Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Construire drum forestier pe raza administrativa a obstei Paulesti - titular - Obstea Paulesti

Decizia  etapei de încadrare ( PROIECT)

Nr. 10490/13.11.2017

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de Obstea Paulesti, cu sediul în com. Paulesti, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8822/22.09.2016,

               în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

              Agenţia Pentru Protecţia mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 9.11.2017 că proiectul : Construire drum forestier pe raza administrativa a obstei Paulesti” realizat in baza Programului National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020, Submasura 4.3.A – Investitii pntru dezvoltarea, madernizarea sau adoptarea infrastructurii agricole si silvice – Infrastructura de acces SILVICA , propus a fi amplasat în com. Paulesti, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr.2, pct. 13 a.

Obştea Păuleşti, în baza Programului National de Dezvoltare Rurală 2014-2020, Submăsura 4.3.A - Investiții pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole şi silvice - Infrastructura de acces SILVICĂ, propune extinderea şi îmbunătăţirea reţelei de drumuri forestiere  pe raza Obştei Păuleşti.

Drumul forestier propus, are punctul de plecare la 440 m faţă de axul drumului forestier existent 236D - DF1(FE001), în extravilanul comunei Păuleşti.

Întreg drumul propus se desfăşoară numai pe proprietatea Obştei Păuleşti.

Locuitorii din comuna Păuleşti ce sunt arondaţi cu pădurile la Obştea Păuleşti, judeţul Vrancea nu au puterea financiară de a realiza din fonduri proprii această investiţie.

Existenţa posibilităţii de accesare a unor fonduri nerambursabile a determinat Consiliul de administraţie a Obştei Păuleşti să îşi asume responsabilitatea derulării unei astfel de finanţări.

Oportunitatea investiţiei este indisolubil legată de această conjunctură, întrucât reprezintă singura şansă sa se poata construi aceste drumuri forestiere, pentru a facilita:

  • accesul normal al utilajelor de exploatare către bazinul împădurit al proprietarilor şi administratorilor de păduri, pădurea reprezentând o sursă majoră de venit pentru comunitatea locală.
  • creşterea nivelului de trai al locuitorilor comunei Păuleşti cantonaţi în această zonă;
  • creşterea numărului IMM–uri pentru prelucrarea lemnului, prin accesibilizarea unor zone greu accesibile a fondului forestier din punct de vedere al condiţiilor de trafic;
  • creşterea interesului pentru terenurile din zonă şi perspectiva dezvoltării turismului.
  • crearea de noi locuri de muncă, în special fiind vizaţi tinerii din localităţile mai sus menţionate;
  • asigurarea unor condiţii minime pentru sănătatea, confortul şi igiena oamenilor;
  • crearea infrastructurii necesare dezvoltării diferitelor activităţi economice;

 

În prezent accesul în fondul forestier se face pe drumurile de apropiat ale tractoarelor auto-foretiere. Distanţa de colectat şi apropiat fiind foarte mare, pe lângă consumul mare de carburant, se aduce prejudicii fondului forestier şi mediului înconjurător.

Transportul cu mijloacele  hipo se poate realiza numai  în perioadele uscate şi destul de anevoios.

Ploile torenţiale crează mari prejudicii acestor drumuri de apropiat, producând fagaşe prin eroziunea de adâncime, ce le fac impracticabile. 

Lipsa accesului la proprietăţi a condus la descurajarea populaţiei, părasirea întreţinerii pădurilor prin nerealizarea lucrărilor silvoculturale şi abandonarea intreţinerii fâneţelor şi păşunelor, factori ce conduc la degradarea calităţii pădurilor, scăderea şeptelului agricol şi împlicit la migrarea populaţiei în alte ţări, ţinând cont de faptul că majoritatea forţei de muncă din această zonă era ocupată în exploatări forestiere, silvice şi zootehnice.

Prin transformarea şi modernizarea acestor drumuri de exploataţie în construirea unui drum forestier conform cu necesităţile şi standardele în vigoare, în paralel cu scopul principal forestier, se vor dezvolta activităţile turistice, fermele agro-zootehnice,  şi implicit stoparea migrării populaţiei active.

