Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Consolidare si reabilitare pod din beton armat pe DJ 205D, km 1+405, peste paraul Cheii, comuna Valea Sarii, judetul Vrancea - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 Nr. 9660 din 19.10.2017

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr. 7379 / 31.07.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 -  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 19.10.2017, ca proiectul de investitii ,,Consolidare si reabilitare pod din beton armat pe DJ 205D, km 1+405, peste paraul Cheii, comuna Valea Sarii, judetul Vrancea”  - propus a fi  amplasat in extravilanul comunei Valea Sarii, sat Prisaca, judetul Vrancea - nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 10 lit. e. (Constructia drumurilor, porturilor si instalatiilor portuare, inclusiv cele prevazute in anexa nr. 1, lucrari de canalizare si lucrari impotriva inundatiilor) si anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

 

b) Caracteristicile proiectului:

 b1)Mărimea proiectului: lungimea totala a viaductului este de 55.88 m, măsurata in planul parapetului amonte. Viaductul are o singura deschidere cu lungime de 32.00 m.

Localizarea proiectului

     Extravilanul comunei Valea Sarii, sat Prisaca, jud. Vrancea.

     Podul este amplasat pe DJ 205D, km. 1+405, peste cursul de apa Chiliilor,  in extravilanul comunei Valea Sării, judeţul Vrancea, între localitățile Prisaca și Valea Sării.

      Lucrările propuse în cadrul proiectului de față pentru reabilitarea si consolidarea podului de la km 1+405 a DJ 205D, peste pârâul Cheii, sunt:

  1. Lucrări pregătitoare

Curățarea totală a părții carosabile și a ambelor trotuare.

Frezarea căii la jumătatea pe care se va devia circulația

Așternerea, pe această jumătate, a unui covor asfaltic de uzură, fără denivelări.

Montarea unui parapet median provizoriu pe toată lungimea viaductului

Închiderea circulației pe jumătatea care se repară și semnalizarea corespunzătoare, conform normelor metodologice (se montează semne de circulație care sa indice clar si precis execuția lucrărilor de reparații pe pod si pe rampele de acces).

La terminarea primei jumătăți, mutarea parapetului provizoriu, adaptarea semnalizării și devierea circulației pe cealaltă jumătate.

2. Lucrări de reparații la nivelul infrastructurii

Se demolează betonul degradat si se curata armaturile corodate prin sablare cu nisip.

      Se înlocuiesc armaturile la care diametrul s-a redus cu 20%, prin operația de sablare.

        Se pasivizează armaturile cu mortar monocomponent pe baza de ciment, polimeri sub forma de pulbere si inhibitori de coroziune.

        Se executa lucrări de închidere a fisurilor cu mortare pe baza de rășini epoxidice.

        Se aplică mortarul de reparații special, pe baza de lianți hidraulici.

        Se aplică amorsa pe zonele unde se vor efectua lucrările de consolidare, cu un produs pe baza de rășini epoxidice fără solvenți.

       Se aplică adezivul pe zonele unde se vor efectua lucrările de reabilitare, cu un produs pe baza de rășini epoxidice, agregate fine și aditivi speciali.

       Se vor reabilita stâlpii și pereții din beton armat care susțin tablierul.

       Se execută lucrări de reparaţii locale la intradosul plăcii carosabile, pe toata lungimea elementului consolidat: demolarea betonului degradat, pregătirea suprafeţei decopertate prin dispunerea unei amorse, refacerea suprafeţelor degradate cu mortare  pe bază de rășini epoxidice.

       Pentru reabilitarea celor două arce se vor utiliza materiale compozite.

       După finalizarea tuturor lucrărilor de reparație și consolidare a suprastructurii, se aplică un strat de protecție anticorozivă a betoanelor.

3. Lucrări la nivelul suprastructurii

       Lucrările de consolidare a  plăcii de beton armat a tablierului se fac în scopul asigurării unei lățimi de 7,80 m a zonei carosabile și 2 trotuare de 1,00m lățime fiecare.

      Lucrările de consolidare a plăcii de beton armat a tablierului se efectuează pe jumătate de cale.

      Se execută covor asfaltic de uzură de 5 cm pe partea circulabilă în vederea atenuării vibrațiilor transmise din trafic.

      Se demolează calea pe pod, pana la nivelul plăcii tablierului.

      La tălpile inferioare ale suprastructurii se vor aplica lamele de carbon cu lățimea de 100 mm și grosimea de 1,15 mm.

      Pentru preluarea forței tăietoare și totodată pentru o mai bună ancorare a lamelelor de carbon, se vor dispune fâșii din țesătură de carbon cu lățimea de 40 cm.

