in municipiul Adjud , judetul Vrancea - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 10581 din 16.11.2017

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de catre CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA , cu sediul in Focsani, Bd. Dimitrie Cantemir nr. 1, jud. Vrancea ,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 9664 / 10.10.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 09.11.2017, ca proiectul de investitii „ Consolidare si reabilitare pod din beton armat pe DJ 119 J , km 1+500, in municipiul Adjud , judetul Vrancea ”, amplasat in Adjud, str. Ecaterina Teodoroiu, limita intravilan si extravilan, peste calea ferata magistrala CF 500 Bucuresti Suceava, km 1+500, jud. Vrancea, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

b) Caracteristicile proiectului:

        b1)Mărimea proiectului:

Localizarea proiectului

Teritoriul administrativ al municipiului Adjud, la limita dintre intravilan si extravilan, jud. Vrancea

Regimul juridic:

     Podul apartine domeniului public al CJ Vrancea conform Hotararii Consiliului Judetean Vrancea nr. 90/31.05.2017,asigura traversarea peste calea ferata magistrala CFR 500 BUcuresti-Suceava.

Proiectul propune consolidarea si reabilitarea podului rutier din beton armat situat pe DJ 119J, km.1+500 peste un drum agricol, linia ferata Adjud - Ciceu (Siculeni) si linia dubla Bucuresti - Suceava.

Drumul judetean DJ119J face legatura intre satul Adjudul Vechi si Municipiul Adjud.

Podul actual a fost construit in anul 1973 si se afla in stare de degradare evidentiata in urma expertizei tehnice.

Pasajul existent are un numar de 3 deschideri avand dimensiunile de 24,00m + 27,00m + 24,00m si o lungime totala 83,57m.

Pasajul este in aliniament si traverseaza aproximativ normal un drum agricol, linia ferata Adjud – Ciceu (Sculeni) si linia dubla Bucuresti - Suceava. Toate cele trei linii ferate traversate sunt electrificate.

Infrastructurile au fundatii directe. Culeele pasajului sunt de tip inecat, cadre din beton armat avand o rigla de rezemare de 1.20 m inaltime si 9.50 m lungime. Ambele culei au ziduri intoarse de cca 4.00 m.

Cele doua pile ale pasajului sunt, de asemenea, cadre din beton armat, cu stalpi verticali , circulari, cu diametru de 1.10 m, dispusi la 5.50 m unul de altul.

Latimea totala a pasajului este de 11.25 m, cu o parte carosabila de 7.81 m si doua trotuare de 1,50 m si respectiv 1.54 m. Atat pe pasaj, cat si pe trotuare, calea este realizata dintr-un covor asfaltic.

 

 Avand in vedere rezultatele expertizei efectuate si starea tehnică a podului, au fost propuse urmatoarele solutii:

- Reabilitarea podului existent,

- Reabilitarea complexului rutier la nivelul intregii structuri ale strazi, pentru zonele de racordare cu podul,

- Realizarea unui sistem functional de scurgere a apelor, executie casiuri,

- Realizarea unei semnalizari corespunzatoare.

Caracteristicile proiectului:

Lungime traseu 133,57 m , din care lungimea podului 83,57 m

Latime parte carosabila pod – 7,80 m

Lucrari de consolidare si reabilitare pasaj existent

Suprastructura

- Curatarea betoanelor suprastructurii cu peria mecanica,

- Repararea locala a rosturilor dintre tronsoanelor grinzilor prefabricate,

- Completarea grinzilor parapetelor cu picuratoare prin aplicarea unor mortare speciale,

- Reparatii locale la zonele cu degradari (guri de scurgere, rosturi, capetele grinzilor, etc.) prin rebetonare sau aplicarea de mortare speciale;

- Injectarea eventualelor fisuri.

Infrastructuri

- Inlaturarea profilelor metalice de la stalpii culeelor;

- Demolarea sorturilor de la ambele culei si rebetonarea lor,

- Demolarea partiala a zidurilor de garda si rebetonarea lor pentru asigurarea rezemelor

necesare placilor de racordare;

- Degajarea rosturilor de Ia toate infrastructurile;

- Prevederea de dispozitive antiseismice;

- Realizarea de picuratoare la zidurile intoarse;

- Protejarea eventualelor armaturi insuficient acoperite prin curatare, sablare acoperirea cu beton sau cu mortare speciale cu aderenta si rezistenta ridicate;

- Curatarea banchetelor de rezemare de la pile si culei;

- Repararea locala a betoanelor degradate de la riglele si stalpii pilelor si culeelor, precum si a celor segregare superficial prin rebetonare sau aplicarea de mortare speciale cu aderenta si rezistenta ridicate;

- Injectarea fisurii de la bancheta culeei C2, precum si a altor eventuale fisuri de la elementele de beton.