În concluzie, nerealizarea accesului propus prin „Construirea drumului forestier pe raza administrativa a Obştei Păuleşti”, neîntreţinerea şi aducerea la parametrii normali de funcţionare a drumurilor forestiere existente care fac joncţiunea cu drumul propus, periclitează funcţionarea normală a obiectivelor din zonă: fondul forestier şi agricol, intravilanul şi extravilanul localităţilor din aval.

Construirea drumului forestier pe raza administrativă a Obştei Păuleşti în lungime de 6,314  km are un important impact pozitiv asupra vieţii economice şi sociale din zonă, dar şi asupra mediului înconjurător, a florei şi faunei.

Necesitatea şi oportunitatea investiţiei

Zonele rurale din România prezintă o deosebită importanţă din punct de vedere economic, social şi din punct de vedere al dimensiunii lor, diversităţii, resurselor naturale şi umane pe care le deţin.

Dezvoltarea economică şi socială durabilă a spaţiului rural este indispensabil legată de îmbunătăţirea şi extinderea infrastructurii rurale existente şi a serviciilor de bază. Pe viitor zonele rurale trebuie să poată concura efectiv în atragerea de investiţii, asigurând totodată şi furnizarea unor condiţii de viaţă adecvate şi servicii sociale necesare comunităţii.

            Renovarea şi dezvoltarea satelor reprezintă o cerinţă esenţială pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii, creşterii atractivităţii şi interesului pentru zonele rurale. Pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii, un factor determinant îl constituie modernizarea şi extinderea infrastructurii fizice rurale de bază care influenţează în mod direct dezvoltarea activităţilor sociale, culturale şi economice şi implicit, crearea de oportunităţi ocupaţionale.

            Cu toate că tradiţiile şi obiceiurile sunt influenţate de poziţia geografică a zonei şi de prezenţa resurselor naturale, identitatea culturală nu este definită doar de o simplă locaţie. Păstrarea şi conservarea moştenirii rurale sunt esenţiale pentru dezvoltarea turismului rural, reprezentând o posibilitate de promovare a satelor româneşti cu efect pozitiv asupra turiştilor şi populaţiei locale.

Necesitatea construirii drumului forestier  a apărut în urma nevoii strigente a accesibilizării fondului forestier şi agricol.

Realizarea investiţiei este impusă de :

          - crearea accesului la parchetele în curs de exploatare;

          - deschiderea accesului la noi parchete;

          - posibilitatea de continuare a lucrărilor silviculturale (igienă, curăţiri, rărituri, plantaţii pe noi suprafeţe);

          - intervenţie în caz de forţă majoră cum ar fi intervenţia în caz de incendiu sau accidente naturale;

          - acces pentru alte activităţi ce se desfăşoară în zona montană şi care nu au specific silvic;

          - dezvoltarea turismului;

          - dezvoltarea IMM – urilor pentru prelucrarea lemnului.

          Segmentele de populaţie care beneficiază direct de aplicarea proiectului sunt: silvicultorii, muncitorii forestieri din exploatarea şi prelucrarea lemnului, constructorii pentru reţeaua de drumuri, întreprinzători mici şi mijlocii, proprietarii de terenuri agricole şi forestiere din zona studiată.

            Oportunitatea investiţiei este permanentă dată fiind importanţa reţelei de căi de transport interne în cadrul localităţii şi dorinţa de creştere a nivelului de trai a locuitorilor. 

            Proiectul asigură conexiunea la reţeaua comunală şi judeţeană de drumuri şi asigură scoaterea din izolare a unor zone cu potenţial la nivel de regiune unde condiţiile economice au împiedicat dezvoltarea zonei.

Prin construirea drumului forestier  se facilitează circulaţiea autovehicolelor de transport  şi intervenţie pe toată perioada anului.

