Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Construire anexa a exploatatiei agricole magazie unelte agricole , camera cazare temporara, imprejmuire si utilitati - titular - DARDALA LORENA

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 6649 din 21.07.2017

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de DARDALA LORENA, cu domiciliul in Focsani, str. Gheorghe Magheru nr. 1 , jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 4338 din 27.04.2017 , în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 20.07.2017 că proiectul : “ Construire anexa a exploatatiei agricole magazie unelte agricole , camera cazare temporara, imprejmuire si utilitati ” , propus a fi amplasat in extravilanul comunei Campineanca, T25, P 254, CF 53872, jud. Vrancea , nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 1 a

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

Terenul pe care va fi construita investitia se afla in extravilanul com. Campineanca, T25, P 254 folosinta actuala : teren agricol .

Terenul are suprafata de 6473 mp si este proprietatea d-nei Dardala Lorena.

Constructii propuse:

  • Anexa a exploatatiei agricole (C1)            Sc =      170.17mp
  • Solar  (C2)                                                  Sc  =   2.700,00 mp
  • Platforma betonata  (C3)                            Sc   =     222,00 mp

C1- anexa a exploatatiei agricole

 

Functiuni                 

                                 Garaj utilaje agricole              Su  =   39.01 mp

  • Magazie produse agricole      Su  =    19.98 mp
  • Magazie produse agricole      Su  =    19.74 mp
  • Magazie unelte agricole         Su  =      6.21 mp
  • Magazie unelte agricole         Su  =      6.21 mp
  • Camera cazare temporara      Su  =     22.09 mp
  • Baie                                        Su  =      4.05 mp
  • Hol                                         Su  =     21.49 mp
  • Terasa Acoperita                    Su  =       6.23 mp

    TOTAL                                       Su =    137.90mp

  •   Terasa                                S  =       18.27 mp

C2- Solar

( sera legumicola , cultivare rosii, castraveti, salate, etc).

Sc = Sd = 2.700 mp

C3 – platforma betonata

 Sc =    222,00 mp

Platforma betonata  va deservi parcarea provizorie a utilajelor care deservesc lucrarile la anexa agricola.

Stratul din beton va avea panta adecvata max 1,5% pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale la o  rigola din beton armat.

 

Proprietatea va fi imprejmuita  cu un gard realizat din panouri de plasa sirma impletita Φ1.8mm fixata pe stilpi din beton armat 0.80*0.80*2.80m  incastrati in pamant intr-o fundatie izolata din beton C8/10 ( L= 2.098,00 ml).

 

Alimentarea cu apa

Alimentarea cu apa se va asigura din subteran , prin executia unui put forat , ce va fi tubat cu conducta din PVC cu Dn = 140 mm, cu adancime de cca 31 m si va asigura un debit prezumat de 0,70 l/s. Apa va fi utilizata in scop menajer si pentru irigarea culturilor din solarii.

Pentru protectia calitatii apelor subterane se va imprejmui zona de protectie sanitara si de restrictie aferenta forajului de alimentare cu apa in conformitate cu HG nr. 930/2005. Protectia forajului va fi asigurata e un camin subteran ce va fi acoperit cu un capac etans de tabla groasa ( 1,00 m x1,00 m).

Cerinta de apa la sursa: Q zi med = 1,10 mc/zi.

Evacuarea apelor uzate

Apele uzate menajere provenite de la consumul igienico-sanitar vor fi evacuate intr-un bazin etans vidanjabil din beton armat cu Vbv = 10 mc, prin conductele de canalizare cu L can = 10 m.

Apele pluviale colectate de pe acoperisuri si suprafete  betonate vor fi preluate prin jgheaburi , olane si prin lucrari de sistematizare vertical , se vor infiltra partial in sol si pe spatiile verzi ale incintei, dirijate in rigolele si santurile de garda ale cailor de acces.

Energia electrică va fi asigurată printr-un racord de branşament de la reţeaua existenta in zona.

Accesul se asigura din drumul national DN – 2 M la km 0+025 cu drept de servitute de trecere .

Regimul de inaltime-P.

- Organizarea de santier se va realiza in incinta proprietatii beneficiarului si consta in: amenajare spatiu pentru depozitarea materialelor de constructie, spatii depozitare deseuri .

b2)Cumularea cu alte proiecte : nu este cazul,

b3)Utilizarea resurselor naturale :  nu este cazul,

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii ( beton, materiale plastice, pamant, metalice , etc.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de demolare .

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR nr. 10009/2017 - Acustica – Limite admisibile ale niovelului de zgomot din mediul ambiant.

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului : terenul se afla in extravilanul comunei Campineanca, folosinta actuala: teren agricol.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede ; nu este cazul ,

       b) zonele costiere : nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite : nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale : nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare , cum sunt : zone de  

       protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu este amplasat in arie protejata .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja

       depăşite : nu este cazul ,

       h) ariile dens populate : nu este cazul.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica , culturala si arheologica : nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului  : aria geografica si numărul de persoane afectate : impactul este    

 local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor     

 invecinate  ,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul ,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului

  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta

  masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in

  memoriul tehnic) ,

       d4) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

       d5) Durata , frecventa si reversibilitatea impactului : In perioada de executie a proiectului   

  impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

     - Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 173/26.06.2017 emis de CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA precum si a avizelor menţionate in acesta.

- Se vor respecta prevederile notificarii de incepere a executiei lucrarilor pentru obiectivul nr. 29/06.07.2017 emisa de S.G.A. Vrancea.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii  .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort in zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

- Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot , vibratii.

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-  Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

- Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

- La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 - Acustica urbană – Limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea apelor nr. 107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare ;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.