Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Consolidare si reabilitare pod din beton pe DJ 205D, peste paraul Zabala, la Nereju, km 29 + 541, conform HG 540/2000, respectiv km 28+500 conform ridicare topografica actualizata, comuna Nereju, judetul Vrancea - titular - CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 Nr. 10576 din 10.11.2017

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA, inregistrata la A.P.M. Vrancea cu nr. 9650 / 10.10.2017, in baza H.G. nr. 445/2009 - privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 19.10.2017, ca proiectul de investitii ,,Consolidare si reabilitare pod din beton pe DJ 205D, peste paraul Zabala, la Nereju, km 29 + 541, conform HG 540/2000, respectiv km 28+500 conform ridicare topografica actualizata, comuna Nereju, judetul Vrancea ”  - propus a fi  amplasat in com. Nereju, sat Nereju, judetul Vrancea - nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 10 lit. e. (Constructia drumurilor, porturilor si instalatiilor portuare, inclusiv cele prevazute in anexa nr. 1, lucrari de canalizare si lucrari impotriva inundatiilor) si anexa nr. 2, pct. 13 a. ( Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

 

b) Caracteristicile proiectului:

 b1)Mărimea proiectului: la km 29+541 (28+500) drumul judetean DJ 205D traverseaza paraul Zabala printr-un pod cu 4 deschideri marginale de 16,70 m, deschiderile centrale de 20,15 m si o lungime totala de 84,75 m.

Terenul in suprafata totala de 1080 mp (suprafata de studiu), compusa din:

- suprafata existenta a strazi (numai a partii carosabile privind zonele de racordare la pod) este

de 385 mp.

- suprafata aferenta podului este de 695 mp.

Localizarea proiectului

     Proiectul propune consolidarea si reabilitarea podului rutier din beton armat situat pe DJ 205D peste paraul Zabala. Drumul judetean DJ205D face legatura intre drumul national DN 2D si comuna Nereju.

Avand in vedere rezultatele expertize efectuate si starea tehnică a podului, au fost propuse

urmatoarele solutii:

  • consolidarea si reabilitarea podului existent, astfel incat sa se asigure siguranta in trafic;
  • racordarea podului la terenul existent.
  •  realizarea unei semnalizari corespunzatoare.

 

 

 

Caracteristici proiectului:

- lungime traseu 135,00 m, din care lungimea podului 85,00 m

- latime parte carosabila pod – 7,80 m

La km 29+541 (28+500) drumul judetean DJ 205D traverseaza Paraul Zabala printr-un pod cu 4

deschideri. Deschiderile marginale de 16,70 m, deschiderile centrale de 20,15 m si o lungime totala de 84,75 m.

     Transversal, latimea de 10,80m asigura o cale pe pod de 7,80 m si doua trotuare de 1,50 m.

   Schema statica a podului este grinda continua, in solutie grinzi monolite in conlucrare cu o placa de suprabetonare si precomprimare exterioara.

     Traseul proiectat are o lungime totala de 135,00 m si se suprapune in totalitate pe traseul drumului existent. Viteza de proiectare este de 25 km/h.

     Axa in plan a fost amenajata astfel incat lucrarile necesare pentru podul reabilitat sa se incadreze in limita cadastrala a drumului, astfel incat sa nu fie necesar exprorieri de terenuri.

Suprastructura

- Demolarea totala a grinzilor de trotuar, a consolelor de trotuar, cu mentinerea tuturor

armaturilor transversale podului;

- Curatarea cu peria mecanica a betoanelor suprastructurii existente (grinzi principale,

antretoaze, placa dintre grinzi);

- Injectarea tuturor fisuri constatate conform normativelor in vigoare,

- Demolarea zonelor cu betoane degradate si segregate in profunzime, curatarea prin sablare a

armaturilor,

- Repararea locala a betoanelor degradate si segregate superficiala prin aplicarea de mortare

speciale cu aderenta si rezistenta ridicata;

- Capetele grinzilor, placa dintre grinzi si antretoazele de la culei se vor repara;

- Executarea unor antretoaze suplimentare (cofrare armare betonare) si realizarea

precomprimarii exterioare.

- Executarea placii de suprabetonare (inclusiv conectorii de conlucrare cu suprastructura

existenta), precum si a consolelor din amonte si aval prevazute cu grinzi pentru fixarea

parapetelor.

- Placa de suprabetonare din beton armat va asigura o parte carosabila de 7,80 m, cu doua

trotuare de 1,25 m si doua lise de parapet. In plan podul se afla in aliniament si normal fata de

cursul apei, profilul transversal al caii pe pod avand panta in acoperis de 2.0%.

Infrastructuri - Culei

- Degajarea elevatiilor culeelor pana la nivelul rostului elevatie – fundatie;

- Indepartarea betoanelor degradate si a celor ce urmeaza a fi modificate (ziduri intoarse, ziduri

de garda si mastile de langa penduli), fara sectionarea armaturilor care raman in betonul

existent;

- Curatarea cu peria mecanica a tuturor betoanelor ce se mentin, curatarea prin sablare a

acestor armaturi;

- Curatarea banchetelor;

- Curatarea prin sablare a pendulilor, repararea betoanelor cu mortare speciale, vopsirea

capetelor metalice si ungerea zonelor de contact;

- Injectarea eventualelor fisuri

 

 

 

- Suprainaltarea zidurilor de garda (sa asigure rostul cu suprastructura, spatiu pentru dispozitivul

de rost, reazem pentru placile racordare), executarea de ziduri intoarse cu trotuare si grinzi ale

parapetelor in concordanta cu suprastructura;

- Amenajarea corespunzatoare a banchetelor: cuzineti pentru aparatele de reazem noi, opritori

antiseismici

- Fundatiile culeelor se vor camasui. La fel si elevatiile existente pe toata inaltimea.