Finalizarea proiectului va avea ca efect extinderea reţelei de drumuri de exploatare cu 6,314 km. Prin aceasta se va asigura accesibilizarea unei suprafeţe de 323,30 ha, proprietate a Obştei Păuleşti şi crearea, în acest fel, premiselor pentru gospodărirea eficientă  a terenurilor silvice şi agricole prin ameliorarea posibillităţii de acces cu utilaje şi mijloace de transport adecvate dezvoltării şi progresului actual şi viitor.

 În acelaşi timp, prin accesibilizarea zonelor periferice ale unităţii de producţie, va fi posibilă asigurarea intervenţiei în caz de incendii, a unei mai bune paze şi protecţie a fondului forestier şi agricol.

Constriurea drumului forestier pe raza administrativă a Obştei Păuleşti în lungime de 6,314 km are un important impact pozitiv asupra vieţii economice şi sociale din zonă, dar şi asupra mediului înconjurător, a florei şi faunei.

Drumul forestier propus deserveşte  o suprafaţă de fond forestier de 699,70 ha din care  291,40 ha proprietate Obştea Păuleşti si 408,30 ha proprietate Obştea Hăulişca.

Suprafaţa  de 291,40 ha pădure proprietatea Obştei Păuleşti, din care suprafata preexploatabilă  242,20 ha, suprafata exploatabila 22,90 ha, suprafata lucrari-rarituri 0,6 ha.

Suprafata de 408,30 ha pădure proprietatea Obştei Hăulişca din care suprafata preexploatabilă  24,6 ha, suprafata exploatabila 11,3 ha, suprafata lucrari-rarituri 10,2 ha.

Drumul forestier propus accesibilizeaza o suprafata de fond forestier de 699,70 ha din care 291,40 ha proprietate Obstea Paulesti si 408,30 ha proprietate Obstea Haulisca.

Volumul total de masă lemnosa pe picior accesibilizat  este de 122.761 mc din care peste 80 ani 67.117 mc.

 

b)Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului :

        Traseul pe care se desfăşoară drumul forestier este în proprietatea Obştei Păuleşti.

      Volumele pe principalele categorii de lucrări

     * Amenajarea terenului

-  Lucrări pregătitoare = 6,314 km

-  Amenajări pentru protecţia mediului =  4,4 ha

      * Infrastructura drumului

- Terasamente de pământ =  30.300 mc

    * Suprastructura drumului

- Împietruire simplă din balast(platforma drum) =  7.577 mc

- Împietruire din piatră poligranulară spartă  63-90 (platforma drum)= 3.788 mc

- Împietruire din piatră poligranulară spartă  40-63 (platforma drum) = 1.894 mc

- Impietruire simpla din balast (acostamente) = 631 mc

- Impietruire simpla din balast (platforma de incrucisare + platforma de intoarcere) = 513 mc

- Împietruire din piatră poligranulară spartă  63-90 (platforma de incrucisare +platforma de intoarcere) =  257 mc

- Împietruire din piatră poligranulară spartă  40-63 (platforma de incrucisare) +            platforma de intoarcere =  171 mc

- Rigole betonate =  8.205,64 ml

* Lucrări de apărare consolidare

-  Gabioane =  2.307,22 ml

- Parapet de tip semi-greu H3 = 2.234,02 ml

            * Lucrări de artă

 -  Podeţe tubulare Ø 800 m =   20 buc / 102 m

 * Lucrări accesorii

-  Lucrări accesorii şi pentru siguranţa circulaţiei = 6,314 km

Indicatoare rutiere

  • Cedeaza trecerea = 1 buc
  • Curba stanga/dreapta = 74 buc

* Lucrări de igienizarea terenului

Lucrările constau din adunatul şi evacuarea în locurile special amenajate a  corpurilor străine – resturi menajere şi eventuale materiale de construcţii din demolări.

Pregătirea terenului în vederea executării lucrărilor (Amenajarea terenului)

Pregătirea terenului are în vedere eliberarea terenului de arbori şi vegetaţia arborescentă, în vederea executării drumului.