      Dispunerea fâșiilor se va realiza la un pas de 20 cm între extremitățile lor iar lungimea unei fâșii de țesătură de carbon va fi de 1,00 m.

      Se va aplica un strat de mortar pe bază de lianți hidraulici, cu rolul de a proteja suprafețele pe care s-au aplicat țesătura și lamele de carbon.

      Se demolează consola trotuarului și se decopertează armătura de rezistență din placă.

      După demolarea consolelor existente, se vor realiza găuri forate, pentru montarea conectorilor în vederea asigurării conlucrării între placa de suprabetonare nouă și dala existentă.

      Placa de suprabetonare nouă se va realiza din beton armat clasa C30/37.

      Se execută o placă de suprabetonare care să asigure gabaritul de 7,80m.

      Se armează, se cofrează si se betonează consolele suplimentare, necesare pentru susţinerea trotuarelor structurii consolidate.

      După finalizarea tuturor lucrărilor de reparație și consolidare a suprastructurii, se aplica un strat de protecție anticoroziva a betoanelor.

4. Lucrări la culei – racordări cu terasamentele

Semnalizarea corespunzătoare a lucrărilor.

   Pentru refacerea drenului din spatele culeelor se va realiza o săpătura sprijinită cu palpase.

   Degajarea consolei de trotuar de pe zidul întors.

   După realizarea săpăturii pana la cota inferioara a zidului întors se va executa consola de rezemare a drenului din beton C25/30.

   Concomitent cu realizarea consolei de rezemare a drenului se executa si consola de rezemare a dalei de racordare

   Se executa un foraj orizontal prin culee pentru introducerea barbacanei

   Se efectuează hidroizolația în spatele culeei si pe fata interioara a zidului întors din 2 straturi de bitum filerizat.

   Se executa drenul din bolovani de rau. Concomitent cu acesta se efectuează si protecția acestuia cu un geotextil.

   Se executa prismul de piatra sparta si stratul de nisip anticapilar

   Se executa grinda de rezemare, dala de racordare, consola trotuarului pe zidul întors.

   Se asigură racordarea lățimii caii pe pod cu calea pe rampele de acces, pe o lungime de 25,0 pe fiecare rampa și se execută acostamentele caii pe rampele de acces.

   Se execută rampe de beton care sa asigure racordarea caii de pe trotuarele podului cu acostamentele caii pe rampele de acces.

    Se executa un pereu din beton, pereu ce va fi condus si in fata culeelor, pana in zona nașterilor arcelor gemene.

    Se construiesc casiuri de descărcare a apelor pluviale de la nivelul caii pe la capetele podului.

    Se construiesc scări de acces sub pod cu parapet metalic pentru personalul tehnic de întreținere.

    Se va amenaja un trotuar ce va fi condus până în zona nașterilor celor 2 arce.

 5. Lucrări în albie

     Se calibrează albia cursului de apă Chiliilor în amplasamentul podului, prin zona centrală a deschiderii, 50 m aval și 50 m amonte.

6. Semnalizare și deschidere circulație pe pod

     Se execută marcajele și semnalizarea rutieră și se deschide podul reabilitat pentru circulaţia rutieră și pietonală.

      Podul  existent are următoarele caracteristici geometrice generale:

          - după schema statica:                                  - doua arce, gemene.

            - după modul de execuție:                               - beton armat turnat monolit

•           Numărul de deschideri si lungimea lor:          - 1 x 32,00 m

•           Lungimea totala a podului:                             - 55,88 m

•           Lățimea podului:                                                         - 7,95 m

•           Lățimea părții carosabile:                                             - 6,15

•           Înălțimea libera la etiaj:                                               - 28,00 m

Lăţimea totală a viaductului este de 7.95 m, din care: grinzile parapetelor 2x0.18 m, trotuarele 2x0,72 m și partea carosabila de 6.15 m (intre borduri).

Se precizează că prin montarea necorespunzătoare a parapetelor de siguranţa, lumina dintre aceştia este de cea 5,75 m.

Viaductul are o suprastructura formata din doua arce gemene din beton armat. Arcele au o deschidere de 32.00 m.

Lăţimea fiecărui arc este de 2.05 m, iar distanța dintre arce este de 2.00 m.

        Organizarea de santier a fost stabilita in afara zonelor locuibile, avand acces la lucrarile de construire pod.

 

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu e cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale : energie, agregate minerale, etc.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( balast, piatra sparta, beton , materiale plastice, pamant, metalice, etc.), deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: folosinta actuala – cale de comunicare terestra, drum judetean DJ 205D, pod peste paraul Cheii, km 1+405 cu destinatia aceeasi.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 197/23.10.2015 emis de Consiliul Judetean Vrancea si a avizelor solicitate in acesta.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente         construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

     - Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

                  

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  •  Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  • Legea nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.