- In functie de necesitati culeele vor fi prevazute cu fundatii noi (inclusiv ancore de conlucrare);

- Prevederea de drenuri in spatele culeelor: curatarea betoanelor, rigole pentru dren, barbacane,

strat suport pentru hidroizolatie, hidroizolatie, dren nou din piatra bruta infasurat in geotextil.

Infrastructuri - Pile

- Indepartarea plutitorilor;

- Degajarea elevatiilor pilelor pana la rostul elevatie-fundatie;

- Camasuirea fundatiilor, indepartarea mastilor de la pendulii de la pilele P1 si P3, cu mentinerea

armaturilor incastrate in betonul elevatiilor;

- Curatarea cu peria mecanica a tuturor betoanelor elevatiilor;

- Indepartarea betoanelor degradate local si superficial de la elevatiile pilelor;

- Injectarea fisurilor din elevatiile pilelor,

- Camasuirea elevatiilor pilelor cu beton cu grosimea de 15cm pe toata inaltimea, incepand de la

rostul elevatie fundatie;

- Executarea de banchete de rezemare in consola pentru grinzile noi ale suparastructurii,

cuzineti pentru aparatele de reazem, dispozitive antiseismice etc;

- Curatarea banchetelor;

- Curatarea pendulilor;

- Prevederea de aparate de reazem noi la grinzile suplimentare.

Lucrari la cale si trotuare

- Desfacerea prin frezare a caii si hidroizolatiei, fara afectarea betonului placii;

- Desfacerea trotuarelor si a dispozitivelor de rost;

- Demolarea parapetelor pietonale;

Partea carosabila pe pod va avea latimea de 7,80 m. Trotuarele vor avea 1,25 m fiecare.

Calea pe pod va fi alcatuita astfel: beton asfaltic pentru poduri, beton asfaltic pentru poduri,

protectie hidroizolatie din beton asfaltic, hidroizolatie pentru poduri.

Trotuarele vor consta din borduri din beton, lisa parapet pietonal, parapet pietonal din teava

rotunda, parapet de siguranta deformabil, beton de umplutura la trotuar, tevi din PVC Φ 110mm

pentru utilitati, beton asfaltic cu panta de 2.0%. spre bordura. Apele pluviale vor fi dirijate prin panta longitudinala catre dispozitive de captare si preluare a apelor pluviale (casiuri, santuri, etc.). Pe rampe vor fi montate casiuri, care vor prelua apele meteorice de pe carosabil pana la baza rambleului unde sunt prevazute santuri betonate si mai departe spre decantoare si base.

Racordari cu terasamentele

- Largirea platformei drumului la ambele capate ale podului si racordul acesteia la profilul curent

al drumului pe o distanta de cate 25.00 m;

- Racordurile cu terasamentele se vor face cu aripi – in amonte si cu sferturi de con – in aval;

- La culei se vor prevedea placi de racordare. Propunem ca la culeea C2 (mal drept) sa se

prevada placi de racordare de 6.00m lungime;

 

 

- Instalatiile aflate pe pod se vor indeparta si vor putea fi remontate cu acceptul administratorului

podului numai sub consolele de trotuar;

- Dupa repararea, largirea si consolidarea podului acesta va fi prevazut cu indicatoare rutiere

corespunzatoare.

Lucrari hidrotehnice

      Lucrarile hidrotehnice propuse au ca scop asigurarea stabilitatii corpului drumului in zona podului prin protectia malurilor in zona traversarii paraului Zabala, punerea in siguranta a malurilor si a rampelor podului.

    În funcţie de clasa de importanţă a construcţiei, în condiţii normale de exploatare, lucrările se

proiectează pentru probabilitatea anuală de depăşire de 2 %.

    Nivelul apei este calculat cu asigurarea de 2 %.

    Dimensionarea lucrărilor de apărare a malurilor se vor face la debitul cu asigurarea de 2%.

    Pentru asigurarea unei scurgeri rectilinii se va realiza o calibrare a albiei pe toata latimea acesteia, la o cota a talvegului rezultata din calculele hidraulice.

   Se va ocupa temporar o suprafata de cca. 1000 mp pentru amenajarea organizarii de santier.

   Suprafata ocupata temporar este situata langa rampa de acces pe pod, pe un teren apartinand tot domeniului public.

b2) Cumularea cu alte proiecte: Nu e cazul

b3) Utilizarea resurselor naturale : energie, agregate minerale, etc.

b4) Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( balast, piatra sparta, beton , materiale plastice, pamant, metalice, etc.), deşeuri menajere. Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora.

b6) Riscul de accident, ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului: folosinta actuala – cale de comunicare terestra, drum judetean DJ 205 D, pod peste paraul Zabala, cu destinatia aceeasi.

 c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebita pentru;

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului

 

        nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu e cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologica : nu este cazul

 d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este

  cazul;

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul;

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului.

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic);

 d4) Probabilitatea impactului : redusa

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de execuţie a proiectului    

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 2/11.01.2016 emis de Primaria Comunei Nereju si a avizelor solicitate in acesta.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

      - Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente         construcţiilor prezentate in Memoriul de Prezentare.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor, de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

     - Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • Organizarea de şantier va dispune de toalete ecologice. Constructorul va avea in vedere

întreţinerea toaletelor ecologice, prin contract cu o firma autorizata.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

 

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

                   

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  •  Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate;
  • Legea nr. 249 / 2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O. 303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.