Lucrările constau din:

     -     profilarea traseului;

  • degajarea terenului de iarbă, frunze şi crăci;
  • decaparea şi înderărtarea stratului mocirlos,
  • defrişarea mecanică a tufişurilor şi a arborilor cu diametru mai mic de 10 cm;
  • doborârea mecanică a arborilor;
  • scosul cioatelor;
  • cosirea vegetaţiei ierboase;
  • evacuarea materialelor.

            Amenajările pentru protecţia mediului cuprind lucrările specifice de refacere a cadrului natural, după terminarea lucrărilor. Taluzele de rambleu şi taluzele de debleu vor fi plantate cu specii forestiere (în zonele din pădure) sau cu specii ierboase perene (în zonele cu fâneţe sau păşuni).

Lucrări de bază

Terasamente

Terasamentele de pământ se execută conform normelor TS şi Normativului C182 – 82, în cazul nostru, manual (10 %) şi mecanizat ( 90%) cu buldozerul şi cu excavatorul. Excavatorul se va utiliza în special acolo unde săpăturile urmează să fie transportate cu autovehicule, unde taluzurile de pământ sunt înalte sau pe zonele de pământ scurte între două zone stâncoase.

Săpăturile în şanţuri se execută cu excavatorul şi manual, în pământ.

Transportul materialului rezultat din săpături, în rambleu sau depozit, se execută cu buldozerul până la distanţa de 50 m şi cu tractorul cu remorcă (până la 1 km) sau cu autobasculanta.

Compactarea se realizează mecanizat pe zone întinse, cu ajutorul cilindrului compactor şi manual în zona podeţelor.

Săparea şanţurilor se executa  parţial mecanizat cu greder,excavator sau buldozer.

Terasemantele se vor executa pe o lungime de 6.314 m.

 

Suprastructura

Suprastructura este dimensionată corespunzător pentru traficul forestier al autovehiculelor pentru transportul materialului lemnos, utilajelor de întreţinere a culturilor şi de intervenţie şi constă dintr-un substrat de subfundaţie din balast în grosime de 30 cm, fundaţie din piatra spartă 15 cm şi un strat de uzură în grosime de 10 cm. Grosimea straturilor sistemului rutier a fost determinată prin metoda deformaţiei critice. Lucrările se execută mecanizat.

DESCRIEREA INSTALAŢIEI ŞI A FLUXURILOR TEHNOLOGICE

Documentaţia de faţă cuprinde totalitatea lucrărilor necesare pentru aducerea drumului la un nivel optim de funcţionalitate şi exploatare, asigurarea unei circulaţii rutiere în condiţii de securitate şi confort.

Traseul în plan

Traseul drumului în plan este proiectat pe traseul drumului existent şi nu sunt afectate suprafeţe de teren din proprietate privată sau de stat, având o lungime totală de  5815,00 m. Elementele geometrice în plan sunt stabilite în comformitate cu STAS 863/85 pentru viteza de proiectare de 25 km/h.

Profilul în lung     

Profilul longitudinal al drumului se menţine ca elemente geometrice, linia roşie urmărind axul traseului existent.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Aliniamentele axului drumului se racordează între ele prin curbe în arc de cerc şi raze având mărimile înscrise în proiect.

 

Profilul transversal tip

În concordanţă cu normele tehnice actuale şi ţinând cont de clasa tehnică în care se încadrează, drumul comunal s-a proiectat cu lăţimea de 4,00 m, încadrată de acostamente de 0,60 m conf. ORD. M.T. nr. 45/1998 şi pantă de 2,5%.

Lăţimea platformei este de 5,00 m şi este încadrată de şanţuri neprotejate,  amplasate de o parte si/sau de alta a drumului.

Caracteristicile instalațiilor proiectate:

-Alimentarea cu apa - nu este cazul.