Lucrari la cale si trotuare

- Desfacerea caii si trotuarelor,

- Echipamente noi la pasaj: borduri normale, parapete metalice pietonale, parapete de siguranta de tip foarte greu, guri de scurgere, dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatatie,

- Refacerea stratului suport al hidroizolatiei,

- Montarea gurilor de scurgere noi, prelungite corespunzator,

- Aplicarea hidroizolatiei si a protectiei acesteia,

- Demontarea parapetelor pietonale si remontarea celor noi,

- Refacerea trotuarelor,

- Montarea unor dispozitive noi, etanse, pentru acoperirea rosturilor de dilatatie de la

infrastructuri. Dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatatie vor urmari nivelul superior al partii carosabile si al trotuarelor;

- Marcarea caii pasajului prin aplicare de marcaj orizontal rezonator,

- Completarea corespunzatoare a panourilor de protectie de la linia Adjud-Ciceu (Sculeni).

Racordari cu terasamentele

- Desfacerea pereurilor de la sferturile de con si de la taluzurile dinspre deschideri,

- Completarea umpluturii de la sferturile de con si a taluzurilor de sub deschiderile 1 si 3, inclusiv incastrarea zidurilor intoarse cate 0.75 m in sfertul de con si rampa,

- Largirea platformei drumului la ambele capete ale pasajului si racordul pe cate 25 m la profilul curent al rampelor;

- Pereuri noi la sferturile de con si taluzuri sub pasaj, si cate 3 m de la capetele zidurilor intoarse, inclusiv fundatii noi Ia pereuri;

- Prevederea a 4 casiuri si a 2 scari de acces;

- Placi de racordare cu terasamentele si grinzi de rezemare. Placile de racordare vor avea

lungimi de 6 m,

- Imbracaminte noua la zonele de racord cu terasamentele;

- Amenajarea corespunzatoare a acostamentelor;

- Marcarea si semnalizarea corespunzatoare a intersectiilor de la capatul dinspre Adjudul Vechi al pasajului;

- Parapete de siguranta la rampe.

Organizarea de șantier

- organizarea de șantier se va amenaja in zona frontului de lucru, pe un teren strict delimitat in acest scop,

- se va proceda la decopertarea și nivelarea terenului;

- zona destinată organizării de șantier va fi prevăzută cu un pat de piatră spartă cilindrată și va ocupa o suprafață de cca. 1000 m2;

- se va realiza împrejmuirea organizării de șantier, iar accesul auto și pietonal va fi controlat;

- baracamentul va fi constituit din containere modulare poziționate pe pat de piatră ce vor

adăposti depozitele de materiale de construcții și biroul organizării de șantier;

- se propune racordarea organizării de șantier la rețelele de utilități din zonă;

- se va amenaja o platformă pentru depozitarea temporară a materialelor de construcții utilizate și a deșeurilor generate, în incinta organizării de șantier.

Betoanele vor fi aduse de la o staţie de betoane autorizată din punct de vedere al protectiei mediului si gospodăririi apelor.

Suprafata ocupata temporar este situata in zona rampei de acces pe pod, pe un teren apartinand tot domeniului public.

Terenul ocupat temporar va fi redat la categoria şi starea iniţială după încheierea lucrărilor de construire.

Nu se vor ocupa suplimentar suprafete de teren si nu sunt necesare exproprieri.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu este cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale : agregate minerale, apa.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( pamant, balast, piatra sparta, beton )  , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deseuri metalice , deşeuri menajere, etc.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR nr. 10009/2017.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : -nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

c1) Utilizarea existenta a terenului: limita dintre intravilanul si extravilanul municipiului Adjud, zona de comunicatii ( rutiere si feroviare) si construcii aferente.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : limita dintre intravilanul si extravilanul municipiului Adjud;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

      d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate sau activitatile ce se desfasoara in vecinatatea amplasamentului. Realizarea proiectului va contribui la imbunatatirea conditiilor de viata a populatiei de pe aria proiectului;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in  memoriul de

  prezentare);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa pe perioada desfasurarii proiectului.

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil . Pe masura realizarii lucrarilor calitatea factorilor de mediu afectati va reveni la parametrii anteriori .

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 343/25.09.2017 emis de Consiliul Judetean Vrancea si a avizelor mentionate in acesta.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente  

     construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr. 445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

              

    Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  •  Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  • Legea nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.