- Evacuarea apelor uzate: nu este cazul

- Cai noi de acces sau schimbări ale celor existente: nu este cazul

-Dupa terminarea lucrarilor propuse in cadrul prezentului proiect tehnic, amplasamentul va fi eliberat de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.)  , urmand a fi amenajate spatii pentru circulatii pietonale.

b2)Cumularea cu alte proiecte : nu este cazul,

b3)Utilizarea resurselor naturale : 

-           produsele de balastiera (nisip, pietriş de diverse sorturi)

-           apa pentru realizarea betoanelor;

-           umpluturi de pamant;

b4)Producţia de deşeuri : deşeuri de construcţii (conductoare electrice, elemente de fixare a acestora pe stilpi, e.t.c.), deşeuri menajere . Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si preluate de către operatori economici autorizaţi.

b5)Emisiile poluante , inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : pot apărea emisii pe perioada construirii in cazul in care nu iau masuri corespunzătoare de reducerea acestora,

b6)Riscul de accident , ţinându-se seama in special de substanţele si tehnologiile utilizate : titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existenta a terenului :

Obiectivul de investiţii se află în extravilanul com. Paulesti, judeţul Vrancea, in proprietatea Obstei Paulesti, conform Titlului de proprietate nr. 728/2002.

Conform certificatului de urbanism nr. 273 din 08.09.2016 emis de Consiliul Judetean Vrancea, terenul apartine domeniului public al comunei, conform PUG aprobat prin Hotararea Consiliului Local Paulesti si a Titlului de proprietate nr. 728/2002, in baza Ordinului Prefectului nr. 113/13.03.2002.

 Terenul nu figureaza in zone cu interdictii de construire.

c2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona , calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului , cu atenţie deosebita pentru ;

       a) zonele umede: nu este cazul ,

       b) zonele costiere: nu este cazul ,

       c) zonele montane si împădurite: nu este cazul ,

       d) parcurile si rezervaţiile naturale: nu este cazul ,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia in vigoare, cum sunt: zone de  protecţie a faunei piscicole naturale si bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este amplasat în arie protejată.

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul,

h) ariile dens populate: Conform certificatului de urbanism nr: 273/08.09.2016 emis de Consiliul Judetean Vrancea, terenul face/are categoria de folosinţa – fond forestier ( curti constructii, pasune, padure, dru, fineata).

 Impactul poate fi semnificativ pe durata constructiei daca nu se respecta conditiile din memoriu tehnic.

       i) peisaje cu semnificaţie istorica, culturala si arheologic: nu este cazul

d)Caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Extinderea impactului: aria geografica si numărul de persoane afectate : nu este cazul,

 d2) Natura transfrontaliera a impactului: nu este cazul,

 d3) Mărimea si complexitatea impactului: în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim dacă se vor respecta măsurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate în memoriul tehnic) ,

 d4) Probabilitatea impactului: redusă,

 d5) Durata, frecventa si reversibilitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar.

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 273/08.09.2016 emis de Consiliul Judetean Vrancea.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI si de protecţia muncii .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate in incinta proprietatii titularului.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor, se vor reface spatiile verzi.

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor de orice natura in afara proprietatii titularului de proiect.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si readucerea la starea iniţiala.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri inerte autorizata;

transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice ,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate /stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate

utilajele vor fi atent verificate.

-  Se vor utiliza utilaje si mijloace de transport agrementate din punct de vedere tehnic care sa nu genereze scurgeri de produse petroliere si lubrifianti, zgomot, vibratii.

     - Organizarea de şantier va fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

     -   Organizarea de santier pentru lucrarile prevazute prin proiect va respecta obligatoriu masurile specifice pentru reducerea si/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sanatatii umane si mediului inconjurator. Se vor avea in vedere: imprejmuirea corespunzatoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc.

     - Organizarea de santier se va realiza in interiorul amplasamentului astfel incat impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derularii lucrarilor prevazute prin proiect sa fie cat mai redus.

  • La parasirea incintei şantierului , rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.
  • In cazul unui incident sau accident care ar putea afecta semnificativ mediul se va instiinta imediat APM Vrancea si GNM-CJ Vrancea.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

- Prezentul act nu exonereaza titularul investitiei de obligatia obtinerii tuturor avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-  Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin.(3) din HG nr.445/2009.

- Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

- La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare .

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 acustică – limite admisibile ale nivelului de zgomot în mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.